Kisalföld logö

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -2°C | 4°C

Enesei elkerülő: augusztusra ígérik az átadást

Régészeti feltárások miatt csúszik az M85-ös főút Enesét elkerülő szakaszának építése.

Az elkerülő építése során pótlólagos régészeti feltárás vált szükségessé, ezért az érintett munkaterületeken fel kellett függeszteni a munkálatokat. Várhatóan augusztusra készül el az elkerülő út.

Győr-Sopron-Moson megye egyik legnagyobb forgalmú útja az M85-ös, amelynek a Győrt Csornával összekötő szakaszát a távlati tervek szerint végig kétszer két sávon építik ki úgy, hogy az út elkerülje a településeket. Az érintett útszakaszra eső Enese települést elkerülő, a tervek szerint 7 kilométeres, új nyomvonalon futó útszakasz folyamatban lévő kivitelezése előre nem látható, pótlólagos régészeti feltárások szükségessége miatt várhatóan számottevően késik. A pótlólagos feltárások miatt a műszaki átadást 2010 november végéről 2011 augusztusára halasztották.

A kétszer két sávos, osztott pályás, óránként 110 kilométeres sebességre tervezett, út északról kerüli el Enesét, és keletről nyugatra haladva a 7-es kilométerkő előtt tér el a régi nyomvonaltól. Az út előbb aluljáróval keresztezi a Rábapatonára vezető utat, azután keresztezi előbb a Szapud-Ószhelyi csatornát, majd a Péterház-pusztai csatornát és a Petőház-pusztai csatornát. Ezután ismét aluljáróval keresztezi a Bezi utat és újra áthalad a Szapud-Ószhelyi csatorna felett. A csatornán való áthaladás után a nyomvonal ismét aluljáróval földutakat keresztez, majd még két csatornaágon áthaladva a 14-es kilométerkő előtt csatlakozik vissza a jelenlegi 85-ös útba.

A kivitelező CÉ-LA Enese 2009 Konzorciumot nyílt közbeszerzési eljáráson választotta ki a beruházó NIF. A konzorcium tagjai a Colas Építő Zrt., illetve jogutódja, a Colas Út Zrt. és a Lavinamix Építő Kft. A beruházó a projektet az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával valósítja meg. A támogatás összege csaknem bruttó 13 milliárd forint. A támogatás aránya 100 százalék, ebből 15 százalék a Közlekedés Operatív Programon belüli hazai forrás, 85 százalék pedig európai uniós támogatás.

Olvasóink írták

  • 7. marec 2011. január 06. 22:28
    „Bárki, aki a 85-ön halad láthatja, hogy ez az "út" a talajtól az aszfaltig homokra épült. Már most óriási vízmosások láthatóak rajta. Vajon meddig fog ez az "út" tartani? Megint irdatlan pénzen ócska munka. Csak az a baj, hogy ez a pénz az adófizetők pénze, így az enyém is!
    ÉN /más eszközöm nem lévén/ EZÚTON TILTAKOZOM!!!
    Az aszfaltréteg alatt ugyan jó magyar szokás szerint betonoztak nem kis pénzen, de ha a laza homokot alatta elmossa a víz, nem ér semmit. Ausztriában, ahol jóval nagyobb hagyománya van az autópálya építésnek, mint nálunk, már az aszfalt alá sem használnak betont.Egyszerűen a megfelelő ZÚZALÉKKAL alapoznak, kezdik osztályozott kővel /NEM HOMOKKAL/, folytatják finomabb kőzúzalékkal. Természetesen rétegenként megfelelően tömörítik/mert ugyebár a zúzalékot lehet, nem úgy mint a homokot/ és még az aszfalt alatti réteg is "csak" hengerelt zúzalék. Majd csak erre kerülnek a teherviselő és kopó aszfaltrétegek.
    Persze lehet fanyalogni, de azt bárki elismerheti, hogy Ausztria az utak minőségét tekintve jóval előttünk jár és ez nem elsősorban pénzkérdés, hiszen a mi autópályáink kilométere jóval drágább, mint akár az övék vagy Németországé.”
  • 6. sorok_közt 2011. január 06. 20:23
    „És ha találnak valamit ezek a túrók akkor mi van? Megtudjuk, hogy éltek itt valaha emberek? És akkor mi van. Túl sokba kerül ez a felesleges ásatás. nem úr, aki nem pazal.”
  • 5. kackac 2011. január 06. 16:43
    „Tettes:
    A "foglyuk"-at tömesd be a fogorvossal.
    Az elkerülőt mi fogjuk használni.
    kackac”
  • 4. M... 2011. január 05. 14:16
    „Ez , megint az ország szégyene .
    Ekkora munkával Csornát kétszer körbekeríthették volna.

    Abszurdiisztán - Kétsávos út és a 70 -e tábla megoldott volna mindent .
    Tizede áron - Lásd - Fertőszentmiklós .

    Kell a holdudvarnak a munka - vagy csak simán lenyúlás ?”
  • 3. tettes 2011. január 05. 12:13
    „Sokan úgysem foglyuk használni,mert eleve felesleges volt az egészet elkezdeni.De v.színű kellett a munka a havernak,ha már Csornán nem kapott.”
  • 2. sziszifusz 2011. január 05. 11:53
    „Ezek a régészek valamit tudnak-tudtak- mondjuk esőt csinálni.Annyi volt,hogy állt eleget miatta az építkezés - de most -a régészetnek kell elvinni a balhét!Heába a visszafelé mutogatás történelmi hagyomány.”
  • 1. miracle 2011. január 05. 10:50
    „Ez most így januárban feltűnt valakinek, hogy elmúlt november?
    Egyébként gratula. Ha esetleg megtalálják majd itt Mátyás király titkos palotáját, akkor egy új, a régi elkerülő utat elkerülő új utat is kell építeni?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Civilek: A legfontosabb támogatók az önkormányzatok

A rábaközi civil szervezetek nem számítanak rosszabb évre idén, mint a 2010-es volt. Támogatást… Tovább olvasom