Kisalföld logö

2017. 09. 22. péntek - Móric 11°C | 17°C Még több cikk.

81 millióval drágult volna a körforgalom

Csorna - 81 millió forintot nyert a csornai önkormányzat körforgalom építésére. A beruházás mégsem készül el. A költségek ugyanis 81,1 millió forinttal emelkedtek az előzetes becslésekhez képest. A pluszterhet a város nem tudja vállalni.


A nyertes pályázat ellenére sem épül körforgalom Csornán a 85-ös főút, a Szeder és a Botond utcák kereszteződésében. A beruházás előzetes költségbecslése még 103,2 millió forint volt. (Kisalföld, 2008. szeptember 11.) A tervezői költségvetés azonban már 184,3 milliót „hozott ki". Az önkormányzat eredetileg 23,2 millió forintos önrészt vállalt. A 81,1 milliós többletet azonban nem tudja biztosítani. Erről hétfői ülésén döntött a város képviselő-testülete.

Csorna a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium pályázatán nyert tavaly 81 millió forintot a körforgalom kiépítésére. Úgy tervezték, hogy idén őszre végeznek a munkákkal. A 23,2 milliós önerőt még „elbírta" volna a település kasszája, a 81 millióval többet már nem. A költségek elsősorban a közműkiváltások miatt emelkedtek meg drasztikusan. A minisztérium viszont nem tud a megállapított, egyébként maximálisan adható 81 millió forintnál többet nyújtani.

Terv van a kis-csornai körforgalomra, 81 millió forinttal több azonban nincs. Marad a balesetveszély.
Terv van a kis-csornai körforgalomra, 81 millió forinttal több azonban nincs. Marad a balesetveszély.


A hasonló pályázati eljárásokban először egy tervezői költségbecslés készül. Amikor a pályázatot elbírálják és nyer az igénylő, készülnek el a pontos kiviteli tervek és a tervezői költségvetés. Mindkettőt ugyanaz az iroda készíti. A csornai csomópontnál több közszolgáltató is érintett. A közművek kiváltása azonban sokba, a tervezettnél közel 81 millió forinttal többe kerülne. A testületi ülésen több képviselő is kritikát fogalmazott meg a költségbecslést készítő tervezőirodával szemben. Érthetetlennek nevezték, hogy a két számítás között 81 millió forintos eltérés van.
Mivel Csorna költségvetése amúgy is szűkös, kevés mozgásteret biztosít, a képviselő-testület nem tehetett mást, mint „visszaadta" a megnyert 81 milliót, a támogatási szerződés megkötésétől elállt. A testületi ülésen abban egyetértettek a képviselők, hogy valamilyen megoldást találni kell a balesetveszélyes kereszteződésre. A fejlesztés ugyanis igencsak indokolt lenne, hiszen az adatok szerint naponta közel 16 ezer jármű halad át a kereszteződésen, ebből csaknem 7 ezer kamion. Az elmúlt években számos baleset, köztük halálos, illetve több súlyos sérüléssel járó is történt a csomópontban. Mind a Magyar Közút Kht., mind a rendőrség véleménye szerint a település egyik legveszélyesebb pontjáról van szó. Gyopáros Alpár alpolgármester megjegyezte: részleges megoldást jelenthet, ha a rendőrség a 85-ös főút ezen szakaszán elhelyezi a fix sebességmérő kamerákat. A forgalom ugyan nem lesz kisebb, de legalább a sebességet várhatóan csökkentik a járművezetők.

Olvasóink írták

  • 8. Gery83 2009. március 26. 22:10
    „Hát, ez az...Azt hiszem,mindannyian egyetértünk...Nem kéne nyúlni és lehetne cselekedni...Tudom,hogy drága az építőipar...Na,de ez már......Nevetséges.......A fele is sok lenne egy ekkora körforgalomér!”
  • 7. tettes 2009. március 26. 19:37
    „Minek karika járat?!?!Mindjárt kész a körgyűrű!!!”
  • 6. Capr 2009. március 26. 16:39
    „"Érthetetlennek nevezték, hogy a két számítás között 81 millió forintos eltérés van."

    Hát igen. Gyakorlatilag valakik ki szeretnék nyúlni a támogatást. Kísérteties hasonlóság van a két összeg között.

    A pályázatíróval szemben szankciókat lehet alkalmazni? Az nem létezik, hogy a tervezői költségvetés illetve a tényleges műszaki kiviteli terv és önköltségszámítás között nem lehet 81 MFt különbség egy eredetileg 103 MFt-ra tervezett beruházásnál. Ez cca. 80 %. Ez vagy dilettantizmusra vagy mutyizásra vall.

    A közműkiváltás költségnövekménye csak ürügy. Az nem kerül ennyibe, illetve ezt teljesen biztos hogy tervezték az előzetes költségvetésben is. Az egész beruházásnak tényköltségvetés szerint cca 50 %-a a közműkiváltás? Ugyanmár. Ha valaki csalni akar akkor tegye azt rendesen, de ez a pofátlanság kategóriája...”
  • 5. Tisztánlátó 2009. március 26. 06:29
    „81 millióval drágult volna a körforgalom
    Na és! Kell vagy nem? Az emberek nyugalma és biztonsága megér ennyit vagy nem?”
  • 4. hajracsorna 2009. március 25. 23:04
    „qeu!

    Ha ez így van, akkor ebben van valami... Azért írtam, hogy "ha", mert gyanúsan olcsó azon a szakaszon a száz millió, amikor ennek tizenötszöröse 1km autópálya (adat by Hamutipró - megjegyzem, én úgy tudom, ma már kilométerenként 2,5 mrd az ár: hidastól, viaduktostól, lehajtóstól)... Elő kéne venni a Közutat, lenne itt igazság!”
  • 3. qeu 2009. március 25. 21:43
    „moderálva, saját kérésre”
  • 2. Hamutipró 2009. március 25. 21:22
    „Csak Csornán kerüne ennyibe, vagy máshol is? De ha jól megszámolom: 1 km autópálya minden extra nélkül 1,5- 2 milliárd, akkor még olcsón elkészülhetne ez a körforgalom!”
  • 1. Goldman 2009. március 25. 18:33
    „Badarság az egész....Ha valamit építeni akarnak akkor mindegyik közműs leakarja akasztani a nagy lóvét. Mi van ott ami 184 milkába kerülne? Mi? Komolyan mondom...maximum 10 milka az egész. A legveszélyesebb pontok egyébként a városban a vasúti kereszteződések. Javaslom, hogy vizsgálják felül azt, hogy miért kell átmenni azon az úton a kerékpárosoknak és a gyalogosoknak. Megsúgom...mert az említett oldalon semmi nincs kiépítve a város irányába. Így kénytelenek átmenni és a járdán kerékpározni a temető mellett (is)a gyalogosok nagy örömére. Ideje volna a városfejlesztés eme szakzsargonát jól fenékbe billenteni...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Települési expók végnapjai

Rábaköz - Az idei évben egyik településen sem tartják meg az elmúlt években megszokott gazdasági… Tovább olvasom