2014.11.10. 12:54
Győrsövényház - Új tanítási modell a Waldorfban
A mozgó osztályterem tanítási modelljét vezették be a győrsövényházi Waldorf-iskolában.
Hagyományos iskolapadok és székek helyett speciális padok és párnák jelentik a berendezést.
Hetedik éve működik Győrsövényházon a Vadrózsa Waldorf Iskola és Óvoda. Ma már közel 130 gyermek jár az intézménybe, van olyan osztály, ahova csak várólistáról lehet bekerülni. Kiss Emília iskolaképviselő-igazgató lapunknak elmondta: tanáraik arra törekednek, hogy az igényekhez igazodó, innovatív tanulási módokat keressenek.
A Gárdonyi G. u. 45. szám alatt működő Vadrózsa Waldorf Iskola november 15-én, szombaton 10 órától nyílt napra várja az érdeklődőket.
A tanulási erők erősítése szempontjából különös jelentőséggel bírnak az első iskolai évek. Ennek jegyében az iskola sikeresen vezette be a mozgó osztályterem modelljét, amelyet már Európa számos országában alkalmaznak. A legszembetűnőbb különbség a hagyományos oktatáshoz képest, hogy itt nincsenek székek és iskolapadok. A berendezést olyan speciális padok és párnák jelentik, melyek több lehetőséget adnak a mozgásra, a tevékenységek változtatására az iskolai munka ideje alatt.
Kiss Emília kifejtette: az elképzelést azok a pedagógiai tapasztalatok hozták létre, hogy a mai hétévesek a 10–15 évvel ezelőtti hasonló korúakhoz viszonyítva jóval kevesebbet mozognak, s nem tudnak huzamosabb ideig nyugodtan ülni és figyelni. Ez a bochumi módszer sok mozgásélménnyel, az alapérzékek használatával és fejlesztésével lehetőséget ad a gyermekek hiányzó érettségének pótlására, előkészíti, felkészíti őket a tanulóévek kihívásaira.
Az iskolában a padokat és párnákat a legkülönfélébb módon alakíthatják a tevékenységekhez. A bútorok – a pedagógus irányítása alapján – lehetnek teljesen hétköznapi módon székek és asztalok, ám pillanatok alatt átváltoznak egy kis mese és képzelet segítségével heggyé, barlanggá, erdővé, híddá, mocsárrá. A heti természetjárás, a közös munka és étkezés szintén része a modellnek.