Kisalföld logö

2017. 09. 23. szombat - Tekla 9°C | 18°C Még több cikk.

Nem kapnak előnyt a hazai buszgyártók

Nem helyezik előtérbe a magyar gyártókat a Volán-társaságok buszbeszerzéseinél. Ezt a nemzeti fejlesztési miniszter fejtette ki a Kühnével kapcsolatban adott válaszában. A tárcavezető szerint azonban a Rába számít a Kravtex–Kühne cégcsoportra és fontos a kétszáz mosonmagyaróvári munkahely is.
A minap számoltunk be arról, hogy már az Országgyűlésben is téma volt a mosonmagyaróvári Kühne sorsa a Rába és Volvo közti megállapodás nyomán.

A Kisalföld korábbi írásai kapcsán Szabó Imre szocialista képviselő – volt környezetvédelmi miniszter – a nemzeti fejlesztési miniszternek tett fel kérdéseket a Kühne jövőjével kapcsolatban.

Németh Lászlóné válasza most érkezett meg. Ebben a tárcavezető kifejtette: a Volvo és a Rába többször is hangsúlyozták, hogy az együttműködésük kiforrott termékekre és technológiára épül. Ezek a termékek a világ számos országában bizonyítottak már. A programba bekapcsolódó magyar vállalkozások termékei a Volvo nemzetközi ellátási rendszerén keresztül lényegesen nagyobb darabszámmal juthatnak el a globális piacra, mintha csak Magyarországra termelnének. A termékeiket tehát nem csak a hazánkban forgalomba kerülő buszok gyártásánál használják majd fel. A Rába beszállítói programja lehetőséget kínál a versenyképes kis- és középvállalkozások számára. Olyan piacot nyit meg előttük, amihez méretük és pozíciójuk alapján eddig nem fértek hozzá. A program révén a hazai beszállítók piacképes fejlesztései és termékei bekapcsolhatók a világ járműiparának ellátási láncába.

A nemzeti fejlesztési miniszter szerint a Rába számít a Kühnére is a buszgyártási programban.
A nemzeti fejlesztési miniszter szerint a Rába számít a Kühnére is a buszgyártási programban.

Németh Lászlóné kiemelte: a Volán-társaságoknak a közbeszerzési törvény szerint kell eljárniuk a járműállományuk beszerzéseiben. Alapvető közpolitikai cél, hogy a jármű-modernizáció lebonyolítása az uniós versenyjognak megfelelően történjen. Ezen a területen biztosítani kell, hogy a kiírások ne tartalmazzanak a versenyből kizáró elemeket. A hazai és külföldi pályázók elbírálása egységes elvek mentén történjen. A miniszter szerint nagyon fontos szempont továbbá, hogy a járművek beszerzésekor komplex szemlélet érvényesüljön, tehát mind a beszerzési, mind pedig a fenntartási költségek kellő súllyal érvényesüljenek az elbíráláskor.

A tárcavezető hangsúlyozta: a Kravtex–Kühne cégcsoportra – ahogy a többi magyar beszállítóra – számít a Rába. Ám a Kühne Zrt. a többi piaci szereplőhöz hasonlóan üzleti stratégiáját saját hatáskörben, felelősen dolgozza ki. Szabó Imre azon kérdésére, miszerint mit tesznek az érintett hatszáz mosonmagyaróvári munkavállaló hosszú távú munkalehetősége biztosításának érdekében, a miniszter leírta: „a Kühne Zrt. legutóbbi nyilvánosan elérhető hivatalos adatai szerint mintegy kétszáz munkavállalóinak létszáma, ezeknek a munkahelyeknek a megőrzése is fontos".

Olvasóink írták

  • 9. Contar 2013. március 24. 09:03
    „Az eladónak és a vevőnek meg kell találnia egymást, másként nem lesz üzlet!
    Gyártani sokkal könnyebb valamit, mint eladni!
    Egy magyarnak illene magyar terméket vásárolnia- gondoljuk mi! DE pl egy német sem biztos, hogy német autót (BMW, Ford, Merci, Opel, Porsche stb) vesz, egy francia franciát (Peugeot-Citroen, Renault), egy olasz olaszt (FIAT, Lancia, Alfa, stb). Olyant vesz, ami az Ő igényeinek megfelel!”
  • 8. Abrafax 2013. március 22. 21:38
    „Juszticisztaen, te a cikket is el szoktad olvasni, mielőtt hozzászólsz, vagy csak a pofonfát rázni jársz ide?”
  • 7. stefanzo 2013. március 22. 16:28
    „Nem kell ide külföldi fapados buszok: Szigetközben a Scania, Pécsen a Mercedes! Sokkal kényelmesebb még a 30 éves Ikarus is! És akkor Volvo is ide hozza a következő fapadost!?”
  • 6. justitia18 2013. március 22. 15:37
    „3-5 !
    Remélem kedves Köcsög, hogy a véleményedet (esetleg a fizetésedet is) megosztod az elküldött munkavállalókkal és családtagjaikkal személyesen is, nem csak a neten osztod az észt...Szívesen meghallgatnám az elküldött munkatársak véleményét veled kapcsolatban. Kubatov Pestátok megint alulmaradt a lobbizásban...sajnos már sokadszor.”
  • 5. kocsoggorog 2013. március 22. 10:37
    „A stílus maga az ember kedves abszurdisztán...”
  • 4. abszurdisztán 2013. március 22. 07:17
    „Köcsögös, remélem, te is a buszgyártásban rontod a levegőt !! :)))))))”
  • 3. kocsoggorog 2013. március 21. 08:54
    „Abszurd Tamás és Beke Karesz megint harsogják a pártszöveget. Nem akarják megérteni, hogy mit mondott a miniszter. Nem ADHAT a közbeszerzésnél előnyt egy cégnek csak azért, mert hazai. Eu van, tudod?
    Beke úr erre csak addig akar emlékezni, amíg onnan kapta a fizetését.
    Humoros volt, hogy a szocik úgy interpelláltak a parlamentben, hogy a dolgozói létszámot sem tudták (háromszorosát mondták a ténylegesnek), tényleg aggódhatnak, ha ennyi figyelmet sem kap tőlük a Kühne...”
  • 2. elemér 2013. március 20. 14:50
    „Nem kapnak előnyt a hazai buszgyártók, mert az unios kereskedelmi szövetségben nem is kaphatnak. Ha pedig egy külföldi cég költöz az unioban, akkor az adózásban se lehet azt sujtani. Ez a WTO világkereskedelmi szerzödés. Minden fontos szerzödésnek az usa alapitó tagja. Olyan ez mint a NATO. Az kerülhet oda be, akit mi beengedünk és a szabájokat betartsa.”
  • 1. abszurdisztán 2013. március 20. 14:05
    „A 19.században Széchenyi István gróf Védegyletet hozott létre a magyar ipar támogatására. A Védegylet tagjai vállalták, hogy 6 éven keresztül csak magyar árut vásárolnak. Példát lehetne venni róluk !”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Átadták a művelődési ház új szárnyát

Integrált Közösségi és Szolgáltató Teret (IKSZT) alakítottak ki a mosonszolnoki művelődési házban. Tovább olvasom