Kisalföld logö

2018. 07. 16. hétfő - Valter 17°C | 27°C Még több cikk.

Versenyképes utasbarát tömegközlekedés

Mosonmagyaróvár - Mosonmagyaróvár tömegközlekedése felülvizsgálatra szorul – állapították meg közlekedési szakemberek azon a fórumon, melyet az Európai Mobilitási Hét keretében szerveztek. Az év végére elkészülhet egy komplex felmérés a Lajta-parti település forgalmi felülvizsgálatáról.
Győr-Moson-Sopron megyében ezer emberre 280 személygépkocsi jut. Az előzetes számítások szerint 2010-re ez a mutató közel duplájára emelkedhet.

– Erre a helyzetre fel kell készülnünk a közlekedés körülményeivel – emelte ki Kalincsák István, a városháza osztályvezetője, aki úgy véli, ez egy „igen elfekélyesedett" kérdés, amelyen nem lehet egyik napról a másikra javítani. Éppen ezért a közlekedés racionalizálására van szükség. Ebben lehet egy fontos lépés az a komplex felmérés, melyet szakemberek készítenek el az év végére a város úthálózatáról, a csomópontokról, de felülvizsgálják többek közt a parkolási helyzetet és a forgalmi rendet is, és gondolnak a kerékpárutak korszerűsítésének lehetőségeire is.

Mosonmagyaróvár ma még „dugulásmentes", a torlódások még nem érintik olyan égetően a települést – de mindez idő kérdése.
A megoldások közt szerepel, hogy az egyéni közlekedéssel szemben a tömegközlekedés versenyképessé váljon. Rémai Péter, a Kisalföld Volán üzemvezetője szavai szerint: „Annyit javultunk, amennyit a vasúti közlekedés romlott." Elmondta: húsz éve nyolcról hétre csökkent a városi buszjáratok száma, de javult a buszok minősége, utasvárókat alakítottak ki.

A tömegközlekedés rugalmassá tételén fáradozóknak figyelembe kell venniük azt, hogy hol van igény egyáltalán rá, milyen akadályok – elsősorban infrastrukturálisak – léteznek, vagy hogy egyáltalán a város el tudja-e tartani a tömegközlekedést. Nemcsak a régi, de már az új lakóparkoknál is gondot jelent a hálózati elemek hiánya: hiába van igény a tömegközlekedésre, a szűk utakon a buszok nem tudnak áthaladni.
Dr. Horváth Balázs, a Széchenyi István Egyetem közlekedési tanszékének docense előadásában a fenntartható városi közlekedés elemeit boncolgatta és rávilágított néhány olyan megoldásra (ezek nyugati országokban már jól beváltak), melyek a tömegközlekedést vonzóbbá, kedveltebbé tehetnék. Míg az egyéni közlekedés hihetetlen fejlődésen ment át az utóbbi évtizedekben, addig a tömegközlekedés nem képes a kor igényeit kielégíteni. Létezhet viszont számos olyan fejlesztési lehetőség, mely az utasbarát közlekedést szolgálná: az emberek érezzék azt, hogy érdemes tömegközlekedési eszközzel utazniuk.

Konferencia a közlekedésről

A mosonmagyaróvári városházán pénteken délután 3 órától a kerékpáros és gyalogos közlekedés feltételeinek javítása lesz egy tanácskozás témája. A konferenciát Felsmann Balázs, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium szakállamtitkára nyitja meg. Dr. Péter Tamás, Stróbl András és Fazekas Sándor a közúti közlekedési hálózatok vizsgálatára kifejlesztett szoftvert mutatja be Mosonmagyaróvár város hálózatán keresztül. Szó esik  az embercentrikus városi közterület-fejlesztésről, a jelzőlámpás körforgalmakról, a kerékpárút-hálózatok tervezési tapasztalatairól és az alternatív üzemmódú járművekről.

Mészely Réka

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Díszpolgári címet is adnak át a városnapokon

Jánossomorja - Háromnapos rendezvénysorozat várja az érdeklődőket csütörtöktől Jánossomorján: a… Tovább olvasom