Kisalföld logö

2017. 05. 26. péntek - Fülöp, Evelin 12°C | 22°C Még több cikk.

Adatokat kérnek a vasúti utazási igényekről

Rábaköz - Egyre lehangolóbb a Csorna–Pápa közötti vasútvonal menti elhagyott ingatlanok, köztük az állomásépületek látványa. Közben a közlekedéstudományi intézet adatokat kér a polgármesterektől a lakosság utazási igényeiről.
Március 3-án éjfélkor leállt – hivatalos megfogalmazásban azóta szünetel – a személyszállítás a Csorna–Pápa közötti vasútvonalon. A Szany–Rábaszentandrás vasútállomáson a két település lakói és a környékbeliek illően búcsút vettek a Csorna és Pápa felől érkező „kis pirostól", az ütközőkre koszorúkat akasztottak „Visszavárunk" felirattal. Hogy visszatérnek-e a személyvonatok a száztizenegy éves, bő tíz esztendeje felújított vasútvonalra, nem tudni. Azt viszont igen, hogy a Rábaközben is egyre lehangolóbb az elhagyott vasúti ingatlanok, köztük az állomásépületek látványa. Néhány példa ezek közül: Rábapordányban az emeletes állomásépület ablakai betörve, a volt váróterem falai magukon viselik az „alkotókedvű ismeretlenek" keze nyomát. Hasonló a látvány Egyed–Rábacsanakon is, a fákkal, bokrokkal övezett területen árválkodó állomásépületen. Kitört ablakok, ajtók jelzik, hogy arrafelé sem múlt el az idő nyomtalanul. A Szany–Rábaszentandrás állomáson sem derül jókedvre, akit még egyáltalán izgat a köz vagyonának a sorsa. A látottak alapján szinte biztos, hogy az egykor váróteremnek használt, ajtó nélküli helyiségben nem csak a szél járkál. A „célzó gyakorlatok" eredményeként mind a földszinti, mind az emeleti ablakok kitörtek. Szerencsére a sínek mindenütt megvannak.

Közben pedig itt-ott hallani olyan híreket, hogy az illetékesek fontolgatják az említett vonalon a személyvonatok esetleges
újraindítását.

A Kisalföld azon értesülését Funtek János szanyi körjegyző is megerősítette, hogy a Közlekedéstudományi Intézet Közép-dunántúli Regionális Közlekedésszervezési Irodája adatokat kért a Csorna–Pápa vasútvonal mentén lévő települések polgármestereitől a lakosság utazási igényeiről.

Ezért lapunk megkereste Horváth Lászlót, az iroda vezetőjét, aki elmondta: valóban kértek adatokat a polgármesterektől, mert szeretnék tudni, hogy az érintett településeken hányan kívánnak rendszeresen utazni.

Az adatok az utazási igényekről szólnak, nem arról, hányan választják a vonatot és hányan az autóbuszt. Az iroda vezetője szerint a közösségi közlekedésben vannak bizonyos határszámok, amelyek alatt nem érdemes közlekedési eszközöket indítani, hisz akkora veszteséget termelnek, amit egyik szállító vállalat sem hajlandó vállalni.
Horváth László kifejtette: újragondolják a kérdést a Csorna–Pápa vasútvonal esetében, és ha valós igény mutatkozik, azon lesznek, hogy visszaállítsák a személyforgalmat.

– Ha a polgármesterek partnerek lesznek és pontos adatokat adnak, továbbá biztosítják az utasok eljutását a vonatokhoz, akkor várhatóan leteszünk egy javaslatot, nevezetesen, hogy a MÁV ezen a vonalon indítsa el a személyforgalmat. Ha nem kapunk adatokat, akkor marad az eredeti állapot és maradnak a vonatpótló buszok. De ezek a buszjáratok vonatpótló jellegüket elhagyva inkább az utasforgalomra koncentrálnak – közölte Horváth László, megjegyezve: bár a polgármesterek a kistérségi egyeztetésen megígérték, hogy azonnal küldik az adatokat, ehhez képest egy hét elteltével csak két településről kapták meg azokat.

Haszonits József
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Testvérek maradtak, bár a világban szerteszét szóródtak

Kapuvár - A kapuvári szülői házból a szélrózsa minden irányába szóródott a pápoci származású, de… Tovább olvasom