A 85-ös és 86-os főutak csornai, közös szakaszán egyelőre ideiglenes javításokat végez a közútkezelő. Nagyobb felújítás az elkerülő út építésének befejezése után várható. A teherszállítók is növelik a forgalmat és az úthibákat.
Csorna amúgy is hatalmas közúti forgalmát növelik az elkerülő út építéséhez anyagot szállító teherautók. Nem csak a forgalom nő általuk és kisebb-nagyobb dugók alakulnak ki, a főút burkolata sem bírja már a terhelést. A 86-os és 85-ös főutak közös szakaszán hatalmas nyomvályúk alakultak ki. A kórház előtt például a szegélykő tetejéig ér már az aszfalt. A nyugati körforgalomban hatalmas lyuk tátongott még kedden is. A közútkezelő próbálja javítani a hibákat, de a végleges megoldást az elkerülő elkészülte után ígérik.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt.-től azt kérdeztük: az elkerülő út építését koordináló NIF Zrt.-vel a közút egyeztet-e a hibákról, van-e esetleg valamilyen megállapodás az út javítását illetően. Röviddel kérdéseink elküldése után megjelentek a közútkezelő munkatársai és betömték a lyukakat. Hogy aztán ez a megoldás mennyire lesz időtálló, nem tudni.
– A csornai mérnökségünk melegaszfalt felhasználásával végzett burkolatjavítási munkákat – közölte érdeklődésünkre Pécsi Norbert Sándor, a cég kommunikációs vezetője. – Folyamatosan figyelemmel követjük egyébként a kialakult állapotokat és amire lehetőségünk van, azt igyekszünk megtenni. Figyelembe kell venni azonban, hogy az építési munkáktól függetlenül is az ország egyik legnagyobb forgalmú útjáról van szó. A közútkezelő a hozzájárulást egyébként úgy adta ki a kivitelezővel, illetve a nemzeti infrastruktúra-fejlesztővel egyeztetve, hogy szervizutakat alakítottak és jelöltek ki. A vállalkozók gépei elvileg ezeket használják, hogy lehetőség szerint Csornát ne érintsék. Hogy ők aztán ezt betartják-e, a beruházó feladata lenne ellenőrizni.
A csornaiak persze tudják, hogy sok, az építkezéshez igyekvő teherautó ezt nem tartja be. Tíz perc alatt körülbelül tíz ilyen járművel találkoztunk a nyugati körforgalomnál.
– Amint az építkezésnek vége lesz, újabb állapotfelmérés történik – folytatta Pécsi Norbert Sándor –, akkor egyeztetünk majd a kivitelezővel azokról a burkolathibákról, melyeket neki kell majd javítania. A nagyobb mértékű felújításról tehát akkor lehet majd szó. Annál is inkább, mivel éppen a teherforgalmat vezeti el az elkerülő, vagyis tartósabb megoldást jelent a burkolat helyreállítása Csornán. Addig is ideiglenes beavatkozásokra lesz lehetőség.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt.-től azt kérdeztük: az elkerülő út építését koordináló NIF Zrt.-vel a közút egyeztet-e a hibákról, van-e esetleg valamilyen megállapodás az út javítását illetően. Röviddel kérdéseink elküldése után megjelentek a közútkezelő munkatársai és betömték a lyukakat. Hogy aztán ez a megoldás mennyire lesz időtálló, nem tudni.
![]() |
A nyugati körforgalomban keddig hatalmas lyuk tátongott. A közútkezelő melegaszfalttal javította. Hogy időtálló lesz-e, elválik. |
– A csornai mérnökségünk melegaszfalt felhasználásával végzett burkolatjavítási munkákat – közölte érdeklődésünkre Pécsi Norbert Sándor, a cég kommunikációs vezetője. – Folyamatosan figyelemmel követjük egyébként a kialakult állapotokat és amire lehetőségünk van, azt igyekszünk megtenni. Figyelembe kell venni azonban, hogy az építési munkáktól függetlenül is az ország egyik legnagyobb forgalmú útjáról van szó. A közútkezelő a hozzájárulást egyébként úgy adta ki a kivitelezővel, illetve a nemzeti infrastruktúra-fejlesztővel egyeztetve, hogy szervizutakat alakítottak és jelöltek ki. A vállalkozók gépei elvileg ezeket használják, hogy lehetőség szerint Csornát ne érintsék. Hogy ők aztán ezt betartják-e, a beruházó feladata lenne ellenőrizni.
A csornaiak persze tudják, hogy sok, az építkezéshez igyekvő teherautó ezt nem tartja be. Tíz perc alatt körülbelül tíz ilyen járművel találkoztunk a nyugati körforgalomnál.
– Amint az építkezésnek vége lesz, újabb állapotfelmérés történik – folytatta Pécsi Norbert Sándor –, akkor egyeztetünk majd a kivitelezővel azokról a burkolathibákról, melyeket neki kell majd javítania. A nagyobb mértékű felújításról tehát akkor lehet majd szó. Annál is inkább, mivel éppen a teherforgalmat vezeti el az elkerülő, vagyis tartósabb megoldást jelent a burkolat helyreállítása Csornán. Addig is ideiglenes beavatkozásokra lesz lehetőség.
hirdetés
hirdetés
hirdetés
A címoldal témái

Eltértek a hagyománytól, születésnapján tartottak kerti partit a 92 éves II. Erzsébet királynőnek
Az alattvalóknak sem kell várniuk júniusig az ünnepléssel: szombat estére, a londoni Royal Albert Hall rendezvényközpontba parádés születésnapi koncertet szerveztek az uralkodó számára olyan fellépőkkel, mint Tom Jones, Kylie Minogue, Craig David vagy Sting.
Szeretne hozzászólni? Kommentelje a cikket Facebook-oldalunkon!