Kisalföld logö

2018. 05. 23. szerda - Dezső 15°C | 25°C Még több cikk.

Százhatvannal roboghatunk Bécsig

Mosonmagyaróváron bemutatták az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszert (ETCS).

Bemutató különvonattal

A Budapest és Bécs közötti vasútvonalon telepített ETCS-rendszer bemutatójára Bécsből és Budapestről induló különvonattal érkeztek a résztvevők Mosonmagyaróvárra. Így többek között Gaál Gyula, a MÁV Rt. elnök-vezérigazgatója, Dióssy Gábor, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium politikai államtitkára, Jacques Barrot, az Európai Bizottság közlekedési biztosa és Hubert Gorbach osztrák közlekedési miniszter.
A most bemutatott ETCS teljesen új, a pálya és jármű kapcsolatát komplexen kezelő, egész Európára szabványos rendszer, ami a biztosítóberendezések és a pálya információit a mozdonyvezetőhöz juttatja. Az uniós vasutaknál gyorsan terjedő rendszer segíti a közlekedés gyorsítását, átjárhatóságát és biztonságát.
Telepítése lehetővé teszi a 140–160 kilométeres óránkénti vonalsebességet, javítja a közlekedésbiztonságot s a menetrend betarthatóságát.
Az ETCS első tesztüzeme 1999-ben kezdődött a Bécs–Budapest vonalon, Nickelsdorf és Kimle között. Mára a két főváros közti teljes vonalon felszerelik az ETCS-rendszert.
Az Európában háromszintű kiépítés részeként Magyarországon először Budapest és Hegyeshalom között az egyes szintet telepítik, ami a pályaadatokat, illetve a jelzőberendezések információit a mozdonyvezetőhöz juttatja. A MÁV Rt. tervei szerint a következő három évben Budapest–Szolnok–Lökösháza, illetve Bajánsenye–Boba szakaszon is üzembe helyez ETCS-rendszert. 2007 és 2013 között a Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony, illetve a Budapest–Székesfehérvár–Boba vonalon valósul meg az egységes rendszer. 

Az Alcatel Austria nyert

A megépítést az Alcatel Austria AG nyerte el. Tizenhét mozdony fedélzetére szerelik fel a jelfogadó berendezéseket. Ezek révén a mozdonyok a nemzeti vonatbefolyásoló rendszerrel felszerelt vonalakon közlekedhetnek, gyorsabban és nagyobb biztonsággal. Az ETCS működéséhez szükséges eszközök telepítésének költsége 12,8 millió euró. Felét EU-s pénzből, a maradék zömét bankhitelből, tíz százalékát pedig állami forrásból teremtették elő. A pénz legnagyobb részét – mintegy 8 milliót – a pályaberendezések megépítése, valamint a fedélzeti eszközök felszerelése teszi ki.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pofonok a Wittmann parkban

A Wittmann parkban az MTE–Honvéd kupameccsen a szurkolónak álcázott kispesti csürhe ütött-vágott, provokált mindenkit, a felkészületlen hazai rendezőgárdán is átgázoltak. Még az egyesületi elnök és a polgármester is futni kényszerült. A – még Győrből is – kiérkező rendőrök költségeit a klubnak számlázzák, s vizsgálják felelősségüket: az elnök azonban nem akar fizetni. Tovább olvasom