Kisalföld logö

2017. 08. 18. péntek - Ilona 18°C | 32°C Még több cikk.

Csornai elkerülő: Enesei szakasz 13 milliárdból

Enese - Közel tizenhárommilliárd forintból épül meg a majdani M85-ös enesei elkerülő szakasza. A támogató szerződést pénteken adta át Molnár Csaba miniszter. A Kisalföldnek elmondta, a csornai elkerülő építése 2011-ben kezdődik.
Molnár Csaba közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter – Mesterházy József enesei polgármester jelenlétében – tegnap adta át az M85-ös gyorsforgalmi út enesei elkerülő szakaszának támogatói szerződését Rékasi Győzőnek, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. területi irodavezetőjének Enesén. A szakminiszter elmondta, a beruházás közel tizenhárommilliárd forintba kerül, melyet nyolcvanöt százalékban uniós pénzekből finanszíroznak.

Az enesei hét kilométeres szakasz a majdani kétszer két sávos M85-ös Győr–Csorna szakaszának egyik állomása, melynek munkálatai idén tavasszal kezdődnek és várhatóan 2010 végével fejeződnek be.

Az útszakasz északról kerüli meg Enesét, két forgalmi csomóponttal és öt műtárggyal. Az útépítéssel elzárt, jobbára mezőgazdasági művelésű területek megközelítésére több mint kilenc kilométernyi földutat építenek. Az enesei találkozón a rábaközi település polgármestere kijelentette, az elkerülő az egész régió közlekedésére jó hatással lesz. Ám hangsúlyozta, elsősorban a helybéliek életét könnyíti meg az új szakasz, hiszen napjainkban több mint tizenötezer áthaladó autóval lehet naponta Enesén számolni. Az épülő út kapcsán nemcsak a közlekedés lesz könnyebb, hanem a hamarosan kezdődő kivitelezési munkák némi helyi munkaerőt is felszívnak.

Erre kitért Molnár Csaba szakminiszter is. Beszédében elmondta, jövő év tavaszáig közel háromszázhúsz kilométer gyorsforgalmi utat szeretnének átadni, emellett több mint kétszáz kilométer egy számjegyű főutat újítanak meg és közel kilencszáz kilométernyi, kistelepüléseket összekötő négy számjegyű út rekonstrukcióját végzik el.

A program teljes összege megközelíti az ezerkilencszázmilliárd forintot. A szakminiszter hangsúlyozta, válság idején ezek a munkák nemcsak a közlekedést javítják, de egy jelenleg rossz helyzetben lévő ágazat részbeni fennmaradását is biztosítják.


Molnár Csaba adta át az enesei szakasz támogatói szerződését Rékasi Győzőnek, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. területi irodavezetőjének.
Molnár Csaba adta át az enesei szakasz támogatói szerződését Rékasi Győzőnek, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. területi irodavezetőjének.

A Kisalföld érdeklődésére Molnár Csaba elmondta, a további lépések közt a csornai elkerülő építése is szerepel. – A városban zajló, néhol politikai színezetű vitáknak vége, ezáltal elhárult minden akadály a csornai szakasz építésének 2011-es megkezdése elől. Az enesei és a csornai elkerülő szakaszok tervezése egy időben kezdődött, az enesei szakasz építése most indul, melynek okát abban látom, hogy Enesén nem volt vita a nyomvonal kialakításáról – mondta a szakminiszter. Molnár Csaba szerint a régészeti munkák Csorna körül már az idén megkezdődhetnek. Győr és Szombathely között több elkerülőt is terveznek, például a váti szakasz már szinte készen van, a szelestei elkerülő munkái egy időben indulnak az eneseivel és a csornai szakasz is megindul 2011-ben. A miniszter szerint az elkerülők kiválasztásánál közlekedési szempontokat vettek figyelembe, a sorrendről is szakmai alapokon döntöttek. Lapunk is többször foglalkozott a kisebb rangú megyei utak helyzetével. Ezzel kapcsolatban Molnár Csaba kijelentette, a kátyúzás csak vészmegoldás, a probléma pillanatnyi kezelése. Úgy véli, a hosszú távú megoldás mindenképp a teljes felújítás vagy egy új szakasz építése. Az országos programban például a 86-os főút Mosonmagyaróvár és Csorna közti szakaszának felújítása is szerepel.

Olvasóink írták

  • 8. nahor 2009. március 20. 14:07
    „Minek ENESÉNEK elkerűlő ut mikor alig van rajta kamion forgalom.
    Ha normális ésszel gondolkodnának akkor még sebesség korlátozás is csak 500-600-méteren kellene.
    Mivel az eggyik oldal csak a vasut a másik oldalon pedig aszerviz út van.
    Valaki hozzá értő már magnézte vagy csak a politikusok megint észnélkül döntöttek.
    Csornának nagyobb szűkségelenne az elkerülőre.Mivel a 85-ös és a 86-os föut kamionforglmom 80% -a
    megy keresztül rajta.
    Jó lenne ha az illetékesek elgondolkodnának rajta.
    És nem az én pártomhoz közeli barát alapján döntenének.
    A fontossági sorrend ugy kivánja hogy Csorna -utánna esetleg meggondoladó Enesei-elkerűlő.
    -”
  • 7. miracle 2009. március 16. 15:38
    „Iszonyat lassan halad ez is.
    Az M85-ről kb 25 éve beszélnek, 2009-ben átadtak egy "támogatói szerződést" - bármit is jelentsen az, azzal, hogy majd 2011-ben esetleg véletlenül talán elkezdik. (2 évig megint mi történik egyébként az időhúzáson kívül?) Azt már meg sem merte senki saccolni, hogy mikor lesz kész...”
  • 6. pampus 2009. március 16. 12:54
    „Nem az a lényeg, hogy merre és hogyan építik az utat, hanem az, hogy van mire kiutalni a közpénzt! Az, hogy aztán hova és mire tűnik el a pénz azt senki sem ellenőrzi.”
  • 5. Goldman 2009. március 14. 04:34
    „azt nem értem, hogy enesét miért fontosabb elkerülni, mint csornát? a teherkocsikat kilehet tiltani, de a szgk-at nem. Azok utána is a falun át mennek amíg nincs egybefüggően kész az út győr és csorna között. ehhez milyen egyetem kell?”
  • 4. akinemfél 2009. március 13. 19:24
    „1 méter út 2 millio forint. Aranybol készítik ? Horvátországban 4-5-szor olcsobb,de ott konnyebb építeni,mert viaduktbol alagútba vezet az autopálya,aztán megint viadukt... Jo uzlet ez az MSZP-nek. Biztos vagyok benne,hogy még a választások elott ki lesz választva a Csorna koruli szakaszt kivitelezo cég is. Véletlenul. Megváltoztathatatlanul. Eljen a Magyar Szocialista Párt és párttagok által demokratikusan hatalmon tartott tévedhetetlen vezére,Gyurcsány Ferenc !”
  • 3. zsiros 2009. március 13. 19:11
    „Csornán pont 1 hete adta elő a terveiket.Azóta már 4 nem is úgy lesz.Saját bevallása szerint jó tanuló volt.Ezt elhiszem,mert 1 óráig beszélt kicsi puskázással,hülyeségeket,de megtanulta és dübörögve adta elő.Ezért Kossuth díjat esetleg,de 1200000FT-t nem adnék az tuti.Hogy hol lasz cabika?Hát ha minden jól megy cuslág mellett(alatt-fölött)!!!???”
  • 2. pampus 2009. március 13. 18:19
    „Leget,hogy hamarosan kezdik a"régészek" "a szarany" keresését ott is! felturkálják a földet mint Enese körül tették a nagy semmiért ráfordítva a sok milliós közpénzt.”
  • 1. Gabesz11 2009. március 13. 17:51
    „Hát én nem hiszem, hogy cocialista barátaink csornai elkerülőutat építenének. Már régen rajta kellene autóznunk, ahogy M.Ferenc volt miniszterelnök és Papp József jelenlegi nagyszerű és nagyérdemű, pótolhatatlan cocialista, kapitalista képviselő Úr anno megígérte. Ők 2008-ra ígérték. Csabi 2011-ben kezdene. Tudjátok hol lesz akkor már a mi Csabink? Hát nem minszter lesz az biztos. Úgyhogy ez az egész megint csak duma, hazugság, kábítás MSZMP módra.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Belvíz: Több a helyszín, de kisebb területen

További helyszíneken rendeltek el belvízvédelmi készültséget az Észak-Nyugat Dunántúli Vízügyi… Tovább olvasom