Kisalföld logö

2017. 01. 21. szombat - Ágnes -9°C | 1°C Még több cikk.

Úgy úszik majd a helyére az új halászi híd

Halászi - Sajtolókkal emelik meg, majd alátámasztják a jelenlegi halászi hidat: az új szerkezet összeszereléséig (mely a mosonmagyaróvári parton történik) ezen zajlik majd a gyalogos- és kerékpáros-forgalom. Érdekesség: az új műtárgyat a Mosoni-Dunán úsztatják majd a helyére.
Nettó 487 millió 806 ezer 938 forint: pontosan ennyibe kerül a halászi Mosoni-Duna-híd lebontása, s helyén egy korszerű műtárgy építése. Az 1906-ban épült, 45 méteres acélhíd 1992-ben egy rönkszállítóval való ütközés következtében a mederbe omlott. A roncskiemelést követően a meglévő alépítmények felhasználásával, egy használt vasúti átkelő átalakításával biztosították a közúti átkelés lehetőségét – egészen mostanáig. „A rendkívül rossz állapotú hídszerkezet helyett új, korszerű közúti hidat építünk" – áll a kivitelező, a Hídépítő Zrt. és a Hídtechnika Kft. által alkotott HH Dunahíd Konzorcium közleményében. Eszerint kéttámaszú, alsópályás, merevítőtartós ívhíd épül. Kétszer 3,5 méteres forgalmi és félméteres biztonsági sáv mellett a járda és kerékpárút szélessége mindkét oldalon 2,4 méter lesz.

A bajok kezdete: 1992-ben egy rönkszállító miatt leszakadt a halászi híd. Tizenhét év után végre új műtárgy kerülhet a helyére.
A bajok kezdete: 1992-ben egy rönkszállító miatt leszakadt a halászi híd. Tizenhét év után végre új műtárgy kerülhet a helyére.

A helyszíni munkálatok március 16-án kezdődnek: „a terelőút fenntartási kötelezettségei a Magyar Közút Kht.-hoz tartoznak. A szervezet írásos tájékoztatást kapott arról, hogy a kivitelezés ideje alatt a terelőút megnövekedett forgalmára tekintettel a fenntartási kötelezettségét megkülönböztetett figyelemmel lássa el" – olvasható a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. honlapján. A projekt befejezését egyébként a kontraktus szerint 2010 május végére teszik. Az átépítés mérnöki felügyeletére egyébként a szerződés összege szerint 11,4 millió forintot fizetnek.

A híd távolról.
A híd távolról.

A lezárás időtartamára a gyalogos- és kerékpáros-forgalmat biztosítani kell. Mint kiderült, a tervek szerint megemelik a mostani szerkezetet, s ezen folyhat „két lábon és két keréken" majd a közlekedés. Addig alatta dolgozhatnak a kivitelezők: ha elkészül az új szerkezet, a Mosoni-Dunán úszik a helyére. Lukács Zsolt építésvezető ennek részleteiről is beszélt. „Hidraulikus sajtolókkal emeljük meg a hidat, majd alátámasztjuk azt: a rámpák segítségével folytatódhat így ezen a gyalogos- és kerékpáros-forgalom. Ezután a hídfők átalakítása mellett elkezdődik az aszfaltréteg bontása. Jelenleg az anyagbeszerzés folyik, az új műtárgy acélszerkezetének legyártása ezután kezdődik el. A mosonmagyaróvári oldalon a parton úgynevezett szerelőrészt alakítunk ki, itt készül majd az új híd" – mondta az építésvezető. Ennek végeztével két behúzópályán keresztül a munkák elkészülte után a parton rátolják az egyik végét a helyére, míg a másikat a Mosoni-Dunán úsztatják majd át a másik oldalra. Információink szerint kevés helyen használnak a halászihoz hasonló technológiát.

Halászin március elején a hídlezárás utáni várható helyzetről tájékoztatót szervez a helyi önkormányzat a faluban élőknek.

A katasztrofális állapot: Majthényi Tamás halászi polgármester is látja, hogy a több mint másfél évtizede felállított ideiglenes híd megérett már a cserére.
A katasztrofális állapot: Majthényi Tamás halászi polgármester is látja, hogy a több mint másfél évtizede felállított ideiglenes híd megérett már a cserére.

Olvasóink írták

  • 15. X-men 2009. február 16. 06:24
    „Köszi SZ-Zs megnéztem a képet, ha tényleg így fog kinézni akkor jó kis hidat kaptok.”
  • 14. Szilágyi_Zsolt 2009. február 15. 17:21
    „X-men, ha jól tudom, akkor valami ilyesmi lesz:

    http://www.specialterv.hu/reffoto_800/acel_halaszi_10.jpg”
  • 13. X-men 2009. február 15. 14:37
    „Halásziak a polgármesteretek most örülhet, hogy így megvédtétek. Én is ezt tettem volna, Tomi sokat tett a falutokért az látszik is.

    Most már azért jó lenne az új híd képeit is mutogatnák, nem csak a múltat s jelent. Remélem hamar bicajozhatok az új hídon.”
  • 12. Imcsi 2009. február 15. 14:02
    „Oké! Kiegyenesedtek az álláspontok! Mindenki mosolyog!”
  • 11. comet 2009. február 15. 13:57
    „8,9,10 - ahol én lakom, sajnos több beruházásnak is neki szaladtak már amiből késöbb csak a begazosodott alapok maradtak, vagy a rossz előkészítés miatt a beruházást hosszú évekig nem lehetett használni (komoly műtő blokkról van szó ami milliárdos költséggel épült).
    Ezen tapasztalat alapján viszont nem lehet általánosítani.
    A hídra szükség van, és a jelek szerint nem a "csavar tapogatása" döntötte el a cserét és a szóba jöhető megoldást, hanem körültekintő elemzés. Minél előbb épüljön fel az a híd és tényleg olyan legyen mint amit a település lakói szerettek volna.
    Sorry ha valakit megbántottam a kép által hirtelen generált benyomásaim papírra vetésével.
    Mea culpa.
    Hajrá Halászi!”
  • 10. ordenálé 2009. február 15. 13:31
    „Nem kevés problémát okozott már ez a hid a környék lakoinak!!a biciklisek nem mertek áttekeni rajta mert rendesen elcsuszkáltak a fapallók.az autók nem tudják kikerülni a "nem kicsi" gödröket!!és az alja sincs "kicsit" se szétrohadva!!
    Comet:az én legjobb tudomásom szerint még aláírás-gyüjtés is volt a híd cseréje miatt,és nem is 1 pályázatot benyujtottak a források megoldása érdekében!!több alkalommal is életveszélyes állapotúra ítélték meg a hidat,MINDEDDIG HIÁBA!!!
    Lehet hogy a felsővezetés arra várt,mikor lesz egy rossz kimenetelű baleset a hídon-és itt nem a polgármesterre gondolok!”
  • 9. Imcsi 2009. február 15. 11:55
    „Na, ez a mondat nem kellett volna ide:"Az átépítés mérnöki felügyeletére egyébként a szerződés összege szerint 11,4 millió forintot fizetnek."
    Comet! Te úgy gondolod, hogy a polgármester egy olyan hegesztő kisiparost bízott meg a híd elkészítésével, aki eddig csak kertkapukat készített?”
  • 8. Szilágyi_Zsolt 2009. február 15. 11:51
    „Comet, hiába állapítja meg az ország összes szakembere, hogy új híd kell, amíg nincs meg rá a forrás! Az általad hiányolt "szakemberek" (az önkormányzattal karöltve) gyakorlatilag azóta szorgalmazták az új híd készítését, amióta a jelenlegi itt van, de eddig nem kapott pénzt a tervezet. Ez nem egy kiégett villanykörte cseréje, ilyen nagy forgalmú hidat nem lehet csak úgy ripsz-ropsz kicserélni, pláne nem két fillérért. Itt gondolni kellett a gyalogos- és kerékpárforgalomra, plusz a gépjárművekre is. Az elterelést Máriakálnok felé oldják meg, amelynek szintén nincs túl jó állapotban se a hídja, se az útjai, azzal is kell valamit csinálni. Ez mind pénzbe kerül. Mostanra sikerült fedezetet kapni, kivitelezőt találni, mostanra készültek el a műszaki és közlekedési tervek, ez van. Én mindenesetre alig várom, hogy legyen új híd, mert "A Szigetköz kapuja"-ként elég nagy szégyen volt a falunak az egysávos híd.”
  • 7. comet 2009. február 15. 10:00
    „3,6 mint írtam nem a híd cseréjével van a baj, hisz a kép alapján is látszik valamennyire az állapota.
    Nekem az nem tetszik, hogy mintha a szakemberek háttérbe lennének szorítva ebben az országban.
    Ha a híd állapota sz.r, akkor cseréljék ki, de döntés előtt vonják be a szakembereket, mert buflikáimnál az is baj ha nem intézkednek, meg sokszor az is ha intézkednek.
    Ha szakemberek döntenének ilyen ügyekben, valószínű hogy nem kellett volna ilyen sokat várni a cserével.”
  • 6. Szilágyi_Zsolt 2009. február 15. 09:20
    „Comet, nem most először tapogatja azt a csavart, tekintve, hogy már több mint 6 éve polgármester. Azonkívül nem kell hozzá szakembernek lenni, hogy ha az ember a híd alá néz, láthassa: tökéletesen szét van rohadva a főtartó szerkezet. Felülről sem sokkal különb a helyzet: a kerékpárút deszkáit legalább 5-ször cserélték már, javították a korlátot, festeni kellett a tartógerendákat stb. Magáról az úttestről már nem is beszélek, azt lényegében minden tél végén kátyúzni kell.

    1992 májusában szakadt le a híd, tehát ha (elvileg) jövő májusban megkapjuk az újat, pont 18 évet kellett várni rá. Tényleg ideiglenes hídnak indult, de aki itt okoskodik ezzel kapcsolatban, az már rég összegyűjthette volna az árát ennyi idő alatt. Nekünk halásziaknak sajnos nem tellett rá, örültünk, hogy legalább a mostanit megkaptuk.”
  • 5. sztiv 2009. február 15. 07:50
    „Ejnye-bejnye, nem ismerjük a html kódot? A sütit is át kellen állítani, kicsit tovább tartson...”
  • 4. sztiv 2009. február 15. 07:40
    „Hehe. Ez a Halászi híd olyan, mint az oroszok voltak. Elméletileg csak ideiglenes, azt mi lett belőle.
    Mikor is szakadt le a régi? a 90es évek elején. Azóta is ott van.
    A hülye halásziak meg várják, mikor jön a vonat :) <small>gyk:vasúti híd lett betéve</small>”
  • 3. X-men 2009. február 15. 07:03
    „Hé Comet!

    Te jártál ezen a hídon? És az a politikus nap mint nap azon jár. Jobb ha tudod a hídon már több alkalommal kisebb-nagyobb felújítást végeztek.

    Nagyon megérett a cserére, arról nem is beszélve, hogy csak ideiglenes Híd. Kerékpárral, autóval kész rémálom átkelni.”
  • 2. comet 2009. február 15. 00:27
    „má megin egy ezermester politikus. Tegnap az egyik védőoltást akar adatni a lányoknak, mert utána nézett a neten, ez meg megtapogat egy csavart és megállapítja, hogy a híd cserére szorul.
    Lehet hogy igazuk van, de mé nem szakemberek döntenek mán ebben az országban, akik ezt tanúták.”
  • 1. civac 2009. február 14. 19:56
    „kicsit sokáig tart az új híd üzembe helyezése: az Újpesti vasúti híd 674m hosszú, és csak három hónapig szünetelt a vasúti forgalom...
    De az tény, hogy le kell cserélni!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ikertaxi és bulibusz

Kistérség - „Buli biztonságban – Biztonság a buliban” címmel indított akciót a… Tovább olvasom