Kisalföld logö

2017. 01. 16. hétfő - Gusztáv -6°C | -1°C

Rajkai kishatár - A kivitelezőt még keresik a bontásra

Hiába adták már ki tavaly az érvényes bontási engedélyt a rajkai kishatárra, a vagyonkezelő még csak a kivitelezésre kiírandó közbeszerzési pályázat előkészítésénél tart.
A hivatal malmai lassan őrölnek. Bizonyítékai ennek a rajkai kishatáron az elmúlt közel hat évben történtek. Vagyis éppen az, hogy ez idő alatt semmi sem történt az objektummal. A 2007-es schengeni csatlakozás óta eltelt közel hat év alatt ugyanis a fosztogatók és az „idő vasfoga" teljesen tönkretették az épületet.

Az egykor szebb napokat is látott átkelő jelentősége már másfél évtizede, az új objektum átadásával megváltozott, hazánk schengeni csatlakozása után pedig teljesen elvesztette funkcióját. Azóta az átkelő állaga folyamatosan romlott, az épületben és környékén mára semmi sincs, ami mozdítható lenne. Teljesen kifosztották, a balesetveszélyes romokat pedig az ingatlan kezelője távolíttatta el néhány éve. Korábban a rajkai önkormányzat meg szerette volna szerezni az ingatlant esetleges hasznosításra, de már lemondtak róla. A mára lerobbant állapota mellett az esetleges hasznosítás ötletét azért is elvetették, mivel az átkelő épületének műszaki paraméterei miatt is nehéz lett volna a funkcióváltás.

A romos épület csak csúf forgalmi akadály a Rajka és Oroszvár közti úton. A forgalmi sávokat betonelemek választják el.
A romos épület csak csúf forgalmi akadály a Rajka és Oroszvár közti úton. A forgalmi sávokat betonelemek választják el.

Így egyetlen megoldásként a bontás maradt. A romos épület mára csak csúf forgalmi akadály a Rajka és Oroszvár közti úton. A forgalmi sávokat betonelemek választják el és harminc kilométeres sebességkorlátozás van érvényben ezen a szakaszon. Az objektum eltüntetésére már az elmúlt év második felében kiadták a bontási engedélyt. A mintegy 2500 négyzetméteres épületegyüttes elbontását a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. által meghatalmazott Constreal Mérnöki Iroda Kft. kérelmezte. A közúti határátkelő elbontására tavaly kiadott engedély két évig érvényes. Azóta viszont – azt leszámítva, hogy az állaga tovább romlott, sok helyen már életveszélyesnek tűnik – semmi sem történt ott.

Érdeklődésünkre a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-től azt a tájékoztatást kaptuk, hogy reményeik szerint a közbeszerzési eljárás lefolytatása után a nyertes ajánlattevővel ez év augusztusában vagy szeptemberében tudnak szerződést kötni a kivitelezésre. Ezt követően pedig megkezdődhetnek a munkálatok. A bontás várható költségéről úgy tájékoztattak: figyelemmel arra, hogy a közbeszerzési eljárás előkészítése, kiírása jelenleg a társaságnál folyamatban van, így költségbecslésbe nem kívánnak bocsátkozni. Az érvényes és eredményes közbeszerzési eljárás után készséggel adnak majd tájékoztatást erről.
Az akadálymentes áthaladás – a jelenlegi útszakaszok és az azok által leírt ívek megszüntetése – követelményének való megfelelés érdekében a felépítményeket teljes egészében elbontják, majd az áthaladó útszakasz az illetékes közútkezelő vagyonkezelésébe kerül.

Hegyeshalom szerencsésebb volt az ottani kishatárral. Az átkelőt az önkormányzat kibérelte a vagyonkezelőtől, majd hasznosításra „továbbadta" azt. Egy cég például pénzváltásra alkalmas „bódét" állított fel az általa bérelt területre, egy másik két irodát bérelt raktározásra, másik pedig reklámfelület után fizet a kishatáron.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Fiatnak is gyártanak a jövő évtől

Jeep visszapillantó tükröket is gyártanak a jövő évtől az SMR Hungary üzemeiben. Tovább olvasom