Kisalföld logö

2016. 12. 06. kedd - Miklós -6°C | 3°C

Szigorítás az élet védelmében

Mosonmagyaróvár - A szomszédos országok közlekedési szabályainak különbözőségeiről, problémáiról tanácskoztak magyar, szlovák és osztrák rendőrök a minap Mosonmagyaróváron.
Nemzetközi közlekedésbiztonsági konferencia keretében cseréltek eszmét a magyar, osztrák és szlovák rendőrség szakemberei pénteken Mosonmagyaróváron a „Szigetköz ízei, vármegye borai" fesztivál keretében. A tanácskozáson Németh Lajos ezredes, megyei főkapitány-helyettes elmondta: a fokozott ellenőrzések és szigorú fellépés ellenére is emelkedett a személyi sérüléses balesetek száma az első félévben a megyében.

A zéró tolerancia eredményeként ugyanakkor tíz százalékkal csökkent az ittasan okozott balesetek száma. Az objektív felelősség bevezetése óta a megyében 3132 felvételt készítettek gyorshajtókról, ezek közül az eddig feldolgozott ügyekben 105,7 millió forint bírságot szabtak ki.

Láng István, a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium főosztályvezetője a vízi közlekedés szabályairól szólva kiemelte: a nagyhajós közlekedés ugyan jól szabályozott, ám a kishajók esetében ez már nem mondható el. Szabályozatlanság és hatásköri anomáliák jellemzik jelenleg a vizeket ilyen tekintetben. A törvény kizárólag a vízi utakat szabályozza, emellett a vízi járművek kategorizálása is összetett.

Szlovákiában másként

Ignaták János őrnagy, a dunaszerdahelyi járási közlekedésrendészet igazgatója a két ország szabályainak eltérései között kiemelte: Szlovákiában lakott területen belül megengedett a 60 kilométeres sebesség. Mint mondta, az alkoholfogyasztás tekintetében náluk is nulla a tolerancia, ám a belső előírások 0,3 ezrelékig engedélyezik a járművezetést. Szlovákiában személyi sérülés nélküli közlekedési balesetnél csak abban az esetben kell rendőrt hívni, ha a kár meghaladja a minimálbér – jelenleg 8100 korona – tízszeresét.

A dunaszerdahelyi járásban tavaly 961 sérüléses baleset történt, ezekből 25 volt halálos. Náluk is kiemelt feladat a balesetek számának csökkentése, ezért például ha valaki lakott területen húsz, azon kívül harminc kilométerrel túllépi a megengedett sebességet, a rendőr feljelenti, aminek eredményeként egy évre elvehetik a jogosítványát, illetve 7 ezer koronára büntethetik.

Franz Füzi ezredes, a burgenlandi közlekedési osztály vezetője szerint fontos lenne egységesíteni a közlekedési szabályokat a környező uniós országokban. Ausztriában 2005-ben szigorították a szabályokat, így különböző szabálysértések – ittas vezetés, gyalogosok veszélyeztetése, követési távolság be nem tartása, piroson áthajtás – úgynevezett „előjegyzett bűncselekménynek" minősülnek, így a vezető a második szabálytalankodásnál elbúcsúzhat a jogosítványától.

További szigorítások

Kondorosi Ferenc kormánybiztos az egy éve elindított „Új rend és szabadság" programról elmondta: tenni kell a közlekedés biztonságosabbá tételéért, hiszen tavaly összesen 1302 ember halt meg a hazai utakon, ezzel szemben például Ausztriában 485 halálos áldozatot követeltek a balesetek. Az objektív felelősség, a pontrendszer szigorítása és a zéró tolerancia mind a közlekedők védelmében született. A zéró tolerancia egyébként nem újdonság, hiszen korábban sem lehetett ittasan vezetni, csupán az eljárásjog változott. Ennek eredményeként eddig 5431 jogosítványt vettek el ittas vezetésért. A program részeként a közeljövőben módosítani kívánják a KRESZ előírásait. Változtatni akarják a jogosítvány megszerzésének feltételeit is, mivel a kormánybiztos szerint tarthatatlan, hogy valaki 17 évesen 30 óra elvégzése után egyedül volánhoz ülhet.

Olvasóink írták

  • 1. pfff 2008. szeptember 15. 08:35
    „Nemrég még azon sírtak, hogy az országos átlaghoz képest a megyében egyátalán nem javul a statisztika a zéró tolerancia miatt.
    Azzal javítanák legjobban, ha a zéró toleranciát, nem csak az autósokra alkalmaznák, hanem az összes közlekedésben résztvevőre. Legyen az autós, motoros, biciklis, vagy gyalogos, illetve az összes ember aki az utcán ténfereg. Ha kiskorú és nem tud közlekedni, akkor meg a szüleit, vagy az érte felelőst szorongatni.
    A rendfenntartó szerveknek se reklámokat, meg politikai szlogeneket kell gyártani, (illetve jelen esetben iszogatni), hanem szolgálni és védeni.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Törvénymódosítás indokolja az ügyelet megszüntetését

Mosonmagyaróvár - Miért kellett megszüntetni a huszonnégy órás ápolónői ügyeletet, és van-e… Tovább olvasom