Kisalföld logö

2017. 05. 22. hétfő - Júlia, Rita 13°C | 25°C Még több cikk.

Vita a parkolóhelyekről

„A beruházás nem kis feszültséget okoz az érintettek körében, a mintegy 230 lakóingatlanra és másfél tucat üzletre talán harminc parkoló készül" – reagált a hegyeshalmi Jenőffy Gábor a Kisalföld szeptember 25-én megjelent, „Kerékpársáv szeli át Hegyeshalmot novembertől" című cikkére. Panaszával megkerestük újból Szőke László polgármestert.
A Kisalföld szeptember 25-i számában, „Kerékpársáv szeli át Hegyeshalmot novembertől" címmel írtunk arról, hogy a határközeli nagyközség belterületén kerékpársávot alakítanak ki egy 125 millió forintos beruházás során. Írásunk megjelenését követően a hegyeshalmi Jenőffy Gábor fogalmazta meg észrevételeit a fejlesztéssel kapcsolatosan. Ebből idézünk.

„Egy, a község lakosságát ilyen nagy mértékben érintő beruházás előkészítésekor előzetesen ki kellett volna kérni a lakosság véleményét. Ez annak ellenére nem történt meg, hogy mint a polgármester úr is elismerte, a beruházás nem kis feszültséget okoz az érintettek körében. Mindössze annyi történt: összehívtak egy fórumot, ahol ismertették a terveket, a felvetett problémákra az volt a felelet, hogy a tervek készen vannak, a pályázatot befogadták, ezen már változtatni nem lehet. A tervek szerint a község teljes hosszában kerékpársávot festenek fel, megtiltva ezzel a parkolást. Parkolni csak a kialakításra kerülő parkolóöblökben lehet.

Csakhogy a mintegy 230 lakóingatlanra és másfél tucat üzletre talán harminc parkoló készül! A Szent István út és a Munkácsy út közötti 330 méteres szakaszon egyetlen parkolóöböl sem lesz a tervek szerint. Kérdezem én, hol fognak az ott élők parkolni? Maga a kerékpárút ebben a formában, ahol fizikailag nincs elválasztva a főúttól, véleményem szerint semmivel nem növeli meg a kerékpárosok biztonságát más kiegészítő intézkedések nélkül. A tervek szerint a falu két végén létesült sebességcsillapító sziget kivételével további nem létesül, ezért a gyorshajtást semmi nem gátolja.

A Szent István út és a Munkácsy út közötti 330 méteres szakaszon egyetlen parkolóöböl sem lesz a tervek szerint – panaszolják az érintettek.
A Szent István út és a Munkácsy út közötti 330 méteres szakaszon egyetlen parkolóöböl sem lesz a tervek szerint – panaszolják az érintettek.

Naponta kétszer átszáguld a községen egy Forma–1-es futam irányonként 2– 2 ezer autóval Ausztriába és vissza, ezentúl nem kettesével, hanem hármasával fognak közlekedni, mert nincsenek illúzióim, hogy egy optikai kerékpársáv akadályozna valakit is ebben. Bármilyen más megoldás szóba jöhetett volna kerékpársáv létesítésére, állítólag ez lenne a legolcsóbb 125 millió forintért. Valóban?" – kérdezi olvasónk Szőke László polgármestert megkerestük olvasónk panaszával. Ő hangoztatta: teljes nyilvánosság mellett zajlott a tervezés, egyeztetés.

– Sajnos mindenki megelégedésére nem lehetett megoldani a kialakult településkép és a földrajzi viszonyok miatt a beruházást. Nem kell messzire menni a jó példáért az 1. számú főút kerékpározhatósága érdekében, csak Miklóshalmáig (Nickelsdorfig) – fogalmazott Szőke László. Hozzátette: még a kétezres évek elején vetődött fel a kerékpárút-hálózat kiépítésének gondolata. Ezt azóta több terv és sikertelen pályázat követte, egészen a mostani eredményes projektig.

A faluvezető úgy véli: a projekt is megkapta a megfelelő nyilvánosságot, a lakossági fórumon túl az engedélyezési eljárás során a közlekedési felügyelet az összes érintettet megkereste. Szőke László hozzátette: nem 30, hanem a meglévő 3-mal 77 parkoló lesz: „A munkálatok elkészülte után megkeressük a közút kezelőjét és tulajdonosát területrendezés céljából – mert jelenleg e szakaszon a kerítések vonalától minden terület a közút tulajdonában van – és kérjük, hogy a kiemelt szegély és a kerítések vonala közti területet adja át részünkre. Ezután ezzel a területtel az önkormányzat saját belátása szerint rendelkezik: járdát, parkolót alakíthat ki. Igaz, ezt csak az ottani növényzet, fák rovására tudja megtenni.

A Szent István és Munkácsy utak közt, amennyiben a lakók kérik – mert hátulról nem közelíthetők meg az ingatlanjaik –, kezdeményezni fogjuk, hogy a közút kezelője járuljon hozzá, hogy a járda és a kiemelt szegély közt murvával vagy aszfaltozással a területet lefedjük és így a kölcsönös udvariasság betartása mellett leállíthatók lesznek az autók. Ám parkolni nem a főúton kellene, hanem az ingatlanokon belül." Továbbá a településvezető megjegyezte: a beruházást drágította, hogy az utat több ponton is szélesíteniük kellett.

Olvasóink írták

  • 6. kulcsokőre 2013. október 09. 18:26
    „Valoban ez nem vicc FONTOS volna kiprobálni még az átadás-átvétel elött a parkolokat!!!!Hapedig rossz és valoszinű ,hog rossz minnél elöbb helyrehozni!!Még mielöt kifizetik és ha valoban a tervek szerint és méretben csinálták a tervezöt jol valagba rugni ...”
  • 5. Ennyi 2013. október 08. 22:48
    „Ha mindez a Nickelsdorf település alapján készült akkor itt valaki nagyot alakított!!! Rengeteg drága anyagot elherdálják,pazarolják nem is értem miért nincs ott aki a munkálatok szabályait,kivitelét ellenőrzi!!!Mind ettöl függetlenül mi fáj annyira a cikk írójának????A cikk írójának meg azért fáj a helyzet hogy nem ő intézkedhet,fedett garázsa hosszú évek óta a Fő út volt akinek van kocsi bejárója az járjon be!!!Ne a Fő úton parkoljon a képen is látható módon 3 kocsi is parkol!!!Ebből már évekkel ez elött baleset is volt mégsem történt semmi mert akkor nem lehetett lehetővé tenni hogy egy megállást tiltó tábla kerüljön vajon miért???? Kanális parton van biztos hely a parkolásra!!!”
  • 4. 19651117 2013. október 08. 12:44
    „Az előttem hozzászólóhoz ,100%-ban igazat adok neki,szerintem aki tervezte ezeket a parkolókat nincs is jogosítványa ,mert ha lenne ,akkor nem ilyen szép U-alakú leállósávokat (PARKOLÓKAT) tervezet volna.Az elosztása pedig egyszerűen pocsék.40 éve hegyeshalmi lakos vagyok,de ott én még egyszer sem láttam gépjárműveket az út szélén parkolni.A központban ahol kellene ott szinte nem is tervezet parkolási lehetőséget.És még sorolhatnám a hibákat ......................A falut ezzel mintha ketté osztotta volna.Nem is tudom,hogy egy ilyen nagy beruházást hogyan tudtak így a hatóságok elfogadni.”
  • 3. kulcsokőre 2013. október 07. 21:19
    „Szép itt már mindenki vitatkozik hány drarab parkoló kellene közben (lehet ,hogy tévedek :))) )senkinek meg sem fordul a fejében hogy egyáltalán jok-e a kialakitott parkolok .Mert ugye ha csak tolatva lehet beállni az egyes parkolokba vagy ,ha már áll valaki a kétrészesekben oda is ,az nagyon nem szerencsés !!Ahogy én láttam látom a kanyarodási ívet szépen le sporolták....... De majd hamarossan megtapasztaljuk ???”
  • 2. bringaval 2013. október 07. 18:33
    „Nem férnek el a járművek az úton egymás mellett?
    Ingyen, magától nem fog megoldódni a helyzet.
    Amit a cikkbeli fotón látok: az út mindkét oldalán villanyoszlopok sora húzódik Ez helypocsékolás, fel van találva a földkábel, a korszerű lámpaoszlop. Szép az az élősövény, de ha a falu rendes működését akadályozza, fel kell áldozni. A Google Street View szerint az út északi oldalán itt-ott árok látható, azt be lehet burkolni.
    Csak azért, hogy kipipálhassák, milyen jófejek, nem kell mindenhova bicikliutat/sávot építeni!
    Meg kell, meg lehet találni a kompromisszumos megoldást.
    A murvát felejtsék el, az kiszóródik az útra, kinek hiányoznak a kavicsokat, éles kőszilánkokat kerülgető biciklisek? Kavicsszóráson a fékezés hatékonysága is édeskevés.
    Az, amire az előző hozzászóló utalt, remélem, csak elszólás, a nyilatkozó bizonyára tisztában van azzal, mi a különbség a kerékpárút és kerékpársáv között. Remélem.”
  • 1. tökmindegy 2013. október 07. 17:04
    „A KRESZ szerint a kerékpárútnak fizikailag el kell különülnie az úttesttől. Ha nem így van, az nem nevezhető kerékpárútnak. A móvári Szt. István úti "kerékpárút" is egy vicc.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nyolcadikig helyben maradhatnak a diákok

Harmadik tanévét kezdte meg a 2011-ben újraindult lipóti – mára – két tannyelvű iskola,… Tovább olvasom