Kisalföld logö

2017. 07. 23. vasárnap - Lenke 20°C | 33°C Még több cikk.

Menetrendváltozás hétvégi ritkításokkal

Szeptember huszadikáig eldől, milyen menetrendváltozások – s ezzel összefüggésben jó néhány esetben kapacitáscsökkentés – várható a busz- és vonatközlekedésben.

Mosonmagyaróvár-Az önkormányzatok átadták javaslataikat: elsősorban a munkásjáratoknak segítenének. A Nyugat-dunántúli Regionális Közlekedésszervezési Iroda (RKI) szervezésében tegnap tartottak Mosonmagyaróváron egyeztető fórumot, amelyen a kistérségi polgármesterek mellett a Kisalföld Volán és a MÁV képviselője is részt vett.

A keddi egyeztetés témája a szeptember végére véglegessé váló menetrend-változtatások, illetve az ehhez kapcsolódó kapacitáscsökkentések (vagyis járatritkítások) voltak. Megállapítható: az álláspontok jelenleg eléggé eltérőek, s ez olykor parázs vitában csúcsosodott ki. A mosonmagyaróvári kistérség önkormányzatai korábban eljuttatták javaslataikat a változtatásokról – ezekről is szó esett. A megbeszélés végén Nagy László, az RKI közlekedésmérnöke a Kisalföldnek elmondta: három megyében 655 településsel végzi az egyeztetéseket. Az önkormányzati igények és a szolgáltatás elképzelései között „vannak különbségek". Szalay András, a MÁV képviselője úgy fogalmazott: konkrétumokat nem tud mondani, szeptember 20-ig végleges lesz a vasúti menetrendváltozás. Bognár László, a Kisalföld Volán forgalmi és kereskedelmi igazgatóhelyettese is ezt az időpontot jelölte meg. A buszközlekedésben elsősorban a munkásjáratok időpontján igazíthatnak néhány percet az üzemek igényeinek megfelelően. Ezek nem járnak kapacitáscsökkentéssel. Járatritkítások inkább a hétvégén közlekedő buszok esetében történhetnek. Szabó Miklós, a kistérségi társulás elnöke s Mosonmagyaróvár polgármestere kiemelte: szeretnék a helyközi járatokat bevonni a helyi közlekedésbe.

Például a Halászi felől érkező busz besegíthetne a Halászi lakótelepről történő személyszállításban. Fontos még a Mosonmagyaróvárhoz tartozó Újudvar kérdése. Itt a város azt szeretné elérni, hogy a díjmegállapítás ne helyközi, hanem helyi tarifával történjen. „Most ötezer forint a havibérlet, míg helyi járaton a nyugdíjasbérlet csak 900 forint" – mondta. A vonatközlekedéssel kapcsolatban úgy fogalmazott: nem érti a vasút álláspontját, mely szerint a Budapest felé közlekedő gyorsvonatok számát csökkentené. „Épp az a célunk, hogy minél több nemzetközi gyorsvonat álljon meg  városunkban. Ez legkorábban 2009-ben valósulhat meg." Tóth István kistérségi alelnök szerint az új menetrend csökkenti a közlekedési lehetőségeket a települések között. „Felelősségünk szót emelni ez ellen, hogy a kistelepülések ne kerüljenek újra hátrányba."

A falvak igényei
Ásványráró azt szeretné, ha a munkába járók érdekében a Győrladamér felé tartó busz délután fél kettőkor megállna a településen. Halászi gondja, hogy Arakon hétvégén és munkaszüneti napon a munkások számára a műszakváltások időpontjában nincs autóbusz. A héderváriak nem akarnak kora reggel átszállni Darnózselin, ha Mosonmagyaróvárra szeretnének bejutni. Kimlén és Mosonszentmiklóson is elsősorban a munkásjáratok indulási időpontjával akad gond, míg Bezenye és Rajka négy korábban megszüntetett járatát „kérné vissza". Dunasziget polgármesteri hivatala a „körjárat" ellen tiltakozik, mivel Dunakiliti felé hosszabb a menetidő.  



 









Cséfalvay Attila

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Osztrák motorokat lopott

Nickelsdorf - Lopott motorokat próbált Magyarországra szállítani egy magyar férfi, aki ráadásul az… Tovább olvasom