Kisalföld logö

2017. 07. 25. kedd - Kristóf, Jakab 18°C | 25°C Még több cikk.

Felelősség: Csorna városa a csornaiaké

Csorna - Csorna a csornaiaké, a város előtt nagy lehetőségek állnak, de a település vezetői egyelőre nem élnek ezekkel a lehetőségekkel – jelentette ki Molnár Csaba a Kisalföld kérdéseire válaszolva.
Molnár Csaba, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium államtitkára szerint a 2006-ban megválasztott új városvezetés miatt csúszik a Csornát elkerülő út megvalósítása. A csornai születésű politikus úgy véli, hogy amíg a helyi ellenzék tenni akar és küzd a városáért, a másik oldal demonstrációk szervezésével van elfoglalva.

Molnár Csaba válaszolt a Kisalföld kérdéseire a beruházással kapcsolatban.


– Államtitkár úr legutóbb Kapuváron arról beszélt, hogy Csorna addig nem lesz eredményes a hasonló pályázatokon, amíg a politikai csatározásokat nem rendezik, illetve a közmegegyezés fontosságát emelte ki, ami felgyorsítaná a beruházást. Mire gondolt, miben kellene megegyezniük a csornaiaknak?

– A közmegegyezés nem a viták, különösen nem a vetélkedés, a verseny felfüggesztését jelenti. Amikor közmegegyezésről beszélünk, konszenzust sürgetünk, akkor az alapvetően csupán két dolgot jelent. Egyrészt a „dafkepolitizálás", a „minél rosszabb az országnak-városnak, annál jobb az ellenzéknek" logika elutasítását, másrészt pedig azt, hogy miközben az életünk legtöbb területén teret engedünk a sportszerű vetélkedésnek, van néhány olyan ügy – nemzeti vagy városi –, amelyben közös nevezőre jutunk, amelyet kiemelünk a vetélkedésből. Ezeknek immunitást adunk a politikai csatározásokkal szemben. Egy út megépítése tipikusan ilyen: nem lehet négyévente nyomvonalat váltani, különben az út soha nem ér el oda, ahova indult. Olyan ez, mint a gyerekek fogócskázása: még ott is van egy hely, ahol „nem ér" elkapni a másikat. Miért ne lehetne a csornai elkerülőút ügyét kivonni a fogócskából?


– Melyik, hányas számú kormányrendelet határozott a csornai elkerülőről és milyen határidővel?

– A Közop 1004/2007. (I. 30.) kormányhatározattal elfogadott indikatív projektlistán szerepelt a csornai elkerülőút építése. Később az M85 Csorna-elkerülőszakasz I. üteméről a 77/2008. (IV. 3.) kormányrendelet döntött, így vált a beruházás eljárási, engedélyezési szempontból kiemelt jelentőségű üggyé. A Csornát elkerülő út megépítése mind forgalmi, mind környezetvédelmi szempontból valóban indokolt. A megvalósítás csúszásának fő oka, hogy – bár már az engedélyek is megvoltak – az új városvezetés nem fogadta el a kitűzött nyomvonalat, ezért mindent elölről kellett kezdeni, a meglévő tervek és a korábbi döntések jelentős megváltoztatása vált szükségessé. Az újabb hosszas egyeztetéseket követően csak 2007 decemberében lehetett kiírni az elkerülőút első ütemének tervezésére vonatkozó pályázatot.

Molnár Csaba
Molnár Csaba

– Kapuvári nyilatkozata után a csornaiak jó része úgy érzi, a kormány őket bünteti amiatt, hogy a városban a politika két oldalának képviselői csatáznak. Ha már kormánydöntés van az elkerülőről, ha a pénz is rendelkezésre áll, miért számít, hogy Csornán néhányan még vitatkoznak?

– Tegyünk egy dolgot világossá:

itt nem egyszerűen a két oldal csatázik, hanem az egyik oldal helyi ellenzékként tenni akar és küzd a városáért, a másik pedig demonstrációk szervezésével és sajtótájékoztatók tartásával van elfoglalva.

A kormány nem egy jóságos vagy gonosz mostoha, nem egy az emberek, a települések fölé rendelt gyám, hanem partner. Legalábbis a mi felfogásunk szerint. A kormánynak az a dolga, hogy lehetőséget teremtsen, de a lehetőséggel csak helyben lehet élni. Csorna a csornaiaké. Ez egyszerre nagy lehetőség és nagy felelősség. A lehetőség ma adott, de annak egyelőre kevés a jele, hogy a város vezetői élni tudnak vele. A magam részéről szívesen vállalok ebben közvetítő szerepet. Egyrészt azért, mert a fejlesztéspolitikáért felelős államtitkárként ez a dolgom, másrészt azért, mert a csornaiak földijeim, és személyes elkötelezettséget is érzek a régió fejlődéséért.


– Nem gondolja államtitkár úr, hogy a választott tisztségviselőknek – polgármester, alpolgármester – az is dolguk, hogy kiálljanak a csornaiak érdekei mellett, és ha kell, azaz nem történik semmi, mennydörögjenek?

– Ez így nagyon filozofikus, amire én is csak így tudok felelni: nagyon nem mindegy, hogy mi van előbb, a tyúk vagy a tojás. Vajon azért van-e a mennydörgés, mert nem történik semmi, vagy azért nem történik semmi, mert a város vezetői csak mennydörögni tudnak. Attól félek, hogy a csornaiak nagy részének erre megvan a válasza: a politikust az eredmények és nem a szavai minősítik.

Vajon azért van-e a mennydörgés, mert nem történik semmi, vagy azért nem történik semmi, mert a város vezetői csak mennydörögni tudnak.

Olvasóink írták

27 hozzászólás
12
  • 27. Swani 2008. november 21. 19:51
    „Molnar Csaba egy szelzsak, karrier politikus. Egy sullyedo hajo kapitanyanak a szocsove.”
  • 26. bzh 2008. október 20. 16:31
    „Molnar Csaba a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium államtitkára - ugy latom az Ur sokat tanult a fonoktol aki ugy tudom a Feri gyerek. Teljes idovesztegetes velemenyevel foglalkozni mert ez ugy sem az ove - Csabikam te csornaval kapcsolatban ezt fogod mondani - jott az utasitas.”
  • 25. vörös g.eci 2008. október 19. 12:31
    „Teljesen igaza van a Molnár Csabesznek! A politikust az eredményei minősítik. Tehát. Gyurcsány, TAKARODJ!”
  • 24. George 2008. október 18. 23:03
    „Bocsánat, még egyet: a döri elágazónál győr felé van egy balra besoroló sáv amit egyébként előzésre szoktak használni.
    Kérdéseim miután tudom, hogy kötelező kiépíteni a balra besoroló sávokat a főutakon: Ki a büdös franc használja azt? Azért, hogy a traktoros és a kombájnos egy évben négyszer használja azért építették ki? Hol van ott aszfaltos út netán mellékút ami kötelezővé tenné ennek a kiépítését?
    Ez megint egy nagy szarság a közútkezelőtöl (ha azt kell ebben az ügyben szidni)! Ekkora balfaszságot is csak itt ebben az országban és itt GY-M-S megyében lehet csinálni, mert balfaszok a mérnökök és hozzánemértők!
    Remélem ezt ők is olvasni fogják vagy cikk lesz belőle.Miért kívánom?
    Mert ezek a balfaszok ahelyett, hogy Dör felől a főútra csináltak volna egy besoroló sávot a könnyebb kikanyarodás miatt a traktorosoknak csináltak. És a traktorosoknak sáreltakarítósávot mikor csinálnak?
    Ennyit a tervezőkről és a mérnökökről. Ezért írtam azt (is), hogy a csornai elkerülő qrvául el van tervezve.
    És ezeknek diplomát adni...kész röhej. Forgalomtervezés= O
    a gyengébbek kedvéért...NULLA”
  • 23. George 2008. október 18. 22:44
    „Mint írtam vala az E65 a Balti tenger és az Adriai tenger között között húzódik. Hagy ne kelljen megmondanom, hogy mennyi kilométert takar ez. Európa egyik legfontosabb észak-déli útvonala lett a kelet-európai országok belépésével az unióba. Mint ismeretes azért mennek erre, mert a fuvardíjak igen szegényesek és az osztrák pálya nagyon drága. Ha jól tudom a szlovén szakasz Triesztig totál kész, mehetnek rajta a kamionok amit a tempomat bír. A balti országokban részben kész ami nincs azon is lehet haladni, mert ekkora forgalom azért nincs. Nos a lengyelek és a szlovákok más témák..kb két vagy három éve nem jártam arra nem tudom mi az ábra. Annyi volt, hogy a lengyeleknél történt szélesítés uniós alapból.
    Azt is írtam, hogy az elkerülő ügyében nem Csornának hanem az államnak kell lépnie. Kisajátítás és egyéb ügyben. A horvátok egyszerűen megoldották: kijelölték a nyomvonalat és azt a területet kisajátították. Mert ők nem szarakodtak hanem építettek. És általában nyugaton demokrácia ide vagy oda nem problémáznak. És ezt magyarországon is meg lehet csinálni, mert a törvény megengedi. Más kérdés, hogy beszari alakok vannak akik a törvény erejét nem merik érvényesíteni egyéb érdekek miatt.
    Mindemellett: a 85 és 86-os tervek egy kalap szart sem érnek. lásd előző hszomat.
    Tudjátok kedves fórumozók itt az országban annyit akarnak spórolni az autópályaépítésben, hogy attól lesz drága. Lásd az alagút témát.(is)”
  • 22. egy csornai 2008. október 18. 15:55
    „ha megegyeznének a képviselők Mikortól kezdődne el az út építése
    mer ahogy hallotam 2010 re akarják elkezdeni de addig a városutjai nem birják ki”
  • 21. start 2008. október 18. 15:16
    „nos igen:
    1. aki látta csornai csatorna riportját, tudja M.Cs. mennyire megbízható.
    2. igen George én is jártam Európában itt-ott, igaz nem kamionnal, és ettől függetlenül inkább kerülje ki a várost a főút, mert tényleg fullasztó néha a levegő.
    3. persze az összefogás is fontos, és nem a helyi lakosoknak kell lapáttal kivonulni, hanem inkább érdekeket érvényesíteni.
    tisztelettel :)”
  • 20. Egy Csornai 2008. október 18. 14:20
    „Kiváncsi vagyok,mi lesz a komcsik következő "LOGIKUS" magyarázata.”
  • 19. Hajrá Csorna! 2008. október 18. 10:41
    „Egy elüldözött beruházás!

    Molnár Csaba tájékoztatója se nem korrekt, se nem tényszerű, se nem igaz. Az út építése nem csornai ügy és nem csornai feladat. A 85-ös és a 86-os főutak is állami kezelésben vannak. Az M85-ös és M86-os fejlesztés kormányrendeletben szabályozott, állami költségvetési és európai uniós források felhasználásával megvalósítandó projekt.

    A városnak, az önkormányzatnak, a csornai embereknek beleszólása: nincs. Eszköz a kezükben arra, hogy befolyásolni tudják a projekt megvalósítását: nincs. Tehát az elkerülőút ügyében rájuk bízott feladat: nincs. Mit is kér akkor számon a hozzászólás a csornaiakon?”
  • 18. Egy elüldözött beruházás 2008. október 18. 10:04
    „Molnár Államtitkár úrnak köszönjük a korrekt tájékoztatást, a városvezetők pedig a polgárok kezdjenek el mea culpázni. Kezdjenek el a reájuk bizott feladatukkal minnél gyorsabban foglakozni és emgvalósíteni.”
  • 17. gyümölcs 2008. október 18. 10:00
    „Nézzetek magatokba!Csornaiként nem azért fizetem be a helyi adókat,hogy még gyűjteni kelljen akármire is.Ha jól tudom az elkerülőre megvolt a pénz......Ha a "hülye csornai" nekiállna elkerülőt építeni 3. percben elvinné a rendőr polgári engedetlenség miatt!”
  • 16. qeu 2008. október 18. 08:58
    „Emberek!
    Mindenkinek igaza van, ennek az útnak már régen meg kellett volna lennie, hisz 2002-ben már ezt kaptuk Csornán igéretnek, márpedig akkor eléggé MSZP-s volt a testület. 4 év alatt semmi nem történt, pedig nem volt csatározás Kedves Molnár Csaba "úr". 4 év alatt a komplett beruhást meg lehetett - ígérték is 2006-ra a befejezést - volna csinálni.
    Kormány határozatokról, meg rendletekről és a támogatásokról meg meg van a véleményem.
    BM Önerő alapból azok nyertek - nagytöbbség - a SAPARD pályázatok mellé, akik nem nyerték el SAPARD pályázati pénzt. Tehát nem is kellett a BM Önerő alapból sok-sok összeget kifizetni. Tulajdonképeen hoztam is ajándékot meg nem is. A lényeg ott sem volt szerintem pénz és itt sincs.
    Üdv: egy csornai”
  • 15. Kabóca 2008. október 18. 08:49
    „Megmondaná valaki, szigorúan szakmai alapon, hogy az E65-ös út milyen hosszú? Ebből kb hány kilométer autópálya? És mennyi az ilyen "főút", mint a 86-os, amelyik városokon, falvakon vezet keresztül, zebráknál, jelzőlámpáknál, vasúti átjáróknál pöfögő kamionokkal? Ez csornai, magyar, vagy európai probléma? Kinek kellene megoldani? Ki húzza ennek a kamionforgalomnak a hasznát?
    Azt, hogy ki viseli a hátrányait, azt tudjuk.
    Azt, hogy ki akadályozza a megoldást, (hiszen állítólag megvan rá a pénz!!!), azt nem tudjuk, mert mindenki mellébeszél.
    Van objektív vizsgálati eredmény is, vagy csak az indulatok?”
  • 14. Ropi 2008. október 18. 08:44
    „én is kíváncsi vagyok és konkrét választ szeretnék kapni arra a kérdésre, hogy a 2006-os választást követően kezdeményeztek e és ha igen, akkor kik nyomvonal módosítást. mert ha igen, akkor az tényleg hosszú évekig tartó folyamatot generált. és ha ez a változtatás a városvezetés döntése volt, akkor tessék kiállni és megmondani, hogy mi volt az oka.”
  • 13. sziszifusz 2008. október 18. 06:45
    „Tetszenek olvasni a kérdéseket?
    Mikor,milyen döntéshozó,mely fórumon,milyen érvek alapján,kinek a beterjesztésében és kinek a támogatásával nyomvonalat váltott?
    A nyomvonalváltás hatással volt e - van e a kivitelezés indulására,késlekedésére?Igen.Akkor miről félpályázunk?
    Nem.Akkor mit hazudoz az államtitkár!
    Nem gondolja -Cs Kovács úr-az újságíró dolga az olvasók érdeke mellett kiállni?
    Psz!”
  • 12. néha arrajáró 2008. október 18. 00:08
    „Lesza...om az egészet,én ismerem az "egérutakat" !!!!
    A többi meg szenvedjen !!!!!”
  • 11. pan.cser 2008. október 17. 22:01
    „Szóval ez egy ........! No jó nem alacsonyodom le a Kisalföld újdonsült durva szóhasználatáig. Ez a közlekedési helyzet nem csornai ügy, nem csak csornai. Ezért a kormánynak kutya kötelessége lenne biztosítani az áthaladást a várososon aza arra utazók számára. Az egyik főút sem a városé, viszont órási nemzetközi forgalom van rajtuk. Istenem ilyen nagyképű mellébeszélő alak kevés van a hazában .12 év semmittevése az nem semmi, de az őket követő önkormányzatot hibáztatni csak azért mert nem a kormánypárthoz húznak, ez már vérlázító! Remélem a környéken a szocik népszerűsége a O-hoz közelit!”
  • 10. George 2008. október 17. 21:47
    „start:
    "George biztos nagyon képzett út-tervező"....
    Nem barátom, nem vagyok úttervező csak bejártam európát keresztül kasul. Meg kell nézni az autópálya le és felhajtókat, hogy vannak itthon és pl a németeknél kiképezve.Nézd meg a mosonmagyaróvárit: csorna felől ha pest felé akarsz menni akkor nem ám jobbra kanyarodsz logikusan...nem és nem itt ezek a barmok úgy tervezik, hogy balra kell, hogy sorolj majd kanyarodj jobbra pest irányába. Itthon a külső sáv szűnik meg és a kamionos kénytelen kitolakodni, mert néha az úrvezetők egyszerűen nem akarják beengedni. Pedig súlykülönbség van...
    Elárulom: a csornai terv még ennél is elba-*zottabb. majd ha kész lesz bosszankodhatunk a többi autóssal együtt.
    A cikkhez csak annyit, hogy ez a manusz úgy hülye ahogy van...ennyi...az orráig lát és a hülye dumájával eteti itt a jónépet.
    P.J. 12 évig volt polgármester és azalatt mi történt?
    Semmi pozitívum. Akkor mit akar ez is megmagyarázni? Egyik kutya a másik eb...a városba még néhány állatorvos kellene vaalmint sok (el)altató vakcina a kóbor ebeknek.
    Mint látom korábbi hozzászólásomból vannak akik visszaidéznek: lásd 1-est :)”
  • 9. Nem szakad rá az ég? 2008. október 17. 20:57
    „Undorító féreg.”
  • 8. A k....va anyját 2008. október 17. 20:56
    „A k....va anyját!!!!!!”
27 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csak gond az üres iskola?

Rábaköz - Az önkormányzatok megpróbálnak megfelelő feladatot találni az átszervezések miatt… Tovább olvasom