Kisalföld logö

2017. 02. 22. szerda - Gerzson 3°C | 12°C Még több cikk.

Négynapos munkahét a Kühnében

Mosonmagyaróvár - A fővárosi tömegközlekedésre tervezett teljesen új konstrukciójú buszok gyártása jelentheti a kiutat a nehéz helyzetbe került Kühne Zrt.-nek. A megrendelések visszaesése miatt létszámleépítésre és négynapos munkahét bevezetésére kényszerültek.


A BKV járműparkjának cseréje lehet a mosonmagyaróvári Kühne Zrt. reménye. Éppen ezért az elmúlt hónapokban megfeszített munka és több mint 200 milliós beruházás eredményeként fejlesztettek ki egy teljesen új autóbusz-konstrukciót. A méreteiben, küllemében és egyéb paramétereiben teljesen új Credo tervezésénél a fővárosi tömegközlekedési elvárásokat tartották szem előtt.

– Az első félév árbevétele messze elmarad a korábbi évekétől. Csaknem negyedével estek vissza a megrendelések, elsősorban a mezőgépek iránti kereslet csökkenése miatt – mondta Varga János vezérigazgató. – A világválság a Kühnét is megérintette, az utóbbi hónapokban drasztikusan visszaesett a megrendelések száma.

– Az eredmény jelentős hányadát a buszvázgyártás adta, köszönhetően annak, hogy tavaly megnyertünk egy központi buszbeszerzési tendert, aminek teljesítési határideje ez év március vége volt. A válság miatt azonban kénytelenek voltunk minimális létszámleépítésre, saját dolgozóink közül tizenhét embert bocsátottunk el, ám sikerült ezt nagy részben nyugdíjazással megoldani. A kevés megrendelés miatt a napokban bevezettük a négynapos munkahetet.

Új konstrukció: A busz terveit a fővárosi tömegközlekedés igényeihez igazították – felvételünkön Varga János vezérigazgató, Szombath Imre főkonstruktőr és Nagy János buszüzemvezető.
Új konstrukció: A busz terveit a fővárosi tömegközlekedés igényeihez igazították – felvételünkön Varga János vezérigazgató, Szombath Imre főkonstruktőr és Nagy János buszüzemvezető.

A jelenlegi, mintegy 220 dolgozónak szeretnénk továbbra is munkát biztosítani, ezért is pályáztunk júniustól hathavi munkahely-
megőrzési bérkiegészítő támogatásért.

– A közeljövőt illetően nem ad okot bizakodásra a Volán-társaságok jelenlegi helyzete. Ezután fogadják csak el az üzleti terveiket, amiben sok még a bizonytalanság, nem tudni, hogy kapnak-e veszteségkiegyenlítést, megvonják-e a kedvezményeket. Így az sem ismert egyelőre, marad-e pénz idén központi buszbeszerzésre. Egyre többet hallani viszont arról, hogy a BKV buszainak nagy részét készül lecserélni. A fővárosi közlekedési társaság már három éve nem vásárolt új autóbuszt, a meglévő járműveikkel egyre több a probléma.  1400 tagú flottájából ezer busz cseréjét nem lehet már tovább halasztani. Miután a BKV nehéz gazdasági helyzetben van, a járműbeszerzéseket állami pénzből oldanák meg. Számunkra bizakodásra adhat okot, hogy a döntéshozók egyre több nyilatkozatban hangoztatják, számítanak a magyar buszgyártókra.

– Korábban már bemutattuk az autóbuszainkat Budapesten, a tesztek során pozitív visszajelzéseket kaptunk. Ettől függetlenül már korábban elindítottuk egy teljesen új konstrukciójú busz fejlesztését, ami minden tekintetben megfelel a fővárosi tömegközlekedés elvárásainak. Cégünk jelenlegi helyzete és a BKV várható járműbeszerzése azonban felgyorsította ezt a folyamatot. A tervezésnél figyelembe vettük a fővárosi közlekedési társaság igényeit. A műszakiak megfeszített munkája eredményeként már az új konstrukció vázának összeszerelésénél tartunk. Az improduktív dolgozóinknak pedig a gyártóeszközök elkészítése adott munkát az elmúlt hónapokban.

Készül a prototípus: Az új konstrukció jelentheti a Kühne számára a megoldást a nehéz helyzetre.
Készül a prototípus: Az új konstrukció jelentheti a Kühne számára a megoldást a nehéz helyzetre.

– Az új busz az elvárásoknak megfelelően végig alacsony padlós, 12 méter hosszú, nagyobb méretű kerekekkel felszerelt, teljes egészében rozsdamentes anyagokból készül, fedélzeti számítógéppel ellátott, klímával szerelt, szélesebb az eddigieknél, ezáltal a befogadóképessége is nagyobb, külső-belső megjelenése is teljesen új. A busz főegységei – motor, váltó, futómű – elismert világcégek termékei, az alkatrészek többségét pedig lehetőség szerint hazai gyártóktól szerezzük be. A tervek szerint augusztusra elkészül a prototípusa, amit először a megye útjain tesztelünk, majd szeretnénk minél előbb Budapestre vinni. A gyár jelenlegi kapacitásával ötszáz busz gyártására képes évente, ám ez létszámbővítéssel tovább növelhető.

– A Kühne jövőjét ebben az új konstrukcióban látjuk, bízunk abban, hogy ez a befektetés meghozza az eredményét. Nem kérünk támogatást vagy különleges elbánást, csupán a tisztességes versenyhelyzet megteremtését szeretnénk a közbeszerzési pályázatban – hangsúlyozta Varga János Kühne-vezérigazgató.

Olvasóink írták

  • 2. pidali 2009. június 16. 13:32
    „Hát sajnos egyetértek annyi fizetést kapnak, hogy éhen ne haljanak, nem veszik emberszámba öket, pedig ök termelnek nem a fönökeik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!4”
  • 1. bugriskin 2009. június 16. 07:03
    „Nem hinném, hogy ez valakit is érdekelne. A munkásokat úgy kezelik mint a fogyóeszközöket.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tíz albán volt egy kocsiban

Hegyeshalom - Tíz albán nemzetiségű szerb állampolgárt találtak a rendőrök egy személyautóban… Tovább olvasom