Kisalföld logö

2017. 07. 20. csütörtök - Illés 19°C | 34°C Még több cikk.

Felújítják a 86-os főutat - Csúszik a kivitelezés

Mosonmagyaróvár és Csorna között több helyen folyik a 86-os főút felújítása. A 4,72 milliárd forintos beruházás munkálatai várhatóan 2011 őszén fejeződnek be.

Nagy erőkkel folynak a korszerűsítési munkálatok a 86-os főúton Csorna és Mosonmagyaróvár között. A tavalyi rendkívüli csapadékos időjárás, valamint a meglévő burkolatok feltárása során történt változtatási igények miatt a kivitelező határidő módosítást kért. Az egyeztetések folyamatban vannak, de a kivitelezés zavartalan. A 33 kilométeres útszakasz felújítását jelentős részben uniós forrásokból fedezik – tájékoztatott a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.

Győr-Moson-Sopron megyében Mosonmagyaróvár és Csorna között egyszerre több helyen folyik a 86. számú főút felújítása. A kétszer egy sávos főúton a meglévő burkolatot erősítik meg 1,5–2,0 centiméter profilmarás után 15 centiméteres új aszfaltréteg terítésével. Kivételt képez egy 3 kilométeres szakasz Bősárkány térségében, ahol teljes burkolatcserére kerül sor 19 centiméter új aszfaltréteg beépítésével. A beruházás nyomán a 151+500 és a 184+575 kilométer szelvények által határolt szakaszon 11,5 tonnás tengelyterhelésű forgalom elviselésére is alkalmas lesz a főút.

A korszerűsítés során Bősárkány és Jánossomorja lakott területének kezdeténél és végénél forgalomcsillapító szigetek épülnek. A beruházás részeként a felújítással érintett szakaszokon egyebek mellett összesen hét csomópontot és két műtárgyat – a Rábca és a Hanság-főcsatorna felett átívelő hidakat – újítanak fel, valamint két ívkorrekciót is kialakítanak. A 33 kilométeres útszakaszon a felújítási munkálatok a tervek szerint 2011 harmadik negyedévében zárultak volna le, de a 2010. évi kivételesen csapadékos időjárás, valamint a meglévő burkolatok feltárása során történt változtatási igények miatt a kivitelező a projekt véghatáridejének módosítását kérte. Az egyeztetések folyamatban vannak, a munkálatok várhatóan 2011 őszén fejeződnek be.

„A fejlesztésnek köszönhetően gyorsabb és biztonságosabb lesz a nagy forgalmú 86. számú főút Csorna és Mosonmagyaróvár között, jelentősen javul a régió közlekedési helyzete" – mondta Loppert Dániel a NIF Zrt. kommunikációs vezetője. "Az út menti települések élhetőbbé válnak, csökken a környezeti terhelés" – tette hozzá a szakember.

A beruházó NIF Zrt. a kivitelező Teerag-Asdag Építőipari és Kereskedelmi Kft.-t szabályszerű pályázaton választotta ki. A projekt a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként valósul meg az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával. A beruházás összege bruttó 4,72 milliárd forint, ebből 15 százalék az operatív programon belüli hazai forrás, 85 százalék pedig uniós támogatás.
 

Olvasóink írták

  • 12. 41 2011. június 09. 22:04
    „Hát nektek semmi nem jó???Eddig nagyon szar volt az út minősége,most pedig csak szar.Egy fokkal jobb lett.Meglátjátok lesz még egyszer tűrhető is.”
  • 11. enzso 2011. május 29. 13:11
    „Tisztelt Goldman köszönöm így már tudom hogy mi merre!!
    Tisztelt Bősárkányi megnéztem a táblát jelenleg 20 tonna össz súly korlátozás van érvényben kivéve áruszállítás. Magyarul sajnos boldog boldogtalan is megy rajta mind most mind pedig ha majd mikor elkészül az út!!”
  • 10. bősárkányi 2011. május 27. 10:32
    „7. enzso----> Neked is köszönöm a lehangoló infot.
    Szóval nem össztömeg, hanem tengelyenként.
    Szép. Akkor marad a frász. Meg amúgy is.”
  • 9. Goldman 2011. május 27. 08:48
    „enzso: Ha jól emlékszem Krisztinamajor Újudvar és Óvár között helyezkedik el. Van óvár felé bal oldalon egy nagy épület is. Nyugdíjas ház vagy mi. Ja és sertéstelep....:) Na, arról igazán meg lehet tudni.”
  • 8. enzso 2011. május 26. 21:59
    „Capr!!
    Had kérdezzelek meg hogy hol található Krisztina major? Nap mint nap járok a 86os-on de még nem találkoztam vele.
    Azt tudom ezen a szakaszon Újudvar és Mosonszolnoki leágazó között decemberben az első hó után mínuszban húzták a kopóréteget! Erre a részre nagyon kíváncsi leszek mondjuk 2-3 év múlva!!! Hogy az akkori aszfaltozásnál milyen alsó réteget tüntettek el azt aki arra járt tudja aki meg nem az meg jobban jár ha nem is tudja!!”
  • 7. enzso 2011. május 26. 21:53
    „Bősárkányi!!

    Így van ahogy Goldman írja, a 11.5 tonna az tengelyenként vonatkozik az egytengelyes pótkocsik kivételetek! Valamint egy teherautó összsúlya általában 30-40 tonna, kivételt képez ugyan csak a raklapos árukat szállító jármű melynél az ügyesebbek még többet is fel tudnak rakni, ha helyesen pozicionálják a terméket. tehát sajnos maradnak a tehergépjárművek.”
  • 6. bősárkányi 2011. május 26. 20:21
    „Köszi Goldbam az indot és a korrekciót.
    Szóval ezek a batár kamionok maradnak.
    A 11,5 tonna nem arra vonatkozik, ami a fogalmiban szerepel összsúlyként?
    Ez érdekes. Valóban rosszul értelmezem?
    Mert Pl Ausztriában a forgalmiban szereplő 11,5 tonnás nem mehet csak autópályán, ahol kint a tiltótábla oda csak engedéllyel hajthat be, de ez általában 7,5 tonnás tiltás.
    Ezek szerint 11,5 tonna tengelyenként?”
  • 5. Goldman 2011. május 26. 17:02
    „bősárkányi: rosszul értelmezed
    A tengelyterhelés egy adott tengelyre szól. Általában arra 2+3= 5 tengelyessel közlekednek.
    Amúgy a 20-30 tonna tengelyterhelésnél a tengely eltörik, inkább előbb, mint utóbb.
    Egyébként helyesen: konvoj”
  • 4. bősárkányi 2011. május 26. 13:02
    „A beruházás nyomán a 151+500 és a 184+575 kilométer szelvények által határolt szakaszon 11,5 tonnás tengelyterhelésű forgalom elviselésére is alkalmas lesz a főút.

    Olvastuk! 11,5 tonnás elviselésére is!
    Mit látunk?! 20-30 tonnásakat konvolyban!!!”
  • 3. Capr 2011. május 25. 21:40
    „enzso!

    Írd csak le nyugodtan a többi aggályodat is. Mert pl: igen, elég esős volt az ősz, de ha már határidőmódosítást kérnek, akkor kérdezem én, hogy mi a ......ért kellett november végén mínusz egynéhány fokban is aszfaltozni Krisztinamajornál. Tessék megnézni azt, hogy a két fél útpálya milyen módon van összedolgozva. Nem kell őstehetségnek lenni ahhoz, hogy megállapítsuk, hogy silány és szánalmas a minősége. Pár éven belül szinte biztos, hogy kátyús lesz. A felezővonal festékje nem óv meg a felfagyástól.”
  • 2. enzso 2011. május 25. 17:28
    „Goldman igazad van!
    Valamint mi az hogy tavalyi csapadékos időjárás késleltette őket? Az bezzeg nem írták meg hogy mikor fagyott le!!
    Másik Bősárkányban a faluközepén egy bizonyos kocsma előtt még tavaly ősszel elkészült az út egyik fele, a másik az idén készül. A most készülő része kb 5-7 cmrel lejjebb kerül mint a másik sáv ezért az ősszel készült részből lemarták a különbözetet. Kérdezném én, hogy abból nem lesz gond hogy ott sokkal vékonyabb az aszfalt??
    Továbbá mi lesz a rábca híddal? Úgy hallottam kimaradtak bizonyos anyagok belőle! Lehet is benne vmi mert már most is kezd nyomvályúsodói!! A többi aggályomat inkább le sem írom:S!!!”
  • 1. Goldman 2011. május 25. 15:19
    „"csökken a környezeti terhelés"
    Kérdezem: Mitől? Akkor csökkent volna, ha egy települést sem érintett volna az út.
    Össze-vissza kapkodnak, felesleges gép cipeléseket végeznek.
    Mindenhol belekezdenek a melóba aztán otthagyják.
    Magyarázza már meg ez a nagy okos, hogy hol van ebben a logika?
    E cikk alapján ezt a loppertet sem tartanám meg ott ahol dolgozik.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nemzeti szalag helyett többet segít egy kapa

Néhány régi magyar sírkövet restaurálnak abból a pénzből, melyet a kistérségek gyűjtöttek a… Tovább olvasom