Kisalföld logö

2017. 04. 25. kedd - Márk 10°C | 21°C Még több cikk.

Metallica és Guns n’ Roses Nickelsdorfban

Csütörtökön indult az a háromnapos ausztriai fesztivál, mely a magyar határtól egy kilométerre, Nickelsdorfba hozta a rockzene világsztárjait.
Két színpadon közel ötven fellépővel rendezik meg az idei – immár második – Novarock-fesztivált. Csütörtökön késő délután az osztrák kereskedelmi rádió arról értesített mindenkit: négy kilométeres dugó alakult ki Nickelsdorfnál a rendezvény miatt. Ebben az évben ugyanis a helyszín is változott a tavalyihoz képest: még közelebb került a magyar határhoz.

Matrica-ellenőrzés lehet

Aki ma útnak indul, hogy lássa például a Guns n’ Rosest, az könnyen a fesztivál helyszínére talál. A régi határátkelő után – figyelem, csak a harminc kilométeres körzetben lakók használhatják(!) – mintegy háromszáz méterrel a felüljáró felé kell fordulnia, majd azon áthaladva már látja is a koncertek helyszínét. Aki az új határátkelőt választja, annak elvileg autópálya-matricát is kell vásárolnia arra a kétszáz méterre, amíg lefordul Nickelsdorf felé: a rendőrök időnként ellenőriznek, s szigorúan büntetnek.

Követni a sörösdobozokat

Akinek eme útbaigazító kevés volt, annak azt javasoljuk: kövesse az út mentén eldobott sörösdobozokat, így is biztosan odatalál. A fesztiválbelépők eléggé borsosak: a háromnapos bérlet 98 euróban került, a napijegyek hónapokkal ezelőtt elfogytak. Igaz, néhány darabot három napja ismét piacra dobtak, ám ez majdnem ugyanannyiba került, mint a háromnapos bérlet ára. Az érkezőket hatalmas parkoló várja, s természetesen kempingezni is lehet. A többiről beszéljenek a résztvevők, a Csongrádról vonattal érkezett négyfős baráti társaság: Üstin Csaba, Sáp József, Szabó Miklós és Bujdosó Csaba.

A Metallica komolyan vette

– Az első nap fantasztikus volt – állítják. – Másfél hónappal ezelőtt vettünk meg a jegyünket a fesztiválra: tavaly nem voltunk Nickelsdorfban, ám tavalyelőtt jártunk Bécsújhelyen egy hasonló rendezvényen. Most is szabadságot vettünk ki, vonatra ültünk, s sátrat hoztunk. Csütörtök ebéd után érkeztünk, de már alig találtunk sátorozóhelyet: egymást hegyén-hátán verik le őket. A két színpad hatalmas, az egyik mellett egy kivetítőt is felszereltek. Elégedettek vagyunk: a Metallica komolyan vette a fellépést. Tíz perc csúszással kezdtek mindössze, két és fél órás koncertet adtak, főleg a Master of Puppets albumról, mivel éppen húsz éve adták ki ezt a korongot. Látszott, hogy az énekes James Hetfield is élvezi a koncertet, a végén egy közös számot is elénekeltek Lemmyvel, a Motörhead frontemberével. Jó néhány magyarral is találkoztunk, a 80–90 ezres tömegben: megjegyeznénk, hogy az osztrák lányok nem valami csinosak. A higiéniai viszonyokra azt mondanánk: „elmegy". Elfogadható a zuhanyzók és a vécék tisztasági állapota: jobb a helyzet, mint a Szigeten. A pénteki naptól nem várok túl sokat: mindenesetre a Massive Attacket mindenképp megnézzük. Szombaton az Apocalyptica és a Guns n’ Roses is játszik: hogy mit várok Axl Rose-tól? – A budapesti koncert után nem sokat: ám ha már eljönnek, megnézzük őket. A kempingbe bármit bevihetünk, kaját hoztunk magukkal, így arra már nem kell sokat költenünk. A koncertek helyszínén elég drága minden: a kóla és a sör három euróba kerül, az ásványvíz kettőbe. – S hogy most péntek délelőtt hová indultunk? – Hegyeshalomba megyünk, valahová beülünk meccseket nézni – aztán este vissza Ni-

ckelsdorfba – mondták a csongrádi fiatalemberek.
A mai fellépők: A kék színpadon többek közt: Die Krupps, Apocalyptica, Bloodhund Gang, Guns n’ Roses. A vörös színpadon: Julia, Madsen, Mia, Seed.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kitárult Szabolcs előtt a világ

A nyolc éve tolószékbe kényszerült darnózseli Csizmadia Szabolcs a helyiek segítségével… Tovább olvasom