Kisalföld logö

2017. 01. 23. hétfő - Zelma, Rajmund -7°C | 2°C Még több cikk.

Emberéleteket követelő veszélyes útszakaszok

Rábaköz - A rendőrségi statisztikák szerint csökken a súlyos és könnyű sérülésekkel járó balesetek száma is Kapuváron és környékén. Ám ennek ellenére a két legveszélyesebb ponton, a Beledet Kapuvárral összekötő úton, és a legutóbbi tragédia színhelyén, a vitnyédi „egyenesben” rendszeresen történnek balesetek.
E helyszínek többször szerepeltek már a rendőrségi tudósításokban. A legutóbb halálos baleset történt a fertőendrédi, majd múlt vasárnap enyhe sérülésekkel járó a 8611-es út gyórói leágazásánál. A vitnyédi egyenesben néhány éve már történt a legutóbbihoz hasonló, halálos baleset, ahol egy fiatal kapuvári férfi vesztette életét, ám 2007 március 7-én egy hármas balesetben is súlyos sérültet szállított a mentő a soproni kórházba.

Vitnyédi egyenes: 2007 márciusában hármas karambol történt súlyos sérülttel.
Vitnyédi egyenes: 2007 márciusában hármas karambol történt súlyos sérülttel.


A Kapuvár – Beled szakaszon az utóbbi években történtek közül kiemelendik a 2005. december 1-jei halálos baleset, melyben egy osztrák vétlen sofőr halt meg az elsőbbségadás elmulasztása miatt. Ez utóbbi a legfőbb oka az említett úton történt baleseteknek. Ezt egy 2007 márciusi ütközés is alátámasztotta.

A Kapuvári Rendőrkapitányság közlekedésrendészeti és közrendvédelmi osztályának vezetője állítja, az utóbbi évek adatai szerint csökken a balesetek száma nem csak az említett útvonalakon, hanem a kapitányság teljes illetékességi területén.

Bencsics Zsolt alezredes elmondta: a súlyos sérüléssel járó balesetekhez tavaly tizennégy, idén tíz esetben vonultak ki, míg könnyű sérültekkel tavaly és idén is tizennyolc esetben fordultak a mentők. Az alezredes a tragédiák kapcsán hangsúlyozta, az illetékességi területükön halállal végződött karambolok túlnyomó része figyelmetlenségből adódott, tehát elkerülhető lett volna.

Területükön az elmúlt évek statisztikáit figyelembe véve a halálos végű esetek száma viszonylag alacsonynak mondható: átlag három – öt. Hozzátette: a 85-ös főúton tavaly szeptemberig nem volt halálos baleset, a 8611-es úton tavaly és idén szeptemberig szintén nem történt ilyen, a 86-oson pedig tavaly és idén is egy eset végződött tragédiával.
A 8611-es főút baleseti statisztikáját nagyban javította az az intézkedés, melyet tavaly rendelt el a Kapuvári Rendőrkapitányság. Eszerint – a Közút Kft-val karöltve – megvizsgálták a balesetek előfordulási helyszíneit (kisfaludi, mihályi kereszteződések) és ezeket az „Elsőbbségadás kötelező" táblák helyett „Stop!" táblákkal látták el. Ez csökkentette az esetszámot, ám végleg nem számolta fel, amit az elmúlt vasárnapi karambol is bizonyít. Itt is a figyelmetlenség, elsőbbségadás elmulasztása volt a baleset okozója.

– Minden kereszteződésbe nem tudunk rendőrt állítani – jegyezte meg Bencsics alezredes. Azt azonban megígérte, a jövőben fokozzák a közúti ellenőrzéseket.

Olvasóink írták

  • 5. Szélsőjobbos 2008. október 01. 14:01
    „Nem kéne annyi felesleges autópálya,hanem azokat az utakat csinálják meg,ahol emberek járnak!Kit érdekel a atranzitforgalom!Gyurcsány!Nem kéne kilopni a pénzt az autópályaépítésen keresztül,aztán jutna a kisebb utakra is!Meg persze nem hajtani kell,mint az állat!”
  • 4. George 2008. szeptember 30. 22:12
    „Csak egyet tudok érteni az előttem hozzászólókkal. Még hozzátenném, hogy az utak állapota is siralmas e megyében. Ilyen keveset kapnak vagy hova megy el az a pénz?”
  • 3. HáTé 2008. szeptember 30. 16:08
    „A kaszálás tényleg siralmas, az egész megyében.
    És itt hívnám fel újra az illetékesek figyelmét pl. arra a bősárkányi kereszteződésre, melyben Rábcakapi felől érkezve a 86-os útra kell kanyarodni. Mindennap hazárdírozni kell! Emelkedő, beláthatatlan, iskola és zebra van ott. Nem értem, hogy nem volt még itt valami nagyon durva baleset.”
  • 2. hgabor333 2008. szeptember 30. 11:31
    „Felhívnám az illetékesek figyelmét, hogy nem csak a STOP tábla a megoldás. Sokkal többet segítene, ha a közútkezelő évente többször is kaszálna. Mert maximun kétszer teszi meg egy évben a 8611 út mentén. Akkor talán kilátnának a kerszteződésből az elsőbbség adásra kötelezett gépkocsik vezetői. ( naponta közlekedem Kapuvár és Beled között) hgabor”
  • 1. ?????? 2008. szeptember 30. 08:21
    „Talán, ha nem hajtanának ezerrel és előzgetnének záróvonalon, beláthatatlan kanyarokban és akkor amikor szemből is jönnek, akkor nem lenni ennyi baleset!!! Ha ennyire nem érez felelősséget saját és legfőképpen mások életéért, akkor az ilyen jobb, ha nem közlekedik biciklivel sem, pláne nem autóval!!!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szent Gellért-díjat kapott két csornai pedagógus

Csorna - Országos elismerésben részesült a csornai II. Rákóczi Ferenc Katolikus Közoktatási Központ… Tovább olvasom