Kisalföld logö

2017. 11. 24. péntek - Emma 3°C | 8°C Még több cikk.

Tízmillióért lerajzolják az átkelők elbontását

Mintegy 10 millió forintért vetik papírra a tervezők, hogy miként is megy majd a forgalom a hegyeshalmi és rajkai határátkelőkön, ha elbontják az objektumokat.

Az akadálymentesítési tanulmányterv elkészítésére kiírt közbeszerzési pályázaton a minap hirdettek eredményt.

Csaknem két év telt el hazánk schengeni csatlakozása óta, a funkcióját vesztett és feleslegessé vált határátkelőkkel azonban máig nem történt semmi. Tulajdonviszonyaik többnyire rendezetlenek, állapotuk pedig folyamatosan romlik. Úgy tűnik azonban, hogy mégsem maguktól fognak összeomlani az objektumok, részletes tervek alapján bontják el azokat várhatóan a közeljövőben. Legalábbis erre lehet következtetni abból, hogy a közelmúltban eredményt hirdettek a hegyeshalmi és rajkai nagy átkelők akadálymentesítésére a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által kiírt közbeszerzési pályázaton. Joggal gondolhatnánk, hogy nem túlságosan bonyolult átalakításokról van szó, hiszen az átkelők épületét kell elbontani, majd két autópálya-szakaszt egy aszfaltcsíkkal összekötni.

A pályázati kiírás szerint azonban lényegesen összetettebb műveletről van szó, hiszen az átkelők akadálymentesítésének tanulmánytervében meg kell tervezni a határállomás területén az előírásoknak megfelelő paraméterekkel a csatlakozó autópálya folyamatos átvezetését a határpontig, a határ előtti le- és felhajtás biztosítását, a közelben a sztráda melletti területek kiszolgálását, valamint meg kell oldani a kamionok menet közbeni, előszelektálással kombinált tengelyterhelés-mérését és az autópályamatrica-vásárlás lehetőségét is. A tervezés fő szempontja az akadálymentes autópálya-átvezetés a középső épület bontásával, az egyéb területek hasznosítása, valamint az ellenőrzés lehetőségének biztosítása. Az ajánlattevőknek meg kellett határozni az elvégzendő munkák várható költségét, valamint a tanulmányban be kell majd mutatni a szomszédos ország gyorsforgalmi útjához történő csatlakozás lehetőségét is.

Hamarosan papíron már láthatjuk, miként akadálymentesítik majd a hegyeshalmi átkelőt.
Hamarosan papíron már láthatjuk, miként akadálymentesítik majd a hegyeshalmi átkelőt.

A hegyeshalmi átkelő akadálymentesítésének tervezésére heten adtak be ajánlatot, közülük négy pályázat volt érvényes. Ezek 5,15 millió, 5,88 millió, 7,6 millió, illetve 60 millió forint nettó áron vállalták a tanulmányterv elkészítését. A megbízást a Constreal Mérnöki Iroda Kft. nyerte el nettó 5,15 milliós ajánlatával. A bírálóbizottság a döntését azzal indokolta, hogy ez volt a legalacsonyabb összegű ellenszolgáltatást tartalmazó érvényes ajánlat. A nyertesnek 2010. január 18-ig kell elkészítenie a terveket.

A rajkai átkelő esetében nyolc ajánlat érkezett a felhívásra, közülük négyen feleltek meg az előírt követelményeknek. A pályázók 4,96 millió, 5,88 millió, 7 millió, illetve 40,5 millió forintos nettó áron készítenék el a tanulmánytervet. A nyertes itt is a Constreal Mérnöki Iroda Kft. nettó 4,96 milliós pályázata volt, ez volt ugyanis a legolcsóbb érvényes ajánlat. A társaságnak jövő év május végéig kell elkészülnie a rajkai átkelő akadálymentesítési terveivel.

Az átalakítások csak a két nagy határállomást érintik, azt továbbra sem tudni, mit tervez az állam a Hegyeshalomban és Rajkán is meglévő kis átkelőkkel.

Olvasóink írták

  • 6. login 2009. november 24. 09:11
    „Bontási terv az vicc. Csak egy indok, hogy valahogy pénzt lehessen eltűntetni. Mire mindent jóvá hagynak, és az engedélyek is meglesznek, addigra úgyis leromlik az állapota. Tudomásom szerint ha életveszélyesnek minősítik, akkor nem kell hozzá semmi sem, csak egy sima engedély, aztán bontható. Így meg mire átmegy minden hivatalon és papírtologató hozzánemértő okoskodón, addigra úgyis összedől.

    Mondjuk ezt a tanulmányterves dolgot sem értem. Így is úgy is rendbe kell hozni. Terveztessék meg a végleges állapotot. Minek ide köztes tanulmányterv. Ja... persze, így is el lehet tüntetni összegeket.”
  • 5. rezi 2009. november 23. 10:08
    „Nem kell elbontani már!
    Várni kell még egy évet és magától eltűnik.hamarabb mire a bontási határidő letelik a tökölésekkel együtt.”
  • 4. tettes 2009. november 23. 09:26
    „A pályamatrica vásárlásra ott vannak a már meglévő fizető kapuk(86-os keresztezése után).A fő gondot nem az épületek okozzák,azok legalább egy kicsit lassítják a száguldozást,meg néha jól jöhet az még.Tessék ingyenessé tenni a pálya hegyeshalmi részét,s akkor el fog oszlani a matricát vásárlók tömege,mivel akkor lehet a MOL kútnál is,meg a kapuknál is venni,s nem beszélve,hogy ezálltal csökkenne Hegyeshalom belső átmenő forgalma ami jelentősen növekedett az utóbbi időben.Ez utóbbi egy tollvonás,ami ingyen oldana meg sok gondot!!!!!”
  • 3. Daemon5 2009. november 20. 19:14
    „Csak hagyják öket ahol van kelleni fog az még!!”
  • 2. akinemfél 2009. november 20. 17:47
    „Gondolom egy végzos muszaki egyetemista megcsinálná a terveket a helyszíní felméréssel egyutt,mondjuk holnap,szombaton délelott - ugy 50.ooo forintért. Ezek szerint 10.ooo forintos orabérért kb. 500 ora munkarolvan szo,azaz kb. 63 nyolcorás munkanap. Es ez csak a terv készítése ! Hol lehet jelentkezni a bontási és átépítési munkákra ?! Szívesen elvállalom 5 azaz otmillioért mondjuk Rajkát. De ha ennyiért tul olcso vagyok,legyen 50 millio. De ha alakilag ez a szám sem felel meg,legyen 500 millio. Vagy ez is túl kevés ?”
  • 1. RickCartman 2009. november 20. 15:11
    „nem olcsó....de ha 25 éve olvastam volna ugyanezt a hírt,joggal hitetlenkedtem volna...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Halálra gázolt egy fiatalasszonyt: vádat emeltek

Vádat emeltek a fiatalember ellen, aki júniusban motorjával a zebrán gázolt halálra egy… Tovább olvasom