Kisalföld logö

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 3°C

Az elkerülőút segíthet

Csorna - A 86-os főút vasúti átjárójának gyakori lezárása megbénítja Csorna közlekedését – írja SMS-ben egy olvasónk. A GYSEV Zrt. kommunikációs munkatársa viszont arról beszélt, hogy a tolatásokat a vasútállomás keleti felére vitték át. Megoldást a torlódásokra ez esetben is az elkerülőút megépítése hozhat.
A GYSEV Zrt. nevében Stöckert Dávid kommunikációs munkatárs reagált az SMS-re:
– A Közlekedéstudományi Intézet adatai szerint a 86-os főút Csornán átvezető szakasza a külföldi gépjárművek számát tekintve Magyarország egyik legforgalmasabb útja. A tehergépjárművek száma meghaladja a napi kétezret, további hét-nyolcezer egyéb jármű mellett. Ez okozza elsődlegesen a mindennapossá váló dugókat. A GYSEV Zrt. és a MÁV vonalán Csorna belterületén naponta átlagosan 52 személyvonat, 35 tehervonat és körülbelül 10 mozdony halad át a 86-os főút átjáróján. Ez óránként négy lezárást indokol.

Stöckert Dávid hozzátette: a GYSEV Zrt. – miután a Csorna–Pápa vonalon szünetel a személyszállítás – valamennyi tolatási műveletét a csornai vasútállomás keleti oldalára helyezte át, tehát nem a 86-os főút átjáróját zavarják ezek a tevékenységek. A GYSEV Zrt. az elmúlt években jelentős anyagi ráfordítással tette biztonságosabbá az útátjárót. Kiszélesítette az utat, kicserélte a fényjelzők optikáit, azok jobban láthatóvá váltak. A vasúttársaság tavaly júniusban együttműködési megállapodást kötött a Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitánysággal, amely
nek fontos pontja a közlekedésbiztonság javítása.

A GYSEV Zrt. biztonságosabbá tette az átjárót az elmúlt években. A gyakori lezárás zavarja a közlekedőket.
A GYSEV Zrt. biztonságosabbá tette az átjárót az elmúlt években. A gyakori lezárás zavarja a közlekedőket.

– A valódi megoldás az évek óta napirenden lévő csornai elkerülőút lehet, amely 2006-ban az egyik legjobban előkészített projekt volt, a szükséges szakhatósági és építési engedélyekkel – jegyezte meg a GYSEV Zrt. kommunikációs munkatársa. – A terv tartalmazta a vasúti felüljáró építésével kapcsolatos teendőket is. Ugyancsak megoldást jelentene a közúti áruszállítás vasútra terelése.

Olvasóink írták

  • 18. sziszifusz 2008. augusztus 10. 21:35
    „Várjuk meg- az IC ne álljon meg Csornán és ne osztódjék:lenne nagy tiltakozás,már az IC sem áll meg csornán!
    A Kisalföld meg írhatna nagyokat és sokszor - az IC miért nem áll meg Csornán!”
  • 17. IC 2008. augusztus 08. 09:16
    „Putyilov!

    A mozdony azért húz ki arra a sorompóra, mert csak így tud rájárni a szombathelyi IC-re. Másként nem lehet megoldani a tolatást.

    Te komolyan azt hiszed, hogy a GYSEV direkt szórakozik az autósokkal és a csornaikkal? Tudod, mindenki magából indul ki...”
  • 16. Putyilov 2008. augusztus 07. 21:25
    „Félrebeszéltek!

    A szóvivő azt mondta,hogy azon a szakaszon nincs tolatás. Mégis van. Tolatgassanak,de akkor ne tagadják le a tényt.
    Nem az én dolgom megtervezni a tolatásokat,de nem is nyilatkozom azt,hogy arra nincs tolatgatás.
    Amúgy az a mozdony többnyire üresben mászkál. És ne hazudtolj meg,naponta látom. Szerintem nem tudják hova tenni és mindig útban van,ezért mászkálnak vele.

    Mentős!
    1. Nem vagyok sztár,nem is érzem magam annak.
    2.A forgalmista láthatná,hogy ott áll egy mentő megkülönböztető jelzéseit használva,nem kellene hozzá nagy beruházás,de legalábbis az egyik GySEV alkalmazott beszólhatna a rádión. Ennyi lenne.Úgyis ott lóg rajtuk egész nap.
    3. Menjél ki helyijárat busszal a Mofém telephelyre. Szólj,ha odaértél. Akkor veszek én is helyijárat bérletet.Arra biztos fel tudja rakni a targonca a cuccaimat.
    4.08:03-tól volt lecsukva a sorompó,elment a menetrend szerinti járat,majd még 3 percig lent volt a tolatás miatt.Neked,mint mentősnek,tudnod kéne,hogy 3 perc sokszor milyen nagy idő.”
  • 15. Csak egy csornai.. 2008. augusztus 07. 18:50
    „Most annyira felesleges, hogy valaki a vasutat, valaki a kamionokat okolja..És az még nagyobb hülyeség, hogy egymás ellen beszélünk. A politikusok is ugyanilyen makacsok, azért nincs még most se elkerülő. Nemtom, mi értelme van itt egymás csesztetni, normális megbeszélés helyett...senkinek a pártját se fogom, de ha itt vitázunk, nem lesz jobb a közlekedés. Mert amugy mind2 félnél vannak jogos dolgok..és CSAK egy elkerülő oldhatná meg..de mikor lesz? elméletben már kész lenne...gyakorlatban egy fűszálat nem mozditottak érte...”
  • 14. Putyilovnak 2008. augusztus 07. 17:46
    „Putyilov! Ha ennyire okosnak érzed magad, tervezd meg a tolatásokat, hogy azok ne érintsék az átjárót. Fogadok, hogy nem lennél képes rá.

    Az utolsó képeden nem tudom miért hiányolod a kocsikat. Olyanról még nem hallottál, hogy a mozdony rájár a kocsikra? Persze, hogy ez mindennapi eset, mert minden nap van InterCity, amit Csornán kell ketté venni. Villanygép hozza, ami a Gysev-es kocsikat viszi tovább Sopronba. A lekapcsol MÁV kocsikra pedig rá kell valahogyan járnia a dízelmozdonynak, mert valaminek el kell húznia azokat a kocsikat szombathelyig.

    A vasút csak a saját dolgát végzi. Arról nem ő tehet, hogy a főút már kinőtte saját magát.”
  • 13. Mentős 2008. augusztus 07. 15:05
    „Szerintem szólj a törvényhozóknak, hogy ha mentő érkezik megkülönböztető jelzéssel, akkor legyen elsőbbsége a vasúttal szemben. Mert azt ugye te sem gondolod komolyan, hogy a forgalomirányítók látják, hogy éppen ki áll a sorompónál. Mennyi ideig állt a forgalom?

    Szerintem Putyilov valahogy el kéne gondolkodnod azon: nem mindenkinek ringathatja magát autóban. Rajtad kívül is van élet, még akkor is ha sztár lettél. :-)”
  • 12. Putyilov 2008. augusztus 07. 13:10
    „A piros mozdony,mint szinte mindig,üresben tolatgat,közben a mentő csak vár. A mentőre meg vki,aki bajban van.
    Állóképen sajnos nem látszik a megkülönböztető jelzés.
    http://kepfeltoltes.hu/080807/DSC00429_www.kepfeltoltes.hu_.jpg”
  • 11. Én is közlekedem a 86-oson 2008. augusztus 05. 19:33
    „Már megint elővették a régen lerágott csontot. Más témája nincs az újságírónak?
    Egyébként még mindig Putyilovnak van igaza. A többi ne szóljon bele ha nem érintett az ügyben és nem jár naponta többször azon a szakaszon.
    Hihetelen volt mégis igaz. A legutóljára eme témában valamikor tavasszal nyilatkozott az illetékes Stöckert Dávid úr és lőn csoda: elhaladt a szerelvény máris indulhatott a forgalom. Csak hát szép lassan visszaállt minden a régi kerékvágásba, s hosszan kialakult sorok jelezték: a 86-oson sorompó van.”
  • 10. Putyilovnak 2008. augusztus 05. 16:11
    „Az elkerülőt ne a vasúton követeld. Mint ahogy a dugókért sem ők a felelősök. Hanem azok, akik évek óta csak igérik az elkerülőt, és az útdíjat!

    Mert míg a vasútnak minden pályahasználatért kemény pénzeket kell fizetnie, addig az adófizetők pénzén úgy-ahogy fenntartott utakra ráhajtó, és azokat szépen nyomvályussá fazonírozó kamionosoknak csak bizonyos utakon. És még akkor sem járulnak hozzá akkora mértékben a karbantartáshoz, mint amennyibe kerül. A gázolaj árát meg nem érdemes felhozni, mert azt ugyanúgy nyögi a vasút a dízelgépek után.

    Szóval kedves Putyilov viseld csak el, hogy a kamionosok miatt állsz a dugóban. Az meg főleg nem a vasút hibája, hogy az előtte és a mögötted álló kamionoktól beszűkül a látóköröd.”
  • 9. Putyilov 2008. augusztus 05. 13:45
    „Neked sem tűnik fel,hogy elmegy 2 menetrend szerinti vonat,majd tolatgatás van és máris a körforgalomig ér a sor?
    Pápáról mivel hozol haza egy nagy terjedelmű vmit?
    Csak nem teherautóval???
    A vasútállomásról mivel viszed haza a holmit?
    Nem szeretem a kamionokat,sokallom is a számukat,de szükséges rossznak tartom.
    Terminál sincs ,ahol vonatra lehetne őket rakni,az ilyen módon történő szállítás árát ugyan nem tudom,de egy illetékes biztos össze tudja hasonlítani. Majd ő nyilatkozik róla.
    A szállítmányozó cégek mennyi embernek adnak munkát?
    Nekem viszont szükségem van az autóra,mert nem egy irodában nézegetek egész nap.
    Tényleg. Hányan használjáka vasutat? Mennyien a közutat?
    Amúgy olvass:
    "Az tény,hogy az elkerülő jelentené a legjobb megoldást..."
    Mikor lesz elkerülő? 3000-ben? Addig mit tudsz tenni a kamionok ellen? Semmit.”
  • 8. Putyilovnak 2008. augusztus 05. 09:16
    „Kedves Putyilov!

    Stílus maga az ember.

    Vagy tudatlan vagy, vagy vak. Ha nem tűnt volna fel a sorompónál kialakuló hosszabb sor csak az egyik tűnete a problémának, nem pedig maga a probléma. Dugók vannak az egész városban. De te melyik városról is beszélsz? A kamionok mennyisége a probléma. Az persze nem érdekel téged, hogy hányan használják a vasutat, illetve hány embernek ad munkát. Csak az a fontos, hogy te nyugodtan autózgathas, bocsánat araszolgathass a dugóban. Aztán ennél tovább már nem is látsz...”
  • 7. pan.cser 2008. augusztus 05. 07:39
    „A 86-os utat autópályává kellene alakítani. Nem csak Csornán van baj, hanem máshol is. Ha SZhelyre megyünk az őrületbe kergetik az embert a 30-as táblák. A megoldás az, hogy beállsz egy kamion után, akkor nincs trafipax veszély. Csak az a baj, hogy ezek legalább 80-al döngetnek még Szilsárkányban a kanyarban is a pászori lejárónál. Csodálom, hogy ott még nem volt baleset. Csornán meg közúti felüljáró kellene, de ha már építenek remélem autópálya szélességűt építenek, mert 10 éven belül ez is szükséges lesz.”
  • 6. d. 2008. augusztus 04. 20:00
    „A külföldi kamionokat nem kellene beengedni az országba !
    Népirtás ami itt folyik, méghozzá haszonszerzés céljábol.
    Valaki mondja meg magyarországon melyik autopályán van ehhez csak közelitő kamionforgalom, mint amekkora a 86-os uton van?
    Példátlan, de főleg a hozzáállás !”
  • 5. Putyilov 2008. augusztus 04. 19:53
    „Okostojások!

    Remélem hogy ti vártok majd arra a mentőre,ami a sorompónál fog dekkolni!!!
    Nézzük erről az oldalról is.
    A dugók többségét pedig többnyire a sorompó okozza,ha nem vennéd észre.”
  • 4. miro132 2008. augusztus 04. 16:17
    „Csak meg tudom ismeteleni a multkori hozzaszolasomat a temaban :

    1, hiba volt korforgalmakat epiteni, helyette jelzolampas keresztezodeseket kellene kialakitani
    2, A varoson belul is ki kellett volna alakitani alternativ utvonalakat de meg most sem keso !!
    3, Andrasy utcat visszafele egyiranyusitanam mert igy legalabb a szemelyautok el tudnak kerulni a belvarost eszakrol, Delrol ugyenazt megcsinalnam az Ifjuasgi lakotelep. kossuth lajos utca kozott de az autokat beengednem a buszpalyaudvarnal egeszen a Jozsef attila utcaig. ( Lehet hogy igy a buszpalyaudvari bodesort le kellene bontani de tul fogjuk elni)
    4, A fenti 86 os uton levo sorompotol uj utcakat kell nyitni a vasuttal parhuzamosan kiscsorna es farad koze, valamint a hegyeshalmi vasut mellett a 85 os utig.
    5, A 86 os utat csatarimajornal megfogni es tovabbvezetni csorna es farad koze ahol csatlakozhatna a 85 be..”
  • 3. genefke 2008. augusztus 04. 10:54
    „Kedves Putyilov

    A tüzépre vajon, hogyan viszed be a vasúton érkező árut? Rakják át kamionra az állomáson és úgy vigyék át? Mert ez is tolatgatással jár”
  • 2. Putyilovnak 2008. augusztus 04. 10:27
    „Kedves Putyilov!

    Szerintem is szedjük fel a síneket, szántsuk be a helyüket és szorjuk be sóval! Csak azért, hogy a Te és hozzád hasonlók nyugodtan pöföghessenek a dugókat, zajt és bűzt okozó kamionok mögött Csornán a dugókban! Nem tűnt még fel, hogy azóta vannak dugók, amióta megjelentek a kamionok. És az sem tűnt fel, hogy a dugók már a két körforgalomban és a lámpáknál kialakulnak?”
  • 1. Putyilov 2008. augusztus 04. 07:04
    „Az tény,hogy az elkerülő jelentené a legjobb megoldást,de ha már azt mondja a szóvivő úr,hogy a pápai vonalon tolatgatnak,akkor ott is tolassanak.
    http://kepfeltoltes.hu/080804/DSC00349_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    http://kepfeltoltes.hu/080804/DSC00350_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    http://kepfeltoltes.hu/080804/DSC00351_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    http://kepfeltoltes.hu/080804/DSC00352_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

    Ezt mivel magyarázza???”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csalót fogott a szabadnapos zászlós

Bágyogszovát - Csalót leplezett le a napokban a bágyogszováti körzeti megbízott. Szabó István… Tovább olvasom