Kisalföld logö

2017. 05. 29. hétfő - Magdolna 14°C | 27°C Még több cikk.

Bontják az egyed–rábacsanaki ˝bakterházat˝

Egyed–Rábacsanak - A vasúttársaság elrendelte az Egyed–Rábacsanak állomás épületének bontását. A Csorna–Pápa vonal menti községek vezetői úgy látják: megint csökkent a személyszállítás visszaállításának esélye.

Már elbontották az Egyed–Rábacsanak vasútállomás épületének egy részét. A Kisalföld megtudta: az ingatlan állaga miatt volt szükség a beavatkozásra.

A „bakterház" néhány helyisége „megmenekült", mert a vasúttársaság a biztosítóberendezést nem telepítette ki belőle.

„A Csorna–Pápa vasútvonal ideiglenesen leállított személyszállítása újabb pofont kapott" – reagált Németh Gergely, Szany polgármestere.

„Egyed–Rábacsanak" – hirdette egykor, szebb napokban a tábla a megállóhelyet a két település között.

Mára az épület tetejét leszedték, a nyílászárókat „bedeszkázták". A hátsó helyiségek, a mellékhelyiség, a tároló eltűnt.

„Miközben az érintett települések azért küzdenek, hogy a vonal megmaradjon és újra használhassuk, látjuk a megszüntetésre utaló jeleket" – vélekedett Németh Gergely. „Ilyen a Csornát elkerülő út miatti vasútátvágás, most pedig az egyed–rábacsanaki vasúti épület bontása" – tette hozzá.

Egykor és most: Így nézett ki valaha a két település megállója.
Egykor és most: Így nézett ki valaha a két település megállója.

Vadosné Varga Katalin, Egyed polgármestere egy mondattal kommentálta a történteket: „Elítélem az épület eltüntetését, és egyre jobban úgy tűnik, a személyszállítás számára ezen a vonalon már nincs újrakezdés." Telekesi József, Rábacsanak első embere úgy véli, az épület nem volt balesetveszélyes.

„Az ingatlan a MÁV-é, azt csinálnak vele, amit akarnak elvileg" – mondta. „Amikor a személyszállítás leállt, még rendben volt a ház, nem hiszem, hogy a néhány év alatt annyira tönkrement volna."

A személyforgalommal kapcsolatban a rábacsanaki polgármester megjegyezte: nem bízik benne, hogy önkormányzati kezelésben újraindulna. Erre ugyanis állami forrás nélkül nem lát esélyt.

Danka Lajos, a MÁV Zrt. szombathelyi területi képviseletének igazgatója érdeklődésünkre elmondta: az épület annyira megrongálódott, hogy helyreállításának nem lett volna értelme.

Az épület tetejét leszedték, két helyiség a biztosítóberendezések miatt maradt meg.
Az épület tetejét leszedték, két helyiség a biztosítóberendezések miatt maradt meg.

„A bontást a balesetveszély elhárítása miatt kezdtük meg, a nagyobb problémákat akartuk megelőzni. A biztosítóberendezésekkel kapcsolatos termek megmaradtak" – tájékoztatott Danka Lajos.

A területi igazgató a Kisalföld kérdésére hozzátette: a vonal többi vasúti épületének állapotát folyamatosan vizsgálják. A személyszállítás szüneteltetése idején őrzésvédelmet biztosítanak. Nemcsak az ingatlanokat ellenőrzik, hanem a vágányzatot is, hiszen a teherforgalom folyamatos.

Danka Lajossal megismertettük a polgármesterek pesszimista véleményét a vonal jövőjével kapcsolatban. „A vasútállomás épületének bontását statikai okokból rendeltük el. Nem a személyszállítás felfüggesztése indokolta" – fejtette ki.

Olvasóink írták

  • 6. Vollai 2009. május 06. 13:36
    „Szomorú ezt látni, hogy manapság mit meg nem lehet tenni. Szerintem az érintett településeknek nagyon gyorsan, és (még az eddiginél is) határozottabban kellene fellépnie a vasút üzemeltetése mellett, különben hamar eldőlhet a kérdés rossz irányba. Szomorú, hogy a Parlamentben feltett egyenes kérdés(ek)re is csak mellébeszélés érkezett válaszul! Az egész politikának máshogy kellene hozzáállnia a vasúthoz. Ahogy tudják nyugat se*ét nyalni, úgy például vasút terén példát lehetne venni több nyugati országtól is, ahol a mellékvonalakat újra kezdik (gazdaságosan) üzemeltetni! Üdv!”
  • 5. papacsorna 2009. május 06. 10:06
    „Igen, III. osztályú HÉV-felvételi épület volt. Gondolom a "bakterház" elnevezést a helyiek adták neki.”
  • 4. kackac 2009. május 06. 08:17
    „Indul a bakterház?
    Egyébként, a képet nézve ez egy állomásépület (volt), a bakterház az más!”
  • 3. pampus 2009. május 06. 08:01
    „E képek jellemzők a Magyar köztársaságra! Szét lopni, hordani, amit csak lehet! Felelősök pedig röhögnek a markukba!”
  • 2. arany 2009. május 05. 21:49
    „Szerintem sem kellett volna ennek megtörténnie. A közúti árufuvarozást épp meglehetne oldani a ki nem használt vasútvonalak fejlesztésével, és nem a közútra terelni minden kamionos forgalmat. Csak ez épp senkinek nem érdeke, mert ugyanaz folyik mint pl. (sok közül anno) a Fertőszentmiklós- Celldömölk vasútvonal megsüzntetésével. Akkor is az dominált per pillanat melyik gazdaságos és melyik nem. Egy gazdaságtalan vasútvonalat gazdaságossá kell tenni megtalálni mivel lenne gazdaságos. Sajnos itt már a legnagyobb vasútból származó jövedelmező üzletágat eladták tisztelet Kóka úrnak, mi meg lekókadtunk emiatt. Mi fenntartjuk a vonalat amennyire tudjuk és persze amennyire engedik, a teherárufufarból bejött összergből épp lehetne fejleszteni jóval többet, de az már nem magyar kézben van. Használják a vonalat teherszállításra, de ebből származó összeg kifelé vándorol. Nyilván valami összeget fizetnek, de édes kevés ahhoz amitől elesünk.”
  • 1. papacsorna 2009. május 05. 18:13
    „Nevetséges a MÁV érvelése. Annak az állomásnak kutya baja nem volt. A tetőt kb. 15 éve csinálták, a falak is teljesen rendben voltak. Valószínűleg nagyon kellett az anyagi gyorssegély a bontást végző cégnek. És most akkor ilyenekről nem is beszéltem, hogy hogy néz ki ez az OSB-s ajtó, meg az új "tető"...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Dolgozik a köztéri kamera

Kapuvár - A köztéri kamera felvétele alapján eljárás indult egy garázda fiatal ellen. Az elmúlt hét… Tovább olvasom