Kisalföld logö

2016. 12. 10. szombat - Judit -1°C | 8°C

Plusz fokokra várnak a hídépítők

Az enyhébb időjárásra várnak a kivitelezők, hogy folytatni tudják a halászi híd építését.

A helyiek eközben már kételkednek abban, hogy valaha is elkészül az új átkelő. A híd lezárásával amúgy is nehéz helyzetbe került halásziak életét a közútkezelő tovább keserítette néhány ˝behajtani tilos!˝ táblával.

Csaknem egy éve már, hogy a halásziak kerülni kényszerülnek, ha Mosonmagyaróvárra akarnak eljutni. A Mosoni-Dunán ugyanis tavaly március óta legfeljebb gyalog vagy biciklivel juthatnak át. Ekkor zárták le ugyanis és kezdték el bontani a rendkívül rossz állapotú hidat, majd őszre helyére került az új szerkezet. Tavaly november óta azonban az egyetlen változás, ami a híddal történt, hogy belepte a hó. Míg a munkálatok kezdetén esély volt arra, hogy 2009 utolsó hónapjaiban ideiglenesen átadják a forgalomnak a szerkezetet, a múlt év végére nyilvánvalóvá vált, hogy tavasznál előbb nem hajthatnak autók a hídra. A kivitelező tájékoztatása szerint akkor az esős időjárás miatt voltak kénytelenek leállni a munkálatokkal, valamint várták, hogy az olasz gyártó elkészítse a szükséges dilatációkat és sarukat.

Egy éve már, hogy a halásziak közül sokan a Mosoni-Duna túlpartján kénytelenek leparkolni az autóikat.
Egy éve már, hogy a halásziak közül sokan a Mosoni-Duna túlpartján kénytelenek leparkolni az autóikat.

– Már abban sem hiszünk, hogy a beígért május végi határidőre elkészül a híd – bosszankodott lapunknak a helybeli Sej Ildikó. – Annak idején nagyon örültünk, hogy új hidunk lesz végre, de most már egyre többen kételkednek a faluban abban, hogy elkészül valaha a szerkezet. A legutóbbi, decemberben tartott közmeghallgatáson a kivitelezők azt ígérték, január 4-én folytatják a munkát. Ehhez képest már közel három hónapja nem láttunk egyetlen munkást sem a híd körül. Tavaly március óta nem jártam az autómmal Halászin, pedig a gépjárműadót ide fizetem.  Nem akarunk nap mint nap tíz kilométeres kerülőt tenni, ezért már egy éve a túlparton parkolok. Gyalog vagy kerékpárral kimegyünk a hídig, majd onnan kocsival Mosonmagyaróvárra.

– Nem elég a bajunk, a közútkezelő most tovább nehezíti, keseríti a halásziak helyzetét. A téli első nagy havazáskor a város felé vezető út szinte járhatatlan volt. Telefonáltam a közútkezelő mosonmagyaróvári kirendeltségére, hogy tolják le a havat. Három órával később az út még mindig havas volt, ám nem sokkal a ˝Mosonmagyaróvár˝ tábla után kitették a ˝behajtani tilos!˝ táblát a Halászi felé vezető útra.

Megdöbbenésének sok helybéli hangot adott, ezért a táblát később levették és átrakták a híd közelébe. Ez sem jó megoldás, hiszen sokan parkolnak a híd mellett autóikkal, így mindannyiunkat nap mint nap szabálysértésre kényszerítenek – mondja Sej Ildikó.

Varga Gábor, Dominik és Dorottya is várja már, hogy elkészüljön az új híd. Szeretnének végre autóval átmenni itt a Mosoni-Dunán.
Varga Gábor, Dominik és Dorottya is várja már, hogy elkészüljön az új híd. Szeretnének végre autóval átmenni itt a Mosoni-Dunán.

Hasonlóan vélekedik Körtvélyesi Anett is, aki szerint ellehetetlenítik ezzel a halásziak életét. Mint mondja, nem mindegy, hogy négy vagy tizennégy kilométert kell megtenni mindennap, hogy a városba jussanak. Ezért parkolnak a híd túloldalán, ahol egyébként nincs közvilágítás, így minden reggel azon izgulnak, előző éjszaka történt-e valami az autójukkal. Körtvélyesi Anett szerint is ideje lenne már, hogy elkészüljön az új híd.

Ugyancsak szeretne végre autóval átmenni itt a Mosoni-Dunán Varga Gábor. A fiatalember szerint időben és pénzben is lényeges többletet jelent a kerülő Máriakálnok felé, ám egyelőre nincs más választásuk.

László István naponta jár Mosonmagyaróvárról Halászira dolgozni. Mivel nem akar kerülni, a híd mellett állítja le autóját, onnan gyalog megy a munkahelyére. Úgy véli, illő lenne végre, ha befejeznék és átadnák a hidat a forgalomnak.

Amint a hőmérséklet nulla fok fölé emelkedik, folytatják az építési munkálatokat – mondta el lapunk érdeklődésére Lukács Zsolt, a kivitelező HH Duna-híd projektvezetője. Az Olaszországból várt alkatrészek már megérkeztek, s amint az időjárás engedi, nekilátnak a beépítésének. A szakember szerint még mintegy két és fél hónapnyi munka van hátra a híd teljes befejezéséig. Néhány szerkezeti munka és az útépítés várat még magára, valamint be kell fejezniük a festést. A jelen állás szerint a tervezett május végi határidőre átadják a forgalomnak a hidat.

Olvasóink írták

23 hozzászólás
12
  • 23. 01010 2010. február 12. 18:09
    „"21. mc 2010.02.12. 13:08"
    Szerintem a legegyszerübb lenne ha a teljes munkaterületet/hídat/ lezárnák..HOGY MINDEN MUNKAVÉDELMI FELTÉTÉTELNEK MEGFELELJEN !!!!
    És megoldodná parkolást is ......
    ÉS MINDENKI NEVETHETNE A MÁSIK BAJÁN!!!!
    SZÖRNYÜ EMEBEREK VANNAK :( :( :(”
  • 22. zakk 2010. február 12. 14:10
    „MC te egy igazi magyar ember vagy !!! a munkavédelmiek csak e lóvét viszik el és, a hídra mékevesebb jut . Ha nem jó neked másnak se legyen az?! Menj oda a duma hejett eztán görbidzsd el azt a betonvasat ameik mellett minden nap elmész!!!!”
  • 21. mc 2010. február 12. 13:08
    „Ez a hídépítés a szervezetlenség csodája volt. 3, 5, 8 fős létszámmal egy hétig az egyik parton, aztán a másik parton szuttyogtak.
    A munkavédelmi szabályok alapjait sem tartották be.
    A híd és környéke jelenleg is rengeteg veszélyforrást jelent. Élet és balesetveszélyt.
    A kivitelezőnek eszébe sem volt a határidő előtti átadás, befejezés.
    A ?? munkaterület ?? jelen állapotában olybá tünik, minha ott nem tervezetten szüneteltetnék a munkálatokat, hanem úgy, mintha bombariadó miatt menekültek volna el a munkások.

    Munkavédelmi felügyelet ! Hol vannak ilyenkor az egy-két fős vállalkozásokat vegzáló munkatársak ?
    Ja, most tél van. jegesek az utak. A híd környékén még elesne valamelyik és felnyáársalná magát valamely gonosz betonacélon...”
  • 20. ladarevolution 2010. február 12. 07:50
    „18,19: Esetleg befáradni a rendőrségre egy feljelentés erejéig? Vagy az túl egyszerű megoldás? :D
    Mondjuk siránkozni tényleg egyszerűbb h én tudok valamit, de senki nem tesz semmit... :)”
  • 19. angyalka77 2010. február 11. 22:21
    „18. Sokan tudják ezt a faluban... Tenni itt addig semmit nem lehet, amíg ilyen megélhetési politikusokat megválaszt ez a birka nép.Ilyenek ülnek a parlamentben, a hivatalokban.Megy a hazudozás, mutyizás, zsebszerződések ,végkielégítések stb. Mindegy milyen áron csak nekik legyen jó.”
  • 18. Carajito 2010. február 11. 21:31
    „15.
    Úgy látom mi egyetértünk...örülök, hogy nem csak én tudok mindent erről a dologról...csak az a baj, hogy mi kevesek vagyunk ahhoz, hogy ebben intézkedjünk. De reménykedjünk, hogy valaki olyan is olvassa ezt, aki tud tenni is valamit, nem csak beszélni róla...”
  • 17. zakk 2010. február 11. 19:59
    „Nyugi van Halásziak megmentünk benneteket, elássuk a buszotokat lessz belőle metró!!! Összekötjük a 4-es metróval és a hidnál lesz a végállomás . Csak még beszélni kellene a Demszkive gyorsanl mielött lecsukják!”
  • 16. mosonmegye 2010. február 11. 18:35
    „Jó kérdés. Tényleg hol lehetnek a munkások? Gondolom a 4-es Metró és a halászi híd között ingáznak, és nincs idő dolgozni. De ilyenkor hol van az Országgyűlési Képviselőnk? Pedig ország-világ előtt, nagyon szépen elmondta a dolgokat, hogy mennyit és hogyan, meg éjt nappallá téve, meg ezzel és azzal a miniszterrel tárgyalt, nem hagyva nyugtukat. Biztosan így volt ha ő mondta, de akkor most őt is a kakiban hagyták. Ha ez így igaz akkor most igen is kérje ki magának a megvezetést, menjen föl a magas hivatalba és csapjon az asztalra, hogy irgum burgum kedves(nek nem mondható) evtikéim, már éngemet is átvágtok?
    Vagy mégsem így volt, csak mese volt az egész, kampányfogás volt? Közben itt sincs meg már a pénz?
    Jujjjjjj erre nem is merek gondolni!
    No akkor szedjétek csak le a plakátjaitokat, legalább nem firkáljak össze ennek a kormánynak és a pedagógiai szakértőinek és tanácsadóinak az áldásos tevékenységének köszönhetően "butának maradt" haszontalan kölykök. Inkább rakjanak ki kutya vagy macskaeledeleseket, vagy hogy hol lehet még venni 28-as kolbász.”
  • 15. angyalka77 2010. február 11. 18:03
    „13.Nem véletlen , hogy annak a bányának az egyik tulajdonosa a helyi polgármester! Ilyen ország ez, nézd meg a metróépítést több mint 10 éve csak fúrnak össze-vissza, Mallorcán meg 4 év alatt az egész sziget alatt kiépítették a metróhálózatot és már működik is.”
  • 14. soproni 2010. február 11. 17:47
    „Bezzeg nálunk Sopronban most bontják a Fő-tér macskaköveit.Ez sem normális dolog ebben a hóesésben.”
  • 13. Carajito 2010. február 11. 17:36
    „Örülök, hogy újabb hír jelent meg az oldalon a mi kis hidunkról. Ehhez a hírhez valamint egy ezután megjelent hírhez szeretnék néhány szót írni, amiben ügyészségi vizsgálatot kezdeményeznek az ügyben.
    A Hoover-gát építése az 1930-as évek közepén kevesebb mint öt év fejeződött be a Colorado-folyón. Még a mai napig mérnöki csodának számító műtárgy akkoriban nem éppen ilyen technikai fejlettséggel épült, mint ami ma rendelkezésre áll, és mégis elkészült két és fél évvel korábban a tervezettnél. Mi meg nem tudjuk két hétig áthúzni a hidat, mert elszakad a drótkötél? Elgondolkodtató... Várjuk a csodát, hogy májusra átadják a hidat, de nem fűzök hozzá sok reményt.
    De nem kell ilyen messzire menni. Győrben a Jedlik-híd építése rohamos tempóban készül, nem számít, hogy esik vagy fúj, vagy éppen fagy. Csinálják és haladnak. Ezzel párhuzamosan épül hasonló gyorsasággal az egyetem új épülete. Ott tudtak határidőt és kötbért szabni?!
    Az építés azért állt le, mert nem lettek készen a görgők a hídhoz. Egy építőtől tudom, hogy a görgők a híddal együtt elkészültek, csak eltűnt/ellopták. Hát igen, ez Magyarország.
    A közútkezelők meg gondolták magukban, na hol is tudnánk még egyet belerúgni a szerencsétlen szigetköziekbe? Rakjunk ki néhány táblát, hogy még a rendőrök büntetni is tudjanak. Érdekesen virít a megállni tilos tábla alatt az "Építési terület" felirat. Hol az építés?
    Másik dolog a hatalmas környezetszennyezés, ami az építés során felhalmozódó építési törmelékből fakad. Hová is szállították a régi híd alapját és betonszerkezetét, aszfaltját? Egy magántulajdonban lévő Halászi határában fekvő régi bányához. Ami ott be lett temetve. Ezzel gondolom megspórolva a tárolását és elszállítását. De ez ügyben senki nem tett semmit. Mindenki korrupt? Kár, hogy képet nem lehet erről feltölteni, pedig vannak.
    Szóval, nagyon remélem, hogy tényleg ügyészségi vizsgálat indul az ügyben, és minden érintett megkapja, ami jár neki.”
  • 12. angyalka77 2010. február 11. 15:23
    „az autófeltöréseken, gyújtogatásokon, szó szerint leszarásokon már túl vagyunk....ezek már mind megtörténtek....”
  • 11. angyalka77 2010. február 11. 15:20
    „9. Nem sajnálom én a kálnokiakat, inkább a többi szigetközi embert akik már nagyon unják ezt azt egészet. .Itt mindenki csak a kálnokiakat sajnálja , ha kész lesz a híd a kutya sem fog feléjük nézni,majd megint lesz napi 2 buszjáratuk oszt jó napot! Nemhogy kihasználnák a "turizmust" csak panaszkodnak....Azokkal ki törődik akik a környező szigetközi falukból járnak be dolgozni busszal, kocsival ? Egy csomó idejük, pénzük elmegy ilyen szarházi emberek miatt, az út és közlekedési viszonyokról már nem is szólva. Volt olyan munkás a hidnál aki akkor látott életében először közelről hidat.Hónapok óta nem történik semmi, még a hidat őrző biztonsági cég is eltünt...”
  • 10. civac 2010. február 11. 15:10
    „ha május volt a szerződésben, akkor május volt...
    egyébként jó ötlet ez a cikk: ha valamelyik autótolvaj vagy -feltörő eddig még nem tudta volna, most már akár mehet a magyaróvári hídfőhöz”
  • 9. Szilágyi_Zsolt 2010. február 11. 13:48
    „Az a helyzet, hogy a tisztelt kivitelező felrúgta az előzetes megállapodást a hídszerkezetet legyártó Motech Kft.-vel, csak erről mélyen hallgat. Ugyanis az eredeti tervek arról szóltak, hogy a szerkezet elkészítését már áprilisban elkezdik, és akkor június végén a helyére úsztatták volna a hidat. Ámde menet közben a megbízó kitalálta, hogy mégsem hajlandó annyit fizetni a szerkezetért, amennyiről a Motechhel korábban megegyeztek, ekkor a cég azt mondta, hogy akkor készíttessék el mással a hidat, erre a kivitelező visszakozott, és addig folyt a huzavona, hogy végül is csak júniusban kezdték el megcsinálni a hídelemeket, amelyek - több részletben - július közepén kezdtek el szállingózni a túlpartra, ahol a munkások szép kényelmesen eltökörésztek vele, mert szeptember közepére bírták összerakni! Utána volt két hét töketlenkedés, mert nem bírták a hidat a helyére húzni: akkor is állt a munka. Végül október első felében került a mostani helyére a műtárgy, ahol kb. még egy erős másfél hónapot dolgozgattak rajta (festették, az utat leszórták valami szemcsés anyaggal, az innenső parton elbontották a régi hidat, a túlsón nekiálltak kirakni szegélykővel a bicikliút nyomvonalát), aztán bejelentették, hogy nem jönnek az alkatrészek, és onnantól szép csöndben elsikkadt körülötte a munka; azóta olyan kihalt a környéke (már munkásügyileg), mint egy elhagyott temetőé.
    Ha mindenki tette volna a dolgát, ahogy az elő van írva, állítom, hogy novemberre simán lett volna hidunk. Most várhatunk még fél évet, és örülhetünk, ha egyáltalán tényleg elkészül május végére (mert az eddigi tempót látva nekem ezzel kapcsolatban is fenntartásaim vannak).
    Egyébként a kálnokiak jobb, ha nem szólnak egy szót sem: mi halásziak már évtizedek óta elviseljük azt a forgalmat, amelyet ők csak egy alig éve kénytelenek - arról nem is beszélve, hogy aztán egyszer csak a kálnoki hidat is le kell ám majd zárni, újjáépítés vagy felújítás miatt, akkor majd biztosan nekik is jó lesz kényelmesen átkelniük az új halászi hídon.”
  • 8. angyalka77 2010. február 11. 12:33
    „Felháborító ez az egész. Lassan már egy éve szivatják a népet.Nem lehetett volna akkor lebontani a hidat amikor a másik már elkészült? És nem a csak a halásziakat kell sajnálni, az egész szigetközi forgalom most kálnokon keresztül megy . Minden nap elautóztatnám óvárra azt aki aláírta ezt a szerződést , hogy egy ekkora hidnak másfél évig kell elkészülnie. Csaló tolvaj banda! Szebb jövőt!!!”
  • 7. 01010 2010. február 11. 11:45
    „Egy kis tévedés "A betonozáshoz használhatnának fagyállót, egyáltalán nem lesz rossz ezáltal
    a beton minősége."
    De rosszabb lesz :(
    Inkább azért nem csinálták ,hogy szavazás előtt guruljon a söröshoró... már volt rá e kis Országunkban példa..
    mert az is nevetséges h nem tudták előre mekkora dillatáció mérete...A tervrajz mindent tartalmaz pontosan...mert erre kap építési engedélyt...
    DE MEGINT SOKAN A LEGUTOLSÓ ÉÍTŐMUNKÁSBAN LÁTJÁK A HIBÁST!!!”
  • 6. 1996 2010. február 11. 11:07
    „Sajnos jó időben sem dolgoztak már a végén a munkások. Most könnyű arra fogni, hogy esik a hó
    és mínuszok vannak. A betonozáshoz használhatnának fagyállót, egyáltalán nem lesz rossz ezáltal
    a beton minősége.
    Egyébként a Kálnoki kerülő út már kritikán aluli, olyan kátyuk vannak, hogy a kocsinak kitörik a
    kereke, a biciklisek pedig kivilágítatlanul, balesetveszélyesen közlekednek. A "világító" mellényt
    egyáltalán nem ismerik, pedig sokat segítene az arra közlekedőknek.
    Várjuk tehát a jó időt, hátha határidőre át tudják adni a hidat a HALÁSZIAKNAK!!!!!”
  • 5. juppiixy 2010. február 11. 11:01
    „ahogy a webkamerát néztem, ősz óta nem történt a hídon semmiféle munkálat, decemberig jó idő volt...,majd jönnek a kifogások sorban”
  • 4. reggin 2010. február 11. 10:44
    „Nem Azért vagy ezért de az jobb lenne ha elrontaná a kivitelező a hidat mert mondjuk szétfagy beton igaz lehet bele tenni fagyállót is de nem sok értelme van minőségi munkához idő kell mondjuk a sz*r hoz is na mind1 ha eddig bírták akkor ez az idő már nem olyan hosszú!Akkor meg érteném a hőzöngést ha jó idő lenne és nem dolgoznának rajta de így:S”
23 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hangtechnikai eszközök a bevételből

A hétvégén rendezte hagyományos farsangi bálját az Ujhelyi-iskola, a több mint száz résztvevőt a… Tovább olvasom