Kisalföld logö

2017. 04. 29. szombat - Péter 4°C | 13°C Még több cikk.

A szigetelés hiánya okozhatta a járdaszegély leszakadását

A Rábakecöl és Kenyeri közötti hídon szerkezeti javítások az építés óta nem történtek. A szigetelés hiánya miatt rongálódott vasszerkezet okozta a járdaszegély vasárnapi leszakadását.

A Magyar Közút Nonprofit Kht. Kisalföldhöz eljuttatott közleménye szerint a Rábakecöl–Kenyeri közti Rába-híd 1949-ben szigetelés nélkül, az akkori technológiának megfelelően épült. A hídon ez év tavaszán a Regionális Operatív Program keretében az aszfaltburkolat felújítását végezték el európai uniós forrásból. Szerkezeti javítás a hídon az építés éve óta nem történt. A Kisalföld információi szerint az útburkolat javításakor egy munkagép megrongálhatta a járdaszegély tartóit, ám ez az információ a Közút kht. szerint minden alapot nélkülöz.

A közlemény tudatja, hogy a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ hídfelújítási programjában szerepel a híd mindkét oldali járdájának cseréje. A közbeszerzési pályázathoz szükséges dokumentumok összeállítása folyamatban van. A pályázatra várhatóan jövő február elején nyertes vállalkozót hirdetnek, akinek a kiviteli tervek elkészítése is a feladata. A munkák várhatóan 2010. március közepétől megkezdődhetnek az Útpénztár keretének felhasználásával, melynek becsült költsége 30 millió forint. A híd tartószerkezete nem sérült, a tartószerkezeti elemek megfelelő állapotban vannak.

Légrádi Veronika, a Közút kht. szóvivője tudatta: a szegély leszakadása konstrukciós hibára vezethető vissza. A híd 1949-ben szigetelés nélkül, az akkori technológiának megfelelően épült. Az alapvető hiba a pályaszerkezet szigetelésének szegély menti hiánya volt. A leszakadt szakaszon a szerkezetbe szivárgott víz oly mértékű korróziót okozott, hogy a beton és a benne lévő acélbetétek teljesen elkorrodáltak, ez a szegély leszakadását eredményezte. A híd tartószerkezeti elemei megfelelő állapotban vannak. A végleges forgalomkorlátozás kiépítése (New Jersey-elemek kihelyezése) kedden elkészült, és a hídfelújítás megkezdéséig érvényben marad.

Olvasóink írták

  • 8. rick 2009. október 29. 07:35
    „7.

    Másolás előtt kijavíthattad volna...”
  • 7. Korrekt5 2009. október 28. 21:33
    „RICK!...NAGYON REMÉLEM, HOGY NEM EGY RÉSZVEVÖ VAGY A HIDÉPITÖK CSAPATÁBÓL...MÁSKÉPPEN JOBB LESSZ HOGY SÜGÖSEN ELTÜNSZ E SZAKMA KÖRNYÉKÉRÖL.
    A SZAVAIDBÓL SEMMI MÁS NEM TÜNIK KI MINT HATALMAS NAGY FELÖTLENSÉG ÉS ÜRES DUMA.

    Pont azért történik Magyarországon annyi súlyos épitészeti hiba mert a felelötnek emberek sokasága végezheti a rosszúl sikerült munkáját.
    És a nyugati munkáktól sajnos sokszór messze van, ez többé-kevésbé Balkán

    *************************************************************************************************************************´

    a fenti sorokat a másik ciktöl koperoztam ide.
    Meg csak annyit akarok hozzátenni, hogy az itteni utólsó beszólásod szerint fogalmad se nincs miröl beszélsz.
    A fotón tökéletesen látszik, hogy semmiféle vasszerkezeti rögzités nem törrtént, a járda egyszerüen rá lett ültetve-öntve a hid peremére 50-50%-ban.

    Szó szerint egyszerüen le lehetett lökni az egészet.
    Ha a járda megfelelöen lett volna valamikor rögzitve akkor nem a járdának nagy része egészben pottyant volna le,,,,,,stb-stb

    Nem a kamionok okozták a problémát, idö kérdése volt, hogy MIKOR POTTYAN LE.
    de egyébként ugy igaz túlterhelés tilos egy hidon és életveszélyes, azt hogy azt megengedik a fentiek bizonyitást nyertek.”
  • 6. rick 2009. október 28. 21:10
    „5.

    hubaz*eg...

    Ezt mind egyetlen kép alapján... Ekkora magabiztossággal...
    Döbbbbenetes...”
  • 5. Korrekt5 2009. október 28. 20:53
    „Észbontó, igy félrevezetni a jónépet.

    A masik cikkben a fényképen tökéletesen látszik, hogy a fenti megállapitás egy halandzsa.
    Semmi sem stimmel a vasszerkezeti magyarázattal, mert nem is volt vasszerkezeti kacsolat a hidtest és a járda között.”
  • 4. profi10 2009. október 28. 17:00
    „Megszólalt a közútkezelő szóvivője. Akkor a tegnapi hozzászólásomra talán reagálhatna, tisztelettel várom a válaszát!

    Ki a felelős azért, hogy bányateknős kamionok, esetenként pótkocsival, szabadon behajtanak 10-15 tonnás súlykorlátozással védett utakra? Háromszorosan-négyszeresen túllépik a korlátozást.
    A rendőrség kiszáll, ellenőrzi őket, és engedélyeket mutatnak fel. Ki ad nekik engedélyt? Ha a közútkezelő, akkor egyértelmű a felelős. Az aláíró személyt azonnali hatállyal kirúgni! (végkielégítés nélkül, fegyelmivel!)
    Aki bizonyítékokat akar, nézzen körül a babóti és szárföldi kavicsbányákból induló kamionok között.
    Szerintem a kecöli károkozók is innen rakodnak!”
  • 3. rick 2009. október 28. 13:23
    „2.

    A világ minden fejlett országában probléma ez. Hatalmas mennyiségű épület, építmény, műtárgy van ami évtizedes, évszázados múltra tekint vissza, ugyanakkor olyan mértékben megnövekedett a terhelésük, hogy megbecsülni sem lehet az állapotukat. Amikor 2 éve Minneapolisban leszakadt egy híd, ugyanezzel a kérdéssel szembesültek odaát.

    Ellenőrizni, felülvizsgálni lehet is és kell is, de sajnos tudomásul kell venni, hogy ennek is vannak határai. Egy régi épület szerkezeti állapotát nem lehet 100%-os biztonsággal tökéletesen felmérni.

    Civilizációs problémával állunk szemben, a tökéletes biztonság megteremtésének igénye és ennek fizikai korlátai állnak szemben egymással.”
  • 2. Goldmund 2009. október 28. 12:26
    „Ahogy minden autóra, nagyobb műszaki berendezésre van műszaki vizsga, tanúsítvány, vagy hasonló, egy hídnál nincs ilyen? Mondjuk 4 évre engedélyezik még a hasznáaltát, aztán újra felülvizsgálják. Ha pedig már nem biztonságos, akkor megtiltanák a gépjárműforgalmat, vagy akár a gyalogosforgalmat is.

    A győri Baross híd jutott róla eszembe. A terhelése nagységrendekkel nagyobb, és alulról, a vassúti peronokról borzasztó ltáványt nyújt: mindent megevett a rozsda. Ha ott is leszakad, biztos lesz rajta ember. Aztán majd megy a felelősség tologatása, a végén majd az elődök lesznek a hibásak: miért építették meg.”
  • 1. Axi 2009. október 28. 08:40
    „Magyarul egész télen ott lesza tátongó mélység! Ha eddig nem történt baleset, majd talán most fog! Gratulálok!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A polgármester nem érti az orvosok ellenállását

Csorna - A háziorvosok elégedetlenek, de az ügyeleti szolgálat jól járt a csornai egészségházzal. A… Tovább olvasom