Kisalföld logö

2017. 10. 20. péntek - Vendel 8°C | 20°C Még több cikk.

9 hónap, 12 baleset – ugyanott

Páli–Beled - A 86-os főút Páli–Beled szakaszának egyik négyszáz méteres szakaszán tizenkét baleset történt az elmúlt kilenc hónapban.


A balesetek során öt súlyos és hét könnyű sérültet szállítottak el a mentők. A szakasz közlekedésének javítására születtek tervek, az illetékesek tábláznak, festenek és talán javítanak is.


Az elmúlt kilenc hónapban tizenkét baleset történt a 86-os főúton Páli és Beled között, egy négyszáz méteres szakaszon. A mentők a minap ismét két sérültet szállítottak a győri kórházba. Az említett útszakasz tizenkét balesetében öt súlyos és hét könnyű sérültet emeltek ki az autókból a tűzoltók és a mentők. Vélhetően csak a vakszerencsének köszönhető, hogy idén még nem volt halálos baleset ezen a veszélyes szakaszon. Információink szerint legutóbb halálos végű karambol 2002-ben történt itt.

86-os főút: Augusztusban és szeptemberben is törtek az autók az érintett szakaszon.
86-os főút: Augusztusban és szeptemberben is törtek az autók az érintett szakaszon.

Az illetékes rendőrkapitányságon megtudtuk, a rendőrök több alkalommal járták be ezt a szakaszt a közútkezelő munkatársaival és megállapították, hogy az út burkolatának minősége már nem megfelelő. Az egyik legutóbbi karambol kapcsán az is felmerült, hogy nemcsak a burkolat, hanem a padka minősége is hagy kívánnivalót maga után. Ez valószínűleg a kamionforgalomnak köszönhető. A rendőrség részéről azért hozzátették, a karambolok túlnyomó része csapadékos időben, vizes úton történt – a két legutóbbi is. Ez minden esetben feltételezi a relatív gyorshajtást is.

Információink szerint a Magyar Közút Kht. megyei irodájában született egy terv arra, hogy az érintett útszakaszra – várhatóan két héten belül – újabb figyelmeztető táblákat helyezzenek ki, és friss útburkolati jeleket fessenek fel. A szakemberek tervezték a szükséges burkolatjavítást is, ám az annak kivitelezésére kiírt közbeszerzési eljárás egyelőre leállt.



Kis türelem kell...?!

Tizenkét baleset történt kilenc hónap alatt ugyanazon szakaszán a 86-os főútnak, ebből öt súlyos sérüléssel járt. Megáll az ember esze. Az illetékesek még mindig a közbeszerzéseket írogatják, számolgatják a pénzeket és méricskélik a métereket, közben a rábaközi mentőautók sofőr nélkül is odatalálnak a Páli és Beled közti négyszáz méteres szakaszhoz.

Tisztelt illetékesek! Vajon hány embernek kell megsérülnie, ne adj’ isten meghalnia ahhoz, hogy végre történjen valami?! Ebben az országban mindenre van pénz, amire az ˝általam igen tisztelt képviselő urak (by Hofi)˝ akarják. Ha úgy gondolják, akkor építtetnek autópályát oda, ahol naponta három lovas kocsi közlekedik, de nem építenek az ország egyik legforgalmasabb átmenő főútjára, ahol a napi több ezer kamion életeket, utakat és kistelepüléseket tesz tönkre. Így mára élhetetlenné tette például Csornát. Azt a várost, aminek két országgyűlési képviselője van és egy volt közlekedési minisztere is. Jövőre(?) választás és itt a legjobb alkalom: aki utat épít, megnyeri Csornát! Meg a környéket! Csak azért ilyen demagóg érvet írtam, mert a képviselő és miniszter uraknak más, normális indok ez idáig sem jutott eszükbe.

Mondjuk, hogy az elmúlt években, évtizedekben leülhettek volna a fehér asztalhoz együtt és kitalálhatták volna, hogyan lobbizzanak ki vacak ötven kilométert a költségvetésből. ˝Semmi˝ egyéb eredménye nem lett volna, mint esetleg nem sérül meg ennyi autós,  nem értéktelenednek el a csornai belvárosi lakások, nem pöfögik tele a csornai, szilsárkányi, szili és ki tudja még, hány település levegőjét az áthaladó kamionezrek.

Persze biztosan volt jobb dolguk is. Többek közt egy biztos brüsszeli állásba lépni, beszólogatni a csornai önkormányzatnak, megsértődve kétnaponta sajtótájékoztatót tartani és hamarosan felavatni az enesei elkerülőt. Ami azért született, hogy a 85-ös főút ezentúl ne kétszáz méteren vezessen el Enese szélén, hanem százmilliókért kilométereken keresztül kerülje meg azt. Természetesen nem az eneseiek jogos igényét kérdőjelezem meg, hanem azt a dilettantizmust, hogy nem az ország legforgalmasabb városát kerüli meg ez az új út, melynek megépítésére már annyi dátumot hallhattunk annyi rendezvényen, hogy ez utóbbiak árából már megépíthettek volna néhány kilométert. Persze lehet, nem is dilettantizmus ez az egész, hanem egyszerűen érdek. Valakié, valamié.

Csakhogy itt a Rábaközben már a tűréshatáron közlekedik – ha tud – mindenki. Erről jut eszembe egyik hazai zenekarunk dalszövege, ami valahogy így hangzik: ˝kis türelem kell...˝ de az már nincsen!

Turbók Attila

Olvasóink írták

27 hozzászólás
12
  • 27. info2009* 2009. szeptember 23. 12:50
    „A Fo utakra ki kell tenni allando radarokat, es ugy kell buntetni a gyorshajtast, hogy azt megerezze mindenki. Mondjuk kezdodjon 100ezer forinttol. Es autoplayak kellenek. Talan utlezarasokkal ki lehet kenyszeriteni az autopalya epiteseket?”
  • 26. Moo 2009. szeptember 21. 20:30
    „24. A neved remekül illik a véleményedhez.
    Balesetmentes közlekedést mindenkinek!”
  • 25. zotya975 2009. szeptember 21. 17:30
    „Mindenki próbál előzni, csak van aki élve szeret hazaérni. Ha lehet előzzél, ha nem akkor várjál. Azt meg hogy busszal megyek 80-al vagy kocsival, szem csak én döntöm el.”
  • 24. Balfácán 2009. szeptember 21. 09:53
    „Tété átérzem a helyzeted. Én is utálom, ha sokáig kell néznem egy kamion seggét és én is ugyan úgy próbálnék előzni. Aki meg jól érzi magát, hogy 80km/h-val megy egy kamion mögött az indulástól a célállomásig, annak tök felesleges autóba ülni. A busz is ugyan azt a célt szolgálja ebben az esetben. Az még olcsóbb is.”
  • 23. tódi 2009. szeptember 20. 19:58
    „20-22 Teljesen igazatok van . Gyakran járok mindkét helyen A Metróhoz körforgó Sopronba meg lámpa kellene.”
  • 22. zotya975 2009. szeptember 20. 16:59
    „A Győri Metrónál sincs baj az út állapotával, mégis sok a baleset, mert egyrészt nem tartják be a 83-on közlekedők a 60-as sebességkorlátozást, másrészt meg csúcsforgalomnál egyszerűen képtelenség a pályára le, illetve arról felhajtani, nagyívben vagy szemből a Metró felől. Aki szokott arra járni tudja miről beszélek, én ha tehetem mindíg elkerülöm ezt a helyet. Mégse kerül ide se lámpa, se körforgó, de még csak ki sincs éjjel világítva ha jól emlékszem.”
  • 21. 13.István 2009. szeptember 20. 14:09
    „Az enesei elkerülöről ,vizsgálta valaki milyen érdekeltségű az a föld
    ahol az út vezet, már amit kisajátítottak, amiről olyan kevés termőtalajt
    kell elszállítani ?? Az ok és az okozat, de lehet tévedek ?”
  • 20. soproni 2009. szeptember 20. 12:31
    „Nem szeretnék senkit sem védeni,sem támadni,ezért inkább egy soproni példát említenék. Évek óta járok az elkerülő úton és a Sopron Pláza utáni kereszteződésben is elég gyakoriak a balesetek,annak ellenére,hogy az út minősége megfelelő.Talán még több is az elmúlt 9 hónap alatt,mint a Páli-Beled szakaszon. Akkor most ki a felelős?”
  • 19. zotya975 2009. szeptember 20. 10:29
    „Bizony Imcsi még szerencse, hogy nincs szabad fegyverviselés mint az amcsiknál, mert tele lenne az utca hullákkal, mert "valaki felhúzott, meg elszakadt a cérna". Nagyon rossz duma amikor vki másra keni saját hülyeségét. Az még csak oké, hogy más hibázik, és összetöröm a kocsit, még az is, ha én hibázok, és nekem lesz bajom, de az hogy vakaki csigázik előttem, elszakad a cérna és azért töröm össze a verdát....hát mit lehet erre mondani, ha ennyi esze van....”
  • 18. Imcsi 2009. szeptember 20. 08:36
    „8. TÉTÉ: "Én már törtem össze az autómat ezen a szakaszon, mert egyszerűen elszakadt a cérna egy kamion mögött."
    Ne haragudj, de azt kell mondanom, rossz a problémamegoldó képességed, időzített bomba vagy a közlekedésben, vagyis nem oda való!”
  • 17. 86-os_út 2009. szeptember 19. 22:34
    „A cikkben említett 12 baleset csak a jéghegy csúcsa.
    Ezek valószínűleg azok, ahol személyi sérülés is történt.
    Ezen felül, még volt azon a szakaszon kb. 20 olyan eset, amikor "csak" anyagi kár keletkezett.
    Ez biztos info. nem feltételezés!)
    Csak idő kérdése, hogy mikor történik tragédia.”
  • 16. wilhelmi 2009. szeptember 19. 22:14
    „Az egész ott kezdődik, hogy kispórolják az anyagot az útból így aztán 2-3 hónap alatt tönkre megy. Érdekes módon a szomszédoknál jó az út miősége mégis évente cserélik a réteget rajta... Sőt náluk még a szöllőút is különbül néz ki mint nálunk a főút... itt kezdödik. Tudtommal Győrben az audi nem vette át a nála áthaladó útszakaszt mert szar volt inkább megcsináltatta mag. Meg lehet nézni pedig kaionok is járnak. Szilsárkánynál meg a sok 30-as tábla de a bolt környékén már egy sincs.. addig mejen lépésben a paraszt, hol itt a ráció?”
  • 15. pancser 2009. szeptember 19. 21:38
    „A kirakot táblák nem csökkentik, hanem növelik a balesetveszélyt. Nincs az a sofőr aki ezekett betartja, mert nem lehet. De stressz az van, előtted a mérő, kamion a sarkadban. Szilsárkányban tessék kipróbálni Pásztorinak lekanyarodni Csorna felől, mögötted kamionokkal akik 80-al döngetnek utánad a 30-as táblánál, meg szemben is csapatban. Bátorság hölgyeim uraim mert jobb út az nem lesz!”
  • 14. Goldman 2009. szeptember 19. 19:52
    „a.h.a.: Ezt magyaráztam a minap.Próbaper...tuti fizetnének mint a köles. Mi okból? Egyszerű...Közlekedés veszélyeztetése.
    Valamelyik nap írtam, hogy bősárkánynál lyukak vannak az aszfaltban. Imám meghallgatásra talált...gondoltam én. Másnap kivonult a kpm és láss csodát! Aszfaltozták a gödröket! De meddig? Ameddig egy kocsi aszfalt tartott. Mert utána ott hagyták egy az egyben a lyukakat egész hétvégére!
    <moderálva durva> Kirúgnám és egy évre eltiltanám mindentől!

    tudorka: ezt már szeretem! mondd csak meg ezeknek a trehány prémium leső bagázsnak!

    A fő hangsúly a próbaperen van! Lenne aki elvállalná?”
  • 13. ogre 2009. szeptember 19. 19:15
    „Tudor! Nem a mezitlábas rendőr őrmester tehet róla ne azt okozd! Tőlük ezeket a dolgokat várják el főnökeik. A közútkezelő munkatársai meg őrülten készülnek a télre már a hátsó udvarban gyakorolják a sószórást meg a hótolást. Télen majd a gödröket akarják betömni a sátor alatt! De szerintem ott is a főnökség a hibás. Ha összeszámolnánk a az anyagi kárt ami ezen szakaszon keletkezett balesetből jelentős összeg jönne ki. De addig várnak amíg meghal valaki!”
  • 12. fortuna54 2009. szeptember 19. 18:09
    „Nem kell megijedni,majd jön az uniós pénz áramlat.”
  • 11. tódi 2009. szeptember 19. 17:48
    „1 -es Sajnos nagyon igazad van .”
  • 10. tudorka 2009. szeptember 19. 15:21
    „A kurva hétszentségét, a magyar közútnál csak olyan szakemberek vannak, akik a tábla kihelyezést tanulták az egyetemen, az út javítást nem? Gondolom jó fizetésért találják ki a világmegváltó táblakihelyezést.
    A magyar rendőrség meg csak az állampolgárok baszogatására képes, trafizni az megy, a közútkezelőt feljelenteni azt nem. A balesetkivizsgálásnál mikor merik leírni, hogy úthiba a hibás?
    Persze ettől a rendőrségtől is mit lehet várni? A gyerekülés, zöldkártya, biztonsági öv, mobilozás ennyi itt a tudás, itt nem kérdezik mit bír a családi kassza, de az államnál inkább szét lopják a lóvét, mint burkolatot javítanak.
    Ha rájuk lőnek a pisztolyt se merik elővakarni, de 40 évesen a stressztől nyugdíjba menni az megy.”
  • 9. GabeszI 2009. szeptember 19. 13:36
    „Turbók Attila cikke nagyon jó! <moderálva>”
  • 8. TÉTÉ 2009. szeptember 19. 13:17
    „Hétfőn megszámoltam: 30 kilóméteren keresztül 99 kamionnal találkoztam a 86-os úton.Mindenhol 30-as 40-es tábla, sebességmérő kijelzők streszelik az amúgy is fáradt vezetőket. Ha betartanék minden sebességkorlátozást: 1. sohase érnék oda, vagy kb. 3 óra lenne a Győr-Szombathely távolság.
    2. az első alkalommal letolna az útról egy kamion. Választhatok. Na itt jön be a képbe a relatív gyorshajtás. Én már törtem össze az autómat ezen a szakaszon, mert egyszerűen elszakadt a cérna egy kamion mögött. Azóta persze igyekszem ..., de hát mennyivel korábban kéne elindulnom, hogy legyűrjem ezt a 105 kilómétert?
    Sajnos hasonlóakat mondhatnék a Győr-Fehérvár szakaszról is. Hihetetlen, hogy utakra nincs pénz, közben fizetek súlyadót, gépjármű adót a költségtérítésem után, benzinben lévő adót stb. stb. stb.”
27 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nyolcvanhat sajt az ünnepre

Nyolcvanhatféle sajtot neveztek a XII. Csermajori Országos Sajtversenyre. Tovább olvasom