Kisalföld logö

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

Csornai elkerülő: megvan a tervező

Várhatóan jövő nyárra áll össze a Csornát elkerülő út első ütemének összes, tervezéssel kapcsolatos dokumentációja. A megbízott társasággal 324 millió forintos szerződést kötött az infrastruktúra-fejlesztő.
Készülhetnek a Csornát elkerülő út első ütemének tervei. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) az Út-Teszt Mérnöki és Szolgáltató Kft.-t bízta meg a munkával. A céggel nettó 324 millió forintos szerződést kötnek a 12,5 kilométeres szakasz terveire. Ha elkészül, a Szombathely felől Győr és Mosonmagyaróvár, a Mosonmagyaróvár felől Győr és Szombathely, illetve a Győr felől Mosonmagyaróvár és Szombathely felé tartóknak nem kell áthaladniuk a városon.

A csornaiak nagyon várják már az elkerülőt, az elmúlt évtizedekben számos határidőt hallottak a kivitelezésre.
A csornaiak nagyon várják már az elkerülőt, az elmúlt évtizedekben számos határidőt hallottak a kivitelezésre.

A Csornát elkerülő szakasz két ütemre bontható. A 12,5 kilométer hosszú első ütem a város keleti elkerülését tartalmazza. A figyelembe vett műtárgyak – vízfolyások, földútátvezetések, országos közutak, vasútvonalak felett – száma 18. A megvalósuló fejlesztés a távlati M85-ös gyorsforgalmi út részeként kerüli el a települést. A nyomvonal keresztezi a Csorna–Pápa vasútvonalat is. Az útépítéssel elzárt, döntően mezőgazdasági művelésű területek megközelítésére párhuzamos, megerősített földutakat kell kialakítani.

A szakaszon vízfolyások, földútátvezetések, országos közutak és vasútvonalak felett – 18 műtárgyat kell létesíteni. A beruházás az Új Széchenyi Terv részeként az Európai Unió támogatásával valósul meg.
A tervezőnek az alábbi feladatokat kell elvégeznie: az első ütem engedélyezési terveinek elkészítése, a környezetvédelmi engedély módosítása és az útépítési eltérési engedély megszerzése, valamint a kiviteli tervek elkészítése a hozzá kapcsolódó közműkiváltási, vízépítési, környezetvédelmi, műtárgy- és kisajátítási tervekkel együtt. A tervezési feladatokkal várhatóan 2013 nyarára készülnek el.

A NIF Zrt. tavaly decemberben lapunkat arról tájékoztatta, hogy az első kapavágásra 2014 első negyedévében kerülhet sor, míg az átadás 2016 júliusára várható.

Olvasóink írták

  • 8. westminster 2012. május 21. 19:34
    „ezt elnéztem. a lényeg:
    Szombathely felől Győr és Mosonmagyaróvár, Mosonmagyaróvár felől Győr és Szombathely nem kell áthaladniuk a városon.”
  • 7. westminster 2012. május 21. 18:27
    „mekkora butaság a 85- re tervezni az elkerülőt.
    a 86 továbbra is a centrumon halad át .
    eszetlenség felsőfokon.”
  • 6. villanyász 2012. május 20. 19:26
    „Akinek kisajátítottak építési területet a saját földjéből, amit már ki is fizettek, kapott egy paksamétát az útvonalról a pálya jellegéről ,építési technikai megoldásokról! Ezt saját szememmel láttam mert a családban történt! Akkor azt ki tervezte? Hányszor kell egy utat megtervezni? NEM KELL AZ IDŐT HÚZNI!”
  • 5. Gery83 2012. május 19. 08:10
    „Megvan a tervező? Ez jó jel, ha már legalább megszületett... Talán akkor a kövi 70 évben lesz valami, elkerülő ügyben...”
  • 4. hideme 2012. május 16. 21:57
    „Az enyém is eltűnt...”
  • 3. miracle 2012. május 16. 21:55
    „Gondolom ide:
    http://www.kisalfold.hu/rabakozi_hirek/csornai_elkerulo_de_mikor_-__a_125_kilometer_tervei_324_millioba_kerulnek/2279510/#hozzaszolok
    Jó szokás szerint megint sztereoban van feltéve a hír.”
  • 2. SnakeS 2012. május 16. 14:03
    „Hova tűntek az eddigi hozzászólások?”
  • 1. miracle 2012. május 16. 11:05
    „Nem is tudtam, hogy eltűnt.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Másfél milliárdos fejlesztés a csornai Hantechnél

Negyven új munkahelyet teremt a Hantech új beruházása. Tovább olvasom