Kisalföld logö

2017. 08. 23. szerda - Bence 14°C | 22°C Még több cikk.

Enesei elkerülő - Koccanások naponta - Lesz megoldás?

85-ös főút - Az enesei elkerülő építése miatt szinte naponta történik baleset a rábapatonai leágazónál. A beruházó nem tervezi, hogy javít a szakasz biztonságán.


Az elmúlt hetekben nem múlt el nap, hogy a 85-ös főúton az ideiglenesen kialakított rábapatonai lehajtónál ne lett volna legalább egy koccanásos baleset.

Szinte ugyanez a helyzet a főút azon részén, ahol a tehereautók keresztezik a 85-öst és jelzőőrök állítják meg a forgalmat.

A kisalfold.hu azután érdeklődött a kivitelező NIF Zrt-nél, van-e esetleg elképzelés arra, hogy megoldják vagy biztonságosabbá tegyék a közlekedést és további intézkedéseket (több figyelmeztető tábla, lehajtósáv, stb.) foganatosítanak a balesetmentes közlekedés érdekében a szakaszon.

5 hónap és nem lesz baleset?

A beruházó egyébként szerdán azt ígérte, a gyorforgalmi út év végére elkészül, a lakók fellélegezhetnek. >>

Reméljük, hogy a 7 kilométeres szakasz átadása után a közlekedés is biztonságosabb lesz Enese és Rábapatona között.

Terelő út és jelzőőrök

Tóth Béla, a NIF Zrt. kommunikációs irodájának munkatársa kérdésünkre elmondta, a munkák előkészítésekor a kivitelező felvette a kapcsolatot a Magyar Közút Kht-val, hogy szakmai szempontok alapján történjen meg az M85 gyorsforgalmi út építéséből adódó keresztirányú építési forgalom biztonságos szabályozása. Hozzátette: "ezek alapján történt meg a rábapatonai terelő út kiépítése, illetve az érintett szakaszokon a sebességkorlátozó táblák kihelyezése.

A keresztirányú forgalom szabályozása, a torlódások elkerülése érdekében a jelzőőrös irányítással valósul meg."

Vezess óvatosan!

A kisalfold.hu kérdésére Tóth Béla közölte, plusz forgalomtechnikai beavatkozásokat nem vezetnek be ezért kérik a közlekedőket, hogy kiemelt figyelemmel tartsák be a kihelyezett táblák utasításait, és vezessenek óvatosan a szakaszon.


Olvasóink írták

  • 18. enzso 2010. július 29. 22:28
    „Tisztelt Bősárkányi: egyik részből igazad van a másikból viszont aki nap mint nap arra jár hogy számtalanszor a jelzőlámpa úgy működik hogy mindegyik oldalon piros van. Na most akkor kinek van elsőbbsége??? Pláne az építkezés első 4-5 hetében volt jellemző probléma akkor heti 7 napból 4-5 nap biztos hogy meg voltak keveredve. Most a lámpák úgy vannak állítva hogy mikor az egyik oldal pirosra vált a másik oldalon csak 1-2 perc múlva indulhat el a forgalom és ezt sok autós úgy érzékeli hogy nem működik a lámpa. Én a dühödet megértem, de ..”
  • 17. MotorosPista 2010. július 29. 19:03
    „Gyengébbeknek vannak kint táblák, ha netán nem látnák, hogy utat építenek a közelbe!
    <moderálva>”
  • 16. konczy3 2010. július 29. 16:11
    „Sziasztok!
    Én Rábapatonai vagyok, az is egy jó megoldás lenne, ha a kereszteződésbe odahúznák a villanyt a gáztelepről kb 50M :) vagy valami világító berendezést kitennének, nem kellene a sötétbe totózni, hol kell lekanyarodni és nem kéne szinte 0-ra fékezni az autót hogy lásd hova kanyarodsz be!”
  • 15. Mankapunka 2010. július 29. 13:33
    „tornacipő

    A kanyar után,ahol ki van téve az 50-es tábal,meg a kavicsfelverődés.

    Kurvákkal meg nem törődnek,mert sok a papírmunka,meg nem keresnek rajta semmit,de az 50-es tábla hozza a pénzt.”
  • 14. bősárkányi 2010. július 29. 13:32
    „Nem az adott helyszínhez kötődően, de hasonló forgalmi helyzetekben, ahol jelzőlámpa irányítja a forgalmat az építkezésen, nem kevés jármű hagyja figylemen kívül a neki szóló piros jelzést és áthajt rajta az egyirányúsított forgalmi sávon. A szembejövők pedig a zöld jelzés ellenére nem tudnak indulni a nem szűnő szembefogalom végett.
    Az ilyen sofőrök szinte biztosra vehetően az enesei építkezésen sem viselkednek.”
  • 13. Mankapunka 2010. július 29. 11:36
    „Ne féljetek,attól hogy nincs világgá kürtölve,attól traffiznak,nyugi. Szedik a pénzt a bokrok mögül..”
  • 12. szb 2010. július 29. 10:37
    „Van egy embertípus, akinek rakhatsz ki, festhetsz fel, építhetsz ki bármit,
    úgy megy mint a homály. Az enesei elkerülőút építésénél ha betartom az előírt maximális sebességet,
    akkor 2 méterre jön a seg..mben mögöttem és vágja a pofákat meg telleget. Ha belezúg valahová, akkor meg reklamál hogy a NIF meg az MK miért nem így meg úgy.”
  • 11. sont 2010. július 29. 10:25
    „Csetneky Ok köszi! Bocs”
  • 10. Csetneky 2010. július 29. 10:21
    „6. sont

    Amit a vége felé írtákl, azt már tudtommal bevezették.

    Egyébként meg figyelni kell és akkor nem megyünk bele a kanyarodóba. Meg persze az sem ártana, ha először indexelne és utána fékezné hirtelen állóra az autót. Azt viszont nem értem, hogyan lehet ott koccanni, ahol irányítják a forgalmat? Elvileg akkor indulhat az egyik sor, ha a másik már nincs a sávban. Akkor kivel koccan, az előtte lévővel? Na, akkor ezektől kell elvenni a jogsit, de örökre, mert alkalmatlanok.”
  • 9. krieghofnyuszi 2010. július 29. 09:33
    „Politika okosberci....Politika....”
  • 8. pirobaby 2010. július 29. 09:27
    „hej”
  • 7. okosberci 2010. július 29. 09:13
    „Tudja valaki, hogy niért Enesénél kezdték az elkerülőt? A falu szélén megy át a 85-ös, a házaktól vagy 80 méterre, meg még egy út is van mellette a helyi használatra. Egyik oldalon meg nem is laknak! Sokkal sűrgősebb lett volna pl. Csorna, vagy a többi!!!”
  • 6. sont 2010. július 29. 09:07
    „Sajnos sok embernek a jogosítványát cukorért adták és azt hiszi sok, hogy ha már van jogsi meg szuper járgány akkor ő a király és lehet száguldozni. Nem a városokban kellene az autósokat leállítani pl:benzinkutaknál, hanem be kellene ülni a civil rendőrkocsikba és az autós forgalmat főutakon ellenőrizni. Aki vét megszegi a szabályt kiállítani és keményen megbüntetni! Lenne bevétele bőven az államnak sőt lehet, hogy több mint így, hogy a rendőrök úgy vannak kiküldve szolgiba a városokba, hogy ma jó lenne ennyit behozni. Na meg el kellene törölni, hogy van ismerős a rendőrségnél és majd elintéztetem, hogy ne kelljen fizetni. Egy másik nem területileg illetékes eljárási hatósággal kellene ilyen ügyeket lefolytatni. Mindenki meggondolná egyszerre, hogy mennyi a 90-en meg a 50-es sebességhatár.”
  • 5. kisvadföld 2010. július 29. 08:53
    „Hetente járok a Győr-Csorna szakaszon, több helyen van sebességkorlátozás, ill. előzni tilos. Legtöbben nem foglalkoznak vele. A traffipax ilyenkor hol van, tarolnának a rendőrök. Ha én be tudom tartani, más miért nem. Mert nagyobb embernek tartja magát! Egyetértek fmoni20-al.”
  • 4. máris 2010. július 29. 08:36
    „3-as EGY PÁRSZOR MÉG EL KELL ISMÉTELNI, HOGY ARRA SOSINCS PÉNZ, AMI FONTOS LENNE !!!!!!”
  • 3. Spitfire 2010. július 29. 08:32
    „Sopron - Győr között már rég autópályát kellett volna építeni...”
  • 2. zoli78 2010. július 29. 07:29
    „Azért lehet, hogy +1 figyelemfelhívó táblát vagy felfestést megérne. Csak az "ártatlanok" védelmében...”
  • 1. fmoni20 2010. július 29. 07:14
    „Szerintem elég lenne jobban oda figyelni az előttünk haladóra, betartani az 50-es táblát és megfelelő követési távolságot tartani. Ha ezeket betartanák a (száguldozó) sofőrök (is), akkor nem csattannának bele a patonára kanyarodókba (sem). És ez nem csak erre az útszakaszra vonatkozik! Érdekes módon (lekopogom)én még egyszer sem hajtottam bele az előttem haladóba.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Templomfelújítás Jobaházán

A napokban fejeződik be a jobaházai templom rekonstrukciója – tudtuk meg Tóth Mihályné… Tovább olvasom