Kisalföld logö

2017. 09. 24. vasárnap - Gellért, Mercédesz 10°C | 17°C Még több cikk.

Tranzitforgalom a házak között, összehangolatlan jelzőlámpákkal

A tranzitforgalom elterelésével, a nagyobb forgalmú utak felújításával, csomópontok átalakításával és a jelzőlámpák összehangolásával lényegesen csökkenteni lehetne a káros hatásokat Mosonmagyaróváron.

A város napokban elfogadott környezetvédelmi programja külön fejezetben foglalkozik a közlekedés hatásaival.

A város 2014-ig szóló környezetvédelmi programját fogadta el legutóbbi ülésén Mosonmagyaróvár önkormányzata. A program szerint a város ipara, illetve a földrajzi helyzetből származó nagy tranzitforgalom által okozott levegőszennyezés és egyéb környezeti ártalmak csökkentése visszatérően feladatot jelent az önkormányzat számára. A légszennyezés közlekedési részarányának csökkentése alapvetően az átmenő forgalom lehetőség szerinti kizárásával lenne elérhető.

A fő cél az átmenő forgalom város határain kívülre helyezése úgy, hogy az ide települt vállalatok működésének ez ne legyen akadálya. A kamionok tranzitforgalmának a pénzdíjas autópályára terelését nemzetközi előírás nem teszi lehetővé. A belső területekre települni kívánó vállalkozások engedélyezési eljárásánál útkezelőként azonban már súlykorlátokat írhat elő az önkormányzat. Az elmúlt időszakban több bejelentkező vállalkozás tevékenységét kellett szabályozni ilyen céllal. Az M1-es autópálya régóta tervezett délkeleti csomópontjának megépülése alapvető javulást jelentene, ez azonban a kezdeti ígéretek ellenére máig sem valósult meg.

A tranzitforgalom csökkentésével kevesebb káros környezeti hatás érné a városban élőket.
A tranzitforgalom csökkentésével kevesebb káros környezeti hatás érné a városban élőket.

További probléma, hogy a sztráda Mosonmagyaróvár és a hegyeshalmi határátkelő közötti szakszán megszűnt a kamionok díjmentessége. Az autópálya várost elkerülő szakaszának fizetővé válása a házak közé vezeti a tranzitforgalmat, ami nagyságrendekkel növeli a káros környezeti hatásokat. A díjfizetés kiterjesztése ellen a városháza tiltakozott az illetékes szerveknél.

Ugyancsak káros hatásokkal jár – és balesetveszélyes is – a város egyes útjainak rendkívül rossz állapota. Emiatt a nagyobb forgalmú utak többlépéses felújítását határozták el. Az elkövetkező évben tervezik felújítani a Liszt Ferenc, a Gyári, az Ostermayer utcákat, a Károly és Mosonyi utcák egyes szakaszát, a főutakat összekötő Szent Imre utcát, a közösségi közlekedést ellátó Móra Ferenc utcát. Következő lépésként pedig a kisebb, de városi jelentőségű forgalmat bonyolító utcák útjainak felújítása következhet. Az egy évvel ezelőtti állapotok szerint a város úthálózata összesen mintegy 202 kilométer hosszú, aminek csupán 39,1 százaléka szilárd burkolatú. Az úthálózat szilárd burkolatú részaránya a lakossági útalappályázatok segítségével lassan, de biztosan növekszik.

Az M1-es autópálya délkeleti csomópontjának megépülése alapvető javulást jelentene, ez azonban az ígéretek ellenére máig sem valósult meg.
Szintén megoldásra vár a jelzőlámpák összehangolásának anomáliája is. Ez ügyben az önkormányzat már felvette a kapcsolatot a jelzőlámparendszereket üzemeltető útkezelővel. Emellett a városban több helyen kellene korszerűsíteni a csomópontokat. Az önkormányzat öt kereszteződés átalakítását tervezi, ám ezek többsége országos utak kereszteződésében van. A város kétévenként kezdeményezi a Fő és Terv, illetve Honvéd, Kossuth, Hanság és Mátyás király utcák, valamint a Kossuth és Bauer utcák kereszteződésében jelzőlámparendszerek telepítését, ám finanszírozási okok miatt rendre elmarad a megvalósítás. A tervek közt szerepel továbbá körforgalom kialakítása a Mosonyi és Aranyossziget utcák csomópontjában.

(A környezetvédelmi program további elemeire visszatérünk – a szerk.)

Olvasóink írták

21 hozzászólás
12
  • 21. 01010 2010. február 05. 09:33
    „Igen bokrok sövények helyenként rossz helyen vannak.
    Pl.Engels Flesch kerezsteződés (magas a sövény)
    Mosonyi és Aranyossziget kereszteződésben (Fák nincsenek felbotolva, magas a sövény)
    Vilmosrév aranyossziget (Fák nincsenek felbotolva, magas a sövény)”
  • 20. ladarevolution 2010. február 05. 00:11
    „8:
    9-es mondja jól :) Zöld hullám miatt :)

    A Mosonyi és Aranyossziget kereszteződésbe én már annak örülnék ha azt a 2-3 semmirekellő kis fát kivágnák amitől nem lehet belátni se jobbra, se balra ha valaki az aranyosszigetről jön.
    Nameg a trafóháztól a főútig menő sövényt is jó lenne ha legalább 30cm-vel alacsonyabbra vágnák, mert jelenleg pl. elég feltűnő ha jön egy fehér ford tranzit tető a lámpa felől, de de egy személyautónak konkrétan a tetejét se látni :)”
  • 19. hunter111 2010. február 04. 17:11
    „01010.Abban igaza van hogy a Corvinánál keresztben zöld van,de addig el lehetne csorogni a következö keresztezödésig.Igen én figyelem a lámpákat és ugy közlekedek hogy ki is használom és nem málékodok.”
  • 18. 01010 2010. február 04. 11:19
    „"14. hunter111 2010.02.03. "
    Nem :( De figyeli majd a lámpát akkor észreveheti Ön is .
    Annak az oktatónak adjon leckét aki Szinte mindennap a beáll a gyalogos-biciglis útra a Városközpontban.
    Több oktatónak arról is hogy ha valaki a ZEBRÁN áll Akkor ILLIK átgedni.... ( két fék van a kocsijukban ÖN is kezelheti)
    Mindenhol vannak "koklerek" SAJNOS :(”
  • 17. LuciusCorneliusSullaFelix 2010. február 04. 10:53
    „Röhej a Magyaróvári közlekedés, úgy ahogy van. Aki már keresztül hajtott Móváron gyakran tapasztalta, hogy a nyolc jelzőlámpából nem ritkán 4-5 helyen is pirosat lehet kapni. 20 perc míg az ember végig tud hajtani az egész városon és akkor még jóindulatú is voltam ezzel az idővel.Mosonban a piactól a felfelé a gyalogok sétálóutcának nézik a főutat, szinte a teljes hosszában korzóznak. A lámpaösszehangolását Szabó Miklós polgármester úrtól megkérdeztem. Annyit mondott rá, hogy elavult a rendszer. Én meg úgy gondolom, hogy csak lustaságból nem csinálják meg. Nem igaz, hogy nem lehetne összehangolni. Volt szerencsém élni a Németországi Osnabrückbe (1600ezres város), ahol lényegében zöldhullámot csíphetett el gyakran az ember, végig is lehetett hajtani gyakran az egyik végéből a másikba. Itt Fuldában ugyanaz dettő(60ezres). Móváron meg piroshullám van.Az utolsó 8 évben a mosoni piacnál levő lámpánál csak egyszer csíptem el zöldet befelé menet.....”
  • 16. Flamo 2010. február 03. 22:58
    „Tagyenek ki mindenhova 30-as táblát! Egyből megoldódik minden! A lámpákat sem kell majd behangolni, meg a kamionosokat is könnyebb lesz így megbüntetni!”
  • 15. hunter111 2010. február 03. 18:53
    „01010 a vezetésröl.Gyere adok órákat.”
  • 14. hunter111 2010. február 03. 18:49
    „01010 hogy te milyen okos vagy.Csak nem te állitottad be a lámpákat?”
  • 13. zopika02 2010. február 03. 13:27
    „Ha az autópálya elkerülőszakasza ingyenesen lesz használható, akkor lehet csak eredményesen fellépni a tranzitforgalom ellen ami szerintem elenyésző a városban. De addig ameddig a város újabb autópálya lehajtóját kimle felől tervezik kialakítani, addig jelentős változás ezen a téren nem várható. Esetleg a József Attila utcát tehermentesítené de azt is csak felerészben, mert az világos hogy aki bécs felé halad tovább a gabonarakpartról, nem fog visszamenni kimléig, a pályára felhajtani. A város új "dicsőségének" a Movinnparknak a megközelítése is a levéli lehajtótól van megálmodva. :-) Sokkal értelmesebb lenne a mosonszolnoki útról kialakítani a város újabb megközelítését. A legtöbb lámpa pedig igenis felesleges működik kedves "juhi" már hosszú évek óta. A vezetési hiányosságokat nem lehet lámpákkal pótolni, csak összefogják a forgalmat a lámpák. Pl. shell kút, penny, mosoni piac, stb.”
  • 12. cipoka6 2010. február 03. 12:29
    „Egyszerű, vállalkozok teherautója kamionja jöhet a többi autópálya,mit kell ezen annyit szarozni.Pancsernak nagyon igaza van!”
  • 11. Imcsi 2010. február 03. 12:17
    „Ha a piactéri tuti megfog, akkor lassan mentél! (Csak vicc volt!)”
  • 10. rivotril2mg 2010. február 03. 01:43
    „minden lámpához oda lehet érni zöldre,csak a sebességet kell eltalálni,pl a postától indulsz corvina lámpáig kb 70el mész akkor épp elcsíped a zöldet ;) onnantól a következő lámpán még talán átérsz de a piactéri tuti megfog”
  • 9. 01010 2010. február 02. 21:58
    „"Miért kell Óvár felé menet a pirosnál állni mikor a szembejövönek már zöld van?"
    Azért mert zöldhullám van /a pennyyhez ill. a Corvinához van igazítva /
    Amúgy ez a három lámpasor egy egységet képez ...figyelmesen vezetve”
  • 8. hunter111 2010. február 02. 18:21
    „Igaza van pancsernak,az a Vasuti uti keresztezödés késsz életveszély.Kint a megállni tilos, de eddig ezügyben intézekedö rendört még nem láttam.Ráadásul sok autós nem tudja az egyirányú utcára vonatkozó kanyarodási szabályt.A másik okosság,Moson,Kápolnatér.Miért kell Óvár felé menet a pirosnál állni mikor a szembejövönek már zöld van?Profi lámpabeállitás ami már évek óta igy müködik.Illetékesek,jó lenne már valamit tenni!”
  • 7. pancser 2010. február 02. 15:54
    „A vasúti úti ÖMV kútnál van a város leghetetlenebb csomópontja. A papírbolt előtt parkoló autók miatt a vkpt felől jövő autókból nem lehet látni jobb felé. Szemben a bezinkúttól folyamatosan jönnek az autók. Ez még hagyján, de ott van még két kocsma is, kerékpáros, beszeszelt tulajdonosaikkal. Ha valahol, akkor ott rendet kéne tenni. Állítólag azért nincsen megoldás mert a Vasúti út nem a városhoz, hanem a Közútkezelőhöz tartozik. Ott valamit tenni kell addig amíg valaki, vagy többen meg nem halnak!”
  • 6. juhi 2010. február 02. 14:34
    „Zopika02-nek! Igazad van, minek jelzőlámpa, sőt az autók és a kamionok helyett helyett vissza kellene hozni a lovaskocsikat, s akkor tényleg feleslegesek lennének.”
  • 5. michelle 2010. február 02. 13:34
    „jó-jó, csak látnám már...:S”
  • 4. 01010 2010. február 02. 10:27
    „Közeledik a választás .
    Megint előkerültek a TERVEK.
    Remélem semmi sem változik,mert 4 év múlva újból megllehet MINDENT igérni. :((”
  • 3. 01010 2010. február 02. 10:25
    „"tervek közt szerepel továbbá körforgalom kialakítása a Mosonyi és Aranyossziget utcák csomópontjában"
    Már hány éve???”
  • 2. ordenálé 2010. február 02. 10:15
    „Én ugytudom hogy kirakták a 3,5t táblákat a város bevezető utjaira és mégis tele van a város kamionnal!!a vasutnál még mindig ugyanugy parkolnak mint eddig és nött a külföldiek száma is tranzit vonalon,de hogy miért nem tesznek ellene azt nem tudja senki!!van lehetőség parkolásra a városon kívül több helyen is csak az fizetős!!egyszerübb az ováriakat megbüntetni azért mert átmegy a sárgán hogy haladni tudjon!!”
21 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vállalkozói ismeretek a kistérség diákjainak

A ˝Gazdálkodj okosan!, avagy Mindenki a maga szerencséjének a kovácsa˝ címmel vállalkozói… Tovább olvasom