Kisalföld logö

2017. 07. 23. vasárnap - Lenke 20°C | 33°C Még több cikk.

Vendéglátósok nehézségei napjainkban - avagy hogyan vészeljük át a válságot

Gazdasági válság van, már rég óta halljuk, de még meddig tart? Nehéz a helyzet mindenki számára az országban, a vállalkozók terhei egyre csak nőnek, de a bevételek csökkenő tendenciát mutatnak. Nincs ez másképp a vendéglátásban sem, éttermek, pizzériák, cukrászdák próbálnak fennmaradni a jelenlegi kedvezőtlen körülmények között.

A vevők panaszkodnak a drága vendéglátóhelyekre, pedig az éttermesek nagy része évek óta alig emelt árat, ezzel szemben a kiadásaik folyamatosan csak nőttek. Elkeserítő, hogy az emberek többsége nem engedheti meg magának, hogy rendszeresen étterembe járjon.

Tovább nehezítette a vendéglátósok helyzetét, hogy az étkezési jegyeket felváltotta a SZÉP kártya, amit jóval kevesebben kaptak meg. Ráadásul a kisebb helyeken technikai akadálya is van az elfogadásának, mert nem mindenhol vannak kártyaleolvasó terminálok. Az étkezési jegyek okozta kiesést a SZÉP kártya még nem pótolta, persze az igazsághoz az is hozzá tartozik, hogy sok munkavállaló még nem is kapta kézhez ezt az új cafeteria elemet. Az éttermesek bíznak benne, hogy nyáron már több bevételük fog származni a SZÉP kártyából.


A probléma tehát adott, már csak az a kérdés, hogy mi az, ami segíthet átvészelni ezt a nehéz időszakot? Egy biztos, a szintet tartani kell, így csak olyasvalamiben gondolkodhat az éttermes, ami előbbre visz, még színvonalasabbá teszi a szolgáltatást, egyszerűsíti a folyamatokat.

Az éttermi rendszerekről már sokan hallottak, de nem mindenki tudja, hogyan használhatja ki a benne rejlő lehetőségeket és miként tud belőle olyan információkat megtudni, ami hosszú távon bevétel növekedést eredményezhet.

Az éttermi rendszerek nagy segítséget jelentenek a vendéglátásban, mert láthatjuk belőle, mi fogy a legjobban, mekkora árréssel tudjuk eladni a különböző ételeket. Lekérdezések, statisztikák segítségével a nap bármelyik pillanatában pontos információt kaphat a tulajdonos a forgalomról, ami lebontható pincérekre, asztalokra, ételekre, italokra, fizetőeszközökre. Kényelmi szempont, hogy még csak nem is kell ott lennie az üzletben, mert otthonról vagy akár a nyaralásán internet és notebook segítségével is lekérdezheti a forgalmi adatokat. A jogosultsági szintek beállításával kontrollálhatja, hogy minden alkalmazott csak annyit lásson a rendszerből, amennyire a munkája elvégzéséhez szüksége van.

Sőt, ha az éttermi rendszerben még mélyebbre ássuk magunkat, akkor felvihetjük ételeink receptjeit is. Így az alapanyag beszerzési árak és a készletfogyás alapján láthatjuk, hogy a megfelelő árréssel dolgozunk-e. Amint eladjuk a süteményt, a receptbe bevitt alapanyagokat a rendszer automatikusan levonja a raktárkészletünkből. A rendszerből lekérdezhető, hogy ezek az alapanyagok mikor érik el az általunk beállított minimum készletszintet, akkor a rendszerből lekérdezhetőek, megkönnyítve ezzel az árubeszerzés tervezését.

Azoknak az éttermeknek, ahol most szeretnék bevezetni vagy lecserélni az éttermi rendszert, nincs könnyű dolguk, mert a nyári szezon előtt egy nagyobb beruházásba kellene befektetniük, ami csak nyár végére térül meg. Ennek a problémának az áthidalására találta ki a Szintézis Informatikai ZRt. a bérleti lehetőséget. Ennek lényege, hogy az ügyfél mindössze havi nettó 15.000 Ft-ért használhatja az éttermi szoftvert minden moduljával együtt.

További kedvezmény, hogy 3 hónap elteltével a bérlő dönthet úgy, hogy megvásárolja az éttermi rendszert, ez esetben a 3 havi bérleti díjat beleszámítjuk az árba, tehát ha ezt a lehetőséget választja, gyakorlatilag a nyár folyamán teljesen ingyen használhatja a rendszert.
Ha szeretné, bérelheti továbbra is a szoftvert, ráadásul az idényjellegűen működő éttermekben elegendő csak a nyitva tartó hónapok alatt megfizetni a bérleti díjat, így a „passzív" időszakban semmilyen fenntartási költsége nincs az éttermi rendszernek.

Ezzel kapcsolatban Szabó Dávidot a Szintézis Informatikai ZRt. vezérigazgatóját kérdeztük:

Miért találták ki ezt az új konstrukciót?
Családunkban is van, aki vendéglátós, és tudjuk azt, hogy ezek a rendszerek jelentős előnyhöz juttatják az éttermeket. Viszont azt is tudjuk, hogy a nyári szezon előtt rengeteg egyéb kiadás is van, ezért az étteremtulajdonosoknak nagy könnyebbséget jelentene, ha csak a szezon végén a bevételekből kellene kifizetniük a rendszert. Illetőleg, ha valaki szkeptikus és attól fél, hogy nem fog neki beválni az éttermi rendszerünk, akkor így nincs benne akkora kockázat, mintha egy összegben, kvázi gyakorlati tapasztalatok nélkül megvásárolja a rendszert.

Mi az üzlet Önöknek ebben?
15 éve foglalkozunk éttermi rendszerekkel és biztosan kijelenthetjük, hogy a rendszerünk jó, stabilan működik és a partnereink elégedettek vele, ezért nincs kétségünk afelől, hogy aki használja, elégedett lesz a rendszerrel. Valószínűleg sokan fognak élni a 3 hónap leteltével a megvásárlás lehetőségével, aki pedig továbbra is bérelni szeretné, nem lesz semmi akadálya.

Mi lesz azokkal a helyekkel, ahol csak 3-5 hónapot vannak nyitva az év folyamán?
Nem tartanám igazságosnak, hogy, ha csak 3 hónapig van nyitva egy étterem vagy egy cukrászda, egész évben szedjünk tőlük bérleti díjat, így csak a nyitva tartási idő alatt kell fizetniük. Tudjuk, hogy főleg a Balaton partján számos olyan étterem van, amit nem éri meg egész évben üzemeltetni. Ezeknek a helyeknek a bérlet a legkedvezőbb, mert így minden szezon elején a program legfrissebb verzióját telepítjük fel nekik, ráadásul igény esetén oktatást is tartunk az évente változó személyzetnek, így gördülékenyebb lehet az indulás.

Szeretnénk partnereinknek minél több segítséget nyújtani, hogy ezt a pár válságos évet együtt átvészelve egy olyan jövő felé tartsunk, ahol a hétköznapi embernek sem lesz „ünnepnap", ha beülhet egy étterembe.

Olvasóink írták

  • 4. soproni.hu 2012. május 26. 13:23
    „Azért nem kéne általánosítani a vendéglátósokat!
    Én havi munkaidő keretben dolgozom, igaz napi 12 órát, 4 napot a héten. Ha rendezvény van akkor nyilván egy kicsit többet!
    Most figyelj!:
    Kifizetik 150%- kal a túlórát, minden hónap végén hivatalosan papíron!
    Emellett: délutános pótlék, éjszakai pótlék, vasárnapi pótlék, ünnepnap pótlék szervizdíj jutalék, mozgóbér és mindez hivatalosan papíron, leadózva! Mindemellett vendéglátói körökben, magyar viszonylatban nagyon jónak mondható fizetés mellé! IGEN! ez itt van Magyarországon... hihetetlen hogy ilyen is van!!! Így már papíron nagyon szép magas bruttó összeg szerepel, csak az a gáz hogy majdnem felét viszi az adó.... stb..
    Innentől kezdve a munkásembernek is lehet hogy jobb lenne ha zsebbe kapná az a pénzt, nem pedig az államnak.
    Nekem is jobb lenne ha a jelenlegi bruttómat kapnám és nem érdekelne hogy mennyire vagyok bejelentve, csak ez nem az a cég! (sajna) Így hát aki becsületes az fizet a többi helyett is! ez a nagy baj!!!
    Sajnos Magyarországon kialakult az a dolog "hogy itthon nem éri meg becsületesnek lenni"!”
  • 3. pamutzokni 2012. május 26. 11:20
    „Na pont a vendéglátósokat nem kell félteni...
    Adó és munkaügyi ellenőröket kellene kiküldeni kamerával és figyelni, hogy melóznak.
    Szerintem nincs olyan hely, ahol rendesen be vannak jelentve a dolgozók!
    12-16 óráznak miközben 4, sőt van ahol 2 órára vannak bejelentve!
    Nem tűnik fel senkinek a szuper hivatalokban, hogy a hét napján 7 napon át, napi 14 órában nyitva tartott éttermekben/sörözőkben van jó esetben 2 db 4 órára bejelentett alkalmazott???
    Lopják a melós leendő nyugdíját, lopnak az államtól, a szegény paraszt melós meg fizeti az újabb meg újabb adókat...”
  • 2. tamasne61 2012. május 25. 15:15
    „Hát nem úgy kellene átvészelni mint az egyik győri vendéglátó egység vezetője csinálta! Nem fizetett béreket és nem veszi fel a telefonokat sem. Bíróságon találkozunk.”
  • 1. nils 2012. május 25. 00:59
    „Pl friss hozzávalók beszerzése helyett mirelit áru felszolgálásával”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

RENAULT SPORT TOUR 2012

Tovább olvasom