Kisalföld logö

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

Csornai elkerülő és M85 - Jönnek a forgalomkorlátozások

A kétszer kétsávos csornai elkerülő út a települést keleti oldalról kerüli el. Videó.

Ütemterv szerint halad az M85-ös főút Győr és Csorna közötti szakaszának részét képező 12,5 kilométeres csornai elkerülő út építése - közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. pénteken az MTI-vel.
A kétszer kétsávos csornai elkerülő út a települést keleti oldalról kerüli majd el, a fejlesztés eredményeképpen 2015 nyarára gyorsforgalmi úton lehet majd elérni a Győr megyei települést. Csorna központjában jelenleg naponta csaknem húszezer jármű halad át, amelyből 7500 a nehéz-tehergépjármű forgalom.

Videó: Oxygen

A 38 kilométer hosszúságú, új nyomvonalon épülő M85-ös gyorsforgalmi út építése a NIF tájékoztatása szerint öt fő szakaszból áll, amelyek közül eddig az Enesét elkerülő út épült meg, a 7 kilométeres útszakaszt 2011 decemberében adták át a forgalomnak.

A munkálatok ideje alatt forgalomkorlátozásra kell számítani: Farád-Szárföld között három, Csorna-Szilsárkány között kettő, Farád-Jobaháza között pedig egy helyen.

A közlemény szerint a csornai elkerülő az M85-ös gyorsforgalmi út 20,8 kilométerszelvényétől indul, az útépítéssel elzárt, döntően mezőgazdasági művelésű területek megközelítésére párhuzamos megerősített földutakat létesítenek. A beruházás során a NIF Zrt. kiemelten kezeli a környezetvédelmi szempontokat, a területen 8 ezer fát, és 219 ezer cserjét telepít. A beruházások az Új Széchenyi Terv keretében valósulnak meg, uniós források felhasználásával.

Gyopáros Alpár, a térség országgyűlési képviselője, Győr-Moson-Sopron megye útügyi biztosa elmondta: "A csornai és a rábaközi emberek több évtizedes álma válik valóra. Választási ígéretként először 2002-ben hangzott el helyi és országos  szocialista politikusoktól, hogy a csornai elkerülőút megépül 2006-ig.  Aztán persze 2010-ig egy kapavágás sem történt. A 2010-es  kormányváltás után az előkészítő munkák felgyorsultak, és íme: az  elkerülő út máris épül. 2015-ben már gyorsforgalmi úton autózhatunk a  csornai elkerülőtől egészen Győrig, és 2016-ig megépül a csornai elkerülő második üteme is, megvalósítva a város teljes elkerülési lehetőségét. Nagyon boldog vagyok, hiszen legfontosabb választási ígéretemet váltjuk éppen valóra, és végre megszabadulunk a Csornára  zúduló borzasztó kamionáradattól. Hálás vagyok a csornai emberek türelméért és a kormány támogatásáért!"

Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője hozzáfűzte: „A nyertes MK Csorna Konzorcium a nyár folyamán közel 10 km hosszban szállító útvonalakat épített ki azért, hogy az útépítéshez szükséges nagy tömegű anyagbeszállítások ne terheljék Csorna városát. A munkálatok ideje alatt forgalomkorlátozásra kell számítani: Farád-Szárföld között három, Csorna-Szilsárkány között kettő és Farád-Jobaháza között egy helyen. Kérjük, az arra közlekedőket, hogy óvatosan vezessenek."

A fejlesztés eredményeképpen 2015 nyarára gyorsforgalmi úton lehet majd elérni Csorna települését. az Új Széchenyi Terv, Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében valósulnak meg, uniós források felhasználásával.

Az M85 Győr–Csorna közötti gyorsforgalmi szakasz megépítése az Európai Unió regionális hálózatának részeként kapcsolatot teremt Ausztria (Nyugat-Európa), valamint Budapest (és tovább Kelet-Európa) irányába. Megvalósítása elősegíti a nemzetközi tranzit hatékonyabb elvezetését, a megközelíthetőség javítását, a menetidők csökkentését, a környezeti hatások mérséklését, a közúti közlekedés szolgáltatási színvonalának és biztonságának növelését, valamint a régió versenyképességének növelését - olvasható a NIF közleményében.

Olvasóink írták

22 hozzászólás
12
  • 22. fatuja 2013. szeptember 17. 07:07
    „Lehetne itt sok mindenen vitatkozni. Egy biztos, végre elkezdték. Az, hogy ki, engem nem érdekel. Ez üzlet, pénz, nem is kevés. Ezzel mi kis emberek nem tudunk úgysem mit kezdeni. Eddig ment a csatározás, az egyes politikai ellenfelek ott tettek keresztbe a másiknak, ahol csak tudtak, marakodtak. Mostanra tudott győzni az erősebb kutya. Szerintem ennyi az egész. A többi csak politikai fogás és maszlag, nem olyan bonyolult ez.”
  • 21. csornafc 2013. szeptember 15. 23:23
    „Goldboy gazdád csak neked van és látom kiengedett az ólból fröcsögni,ti balosok miért nem tudtok ennek a jó hírnek örülni, tényleg csak az a baj, hogy a Fidesz csinálja meg?”
  • 20. goldboy 2013. szeptember 15. 21:46
    „Ha a fidess mindent megcsinált volna... Akkor tényleg egy tündérmesében élnénk. Csökkennének az adók, eltörölnének kb 25 friss adót... A fizető gazdátok, megcsinálja, meg....”
  • 19. csornafc 2013. szeptember 15. 13:18
    „Azért az nagyon vicces, hogy egykét mszps-nek van pofája itt okoskodni az elkerülő kapcsán, vastag a bőr..., Papp Józsi és a szocik megígérték minden egyes kampányban megcsinálták??Nemcsinálták meg!!!! A fidesz megígérte, megcsinálja??igen megcsinálja!! A többi csak duma!!”
  • 18. Hedon 2013. szeptember 15. 10:16
    „#17. aranyfiú

    2002-2010 között bőven lett volna rá idő (pl. Medgyessy 2006-ra ígérte)
    hogy megépítsék a Papp Jóskák fémjelezte gittegylet.
    Most láthatóan nagy a zavarodottság piros szeműeknél mert jövő év
    április-májusára ugyan nem lesz átadható de a földmunkák és a hidak építése
    már olyan előrehaladott állapotban lesz hogy azt semminek beállítani, "nem lesz ebből
    semmi" már a Kálmán Olgás ATV agymosás sem bírja majd.”
  • 17. goldboy 2013. szeptember 15. 07:42
    „16! A Győrig a kérdés... Pl a 85-ös sem Győrig megy, ha érted...
    Más. Talán meg kellene nézni azt is, hogy eddig kik kötöttek bele az elkerülő út kapcsán mindenbe. Kik fellebbeztek meg mindent. Ki az, aki most bármit megtehet, és 2010 óta eltelt 3 évben, miért nem csinált semmit!”
  • 16. hajracsorna 2013. szeptember 14. 19:08
    „14. Dwatson!

    "2015-ben már gyorsforgalmi úton autózhatunk a csornai elkerülőtől egészen Győrig"

    Melyik szó nem világos?”
  • 15. nagytibi 2013. szeptember 14. 17:52
    „Örömmel halljuk, remek hír!!!!”
  • 14. Dwatson 2013. szeptember 14. 12:13
    „", a fejlesztés eredményeképpen 2015 nyarára gyorsforgalmi úton lehet majd elérni a Győr megyei települést."
    Ezt elhiszem,no de melyiket,és honnan? Győrből Csornát biztosan nem!”
  • 13. Axl.Bundy 2013. szeptember 14. 12:10
    „Ez a mi 4-es metrónk!”
  • 12. Hedon 2013. szeptember 14. 11:04
    „# 10. csak1csornai

    "Farádnál, Szárföldnél "munkaút" készül, azon fogják a nagy teherautók hordani az építőanyagot, ami nagyon jó ötlet és nem a város forgalmát bénítják. Gratula a kitalálónak."
    Ez egy teljesen bevett és alkalmazott gyakorlat. Főleg ott ahol a korábbi főúttól,
    attól nem messze szinte párhuzamosan épül az új autópálya vagy mint itt autóút..
    Az M6_6-os főút; M3-as_3-as főút; az M7-es_7-es főút; is végig így épült.
    A kivitelezők között pedig nagy az átfedés :)”
  • 11. Jarod 2013. szeptember 14. 10:00
    „10. csak1csornai Nem csak Farádnál van "munkaút" hanem északon is a TSZ mellett, valóban jó ötlet.”
  • 10. csak1csornai 2013. szeptember 14. 06:54
    „Azért arra is oda lehetne figyelni, hogy ha nem dolgoznak, akkor a 85-ös főúton (ill. 86-oson), lakott területen kívül a 30-as sebességkorlátozó táblát letakarhatnák vagy elfordíthatnák. Igaz ez a traffipaxos rendőrnek majd jó vadászterület lesz, mert senki nem fog harminccal "indokolatlanul" menni. Tapasztalat szerint az illetékesek nem foglalkoznak ezzel a problémával, téged meg vagy letolnak, ledudálnak vagy megbüntetnek...
    u.i. Farádnál, Szárföldnél "munkaút" készül, azon fogják a nagy teherautók hordani az építőanyagot, ami nagyon jó ötlet és nem a város forgalmát bénítják. Gratula a kitalálónak. Többször is engedjék oda az asztalhoz az illetőt, hátha lesz még ilyen jó ötlete.”
  • 9. orbison 2013. szeptember 14. 05:59
    „8-Lobbo71, sajnos a "zippzár" besorolást a többség "előrepofátlankodás"-nak tartja.... Pedig teljesen normális dolog... De balkán vagyunk, sajnos...”
  • 8. Lobbo71 2013. szeptember 13. 21:16
    „0:30-nál gratulálok a sok birkának, akik állnak a belső sávban, ahelyett, hogy feltöltenék a külsőt is és feleakkora dugó lenne.”
  • 7. Hedon 2013. szeptember 13. 17:36
    „A Csorna elkerülő helyszínrajza:
    http://kep.ivpicture.hu/705081.N.jpg
    A rajzot célszerű elforgatni 90°-al balra.
    Szaggatottal a II. ütem (farádi átkötés ) aminek az átadása elvileg 2016

    Ami még nagyon fontos és a cikkben hibásan szerepel:
    Az elkerülő M85-M86 közös szakasza nem 2x2 sávos lesz hanem 2x3.
    Idéznék a közbeszerzési értesítő ide vonatkozó részéből:
    ,,II.1.4) A szerződés vagy a beszerzés(ek) rövid meghatározása:
    Csorna elkerülő I. ütem a város keleti elkerülését tartalmazza a következők szerint: ,,85. sz. főút Enese-Csorna szakasz" 20+800 km szelvénytől indul el (Csorna város keleti különszintű forgalmi csomópontja) majd a Keszeg-ér mellett halad tovább és éri el a távlati M85-M86 északi elválási csomópontot. Az elválási csomópont után a nyomvonal 2*3 sávon halad tovább a távlati M85-M86 déli elválási csomópontja felé, közben keresztezi a Csorna - Pápa vasút vonalat. A távlati M85-M86 déli elválási csomóponttól 2*2 sávos paraméterekkel folytatódikaz első ütem dél (Szombathely) felé a Szilsárkánytól északra kiépítendő különszintű 86-os úti csomópontig(Csorna dél)"”
  • 6. Nero07 2013. szeptember 13. 17:21
    „És vajon annak a 7500 nehéz gépjárműnek ami Rédics és Rajka között közlekedik,végre lesz építve kulturált parkoló? Mert a kb 12000 forintos úthasználati díjból talán futná. Vagy új magyar hungarikummal állunk szembe? Fizetünk de szolgáltatás nem jár érte cserébe?”
  • 5. Hedon 2013. szeptember 13. 17:11
    „# 3. Megakrieger
    "megint közelednek a választások?!"

    Közeledtek 2010-ben is mégsem történt egy kapavágás sem.
    Igaz akkor kormányzati negyedekben gondolkodtak az illetékesek.

    A pénz döntő része most is keletre és Pestre megy, de most már legalább
    nyugat-Magyarország is fejlődhet állami pénzekből.
    Egyre inkább úgy néz ki, hogy tényleg megépül az M85-M86 Győr-Szombathely között.
    Sőt a Szombathely felőli utolsó 9 kilométer már most egész jól néz ki,
    jövő év tavaszára valószínűleg át is adják.”
  • 4. Mankapunka 2013. szeptember 13. 16:11
    „Te eddig úgy tudtad, de mostmár másképp alakul, és egy elkerülőt nem lehet 90 fokos kanyarokkal építeni, így ott köt ki a lehajtóág.”
  • 3. Megakrieger 2013. szeptember 13. 14:48
    „megint közelednek a választások?!”
22 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kapuvári távfűtés: huszonnégy hátralékos hétmilliós adóssága

Több mint hétmillió forintos kintlévőséggel vág neki a fűtési szezonnak a Kapuvári Hőszolgáltató… Tovább olvasom