Kisalföld logö

2017. 09. 25. hétfő - Eufrozina, Kende 10°C | 18°C Még több cikk.

Az Alpokon át két kerékkel

Nyaranta más-más európai tájat akar kerékpárjával meghódítani Kálmán László. A csornai fiatalember idén a Francia-Alpokból tekert haza, jövőre a bosnyák piramisokhoz tervez túrát.

A napokban érkezett haza a Francia-Alpokból Kálmán László, aki biciklis rendőr barátjával ezerhatszáz kilométert tekert végig csornai otthonáig. Ahogy szavaiból kiderült: odafelé ugyan autóval utaztak, de a szétszedett kerékpár-alkatrészekkel az ölükben, csomagokkal körberakva, nem akármilyen körülmények között.

– Ezt a kis ˝gyűrődést˝ néhány nap nézelődéssel kipihentük Meyras-ban, a kellemes kis üdülővárosban, majd Magyarország felé fordítottuk járműveinket. Határozott útvonalunk nem volt, egy térkép és a telefonunkban található GPS vezetett bennünket. A kitérőket – így például azt, hogy az aznapi kellemetlen szembeszél ellenére útba ejtjük-e a Garda-tót – pénzfeldobással döntöttük el – mesélte lapunknak a csornai fiatalember. – Minden felszerelésünk velünk gurult, a konyha, a ruhatár, a hálószoba. Naponta száztíz kilométer tekerést terveztünk, de az Alpokban ez kicsit visszafogottabbra sikerült, illetve az olasz városok kiismerhetetlen, autóra-motorra szabott körforgalmai is hátráltattak bennünket. Például az egyik településen tétovázva, hosszú, kezes-lábas kommunikálás után egy bácsi – akit mi magunk között ˝Giovanni˝-nak neveztünk el – magyarázkodás helyett biciklire pattant, és jó félórát velünk kerekezve kivezetett bennünket a labirintusból. Egyébként mindennap korán indultunk és rövid délutáni pihenő beiktatásával este kilenc-tíz óráig megállás nélkül mentünk.

Az út egyik legkeményebb szakasza Kálmán László és Szabó István számára a több mint kétezer méteres hágón való átkerekezés volt.

Kálmán László elmondta, hogy szerették a francia vidéket – ahol jártak –, Észak-Olaszországot is, de az igazi kedvenc – a táj és az ott élők vendégszeretete miatt – mégis mindkettőjük számára Szlovénia.

– Felejthetetlen élmény volt ez az út. Régóta készültem rá, hiszen mindig is rokonszenvvel néztem azokra, akik biciklijüket felmálházva bejárták Európát. Mi kisebb lépéssel, szabad tempóban és minden ˝küldetés˝ nélkül vágtunk bele. Jövőre folytatjuk. A cél Bosznia, a közelmúltban feltárt ˝piramisokat˝ akarjuk megnézni.

Olvasóink írták

• 1. OJ 2010. szeptember 17. 17:31
    „Hajrá Laci!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

XIII. Országos Sajtverseny Vitnyéden

Idén is méltó helyen, a „sajtosok mekkájában", Vitnyéd-Csermajorban rendezik meg a két napon… Tovább olvasom