Kisalföld logö

2017. 02. 25. szombat - Géza -1°C | 8°C Még több cikk.

Újítások az úthálózatban: Jelzőlámpák, körforgalmak

Mosonmagyaróvár - Számos kereszteződés jelzőlámpássá, illetve körforgalommá alakítását, több utca kétirányúsítását, illetve tehermentesítő utak építését javasolja többek közt a közelmúltban elkészült, átfogó közlekedési koncepció.
A külső úthálózat bővítése nélkül a város forgalmi viszonyai romlanak
 
Legutóbbi ülésén foglalkozott az önkormányzat képviselő-testülete Mosonmagyaróvár közlekedési koncepciótervezetével. A szakemberek szerint ennek elkészítésére azért van szükség, mert a város fejlődési lehetőségei érdekében alapvetően fontos olyan úthálózat kialakítása, amely biztosítja a hosszú távú közlekedési fejlesztési lehetőségeket. A forgalmi elemzések alapján a város belső részét elkerülő külső úthálózat bővítése nélkül Mosonmagyaróvár forgalmi viszonyai romlani fognak.

Amennyiben a forgalomfejlődés trendje továbbra is megmarad, akkor
a közeljövőben a város forgalmi rendszere ellehetetlenül.

A tervezet készítői számos konkrét javaslatot fogalmaztak meg. Így egyebek mellett a város nyugati oldalán, a jelenleg fejlesztés alatt álló szolgáltatópark és a meglévő iparterület kiszolgálása érdekében a városi tehermentesítő – és a teljes körgyűrű elemeként szolgáló – útszakasz ütemezett kiépítését. A tervezetben számos csomópontfejlesztés is szerepel. Így például a Deák tér körforgalommá alakítása, vagy a Kossuth és Mátyás király utcai csomópont jelzőlámpássá fejlesztése, mivel itt körforgalom annak helyigénye miatt nem alakítható ki.

Szabó Miklós polgármester és Kosár Tibor, a Városüzemeltető és Fenntartó Kft. ügyvezetője adta át az új körforgalmas csomópontot a Károly–Erkel–Kiserdő utcák kereszteződésében tegnap. Fotó: Méhes Ákos
Szabó Miklós polgármester és Kosár Tibor, a Városüzemeltető és Fenntartó Kft. ügyvezetője adta át az új körforgalmas csomópontot a Károly–Erkel–Kiserdő utcák kereszteződésében csütörtökön. Fotó: Méhes Ákos


Jelzőlámpák telepítését javasolják továbbá a Kossuth és Bauer utcák kereszteződésébe. A Fő utca és Terv utcai csomópont jelzőlámpás vagy körforgalmú kialakításának fejlesztése is indokolt, mivel jelenleg balesetveszélyes. A Fő utca–Szent Imre utcai kereszteződés is átalakításra vár, mivel a Szent Imre utcából nagyon nehéz kihajtani. Itt is jelzőlámpás szabályozást javasolnak. A kereszteződés forgalmi szerepe lényegesen megváltozik, ha a Fő utca Régi vámház tér és Vá-
roskapu tér közötti szakaszát lezárják.

A koncepció foglalkozik a Cserháti és Malomszer utcák
kereszteződésével is. Mivel a Malomszer utcából igen nehéz balra kikanyarodni, így itt jelzőlámpás forgalomszabályozás bevezetését vagy körforgalom kialakítását javasolják. A Károly–Csaba utcai kereszteződésben lámpás szabályozást vezetnének be. A Timföldgyári–Alkotmány–Gyári út csomópontban pedig nagyméretű körforgalom kialakítását javasolják. A tervezet készítői szerint szintén indokolt a Szent István király út–Magtár utcai kereszteződésben jelzőlámpás csomópont kialakítása.

Máriakálnok irányában jelenleg az egyirányú Vilmosrév, illetve Rév utca ad országos közúti kapcsolatot. Mivel a Vilmosrév utcának ellenirányú párja nincs, ezért a koncepció azt javasolja, hogy a Mosonyi Mihály–Aranyossziget utca adjon országos közúti kapcsolatot. Ez esetben fejleszteni szükséges a Mosonyi–Széchenyi–Aranyossziget utcák találkozását is körforgalom-kialakítással.

Negyed áron
Csütörtökön adták át hivatalosan a közelmúltban elkészült új körforgalmat a Károly–Erkel–Kis- erdő utcák kereszteződésében. A hazánkban egyedülálló megoldással kialakított körfogalom a korábban tervezett költség kevesebb mint negyedéből valósult meg. Az új csomópont hivatalos átadásán Szabó Miklós polgármester és Kosár Tibor, a Városüzemeltető és Fenntartó Kft. ügyvezetője vágta át a nemzetiszínű szalagot.



Olvasóink írták

25 hozzászólás
12
  • 25. ffffffff 2008. május 13. 12:54
    „ddddddd

    Tudomásom szerint az irányváltást illetve a sávváltást jelzed indexszel. Amennyiben ilyen nem történik nem kell jelezned. Ha egy útón haladsz, és az kanyarog, de te ugyanabban a sávban haladsz, akkor sem indexszelsz össze vissza. Ha meg már bent vagy a körforgalomba, akkor úgyis tied az elsöbség a behajtókkal szemben. Addig ül minden érintett a seggén, ha kihajtasz, akkor azt úgyis jelzed.
    És a mutatványod bukott amennyiben 2-nél több sávos körforgalomról van szó. Mert az irányjelzéssel a sávváltást jeleznéd, illetve a kihajtást. Egyébként egy körforgalomból nem csak 3 féle úton mehetsz ki. Mert nem csak két út kereszteződésénél vannak körforgalmak. A párhuzamos közlekedésre alkalmas körforgalmú úton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni. Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni.”
  • 24. ddddddd 2008. május 13. 11:07
    „Kedves Hozzászólók!

    Látom senki sem tudja, hogy lehet balra indexelni a körforgalomban. sőt kell is. A szituáció a következő: van egy körforgalom, ami egy normál kereszteződést helyettesít. Amennyiben az első kijáratnál szeretnék kihajtani, jobbra indexelek már a behajtásnál, hogy esetleg a többi autós, aki épp be kíván hajtani, lássa, hogy én nem fogom zavarni, nyugodtan mehet. Amennyiben ´ egyenesen´ hajtok tovább, azaz a második kihajtásnál megyek ki, nem teszem ki az indexet jobbra a körforgalomba hajtáskor, csak miután elhagytam az első kijáratot, és utána, hogy a második kijáratból befelé közlekedő lássa, hogy mehet, mert én úgyis kimegyek. ÉS MOST JÖN A LÉNYEG. Ha a körforgalomban a 3. kijáraton akarok kimenni, azaz balra szeretnék fordulni, akkor a bejáratnál kiteszem balra az indexet, hogy a többi kijáratból behajtó lássa, hogy én benn maradok, majd a 3. kijárathoz érve kiteszem jobbra az indexet, hogy ott már szintén lássák, hogy kihajtok.

    Ez a valódi Kressz! Sőt Európa más országaiban is igy használjék, sőt személyes tapasztalatom, hogy ott ahol a körforgalmat minden sarkon hazsnálják, az Egyesült Királyságban, szintén igy közlekednek, csak ugye ott fordított irányban, de a koncepció ugyanaz. Ez az indexeléses dolog kifejezetten hasznos és szükséges ha dupla sávú a körforgalom. És ezt azonban mindenkinek meg kellene tanulnia használni, nem csak menni a két sáv között, hogy bármikor kimenekülhessen.

    A körforgalom arra van, hogy biztonságosabbá tegye a kereszteződésben való áthaladást, és a forgalom gyorsaságát ne a lámpa határozza meg, hanem a forgalom maga. Gyakoroloni kellene mindenkinek, és több kampány kellene, ahol bemutatják a körforgalmas közlekedés szabályait. UK-ban sok helyen az autópályán nem felüljáró van pl egy falu lehajtásához, hanem körforgalmat tesznek az autópályára, ami sok esetben 3 vagy akér 4 sávos, és át lehet rajta haladni 60-80-nal is. Mégsincs dugó, és a felüljáróépítés költségéből lehet 20 km autópályát építeni. ÉSZ-RACIONALITÁS
    Köforgalom az egyik legokoksabb találmány, nemhiába terjed el mindenhol ilyen gyorsan. Nehogymár nekünk magyaroknak ne legyen jó. Röhej lenne...”
  • 23. közgazdász 2008. május 13. 08:55
    „Hát igen, előbb a KRESZ-t kéne tudni. Körforgalomban elvileg max. 30-cal lehet haladni, nem pedig 50-60-al végig egyenesen. Aki benn van, annak pedig elsőbbsége van, ha pedig ki akar lépni a körforgalomból, akkor elsőbbséget kell adnia a zebrán haladóknak.
    Az index abszolút felesleges az autókba. Úgysem használja senki, csak megy mint a birka. Van olyan érdekes ember, aki legalább használja, de a körforgalomban balra indexel? Nem semmi, de azért inkább kilépéskor használja a jobboldalit.
    Meg a sok vagány embert kéne még büntetni, akik ködlámpával közlekednek éjjel-nappal. Ha nem ismernék az idevonatkozó szabályokat: ködlámpát csak indokolt esetben lehet használni. Magyarul ködben, évente 3 alkalom, amikor nem lehet látni 50 métert. És akkor még van a tudatlan ködlámpás is, aki nemcsak a ködlámpáját, de a követő lámpát is felkapcsolja, az utána közlekedő meg kapja az arcába az infralámpát.
    Jó lenne, ha a rendőrök ilyenekkel foglalkoznának, meg a kismillió tilosban parkolóval. Pl. a fagyiszalonnál a kanyarban félig zebrán, félig forgalom elől elzárt területen parkoló Range Rover esetét látva (nem sok van belőle a városban), igaz állt már ott Punto is.
    Móra iskola előtti kanyarban álló autók? Mellette meg áll a rendőr és figyeli a zebrát, de hogy szabálytalanul állnak az autók, az nem érdekes. De akármilyen szar autóval közlekedőt Skodából levillogtatni-igazoltatni legalább hárman, az igen, arra szükség van. Több gyalogos rendőrt, és akkor lesz bevétel is, meg rend is!”
  • 22. pffff 2008. május 12. 22:45
    „:Tajtianyu
    "Nincs semmi baj a körforgalmi csomópontokkal..."
    Azokkal nincs is, csak jelen esetben ezzel a bizonyos körforgalommal.

    :majd én megmondom
    "Amugy nem a kőrforgalommal van a gond hanem az emberekkel, szó szerint hülyék hozzá, nem ismerik a kreszt."
    Hát igen. Pont ezért kellett volna átkondolni a "koncepciót". Mert ez jelen formájában "verébre puskával".

    "nincsenek a keresztezödésben percekig a fejüket forgató "hétvégi" sofőrök, akik feltartották a sort."
    Akkor ritkán jársz arra. Én naponta legalább 4 szer hajtok át rajta. A tolató autóstól elkezdve a menetiránnyal ellentétesen haladó biciklisig eddig volt minden. Tény és való, hogy sok az alacsony IQ-val rendelkező ember. De ezzel vissza is tértünk a dologhoz. Ha az a lényege, hogy ne kelljen hosszú perceket várni, és dugók se legyenek, akkor: Nem az lett volna a legegyszerűbb, ha egy mezei egysávos körforgalmat csinálnak jobbra kanyarodó sáv nélkül, amit még a legsurmóbb falusi paraszt is megért?

    :orgona
    Ilyen is van.
    Nagy részük talán azért mert csak áthalad a városon. De van egy másik állatfajta, aki sötétedés után sem kapcsol lámpát. Meg mégegy, aki ködlámpával közlekedik mindenfelé.”
  • 21. orgona 2008. május 11. 21:17
    „Megtudna nekem valaki mondani a varosban miert hasznalnak az autosok lampat mikor nem kötelezö? Es miert nem hasznalnjak a lampat varoson kivül ,es az autopalyan? Köszönöm elöre is!”
  • 20. orgona 2008. május 11. 21:17
    „Megtudna nekem valaki mondani a varosban miert hasznalnak az autosok lampat mikor nem kötelezö? Es miert nem hasznalnjak a lampat varoson kivül ,es az autopalyan? Köszönöm elöre is!”
  • 19. X-men 2008. május 11. 19:58
    „Aki tervezte ezt a szar körforgalmat, az üljön vissza az iskolapadba, de gyorsan. Ez az emberi gyarlóság tetőfoka. Hogyan lehet egy körforgalom mellé kanyarodó sávot helyezni? Itt valaki nagyon nem tudja milyen egy körforgalom. Érdekes a Tesconál meg Kühnénél nincs kanyarodósáv. Ezt a körforgalmat virágládával is meglehetett volna csinálni. Az is lett volna ,,ilyen szép" és olcsóbb.”
  • 18. hul 2008. május 11. 12:01
    „Igen a KRESZ nemtudása ill. a Figyelmen kívül hagyása is fontos tényező...
    De tervezéskor behajtási sebesség csökkentése is szükséges (így lesz elég idő a ,,körbenézésre" )
    Más az ÁTHALADÁSI SEBESSÉG és az ,hogy mennyi időbe kerül az ÁTHALADÁS (várakozás) egy kereszteződésben.
    A magyarországi közlekedési helyzetben az egyszerű egysávos körforgalom a ,,megfelelő" szerintem. /a Magyart megbüntetik , de a külföldit?? hogyan /”
  • 17. majd én megmondom 2008. május 11. 10:26
    „Erröl a kőrforgalomról az inteligencia teszt jut eszembe. Aki nem tudja értelmezni az inkább bujjon el, ne reklámozza alacsony IQ szintjét.
    Nincs vele semmi gond, teljesen egyértelmü, beváltotta a hozzáfüzött reményeket, nincsenek a keresztezödésben percekig a fejüket forgató "hétvégi" sofőrök, akik feltartották a sort.”
  • 16. majd én megmondom 2008. május 11. 10:03
    „Szerintem ez nem igy van teljesen, nem feltétlenül, A körforgalom ALAPKONCEPCIÓJA A SEBESSÉG CSÖKKENTÉSE ..... hanem a forgalom gyorsítása, hogy ne kelljen egyszerre ötven felé nézni a kersztezödésen való áthaladáshoz, ne alakuljanak ki hosszú kocsisorok.
    Amugy nem a kőrforgalommal van a gond hanem az emberekkel, szó szerint hülyék hozzá, nem ismerik a kreszt. Tisztelet a kivételnek.”
  • 15. hul 2008. május 11. 09:25
    „A körforgalom ALAPKONCEPCIÓJA A SEBESSÉG CSÖKKENTÉSE .....
    DE AKKOR A Károly útinál mért lehet kormánymozdulat nélkül /azaz egyenes vonal mentén / ÁTHALADNI !!
    Múltkor , majdnem belém jött egy puntos hölgyemény . Én már a körforgalomba becsatlakoztam , ő Moson felől érkezett és egyenesen Károly útra ment. -Elnézett balra látta ,hogy érkezek . Ezután jobbra (kis kobakja ebben az irányban maradt végig)!! ÉS PADLÓGÁZZAL BECSTLAKOZOTT !!!!.. Én meg fékezhettem intenzíven ?!?

    A külön sávok jobbra kanyarodásnál szintén veszélyesek mert a belső körből nem engedik ki a gépjárműveket !! Pedig az ,,Elsőbbségadás kötelező" tábla kint van külső kanyarodósávnál, a körforgalomba belépés előtt.
    ui.: Rendőrt még egyszer sem láttam itt(sem) posztolni :-(”
  • 14. Tajtianyu 2008. május 11. 02:50
    „Nincs semmi baj a körforgalmi csomópontokkal,sőt,én személy szerint sokkal jobban szeretek körforgalomban áthaladni ,mint lámpás kereszteződésben .Nincs kecmec,a KRESZ-t,meg tudni kell és kész.Aki nem tud közlekedni körforgalomban,ne vezessen ,ugyanis egyre több lesz mindenütt.
    Vezetnétek külföldön,nem nyavalyognátok ennyit a körforgalom miatt...Jó ,hogy mindig van valami,amibe bele lehet kötni...”
  • 13. drHannibalLecter2 2008. május 10. 23:08
    „Röhej ez a körforgalom mánia....Jó lenne, csak épp a közlekedők basznak indexelni.....hiába az index luxusfelszereltség....... a klímával ellentétben........
    Meg a jelzőlámpás rendszer is kész röhej.......Ha valaki áthajt a városon a főúton 8 lámpából 4-nél pirosat kap.....Nem zöldhullám van, hanem piroshullám.Osnabrückben nagyon gyakran 12! lámpánál kaptam a főútvonalon zöldet egymás után.......egy 160ezres város......sokkal nagyobb mint Győr,mert nincs sok 10ese......jól szétterül.....Nem igaz, h nem képesek összehangolni 8 lámpát... egyszerűen lustaság...... ennyi......”
  • 12. orgona 2008. május 10. 15:03
    „Sopronban 3-körforgalom van 100 meternkent egymasutan, egyszeruen röhej! A 4-iken meg keresztül hajtunk ugy van megcsinalva!”
  • 11. larsoon 2008. május 10. 11:09
    „ilyen buta körforgalmat még nem láttam sehol.”
  • 10. Róbert 2008. május 09. 23:40
    „A körforgalommal csak az a baj ha "egyenessen" tovább akar haladni embernek nincs elég ideje megfelelően jelezni.
    Egyébként szerinte kicsit kicsi lett, és sokakok látom hogy nekik bonyolult.
    Ezekután csak arra leszek kiváncsi mi lesz ha a Régi vámháztér és a Városkapu tér közti szakaszt lezárják! Vajon kinek áll érdekében, s vajon ez megoldás lesz????”
  • 9. estikornel 2008. május 09. 13:50
    „Szerintem jó lett az új körforgalom. Baj csak akkor van, amikor az egyensen haladók 50-nel hajtanak át.
    Remélem, a koncepcióban a gyalogosokra és a kerékpárosokra is gondoltak.”
  • 8. Abrafax 2008. május 09. 13:12
    „Naponta többször járok arra a Kiserdö utca felöl. és csodák csodája, megszünt várakozás a keresztezödésben.
    Aki nem ismeri a körforgalmat és a felfestéseket, adja vissza a jogosítványát, vagy tanuljon. Egyre több az autó a városban is, és lesz még ennél bonyolultabb csomópont is, mert sajnos szükséges.( Ennek is nagyobb az áteresztöképessége a hagyományosnál.)
    A szomszédos Burgenlandban minden koszos faluban van ilyen körforgalom, pedig a sógorok sem a vezetni tudásukról híresek.

    A telezöld a Bartók-iskolánál sokkal veszélyesebb, a sávok felosztása miatt pedig kikapcsolt rendörlámpánál lehetetlen a közlekedés.

    Pfff, a jelek szerint nem volt közlekedési koncepció, sem konkrét terv. Lásd: az újonnan épült Lajta lakópark, Duna lakópark megközelíthetelensége.”
  • 7. 621 2008. május 09. 13:04
    „Hát kedves polgármester úr és kedves mindenki, akinek ez a "túldimenzionált körforgalom" tetszik, kicsit néha nézegesse a forgalmat. Talán rájön, hogy az az eszement aki kisívben kanyarodót csinált ugyan, erre a jövetel irányából rá lehet hajtani, de ...tovább?????? Eddig háromszor voltam tanúja a majdnem balesetnek. Ugyan is, tovább nincs a kanyarodásnek haladási lehetősége. Így ha valaki kisívben jobbra kanyarodik, egy másik bejön a körforgalomba és vele egy irányba akar kimenni, (és ráadásként a másodikkal egyező irányból jön a körforgalomba egy harmadik is- ne adj isten kicsit nagyobb sebességgel - nagyon nagy az esélye, a találkozásnak a kikanyarodáskor, hogy "rásegítsen" a harmadik is...
    Az egész egy baromság!
    Lehetett volna egy normális körforgalmat csinálni, ahol főként csak balra kell figyelni a bent lévőre, hogy bemehessek, de nem...
    Kár hogy lámpát nem tettek bele, úgy még szebb lenne....”
  • 6. pffff 2008. május 09. 10:38
    „Mondjuk azt sem tudom mit játszák túl ezt annyira. Az elkerülőt is már mióta tervezik. Inkább meg kéne csinálni. Tudomásom szerint már régóta vannak róla tervek (nem újdonság). Vagy csak kezdeti stádiumban vannak? Akkor meg elég szánalmas, hogy még csak ott tart a dolog. Vagy ez is egy a sok közül, amit 25-ször kell megterveztetni, hogy ki lehessen venni a pénzt a "kasszából"?
    Ha már ennyire tervezik az utak átalakítását, akkor a parkolási problémát is megoldhatnák.
    Jah... bocs. Az egy új terv lesz. :P”
25 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A kizuhant Bence emlékére állított fejfa ellen tiltakoznak

Mosonmagyaróvár - Több mint harminc lakástulajdonos írta alá a mosonmagyaróvári Bartók Béla utcában… Tovább olvasom