Kisalföld logö

2017. 12. 16. szombat - Etelka, Aletta 2°C | 6°C Még több cikk.

Mosonmagyaróvár és Kapuvár is vinné az Apollo gumit

Mosonmagyaróvár, Kapuvár - Több mint egy tucat magyarországi város azért versenyez, hogy az indiai Apollo Tyres őket válassza: köztük Kapuvár és Mosonmagyaróvár is.

Az indiai gumiipari társaság, az Apollo Tyres Ltd. a múlt héten bejelentette: eláll gyöngyösi tervétől és más helyszínt keres kétszázmillió eurós beruházásának Magyarországon vagy más európai országban. A társaság döntését – egyebek mellett – azzal indokolta, hogy a zöldmezős beruházással kapcsolatos adminisztratív eljárások váratlan késedelmet szenvedtek. A gyöngyösi Fidesz korábban bejelentette, hogy népszavazást kezdeményez a gumiabroncsgyár ellen.
Azóta több település – egyebek mellett Békéscsaba, Miskolc, Kazincbarcika, Nyírbogdány, Polgár – is bejelentette, szívesen fogadná a céget. A lehetséges helyszínek közöttt felmerült Kapuvár és Mosonmagyaróvár. Emellett valószínűleg hazánkon kívül más kelet-közép-európai államok városai is ringbe szállnak.

Az indiai cég megbízta az ITD Hungaryt, a Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Ügynökséget, hogy a tervek szerint ezerötszáz dolgozónak munkát adó gumiipari beruházásnak új területet keressen.
– Kicsit korai még bármilyen konkrétumról beszélni a kapuvári helyszín kapcsán, egyszerűen arról van szó, amit már többször és több fórumon is elmondtunk, hogy szinte minden olyan cégnél ott van Kapuvár neve, amely Magyarországon befektetők keresésével, letelepítésével foglalkozik, így természetesen az ITD Hungarynál is – mondta el lapunknak Németh Csóka Gábor kapuvári alpolgármester és hangsúlyozta:
 
– Elvileg az ipartelepen van negyvenhét hektár fejlesztésbe bevonható és van három hektár azonnal felhasználható területünk is, ám el kell mondanom, hogy konkrétan még nem keresték meg ez ügyben önkormányzatunkat – mondta az alpolgármester. Hozzátette: az ITD illetékeseivel tartják a kapcsolatot.

– Fogadnánk a fejlesztés előtt álló ipari parkunkban a zöldmezős letelepedéséhez helyet kereső indiai gumiabroncsgyárat, ha szándékai megfelelnek a környezetvédelmi előírásoknak és illeszkednek a rendezési tervünkbe. Pénteken érdeklődtünk az ITD Hungarynál – mondta a Kisalföldnek Szabó Miklós mosonmagyaróvári polgármester, de azt is hozzátette: egyelőre arról van szó, hogy alaposan körbejárják a lehetőséget. Kereskedelmi-szolgáltató parkját a város kis- és középvállalkozások számára nyitja meg elsősorban, de ipari parkjába beleillene egy olyan letelepedő is, mint az Apollo Tyres. Kölcsönösen előnyös lehet az önkormányzat és a befektető közti kapcsolat a városvezető szerint.

Az indiai cégnek a Gyöngyösön történtek miatt nyilvánvalóan  fontos az, hogy szívesen fogadják, Mosonmagyaróvárnak pedig az iparűzési adóként befolyó bevétel jelentene előnyt, intézményei fenntartásához, hitelei törlesztéséhez járulhatna hozzá. A városnak a polgármester magyarázata alapján nem elsősorban a munkahelyteremtés miatt lényeges cégek letelepedése, mivel alacsony az álláskeresők száma, sőt, vannak olyan szakmák is, amelyekben munkaerőhiány mutatkozik. Ezért e szempontból is további tárgyalásokat igényelne e téma. Arra a kérdésünkre, hogy nem tart-e az esetleges letelepedés következményeként egészségkárosító környezetszennyezéstől, a polgármester azt mondta: máshol is működnek gumigyárak problémák nélkül.

Korábban

Gyöngyösön lehetett volna gyár, de nem lesz. A cég ugyanis visszalépett. A helyi Fidesz más szervezetekkel együtt népszavazást kezdeményezett, az indiai cég ezért és az engedélyezési eljárások elhúzódása miatt új helyszínt keres.

„Az autópálya lejárótól nem távolság, és ilyen jellegű beruházásra alkalmas terület" – saját ipari parkja mellett kampányolt a polgári polgármester. Nem csak ő. Mostanra több mint egy tucat város jelezte, szívesen látná az indiai gyárat. Jelentkezett például Kazincbarcika, Ajka, Mosonmagyaróvár, Körmend és úgy tudjuk Kapuvár is.

Az Appolo Tyres 200 millió eurós beruházást, évente 7 milló gumiabroncs gyártását és 1000 ember foglalkoztatását vállalja.

Az indiai cég most új helyszínt keres. A cég megkérte a Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Kht-t, hogy jelöljön meg más magyar helyszínt. Közben Polgár polgármestere jelezte, hogy a város szívesen befogadná a gumigyárat. De az indiai cég más országokkal is tárgyal.

Még nem tudni, hogy az Apollo Tyres vezetői mikor döntenek. Az sincs kizárva, hogy más országot választanak.

Az Apollo Tyres honlapján egyelőre továbbra is a gyöngyösi beruházás tervei szerepelnek.

Olvasóink írták

57 hozzászólás
  • 57. volt lengyári lakos 2008. augusztus 24. 12:24
    „Ne szarjál be Vörös(cica)!
    Ugy is elb...ák ezt is mint mindent Óváron.Ha nem lesz belőle semmi akkor azért,ha meg lesz akkor a város közepére,vagy a mindenkori szélirányt figyelembe véve az ipertelepre fogják telepíteni.
    Igy pl a Fertő sor-i lakók biztosan tovább fogják szívni a már nemlétező kanális helyett,a vörösiszap helyett a gumiszagot és a velejáró mérgező levegőt.”
  • 56. asd 2008. augusztus 23. 17:17
    „http://index.hu/gazdasag/magyar/apo080822/”
  • 55. Vörös(cica) 2008. augusztus 22. 15:32
    „Korábban egy móvári gyár vörösziszap-lerakójából származó por terítette be rendszeresen a város, most majd kénvegyületekkel elegyedik a friss móvári levegő. Nem baj, soha sem lehet tudni, hogy mitől nő nagyra a gyermek!!!”
  • 54. Abrafax 2008. augusztus 21. 20:50
    „Bopal, India
    1984. december 2
    A világ legnagyobb vegyipari katasztrófája: 8000 halott.
    Biztos hogy éppen erre a "vállalkozói kultúrára" van itthon szükség?”
  • 53. környezetbuzi 2008. augusztus 21. 19:55
    „annyi kölcsönt vegyenek fel, amit, ha netalántán munkanélkül lesz az illető egy ideig, akkor is tudja fizetni.”
  • 52. Vadon Zsolt 2008. augusztus 20. 22:48
    „Nem a politikai csatározásokkal kéne már foglalkozni hanem azzal,hogy végre munkahelyek és cégek települjenek az emberek meg azért veszik fel a kölcsönt mert kell valamihez az észak-nyugati országrészben ezt már nem tudjuk de Magyarország nem csak ebből és Budapestből áll!!!!”
  • 51. környezetbuzi 2008. augusztus 20. 21:25
    „csak belül tudsz szabad lenni!”
  • 50. Debil 2008. augusztus 20. 21:21
    „A gondolat és a vélemény szabad..., de az ember is akiben a gondolatok születnek?”
  • 49. csilis 2008. augusztus 20. 15:46
    „ez az ami már lett korában írva, ez ami aligha fog változni.”
  • 48. Oki-Doki 2008. augusztus 20. 09:24
    „Ez igaz,de a nagyobb baj az,hogy az eu más országaiban 8 órás munkából meg lehet élni,lehet nyaralni, tervezni mert ott nem engedik a bankok éhségét ennyire kielégíteni.Tudod ha a munkát itt is megfizenék nem kellene a hital ahhoz hogy élj,csak akkor vennéd igénybe ha nagyobbat karsz lépni. Ez már üzleti dolog,aki ért hozzá csinálja aki nem az marad a fizetésénél de meg tud élni.Ez nálunk nem így van.Számod csak ki egy osztrák egy órai fizetéséből hány tojást vagy hány liter benzint tud venni. És Te?”
  • 47. csilis 2008. augusztus 20. 08:12
    „aki hitelt agyba főbe vesz fel anélkül, hogy megvizsgálná tudja e fizetni vagy sem ott már baj van”
  • 46. Oki-Doki 2008. augusztus 20. 07:01
    „Ne csodálkozzunk,ahol megteheti a provident,hogy 421% haszonnal adjon kp-t ezt hirdetheti és ténykedhet akkor miről beszélünk.Tisztességtelen haszonszerzés,ha ezt én csinálnám elítélnének mint uzsorást.Hát ezért vagyunk rabszolgák. Vegyél fel minél több hitelt akkor befogod a szádat dolgozol éjjel-nappal nem ismerős? Hazudtun éjjel-nappal.Amíg ezt hivatalosan meg lehet tenni egy "demokratikus "országban addig rabszolgák vagyunk.Ezért nem lesz még egy darabig eurónk mert a más vallásuak itt fialtatják a pénzüket.”
  • 45. környezetbuzi 2008. augusztus 19. 21:56
    „A híres nyugati tőke szerinted, miért akar idejönni, ha akar?
    1) Olcsó munkaerő
    2) Behozott alkatrész, alapanyag, bármiből keletkezett hulladék nem kerül vissza a feladóhoz.

    És most nem vagyunk rabszolgák? Már régen húzza a melós az igát, akinek egyre kevesebb a szabadideje, a "szabadság" nagyobb részével sem a dolgozó rendelkezik, tervezni előre hosszú távra alig lehet, de azért várják a népesség növekedését. Ha valaki gyereket vállal, az még rosszabb helyzetben van, mert már nem csak róla van szó, magyarul öröm a kacsaptáknak, ha valaki családos, mert az mindent megtesz a havi bérért és a munkáért. Tovább is van, de ízelítőnek ennyi is elég, és ez már most itt van hazánkban.
    Munkahely viszont kell, válogatni manapság nem igazán lehet.”
  • 44. Mahatma 2008. augusztus 19. 21:25
    „Ha Önök esetleg nem jutottak el Indiába, pl. egy ipari beruházsát megelőző tanulmányútra, akkor álljon itt tényszerűen néhány érdekesség az ottani viszonyok jobb megértésée érdekében.
    1.) Indiában a dolgozó, (betanított) munkatárs napi! fizetése 1 - 2 amerikai dollárnak megfelelő rúpia (napi 2 dollárért már körbe ugrálja a gyári hirdetőtáblát és büszkén mutatja, hogy ő bizony a gyár elkötelezett/ lojális dolgozója.
    2.) Szociális háló (tb, nyugdíjjárulék) szövése nem létezik.
    Ez csak két példa arra, amire általában az európai mukavállaló érzékeny. Nem kell azt gondolni, hogy az indiai befektető azért jön ide, mert olyan nagy jót akar tenni a magyarsággal! Vélhetően Nyugat-Európában a szóban forgó technológiát már régesrég nem engedélyezik, ill. profitot akar csinálni a magyar "rabszolgáival". Íme, amikor a volt gyarmat gyarmatosít.”
  • 43. környezetbuzi 2008. augusztus 19. 19:24
    „pan.cser

    Jó, hogy nem én írtam le, mert, akkor úgyis az ellenkezőjét mondanád, vagyis írnád. És a gyógyszergyár az nem vegyi gyár?”
  • 42. pan.cser 2008. augusztus 19. 16:31
    „Vannak szintek, ami alá nem érdemes menni. Beruházásokban sem szabad mindenkit befogadni. A gumigyárak kivétel nélkül terhelik a környezetet, sokkal jobban mint sok más iparág. Ne feletsétek ez egy vegyi üzem. Az ott dolgozóknak igen komoly védőfelszereléseket kell használni, mégsem garantált, hogy nem kapnak rákot, vagy más korai halállal kecsegtető, vagy öregkorig tartó nyavalyát. Szakadjunk el végre a szoci páttól emberek. A tényeket nézzük, a következményeket. Sok más ipart lehet telepíteni, nem kéne inkább kultúrált környezetet készíteni a számukra? Alacsony nívójú helyre csak olyanok jönnek aki máshol nem kellenek. Lásd. csornai közlekedési viszonyok. Miért nem léptek a megyei szoci képviselők, miért? Persze Indiához képest azért fejlett Európa, csakhogy akarjuk-e mi, hogy hozzájuk viszonyítsuk magunkat és örüljünk annak, hogy jobban élünk mint az indiai riksakuli?”
  • 41. Cady 2008. augusztus 19. 09:19
    „:) Húha, húha... Micsoda szócsata! De valahogy sejtem, hogy nem Ti döntitek el, hogy hova épülhet gumigyár... Móváron több nagyobb cég van, de tuti, hogy ott is vannak munkanélküliek. Kapuváron sincs semmi munkalehetőség.... Csornáról nem is beszélve... Szóval dolgozó lenne ebből a térségből...”
  • 40. környezetbuzi 2008. augusztus 19. 06:52
    „pan.cser

    Mi ez a nagy vállveregetés, önteltség? Honnan tudod, hogy speciál én hol voltam ,hol jártam ,milyen településeken mit tapasztaltam? Ha lehet ok nélkül ne affektálj.
    A jelek szerint sehonnan sem, csak megállapítasz valamit, amiről nem tudod, hogy van.

    Méghogy téged nem zavar, hogy hol mi épül, vagy épülhet? Nem ez jelentkezik írásaidból.”
  • 39. pan.cser 2008. augusztus 18. 23:44
    „Ja meg Kapuvárra, ott lehet gumigyár! Ott engem már nem zavarna, munkahely is lesz számodra!”
  • 38. pan.cser 2008. augusztus 18. 23:29
    „37.-nek! Valószínűleg jobban ismerem az országot nálad. Tanya lesz? Mi lehet ott a baj ahol sokkal több új lakás épül mint bárhol az országban? Nem teszik Óvár el lehet menni, Csornára, Edelénybe, Pápára, Bábolnára stb.”
57 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Költöznek a westernlovak

Lipót - Egymillió euróból közel tíz hektáron ötven amerikai westernlovat, úgynevezett Quarter Horse… Tovább olvasom