Kisalföld logö

2016. 12. 10. szombat - Judit -1°C | 8°C

Szenvedély és életveszély

A tavasz első jeleire az elmúlt napokban már kirajzottak a motorosok az utakra. Hónapok óta arra vártak, hogy ismét érezzék azt a mámorító érzést és gyorsulást, amire egy több mint százlovas gép képes.
Megkezdődött a szezon
Fléner Gábor motorboltjában is március eleje óta – a szezon beindultával – megnőtt a forgalom. A most alakuló Monster-Motor Club vezetője a Kisalföld érdeklődésére elmondta: körülbelül másfél éve kezdtek elterjedni a környéken az új és biztonságosabb motorok és ezzel együtt egyre nagyobb népszerűségnek örvend a motorozás.

– Jelenleg 87 olyan motoros van a városban és környékén, akikkel folyamatosan tartom a kapcsolatot, közös programokat szervezünk, együtt járunk túrázni, illetve találkozókra. Míg korábban főként azok motoroztak, akiknek nem volt pénzük autóra, addig ma már a motorosok többsége a szenvedélyének hódol, amikor felül a kétkerekűjére.

– Néhány hete megkezdődött a szezon, a napsütés kicsalogatta a motorosokat az utakra. A legnagyobb kereslet egyelőre a kisebb robogók iránt van. Az új robogók közül a legolcsóbb 400 ezer forint, ám akiknek magasabbak az igényeik, azok is találnak maguknak megfelelő gépet. Egyre többen keresik a komolyabb, nagy hengerűrtartalmú járműveket is. Ezek közül főként a sportmotorok, illetve az úgynevezett chopperek a kelendőbbek.

A motor megszerzése után még koránt sincs vége a költekezésnek ahhoz, hogy biztonságosan ülhessünk a „vasparipa" nyergében. Az egyik legfőbb kiegészítő – ráadásul kötelező is – a bukósisak, ami 10 ezertől akár 60 ezer forintig is megrövidítheti a pénztárcánkat. A megfelelő motorosruhához 40 ezerért már hozzájuthatunk, ám ha nagyobbak az igényeink, 150 ezer forintot is kiadhatunk érte. Mindezen felül még válogathatunk a kesztyűk, gerinc- és végtagvédők, csizmák és egyéb kiegészítők sorából.

Az átlagember nem is tudja, hogy ezek a mai korszerű motorok valójában mire is képesek. Egy sportkocsinak nevezett autó például durván 8–9 másodperc alatt éri el a 100 kilométeres óránkénti sebességet, egy átlagautónál ez az érték 13–19 másodperc. Egy sportmotornak azonban elegendő mindössze 3 másodperc ehhez. A végsebességük pedig elérheti a 300-at is. Ezekből az adatokból talán kitűnik, hogy a mai sportgépek mintegy időzített bombaként közlekednek a közutakon. Nagyon sok múlik a motoroson, aki igyekszik megzabolázni ezt a szédületes teljesítményt, de sok függ a közlekedés többi résztvevőjétől is. A motorosbalesetek nagy része sajnos halállal vagy súlyos – esetenként maradandó – sérüléssel végződik, függetlenül attól, hogy ki volt a hibás. Itt nincs légzsák, biztonsági öv, aktív és passzív védelmi zónák. A motorosbalesetnél nem a karosszéria törik, hanem az emberi csont.

Az elmúlt évben Mosonmagyaróváron és környékén hét közlekedési baleset történt motorosokkal, amiből három halállal végződött. A balesetek legfőbb oka a gyorshajtás volt és szinte kivétel nélkül súlyos sérülést szenvedett a vezető vagy utasa.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elhanyagolt a duzzasztómű

A Lajta-duzzasztómű felújításának további halogatása akár komolyabb gondokat, sőt, veszélyeket is… Tovább olvasom