A rábaköziek panaszkodnak az új kábelszolgáltatóra: változatlan árak mellett csökkentették az elérhető televíziós csatornák számát. Az év eleji sorbaállás sem nyerte meg a tetszését a felhasználóknak. A szolgáltató szerint technikai fejlesztések állnak a változások mögött és nem volt áremelés.
Eltűnő televíziós csatornákat és órákig tartó sorbaállásokat hozott a kábeltelevíziós szolgáltatás év eleji megváltozása Kapuváron. A helyiek szerint több, sokak számára érdekes csatornát kivett az alapcsomagból az új szolgáltató, nem csökkentve a szolgáltatás díját. Olvasóink az év eleji átállás nehézkes voltára is panaszkodtak, volt olyan, aki több órát állt sorban a szolgáltató kapuvári irodájánál.
– Több szomszédom is nehezményezte, hogy az évek alatt megszokott és megszeretett televíziós csatornákból 8–10-et kivett év elejével a szolgáltató – mondta el lapunknak a Táncsics utcában lakó Berényi László. A kapuvári férfi elmondta: véleménye szerint az előző szolgáltató jobb volt. Mondván, az év végi ünnepek tájékán ajándék filmcsatornával is kedveskedett a felhasználóknak.
Az eltűnő csatornákat hiányolta a szintén kapuvári Papp László is. Mint mondta, a csökkenéssel nem járt az ár mérséklése, így akár bújtatott áremelésnek is felfogható a szolgáltató lépése.
– Mi is sokat várakoztunk a szolgáltató irodájánál. Kampányszerűnek éreztem év elején a változások lebonyolítását – mondta. Mint megtudtuk, volt olyan kapuvári, aki négy-öt alkalommal is beállt a sorba a Vidanet Zrt. irodája előtt.
A lakossági felvetésekre Húshegyi Károly, a Vidanet Zrt. régiós vezetője reagált a Kisalföldnek. – Az előző szolgáltatótól már fél évvel ezelőtt megvásároltuk többek közt a kapuvári kábelszolgáltatást is – kezdte a régióvezető.
Kínálatukat – a győri csomagok elérhetőségét lehetővé téve – analóg és digitális kábeltévé, internet és úgynevezett HD minőségű televí-
ziózás elérhetőségére bővítették. A régióvezető szerint ez a technikai fejlesztés jelentős anyagi ráfordítást igényelt azzal, hogy a felhasználó jobb minőségű szolgáltatást kaphat.
– A technikai szint fejlesztése ugyanazon a hálózaton történt, melynek áteresztőképessége korlátozott. Így az analóg csatornákból többet ki kellett vennünk, hogy a digitális jelek is elférjenek a kábeleken – mondta a cég képviselője. Hangsúlyozta, a jobb minőségben és több csatornát adó digitális adás előfizetői díja alig pár száz forinttal magasabb, mint a rosszabb minőségű, kevesebb csatornát adó analóg hálózaté.
– A változásokról több ízben levélben tájékoztattuk a felhasználókat, megadva azt a lehetőséget is, hogy a digitális átállás miatt megkötendő új szerződést akár telefonon vagy interneten is elérhetővé tegyük, csökkentve ezáltal a személyes sorbaállást – mondta Húshegyi Károly. Kijelentette, napjainkra megszűnt a tumultus a szolgáltató irodájánál, az ügyintézés pár percet vesz igénybe.
A digitális átállásra a felhasználóknak is fel kell készülni. Fotóillusztráció: Kisalföld
hirdetés
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!
Lájkolom és követem a Kisalfold.hu-t
Megosztom a cikket a Facebookon
Olvasóink írták
Így tett a VIDANET is és ehhez kell most jó pofát vágni!”
Értem. De ez abban az esetben jelent problémát, ha mindhárom tv-n pont abból a hiányzó 8-10-ből menne és mindegyiken különböző. Ezzel sokat nem lehet kezdeni, csak váltani, ami ilyenkor ingyenes tudtommal.
Mindenesetre szerintem ezt azért nem kilóra kell mérni, mint itt lent valaki, hogy kivettek 10-et, akkor darabra hogy meg vagyunk rövidítve.
A hangsúlyt nyilván a digitális kínálatra helyezik - már csak a HD adások miatt is - és ott 6-8 db SD adó ill 3-4 HD adó foglal csak egy frekvenciasávot. Az analógnál pedig 1 adó az 1 frekvenciasáv! A 45 analóg adónak, meg a 130 digitálisnak így legalább 65-70 csatorna kell és nem mindegy tehát, hogy 1-en 1 db analógot vagy 7 db digitálisat lehet adni. A különbség képminőségben egyébként kijön, a lapos tv-ken feltétlenül, a HD adásokról nem is beszélve.
Ezen felül mindenképpen üdvözlendő, hogy lehet beltéri (aminek legtöbbször bérleti díja is van) nélkül is használni (ez talán az UPC-n kívül, ahol ráadásul feláras nincs is másnál), minden lényeges sportadó megvan (ez pedig talán egyáltalán nincs máshol), valamint, hogy a Conax modul ingyenes (ez is elég ritka, ha egyáltalán)”
Amit leírt abban igaza van.Amit én hiányolok az az ,hogy maradjunk az én esetemnél ,eddig három tv mindhármon nézhető ötvenX csatorna.Most mindhármon negyvenx.DE én szeretném mindhárom tévén nézni az ötvenX csatornát.Ez már viszont többe kerül.Vagy nem???Mint írtam már nekem mind egy,váltottam.”
Így van, de ez mennyiben befolyásolja azt, amit mondtam? Semennyiben. (Amúgy elárulom neked halkan, hogy még modul+kártya nélkül is bejön kb 20 csatorna, ha már az előfizetés egyébként él)
Digitális előfizetéssel kapunk tehát egy ingyenes korlátlan analógot (ami kártya nélkül megy természetesen)+ 1db digitálisat.
Egyébként a dvb-c tuneres tv-k 99%-ban van CI+ foglalat”
Csak a teljesség kedvéért, ha DVB-C tuner van a tv-ben, akkor még az nem elég, Conax kártya fogadására is alkalmasnak kell lennie a készüléknek, ugyanis a kártya fogja engedélyezni az előfizetett csatornák megtekintését. Tulajdonképpen a kártyának van havidíja.”
Fuss neki mégegyszer.
Digitálisat 1 kártyával (+szükség esetén beltérivel) 1 tv-n lehet nézni, de mellette jön az analóg jel IS (az analóg csomaggal csak persze), ami akárhány tv-re is szétosztható.
Ha eddig hármon nézted, az analóg jel volt. Ha ezután digitálisra váltottál, akkor az 1 db digitális + akárhány db analóg előfizetést kapsz érte. Hol van tehát ebben a visszalépés ?”
azt azért remélem te is elismered,hogy a mai világban NAGYON FURCSA,hogy egy telekommunikációval is foglalkozó cég ügyfélszolgálati irodájának NINCS telefonszáma???
Bár én arra gondoltam,hogy SZÁNDÉKOSAN NINCS! így legalább nem hívogatják őket,aki meg akar valamit, kénytelen kivárni a sorát...
az idős embereknek meg igenis hiányoznak a megszokott csatornák,őket nem érdeklik a műszaki különbségek / digitális v. analóg/,nem is érzékelik...”
Üdv.Ön téved.Eddig hivatalosan három tévén néztem a műsort.Mindegyiken tudtam fogni azt az ötvenx adást.Hogy ez továbbra is teljesüljön igen is három beltéri kell.Tehát jóval drágább lenne.Sajnos én hagyományos tévén nem sok különbséget érzékelek a digitális és az analóg adások között.Váltottam másik szolgáltatóra.Kicsit drágább de ami fontos volt az most megvan.”
Teljesen rosszul számolsz. Azért a pár száz Ft-ért az egyik tévén upgradeled az analóg előfizetést digitálisra. A többi AKÁRMENNYI tévéden pedig minden marad ingyen a régiben (analóg).
Beltéri meg tök felesleges, ha van DVB-C tuner a tv-ben.”
Érdekes! Én felhívtam a győri irodát (kapuváron lakom) egy perc alatt elintéztük a formaságokat, egy hét múlva digitális adásom volt!
Nem kell ám a sok ostobának bedőlni, aki meg órákat akar sorbanállni az csak tegye!”
Az viszont botrány, hogy egy ügyfélszolgálati irodának (Kapuvár) nincs saját telefonszáma (súlyosbító körülmény, hogy a Vidanet saját maga is kínál telefonszolgáltatást, esetleg rendelje meg magától). Nem csoda, ha 1000 ember megjelenik egyszerre, mivel így csak személyesen lehet a legegyszerűbb dolgot is elintézni v megkérdezni.”