Kisalföld logö

2016. 10. 01. szombat - Malvin 13°C | 23°C

˝Gyenge színvonalú rágalmazó írás˝

Kapuvár - Szeptember elején megnyitja kapuit a katolikus óvoda. Az egykori plébánia épületét addig átalakítják. Három csoportot indít a fenntartó győri egyházmegye.
A kapuvári egyházi óvoda létesítésének körülményeiről egy szülőknek írt levél kering a rábaközi kisvárosban. A levéllel kapcsolatban Dékány Ferenc, az Egyházmegyei Katolikus Iskola Főhatóság igazgatója tett észrevételeket. Mint lapunkhoz eljuttatott levelében írta: a kapuvári Szent Anna-plébánia nem iskolafenntartó, ezért nem kezdeményezheti az óvoda létesítését, csupán a régi plébánia területét ajánlotta fel az új intézmény kialakítása érdekében. Az összetett intézmény engedélyezése a megyei főjegyző joga és feladata. Ez utóbbival kapcsolatban hozzátette, ma, pénteken személyesen megy a főjegyzőhöz az óvoda nyilvántartásba vétele érdekében.

Dr. Pápai Lajos megyés püspök tegnap aláírta az óvoda alapító okiratát és elkészült az intézmény nevelési programja is – mondta a Kisalföldnek Dékány Ferenc. Hozzátette, az új óvoda vezető óvónőjét is kijelölték már.

Az igazgató leírta, a törvény szerint folyó év március 31-ig kell az új intézmény indításának szándékát jelezni az illetékes hivatalnak. Az egyházmegye mint fenntartó január 28-án szóban tájékoztatta szándékáról az önkormányzat illetékes képviselőit: a polgármestert és a jegyzőt.

Dékány Ferenc
Dékány Ferenc

A létesítendő óvodával kapcsolatban hozzátette, a kapuvári új plébánia épületének területén, a jelenlegi építési szabályozók alapján megfelelő (3 csoportos, 75 fős) óvoda építése nem lett volna megvalósítható. A régi plébánia és az iskola szomszédságából adódott az új óvoda felépítésének terve. Az udvar léte és a tornaterem közelsége tovább erősítette a régi épület felújítása melletti érveit. A szomszédos építkezés miatt úgymond „csúnyán megsüllyedt" (idézet ifj. Balázs-Fényi László leveléből) épületrészt a tervek szerint lebontják és átépítik. Az új intézmény körülményei nem lesznek rosszabbak a jelenleg működő városi óvodák által biztosítottaknál. Az igazgató többek közt kijelentette, az óvoda építésének és fenntartásának költségeit a fenntartó vállalta. Az egyházközség tagjai az egyházi iskolákért történő gyűjtések során egyéni adományokkal segíthetik az óvoda és iskola ügyét. A plébánia és az óvoda építése megfelelő ellenőrzés mellett zajlott és zajlik. Dékány Ferenc hangsúlyozta, az említett levélben használt „seftelés" és „számlagyár" kifejezéseket visszautasítják, ezek használata bizonyítottság hiányában alkalmas lehet a nagy nyilvánosság előtti rágalmazás vádjának felvetésére.

Ifj. dr. Balázs-Fényi László, valamint az általa képviselt Szociális Akció Mozgalma – ha egyáltalán létezik ez a szervezet – meglehetősen gyenge színvonalú rágalmazó írással állt Kapuvár közössége elé" – írta levelében az igazgató. Hozzátette, az új intézmény szeptember elejétől várja az ovis gyermekeket.

Olvasóink írták

32 hozzászólás
12
  • 32. FüziJózsi 2009. február 23. 23:10
    „csak annyi, hogy kis országunk simán veszi az álltalam vészjóslónak ítélt időszakot és különösebb gond nélkül /tatárjárás, török, szomszédok..../ kezdjük meg a 2010 es évet, modjuk az őssszel már tudunk eredményt hirdetni! :)
    Te mondtab, hogy túl pesszimista vagyok, ez volt a fogadás, de abben a helyzetben én is neked szurkolok!!!!
    NE LEGYEN IGAZAM!
    jó éjt mindenkinek!
    Fj”
  • 31. P.mester 2009. február 23. 18:59
    „Igen? Mit kell tennem?”
  • 30. FüziJózsi 2009. február 23. 18:49
    „Rendben! Nagyon remélem P.mester nyerte!!!!
    :)
    Fj”
  • 29. arany 2009. február 23. 17:10
    „P.mester & FüziJózsi
    Bocs hogy belepofázok kettőtök "eszmecseréjébe". Csak szeretném áldásom adni fogadástokra!
    Éjjel látomásból ébredtem, már eldőlt ki nyert. Borítékba lezárva eltéve.

    veéencse”
  • 28. FüziJózsi 2009. február 23. 10:23
    „Kedves P.mester!
    Tiszta szívből kívánom, hogy neked legyen igazad /ország sorsa/!
    a fogadást tartom! Nyár végén, ősszel lesz az egyetemi csoporttalálkozónk Szegeden, és megigérem vagy a Te vagy az én győzelmemre, de koccintunk egyet! Ennek azért lesz egy feltétele tudod ugye? én a nevemet adtam neked....
    A történet azért nem sántít, mert a hívő ember számára "amit vallásos életére "pazarolt", azt másra NEM "pazarolhatta" hisz neki meggyőződése /HITE/ az ahogy él, és amit megél. A hite az élete - Ő /és én/ így boldog , így teljes az élete. S ha a cukacok esznek majd meg mindenkit akkor ezen már nem fogunk "keseregni".
    Én is azt gondolom, men kell győzködni senkit, mert ha már KELL akkor az már nem jó.
    A történetet csak azért osztottam meg mindenkivel, mert leht rajta pár gondolat erejéig filózni! ennyit megért...
    SZép napot! tartalmas hetet kívánok mindenkinek!
    Füzi J.”
  • 27. P.mester 2009. február 22. 23:36
    „Kedves Ms.Wolf

    Én személyeskedés alatt fölösleges acsarkodást értek, ami nem diszkurzív, érvelő jellegű. Csak olvasd vissza legutóbbi (19) hozzászólásodat. A mondatok többségével nem lehet mit kezdeni, mert kívül áll a cáfolhatóság és a bizonyíthatóság kérdésén. Én amikor veled kapcsolatban képmutatásról írtam, az viszont mondandómból következett, azt én érveimből mintegy konklúzióként pároltam le, az tehát diszkurzív, kifejtő jellegű volt. Ez a különbség mocskolódás és érvelés között Ez a különbség aközött, hogy te "ajtóról" "arcról" "primitívségről" beszélsz, én meg képmutatásról. Összegezve: az egyik érvelő, a másik nem.

    De hogyha vitatod konklúziómat, mi sem egyszerűbb: cáfold meg! Én azt írtam, hogy sokan gyűlölködnek, miközben a szeretet apostolainak mutatják magukat - de, ha megengeded, a 19.-es beírásodból sem éppen a keresztényi szeretet jut elsőként eszembe, holott arra hivatkozol. Mi ez, ha nem képmutatás? Megpróbáltam diszkurzívan válaszolni.”
  • 26. P.mester 2009. február 22. 23:15
    „Kedves FüziJózsi,

    bocs, h csak most válaszolok, de tegnap egy-két kocsma, egy Pick-meccs, megint egy-két kocsma, némi dizsi, aztán sok pihi.
    1. Én nem gondolom, hogy az ország az "utolsókat rúgja". Volt itt már tatárjárás, török (ország sem volt), Trianon, német, Soá, orosz - s lám megfogyva bár, de törve nem él... Ha kinézel most az ablakon, és nem égnek a házak, ha a Sparban emberek négercsókot vesznek, ha Internetre is fussa, akkor nyugi, még nem lesz apokalipszis. Fogadjunk. Ha az ország mégsem "rúgja az utolsókat", esküszöm, meghívhatsz két üveg Malváziára.
    2. "Még ha a jelenlegi kormány elkötelezett híve is vagy" - ezzel a mondattal több probl. is van. a) "még ha" - magyarán ezt mondod: "ha a rossz oldalon is állsz". b) én nem állok oldalon, nekem nincs "oldalam", én én vagyok, kizárólag magamat képviselem. "Híve" senkinek nem vagyok, "elkötelezettje" meg aztán pláne nem. Nem tudom, ezt hogy sakkoztad ki, de tévedsz. c) ez pedig a súlyosabb: az egész országban megy a nyavalygás, hogy a társadalom át van politizálva. Ki a felelős ezért? A rohadtgyurcsány vagy a rohadtorbán? Nem! Ezt maguk a mezei emberek, itt és most Te tartod életben. Én politikáról nem írtam, sőt Farkasné asszonynál én ezt egyszer már elutasítottam, mégis előjössz ezzel. Én az egyházi képmutatásról írtam, s politikai irányba viszed el. Ne tedd. És megint az "oldal". Az utcának van két oldala, a világnak nem. A világ talán színesebb, nem egyszerűsíthető két színre. Engem pedig ne próbálj belegyömömszölni "oldalba", szólok, nem fog menni.

    3. Nagyjából PQCS (20) véleményével értek egyet. lehet, hogy te még nem találkoztál egyházi képmutatással, de azok a statisztikák árulkodóak, amelyekből kiderül, sokan azt mondják, a magam módján vagyok hívő. Magyarul vallásosak, de az egyházakból, köszönik szépen, nem kérnek. Bizonyára meg van ennek az oka. Nyilván itt sem jó az általánosítás, mert Várszegi Asztrik és Jelenits István illetve Hegedűs Lóránt között színvonalban a különbség óriási. Mint ahogyan senkit nem akarok meggyőzni, hogy hívő legyen, úgy arról sem, hogy ne legyen.

    4. A történetet köszönöm, de a konklúzió némileg sántít. Mert mi van akkor, ha nincs menny, és azt az időt, amit a hívő vallásos életére "pazarolt", azt másra is "pazarolhatta" volna. Tehát van a hívőnek is vesztenivalója. Teoretice.”
  • 25. arany 2009. február 22. 18:43
    „Szerintem ha mindenki saját néven megmondaná véleményét és netán illen kis városban él ahol majdnem mindenki mindenkiről tud, menne a háta mögött a szöveg, mert valakinek semmi sem tetszik amit leír. Meg különben is attól, hogy odaírom Jenkó Bela az mit árul el? Honnan tudja valaki is, hogy azt Jankó Bela írta? Max onnan, hogy megkérdezem te írtad ezt meg azt?
    Füzi Józsival egyetértek+ P.mesterrel is + még mással is.”
  • 24. mega 2009. február 22. 11:37
    „Gyakran olvasom a hozzászólásokat, bár nem nagyon szólok bele.
    Most sem a téma az érdekes - szerintem - hanem a hitelesség.
    Fűzi Józsi hiteles mert a saját néven , tisztán és személyeskedés nélkül mond véleményt.

    Ezzel példát mutat , remélem követendő példát.”
  • 23. Ms.Wolf 2009. február 21. 17:43
    „TancsKaszabell!
    Minden cikizés, és irónia nélkül, tényleg köszönöm, hogy utána néztél.
    Én ezt nem tudtam.Tényleg köszi:)
    Üdv: Ms.Wolf”
  • 22. TancsKaszabell 2009. február 21. 17:22
    „MsWolf-nak !
    Azt hiszem túlértékeltem a jelenlegi helyzetet,már ami az állam és az egyházak viszonyát illeti,különösen ha szocialista kormány által vezetett az az állam!
    Utána néztem,sok országban megtörtént, deklarált módon,Igaza van !
    Nálunk csak elkezdődött ez a folyamat.
    Alapjául ,ma is ,a rendezett kapcsolatok biztosítására, a 1990.évi IV.tőrvény szolgál.Noha ez szinte minden vonatkozásba tartalmaz fogódzókat az állam és az egyházak képviselői sajátos hatalmi megfontolásokból el- el beszélnek egymás feje felett.A legtöbb problémát az egyházak,szerintem érthetetlen okokból,a politizálási igényei okozzák.Jogot formálnak a politika alakításában való részt vételre,ugyanakkor indulatosan reagálnak az ezért kapott kritikákra,más ugyancsak vízválasztónak minősülő veszélyes jelenségek törekvések esetében pedig adósok maradnak a szükséges elhatárolódással,a szükséges intelmeik megfogalmazásával!Viszont dogmáik alapján ezen kérdésekről nem kívánnak polemizálni.Vitatkozni semmikép! Miért,mert az egyházak,és ennek élharcosa a katolikus egyház, keresztény Magyar országot akarnak teremteni. Hát ,hogy abba ki fér bele maga akarja meghatározni.Ebben az első Magyar független miniszterelnökkel sem tudtak megállapodni.Akkor közösen megalkották az 1990.évi IV.törvényt.Sőt a kis egyházakat ki is akarja zárni.Kérdés,hogy még kiket akar a keresztény Magyar országból kizárni?
    A sántákat,a szőkéket,a barna bőrűeket,a hidegeket,a melegeket,vagy csak az ateistákat?
    Nagyon komolytalan törekvése ez az egyháznak!Nem is támogatom!
    Talán ennyit röviden.”
  • 21. FüziJózsi 2009. február 21. 16:59
    „Az igért történet...
    Volt Szegeden az egyetemen egy öreg prof, élettant tanított, hívő ember volt ez érezhető volt az előadásain.
    /egyébként a minél mélyebb tudással rendelkezünk a biológia, ill. az élettan területén annál inkább ezt tapasztaljuk, hogy a nagy tudás - nem magamra értem - szinte mindig párosul a hittel. Olyan bonyolult az emberi lét, az élet és a halál, hogy ezt hittel sokkal könnyebben meg lehet élni..../

    na szóval Szeged, élettan előadás...szünet. Páran odamentünk a profhoz és beszélgettünk, aztán valaki megkérdezte, hogy hisz -e a test és lélek kettősségében, a túlvilágban stb....
    Ez a történet volt a válasz, és ez válasz mindenkinek mindenre /hit, Isten, egyház stb.../
    Alapvetően kétféle emberi életforma létezik /persze mindkettőnek számtalan árnyalata/
    HITETLEN /nevezhetjük ateistának is/ és HVŐ /keresztény, zsidó, muzulmán.....stb/
    A Hitetlen ember gyarló módon él a földön...meghal mi lesz vele? HA nincs túlvilág, nincs Isten /stb/ akkor szépen megeszik a kukacok és kész. Ugyan ez a sors vár a Hívő emberre is aki hite szerint él a földön... meghal .... éa neki is a kukacsors jut ha nincs az amiben hitt.
    Mi van akkor ha mégis van...
    A Hitetlen ember gyarló módon él a földön...meghal mi lesz vele? Bizony van túlvilág, van Isten /stb/ akkor neki bizony a pokol jut, méghozzá az örökkévalóságig, mert onnan nincs visszaút.
    Milyen sors vár a Hívő emberre aki hite szerint él a földön... meghal .... és neki bizony jutalom a halál, mert ha igaz hittal tartalmas életet él az övé az örökkévalóság a Jó Isten mellett odafenn. / esetleg a tisztítótűz, ha valami mégsem volt teljesen rendben az életébn....de ugy hitünk szerint onnan két út vezet.../
    tanulság: VESZÍTENI VALÓJA CSAK A HITETLEN GYARLÓ EMBERNEK VAN, HISZEN AZ ÖRÖK KÁRHOZAT VÁR RÁ, ha
    létezik minden amiben hiszünk. Ha nem úgy senkinek nincs veszíteni valója.
    Mielőtt befejezem fontos leírnom, nagyon sok ateista embert ismerek, akiket az általános emberi normák vezérelnek, és pont olyan jó emberek, mint akik ezt hitük meggyőződéséböl teszik. A jók akkor is jók, ha nem hittel teszik mindazt!!!
    És bizony vannak olyan keresztény testvéreink, akik minden bizonnyal elég sötét és forró helyen fognak majd arról gondolkodni, hogy mi lett volna ha...
    De emberek vagyunk, SZABAD AKARATTAL és ez elvitathatatlan adománya a sorsnak, ISTENNEK, vagy az evolúciónak...
    Szeretettel kívánok mindenkinek jó pihenést a hétvégére, Ne bátsátok egymást, inkább gyertek egyett hógolyózni a várárokba holnap!

    Füzi Józsi”
  • 20. PQCS 2009. február 21. 16:58
    „Magam is keresztény vagyok. Az, hogy én - vagy Te, vagy Ő - hiszek Istenben, az én magánügyem. A hit bennünk van. Mindenki maga dönti el, hogy hisz-e, és ha igen, miben. Ebbe senki nem szólhat bele, a hitet senki nem veheti el. Nem követek el halálos bűnöket, de vétkezem, mint bárki, és ha így történik, megbánom, mondhatni megbeszélem Istennel. Én hiszem, hogy ez jól van így. 24 éves vagyok, jelenleg nem Magyarországon élek, de kapuvári vagyok. Családom nem gazdag, nincs nagy házunk, még autónk sincs, a pénzt szüleim nem szórják, sőt, inkább úgy kaparják... (Ezeket azért tartottam fontosnak, mert voltak itt a ,,megint az pofázik aki be tudná fizetni", meg a ,,ne vedd Isten nevét a szádra ha így meg úgy...") Szóval. A levél valódi tartalmával maximálisan egyet értek. Amit belemagyaráznak, azzal nem. Mert lássuk be, hogy itt senki nem akarta megmondani, hogy ki hova írassa a gyermekét, és senki nem vitatta az óvoda létrehozásának ötletét. Ilyenekről a levélben szó sincs, aki tud olvasni és értelmezni, annak ez világos. Akiknek nincs jobb időtöltése, mint azzal szórakozni, hogy milyen helyesírási, fogalmazási hibákat vétett a levélben írója, az pedig pusztán szőrszálhasogatás. Érdemben nem tud hozzászólni, valamibe viszont muszáj belekötni. E levél előtt nem hallottam arról, hogy ne áldoztattak volna meg valakit adományának be nem fizetése miatt, de ismerősömmel történtek miatt akár ezt is elhiszem. Ismerősömmel ugyan is az történt, hogy Neki a gartai plébános mondta azt, addig nem kereszteli meg gyermeküket, amíg nem fizeti be a legutóbbi egyházadót. Megértem, hogy ez egy bevételi forrása az Egyháznak, de Jézus sosem mondta, hogy nem bocsát meg valakinek, amíg nem ad neki -teszem azt - 20 talentumot. A másik pedig, hogy adományról van szó, ami ugye nem kötelező jellegű hozzájárulást jelent.
    A másik dolog, hogy ha elmegyek misére, azt hallom a szentbeszédben, egy másik ember szájából, hogy én egy gyarló, kapzsi, ilyen-olyan ember vagyok. Hajtom a pénzt, a nagy házat, a nagy autót. Mondja ezt valaki, aki olyan házban lakik, amiben csak kevesen, olyan autója van, amit szintén nem sokan engedhetnek meg. Nem általánosítok, ezt egy konkrét ember mondta. Bort iszok, de vizet prédikálok. Megmondom az embereknek, hogy éljenek, de magam sem aszerint cselekszem. Pedig a példamutatás fontos lenne. Ja és nem vagyok irigy, mielőtt valaki ezt írná, pusztán tényeket közlök. A levél arról szól, hogy miért nem gyűjtöttek adományt egy új építésű egyházi óvodának, és miért nem újították fel a régi plébániát saját maguknak. A levél nem az emberek hitét bírálja. Nem akarja megmondani senki abban a levélben, hogy ki miben higgyen, ki hova írassa a gyermekét. Itt nem Istenről, nem a hitről van szó. Itt az Egyházról, mint földi, emberek által irányított szervezetről van szó. Arról, hogy - nem általánosítva - a benne tevékenykedők is emberek, ugyan úgy kapzsik, önzők és gyarlók tudnak lenni mint bárki.
    Válasszuk tehát külön az Istenben való hitünket, meggyőződésünket, és a földi dolgokat. És a földi dolgokat, az emberi tulajdonságokat, viselkedéseket, próbáljuk megítélni hétköznapi szemmel. Szerintem ez fontos ahhoz, hogy tisztán lássunk. Persze ez az én véleményem és nem kell lehülyézni, és anyázni sem. És azt mondani, hogy ,,na, milyen keresztény vagy Te", azt sem kell.
    Viszontlátás...”
  • 19. Ms.Wolf 2009. február 21. 16:27
    „P.mester!
    Ki kezdett el személyeskedni? Te képmutatóztál le, azt sem tudod ki vagyok...de jobb is, hogy nem ismerek ilyen embereket, mint te vagy.-ha már a személyeskedésnél tartunk. Hol is anyáztam? Ennél kicsit többre tartom magam..nem szoktam anyázni. De látom te FJ-nek is mindent megmagyarázol. Nem is tudom, miért Deák Ferenc a haza bölcse..és miért nem te? De hogy mész be egy ajtón? Oldalazva? Vagy elférsz az arcodtól?
    FüziJózsi- egyet értek veled.
    Üdv: Ms.Wolf”
  • 18. TancsKaszabell 2009. február 21. 16:27
    „Hát igen.A kétezer év kicsit meglepő,de ez csak egy elírás volt.Nem úgy mint MsWolf kinyilatkozása és ítélete.
    Sajnos a 13.,14.,és a 16. komment után nekem már nincs mit mondanom MsWolf.-nak ami épülésére szolgálna.
    Csak köszönetet mondok ,hogy nem okozott csalódást keresztényietlen indulatainak felismeréséhez.
    A stílus ,maga az ember.”
  • 17. FüziJózsi 2009. február 21. 16:15
    „Kedves P.mester!
    Bocs! Nem akarom szépíteni, 2000. évben akartam írni, de ez sem tényszerű, szóval 2009 febrruárjában ...
    Én szerintem /Füzi József/ és ez fontos nagy a gond. Nem tudom Te milyen területen dolgozol, mivel foglalkozol, de azérg gondolom látod mi van körülöttünk. Még ha esetleg a jelenlegi kormány elkötelezett híve is vagy /szíved joga!/ bizonyára nyitott szemmel jársz, élsz és mivel hozzászólásaid inteligens emberre engednek következtetni nem hinném hogy közgazdasági oldalról az álításom nagyon cáfolható lenne. Drasztikus gazdasági visszaesés, EU árfolyam, munkanélküléseg, bűnözés, áremelkedések, eladósodott ország és polgárok.... Szerintam nagy a baj! De tiszta szívemből kívánom, hogy én tévedjek és legyek nagyon borulátó... viruljom 1000 éves /-nél is idősebb/ országunk!
    A képmutatásról ... Én 19 éves korom óta vagyok rendszeres szentmise látogató, de soha sehol nem hallottam még, hogy az egyház "az egyház szavakban a szegénységet és a fényűzés elutasítását hirdeti, aközben aranyozott kelyhekkel veszi körbe magát és a perselyt szüntelen az ember orra elé nyomja. És ez nem más, mint képmutatás."Sőt, gartán Brúno atya minden vasárnapi misét ezekkel a gondolatokkal fejez be: ... A VASÁRNAPI EBÉDHEZ, JÓ ÉTVÁGYAT, JÖVŐ HETI PÉNZKERESŐ MUNKÁTOKHOZ ISTEN ÁLDÁSÁT KÉREM!...
    Dolgozz, keress pénzt, jó sokat ha megvan hozzá a tehetséged, de hittel éld meg a gazdagságot! Nem a csaláshoz, lopáshoz ...a pénzkereső munkához van Isten áldása... és ez így van rendjén.
    A perselyt meg ha odatartják, akkor ki-ki pénztárcája szerint teszi amit tesz... ez nem adóbevallás, ez lekibevallás ÓRIÁSI a külömbség...
    Tudod az bűn ha az ember földi ténykedése során, a megszerzett tálentummal nem jól sáfárkodik... Minden tőlünk telhetőt meg kell tenni /Hitem, hitünk szerint.../ ha igaz, jó keresztány emberként szeretnénk élni.
    Én nagyon boldog, elégedett ember vagyok, és szeretném ha minél többen így élnének / hittel, vagy hit nélkül ez a saját döntésük/ Én a könnyebb utat választottam, mert nem vagyok egyedül, velem van a hitem! Sokkal könyebb, és aki nem hisz az a nehezebben járható utat választja, de attól Ő még nagyon jó ember!!! Csak nehezbb neki!
    Van egy nagyon jó kis történet... ezt leírom, de elötte egy kis uzsonna, bár kerülne belőlem bőven....”
  • 16. P.mester 2009. február 21. 14:57
    „Kedves FüziJózsi!

    Itt a vita nem arról szólt, hogy jobb vagy bal, az egyház mellett tegye legye le voksát, vagy sem. Még csak nem is arról, hogy szabad-e egyházi intézménybe iratni a gyereket vagy sem. Ez megint félreértelmezés. Nem ideológiákról vagy világnézetről folyt a vita, hanem képmutatásról.

    De az, hogy a hazánk "2000 éves" - hm... hát ez nekem új...

    Az meg pláne nem tudtam, hogy az "utolsókat rúgja".”
  • 15. FüziJózsi 2009. február 21. 14:36
    „Kedves hozzászólók!
    Úgy gondoltam, hogy nem írok többet-e témáról, de olvasom megint pattanásig feszülnek az indulatok, ki iskolázott ki nem, ki jár templomba, ki csak járt stb. Néhány észrevétel megnyugtatásul mindenkinek.
    SZABAD AKARAT ! talán az emberréválás egyik legfontosabb mozzanata /biológusként mondom, több nálam sokkal képzettebb egyetemi tanárom írta és mondta ezt/
    Ha hinni akarsz - hívő leszel, ha elutasítod ez egészet /egyházi intézmények, katolikus vagy más hit../ akkot nem leszel hívő. Ne akarjátok egymást meggyőzni a a helyes út, majd tapasztaljuk.... Minden értelmes ember el tudja dönteni mit akar és mit nem! Ki akarja az egyházi oviba iratni a gyermekét és ki nem! Főleg azok ne akarjanak -e témában okosnak látszani akinek még gyermeke sincsen! Nekem van kettő is, el tudom dönteni mit akarok! És a többi 50-100 család is eldönti majd.
    Megint egymást marjátok és közbe nem vesszük észre, hogy 2000 éves hazánk az utolsókat rúgja. Mindegy hogy jobb, vagy ball már nagyon a végét járjuk. Én sokat utazom, és higyjétek el hatalmas a gond, az orszég keleti és északi részén hozzánk képest katasztrófális méreteket ölt a szegészség és a kilátástalanság! Megint az mondom ÖSSZEFOGÁS, SZERETET.... úgye milyen furcsán hagzik, szinte már kiveszőben van.
    pedig csak mi együtt /azok is akik itt -e fófumokon egymást szidják/ tudjuk ezt a csodálatos országot jó irányba fordítani! Együtt, összefogással, és nagy-nagy szeretettel!
    ne bátsátok egymást!
    szép hétvégét kívánok mindenkinek!
    Füzi Józsi”
  • 14. P.mester 2009. február 21. 14:08
    „Kedves Ms.Wolf,

    Végül is elmehetünk személyeskedő irányba is, csak kérdés, ennek van-e értelme. Én csak érvekkel tudok vitatkozni, anyázással nem, de az érveket sikerült leamputálnod mondandódról.

    Az a 21 perc pedig az az idő, amíg megírtam a hozzászólást, de én nem haraxom meg, ha azt gondolod, hogy addig kerestem az "idegen kifejezéseket".”
  • 13. P.mester 2009. február 21. 14:03
    „Kedves Ms Wolf,

    Ha nem olvastad a levelet, akkor hogyan mondasz róla véleményt? A problémák itt kezdődnek.

    Igen, minden szolgáltatásért kell fizetni, de akkor a "szolgáltatásért" kelljen fizetni.

    Az mindegy, hogy Balázs-Fényi "buggyant"-e vagy sem, a lényeg, hogy mint mond a levelében. Ez megint olyan válasz, mint a "gyurcsányozás", vagy "a nekik QSS a nevük"”
32 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Műfüves pályát is létesítenek

Szil - Műfüves pálya épül 20 millió forintból Szilban. A Rábaközben az első. A sziliak… Tovább olvasom