A Presztízs-díj története

Presztízs-díj: Verseny szakmai szempontok szerint a helyi piac szereplőinek

A Presztízs-díjat első alkalommal 2002-ben adták át.
A díj ötletét Szammer István fogalmazta meg, maga mellé állítva a Kisalföld jelentős vállalkozóit és vállalkozásait.
A díjjal semmilyen anyagi juttatás nem jár.
A díjazottak a Kisalföld – mint az ország legnagyobb megyei napilapja – médiatámogatására számíthattak és számíthatnak.
A díjat minden esetben az adott év őszén írják ki változó kategóriákban.
A látványos díjátadóra a kiírás évének novemberében kerül sor.
A díj ötlete mellé számos nagyvállalkozás felsorakozott már, a díjátadót is számos pénzintézet, országos cég támogatja.
A díjra bárki nevezhet és bárki nevezhető.
2010-től hangsúlyozott értékmérő a társadalmi felelősségvállalás, de döntően továbbra is gazdasági elismerésről van szó.

A Presztízs-díj a megye vállalkozásainak teremt lehetőséget a megmérettetésre, egy rangot jelentő elismerés megszerzésére. Szammer István, a Lapcom Kft. ügyvezető igazgatója az első díjátadó előtt így nyilatkozott:
A helyi piacon érdekelt vállalkozások számára teremt megmérettetési lehetőséget a Presztízs-díj, amelyet az a cégvezető, illetve cég kaphat meg, amely a legjobb eredményt érte el, a legtöbbet tette környezetének fejlesztéséért. Ez egyfajta verseny lenne a megye vállalkozásai között. Ilyen elképzelések már voltak az országban, de mi – a díj alapítói – a korábbiakkal szemben, amikor egy szűk kör nem elsősorban szakmai szempontok alapján döntött a díjazottak kiválasztásáról, olyanoknak szeretnénk díjat adni, akik valóban megdolgoztak a sikerért.

A meghirdetés 2002-ben
A díjtörténeténél izgalmas felvillantanunk az első híradást, amely megjelent a Kisalföldben.

A Lapcom Lapkiadó és Nyomdaipari Kft., mint a Kisalföld című napilap kiadója, a régió üzleti életének fellendítése és üzleti kiválóságainak ösztönzése céljából – hagyományteremtő jelleggel – 2002 évben meghirdették a „Kisalföldi Presztízs Díjak” c. programot.

Nyilvánosság

A program nyilvánosságának alappilléreit a kiadó gondozásában megjelenő Kisalföld c. napilap, illetve a Presztízs c. magazin alkotják, melyek kiemelt felületi méretben és intenzitással kommunikálják a verseny részleteit.

A program nem titkolt célja, hogy a kiválasztott, díjazott vállalkozások és üzletemberek mellett felhívja megyénk lakosságának figyelmét azokra az alapító vállalkozásokra és vezetőikre is, akik önzetlen, segítőkész munkájukkal a megye gazdasági életének fellendítésében meghatározó szerepet játszanak.

A nomináció

A díjra bárki jelentkezhet és bárki jelölhet. A jelentkezőknek egy oldalban kell összefoglalni a jelentkezésük okát, a kategóriát meg kell jelölniük, valamint csatolni a szükséges cégbírósági kivonatot illetve az utolsó év üzleti beszámolóját. Ezen kívül bármilyen melléklet csatolása lehetséges.

Díjazás

A beérkezett pályázatokból egy szakmai zsűri választja ki kategóriánként azt a három befutót, akik közül a novemberi díjátadó gálaesten egy vállalkozás vagy egy vezető elismerésben részesül. A döntés előtt a szakmai zsűri tagjainak alkalmuk nyílik arra, hogy egy személyes látogatás alkalmával közelebbről is megismerkedjenek a jelöltekkel. A szakmai zsűri munkájától függetlenül a Kisalföld és a Presztízs c. lapok szerkesztősége a beérkezett pályaművekből egy válogatást állít össze, melyet sorozat jelleggel közlünk.

Az elismerések

A program szellemisége az elismerés központjába nem az anyagi értékeket, hanem az erkölcsi elismerést és az ebből kovácsolható tőkét állítja, így a programnak nem célja az egyes kategóriák helyezettjeinek pénzdíjas jutalmazása. Az elismerést a Kisalföldi Presztízs Díj védjegyének arculathordozókon (névjegy, levélpapír, boríték stb.) történő elhelyezése jelenti.

A kategóriák

A program keretében mindösszesen öt kategória kerül meghirdetésre.

Az első év kategóriái


Az év vállalkozása díj

Sikerkritérium, hogy a vállalkozás mennyire növelte piaci potenciálját és nyereségességét az elmúlt év során, illetve, hogy tevékenysége milyen pozitív hatást gyakorolt a régió gazdaságára. A vállalkozás méretének és működésének összevetése a gazdasági tevékenységgel, az innováció mértéke és a célpiac jellemzője meghatározó kritérium a döntési mechanizmusban. Foglalkoztatottak száma: min. 20 fő.

Az év kisvállalkozása díj

A fentebb ismertetett kritériumok mellett az elbírálás leginkább a vállalkozás hátterében álló ötletekre, a fejlődés mértékére és a jövőképre fókuszál. Foglalkoztatottak száma: max. 20 fő.

Az év üzletembere díj

Ezt a díjat olyan üzletember vagy üzletasszony kapja, aki személyes munkájával, ötleteivel, elhivatottságával és kiterjedt kapcsolatrendszerével kiemelkedő mértékben járult hozzá saját vállalkozása, vagy vállalata sikeréhez. Az elbírálásnál a vállalkozás, vállalat növekedésében szerepet játszó valós, személyes közreműködés foka a meghatározó.

Üzleti innovációs díj

Sikerrel pályázhatnak azok a vállalkozások és vállalatok, amelyek olyan új terméket, szolgáltatást, gyártástechnológiai folyamatot valósítottak meg, amely saját vállalkozásuk mellett iparáguk jelenét, jövőjét is döntően meghatározza. További kritérium, hogy a belső vállalati struktúrán belül milyen folyamatokkal segítik, inspirálják az új ötleteket.

Az év környezetvédelmi díja

Ezt az elismerést az a vállalkozás, vállalat kapja, amely kiemelkedő figyelmet fordít a környezeti értékek megóvására, ezen belül a károsanyag-kibocsátásra, a hulladék vagy a zajszint csökkentésére, a nyersanyag-felhasználás vagy a szállítási folyamatok optimalizálására, a talaj megtisztítására, vagy összességében az üzleti tevékenység környezetre gyakorolt negatív hatásainak csökkentésére. Az elbírálás során a bírák különös figyelmet fordítanak azokra a vállalkozásokra, amelyek tudatos beruházásaikkal és szemléletváltásukkal a korábbihoz képest jelentősen csökkentették tevékenységük környezetre gyakorolt negatív hatását.

bezár
asdasd
Kérem várjon, jelentkezését rögzítjük...