Kisalföld logö

2016. 12. 06. kedd - Miklós -6°C | 3°C

Tehetséggondozás az Éltesben

A mosonmagyaróvári Éltes-iskolában a terápiás foglalkozásoknak, szakköröknek köszönhetően ugyanúgy biztosítani tudják a sajátos nevelési igényű diákok fejlődését, mint az általános iskolákban tanulókét.

A mosonmagyaróvári Éltes Mátyás Nevelési-oktatási Központban nagy hangsúlyt fektetnek a hátrányos helyzetű tanulók készségeinek fejlesztésére. Vargáné Éder Etelka igazgató elmondta, a jelenlegi köznevelési törvény is lehetőséget ad arra, hogy a terápiás foglalkozások továbbra is a pedagógiai programjuk részét képezhessék.

– Ennek kiemelkedő jelentősége van, hiszen a mindennapi kötelező tanórákon túl rehabilitációs képzések szolgálják diákjaink fejlődését. Talán nem meglepő, hogy fogyatékos tanulóink esetében is beszélhetünk tehetséggondozásról, hiszen sérültségük ellenére egyéb területeken kiemelkedőt tudnak nyújtani. Különböző szakköreinket éppen amiatt működtetjük, hogy minden gyermek megtalálja azt, ami képességéhez illeszkedik. Így megmutathatják tehetségüket művészeti tevékenységekben és a sport különböző ágaiban – tette hozzá.

Az Éltes Mátyás Nevelési-oktatási Központban nagy figyelmet fordítanak a sajátos nevelési igényű tanulók tehetséggondozására.
Az Éltes Mátyás Nevelési-oktatási Központban nagy figyelmet fordítanak a sajátos nevelési igényű tanulók tehetséggondozására.

Hangsúlyozta: pontosan ez az útja annak, hogy esélyegyenlőséget biztosítsanak.

– Azok a lehetőségek, amelyek megtalálhatóak az általános és középiskolákban, rendelkezésre állnak az Éltes-iskolában is – hangoztatta az igazgató.

– Tanítványaink jellemzően jól teljesítenek a megyei megmérettetéseken. A minap első helyezést értek el a Komplex Tanulmányi Verseny megyei fordulóján, így továbbjutottak az országos versenyre. Az a sikerélmény, ami ilyenkor diáknak, tanárnak kijut, nagy hajtóerő mindannyiunk számára. A gyógypedagógiai munka éppoly felelősségteljes feladat, mint a többi pedagógusé, sőt, talán valamivel nehezebb. Egyrészt a sajátos nevelési igényű gyermekek tanításához másféle szakmai módszertani eljárásokra van szükség, valamint több energiát, s időt kell erre fordítani. Bennünket ez mentálisan, pszichésen meglehetősen igénybe vesz. Nagy megpróbáltatások ezek, de fontos, hogy újra és újra formába tudjunk lendülni, akkor is, ha nincs folyamatos pozitív visszajelzés. Sokat jelent nekünk, hogy vannak olyan szülők, akiktől megkapjuk ezt a megerősítést – tudatta Vargáné Éder Etelka. Elmondta még:

– Esetenként előfordul normaszegő viselkedés. Ilyenkor változást elérni akkor a legnehezebb, ha a diák családja nem partner az együttműködésben. Sajnos, erre is van példa.

Az intézményvezetőtől megtudtuk azt is, hogy iskolája pedagógusainak fő nevelési céljai közé tartozik a munkára való felkészítés is. Ügyelnek arra, hogy tanulóik beilleszkedése a felnőtt társadalomba minél sikeresebb legyen.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A szóváltást öklözés követte a mosonmagyaróvári buliban

A bárba egy 30 éves helyi férfi tért be, kötözködni kezdett a vendégekkel. Tovább olvasom