Kisalföld logö

2017. 04. 25. kedd - Márk 10°C | 21°C Még több cikk.

Csornai elkerülő, de mikor? - A 12,5 kilométer tervei 324 millióba kerülnek

A csornai elkerülő tervei 2013 nyarára készülnek el. Mire lesz itt út?
Az ÚT-TESZT Mérnöki és Szolgáltató Kft. nyerte az M85-M86 gyorsforgalmi út Csornát elkerülő szakasza első ütemének megtervezésére kiírt közbeszerzési eljárást.

A szerződéses összeg nettó 324 millió forint, a tervezési feladatok várhatóan 2013. nyarára készülnek el.

A fejlesztés előkészítése az Új Széchenyi Terv részeként az Európai Unió támogatásával a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretein belül valósul meg.

A gyorsforgalmi út Csornát elkerülő szakasza két ütemre bontható. A 12,5 kilométer hosszú első ütem a várost keletről kerüli el. A nyomvonal keresztezi a Csorna–Pápa vasút vonalat is.

A tervezőnek egyebek mellett el kell készítenie az engedélyezési terveket, módosítania kell a környezetvédelmi engedélyt, illetve feladata a kiviteli tervek elkészítése a hozzá kapcsolódó közműkiváltási, vízépítési, környezetvédelmi, műtárgy és kisajátítási tervekkel együtt.

Korábban

Újabb állomás az M85-M86 gyorsforgalmi út kiépítésében – kihirdették a Csorna elkerülő I. ütemének tervezőjét

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. eredményt hirdetett az M85-M86 gyorsforgalmi út Csorna elkerülő I. ütemének megtervezésére kiírt közbeszerzési eljáráson. A fejlesztés az Új Széchenyi Terv részeként valósul meg.

A NIF közleménye szerint a nyertes ajánlattevőnek az alábbi paraméterekkel kell az utat megterveznie: a távlati gyorsforgalmi út Csorna várost elkerülő szakasza két ütemre bontható. A 12,5 km hosszú első ütem a város keleti elkerülését tartalmazza. A szakaszon figyelembevett műtárgyak - vízfolyások, földút átvezetések, országos közutak, vasútvonalak felett - száma 18 darab.

A megvalósuló fejlesztés a távlati M85 gyorsforgalmi út részeként kerüli el Csornát. A nyomvonal keresztezi a Csorna–Pápa vasút vonalat is. Az útépítéssel elzárt, döntően mezőgazdasági művelésű területek megközelítésére párhuzamos megerősített földutakat kell kialakítani.

A tervezőnek az alábbi feladatokat kell elvégeznie

Az M85-M86 gyorsforgalmi út Csorna elkerülő I. ütem
- engedélyezési terveinek az elkészítése,
- a környezetvédelmi engedély módosítása és
- az útépítési eltérési engedély megszerzése, valamint
- a kiviteli tervek elkészítése a hozzá kapcsolódó közműkiváltási, vízépítési, környezetvédelmi, műtárgy és kisajátítási tervekkel együtt

A beruházást a nyílt közbeszerzési eljáráson nyertes ÚT-TESZT Mérnöki és Szolgáltató Kft. tervezi meg. A szerződéses összeg nettó: 324 000 000-, Ft.

A tervezési feladatok várhatóan 2013. nyarára készülnek el.

A fejlesztés előkészítése az Új Széchenyi Terv részeként az Európai Unió támogatásával a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretein belül valósul meg.

Olvasóink írták

21 hozzászólás
12
  • 21. seldon 2012. május 31. 10:08
    „Remélem ez is olyan "gyors"forgalmi lesz, mint az enesei elkerülő. Ha Győrből jövök Sopron felé, inkább Enesén megyek keresztül, mert ugyanannyi a menetidő, csak rövidebb az út. A rábapatonai dupla körforgalmon ugyanis kb. 1,5 perc alatt lehet átjutni (a kamionok ott kb. 15 km/h-val tudnak ott menni), ez éppen annyi, amennyivel "gyorsabb" az elkerülés... De azért jól néz ki a rengeteg fel- és lehajtó, kár hogy nincs rá kiírva, hogy Enese-Kelet, Enese-Központ, Enese-Észak, stb... Ja, és mállanak le a sávok, az eső meg elviszi az oldalát...”
  • 20. Jimmybátyó 2012. május 25. 09:37
    „Mire elkészülnek a tervek szétesik az EU ,a források meg huss eltűnnek!
    A napelemgyár is felépült ugye... :)
    Csorna egy vicc város!”
  • 19. potyesz 2012. május 23. 23:36
    „Csorna ,tiéd a jövő a hisz a Köztársasági elnök úr Csornai születésű ,ha most nem fejlődsz akkor soha.”
  • 18. Pepiii 2012. május 17. 14:54
    „Ideje lenne meg csinálni. 24 órából, 18 órát remeg a házunk. Remélem az ükunokáimnak tetszeni fog majd az elkerülő.”
  • 17. Putyilov 2012. május 16. 18:32
    „Teljesen mindegy,ki ,mit mond.
    Tény,hogy Csornán 3000. május 14. előtt nem lesz elkerülő.”
  • 16. sorok_közt 2012. május 16. 09:46
    „Enesénél (a rábapatonain és a kónyin kívül) 2 km-en belül 3 felüljáró ível át az elkerülőn, ebből kettő a semmibe vezet. Na ezért drága a magyar útépítés.”
  • 15. Jerry 2012. május 15. 22:32
    „Csak egy gyors számítás. A 12,5 kilométer tervei 324 millióba kerülnek.Ez annyi mint 25 920 000 Ft/ km.Na és ez csak a tervek.Hát ennyi pénzből meg is lehetne építeni az utat,nem csak lerajzolni.Szerintem itt valakik nagyon sokat fognak kaszálni.Főleg úgy,hogy tudomásom szerint már 1980-ban készen voltak a tervek,amiket ugye az új város vezetés elvetett, majd újat csináltatott,ami nem volt megvalósítható, ezután vissza tértek a régihez,aminek alapján áskálódnak a régészek,és letaroltak egy gyümölcsöst.Most meg újabb pár száz millából tervek készülnek.Na nem azért, de Enesénél úgy készült az elkerülő, hogy a térképen húztak pár vonalat,aztán kimentek a földgyaluk,letaposták a földet,és már hordták is a követ, épült az út.Igaz,néhány ága a semmibe megy, nem csatlakozik sehova, de már fel is van festve,és még szalagkorlátja is van,meg a végén drótkerítés.A világ egyetlen autópálya minőségű zsákutcája. De legalább már van út, Csornán meg csak tervek,és a város meg fulladozik a forgalomtól. Szóval,valami itt nagyon nem stimmel.”
  • 14. sorok_közt 2012. május 15. 21:45
    „November óta az M85-ön se folyik munka...”
  • 13. sorok_közt 2012. május 15. 21:43
    „gyopikám, ezt a tempót hogy fogjátok a papjóskára ?”
  • 12. állampógár 2012. május 15. 21:13
    „Drága tervezés.”
  • 11. Cloeon_dipterum 2012. május 15. 18:15
    „Felesleges pénzkidobás. A vasutat kellene fejleszteni.”
  • 10. ljl 2012. május 15. 15:52
    „Ennek az elkerülő útnak kellett volna megépülni legelsőnek!
    De már az egész útnak készen kellene lenni Móvártól Rédicsig!
    Aki arra közlekedik annak nem kell magyarázni miért.Itt megy keresztül rajtunk egész Európa észak-dél irányban
    és vissza!”
  • 9. doki04 2012. május 15. 15:49
    „de csak nálunk ennyi , nyugaton ócsóbb , de vajon miért ? ( a minőségről ne is beszéljünk ,ja és önöknek az önök pénzéből ) ja kérem be kell tömni a sok éhes szájat ! röhej de az is hogy EU.- s pénzből egy nyitott bicikli tároló 9 milla ! amit bő fél millából kilehet hozni akkor ne csodálkozzunk !”
  • 8. SnakeS 2012. május 15. 15:23
    „Szerintem ez nem a valóságtól elrugaszkodott összeg.

    Ennyi felüljáró, meg átvezetés szerintem nem kevés tervezői munka, engedély, stb. és ezeknek évtizedekig állni kell, különben jön ugyanezen az oldalon az anyázás (habár az így is úgy is lesz valamiért).”
  • 7. bellotto 2012. május 15. 15:03
    „Röhej,mindennel együtt is sok. Pénz eltüntetés, valaki jól jár, életben semmit nem csinál többé sem hal éhen. Itt csak az a baj hogy engejük, hogy azt csináljanak velünk amit akarnak.”
  • 6. Mankapunka 2012. május 15. 15:01
    „Tudtuk,hogy Csorna élhetetlen,de ezután már csak rosszabb lesz.”
  • 5. Megakrieger 2012. május 15. 14:24
    „...és ez csak a keleti rész... +még van az M85 ami ugye nem azonos az M85 Csornai elkerülőjével... megy a pénz, az biztos, dehát ezt vártuk már 20 éve :)”
  • 4. Jerry 2012. május 15. 12:50
    „Valami itt nem stimmel.Most irják ki a tervezésre a pályzatot?Akkor mit áskáltak eddig a régészek?Na és ha máshol huzzák meg atervezőka nyomvonalat,akkor az eddig nagy pénzért kiáskált résszel mi lesz?Na mert ugye egy szép almáskertet letarotlak az út miatt, egy másik szép gyümölcsös meg folymatban van.Aztán kiderül,hogy nem is arra megy majd az út,akkor vissza ültetik a fákat?Hát ahogy nézem itta kordé nem ccsak elkerülte, de le is taposta a szamarat.Na és ezt megint mi adófizetők fizetjük meg.Azért az érdekelne, mégis hány emvber gazdagodott meg eddig a csornai elkerülöből úgy, hogy tényleges útért még egy kapavágás sem történt?”
  • 3. Megakrieger 2012. május 15. 12:47
    „a végösszegből a föld alatt is el lehetne vezetni az egész szrt :)”
  • 2. astra1 2012. május 15. 11:13
    „A tervezőnek az alábbi feladatokat kell elvégeznie:

    mindezt 324 millióért???”
21 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Adományozó támogatná a községi fejlesztést

Három nagyobb beruházás előtt áll idén az acsalagi önkormányzat. Közülük az egyik, az artézi kút… Tovább olvasom