Kisalföld logö

2017. 09. 20. szerda - Friderika 12°C | 14°C Még több cikk.

Megcsúsztak a havas úton: fának hajtott, szántóföldre csapódott autó - fotók

Két baleset is történt szinte egy időben a szerda délelőtti intenzív hóesésben Mosonmagyaróvár környékén.



Először Halászi határába riasztották a tűzoltókat, mentőket és rendőröket, ahol egy Volkswagen Polo csúszott meg a havas úton. A Győr felől érkező autó letért az útról, megpördült, érintőlegesen még egy facsemetével is ütközött, majd a szántóföldre csapódott. A csodával határos módon a kocsit vezető nő könnyebb sérülésekkel megúszta a balesetet.

Galéria!

Nem sokkal ezután az 1-es számú főúton, Mosonújhelynél történt baleset. Itt egy Győr felől érkező személyautó lassított, hogy balra, a falu felé lekanyarodjon. A mögötte érkező Volkswagen Touareg sofőrje azonban vélhetően későn észlelt mindezt, a havas úton megcsúszott és az egyik útmenti fának hajtott. A kocsit vezető férfit a mentők súlyos sérülésekkel szállították kórházba.

A rendőrség vizsgálja mindkét baleset körülményeit.

Olvasóink írták

  • 14. ladarevolution 2012. február 18. 13:11
    „Mankapunka: "pörgő keréken át tudd adni az erőt,hogy arra menjen a kocsi,amerre te akarod"
    Ön is lógott a fizikaóráról, vagy csak nagyon régen volt :D

    Remélem nem jön velem szembe az utakon...”
  • 13. Contar 2012. február 17. 09:47
    „Mankapunka módszere : "Személykocsinál kézifék megránt,utána a csúszás irányába a kormány teker,és adni egy félgázt típustól függően. Persze elsőkerekes verdánál. Hátsókerekesnél meg alapból csak gáz,és ellenkormányoz."
    Továbbfejlesztve: nem a kéziféket rántjuk be, hanem satuféket nyomunk (ABS esetén nem jó!), így álló kerekeknél hátramenetet (rükverc) kapcsolunk, ezután nagy gázt adva visszaengedjük a fék- és gázpedált egyszerre! A várt hatás előre nem kiszámítható!”
  • 12. Dozer 2012. február 16. 06:19
    „Mankapunka, legyél kedves ne írj olyan helyre blődségeket ahol fiatalok vagy kevés tapasztalattal rendelkezők is olvashatják.
    Még az hiányzik, hogy elkezdje a nép rángatni a kéziféket ha megcsúszik.
    Remélem nem gondoltad komolyan azokat amiket leírtál.
    "Pörgő keréken át tudd adni az erőt".... Úristen ezt honnan szedted? Látszik a kommentedből, hogy lövésed sincs a vezetéstechnikáról.”
  • 11. orion1 2012. február 16. 00:51
    „punkamanka :) Ha gyorsítás közben csúszol meg akkor gázelvétel, ha lassítás közben, akkor (talán) gázadás. Megcsúszáskor kézifék használata... na ez az amit nem ajánlanák amatőröknek :) Osztjuk az észt, de igazából gyakorlata egyikünknek sincs, max megkérdezhetnénk egy havas rally pilótát, de az megint olyan, mint elmagyarázni az úszást egy úszni nemtudónak”
  • 10. orion1 2012. február 16. 00:36
    „Teherautónál lehet korrigálni, mert ott minden lassan történik, míg autónál minden egy pillanat alatt megy végbe. Aki nem ródeózik(gyakorol) valami nagyon elhagyatott helyen az nem tud korrigálni, pláne ha az élete első megcsúszása. Járműszerelvénynél meg a fene megette, ha már megcsúszott...”
  • 9. medwe 2012. február 15. 17:05
    „Hozzászólnék, aztán vitatkozzunk! Indulás után vezetési tapasztalattól függően fékpróba. Tehát nem vágom át a mögöttem lévőket egy hírtelen fékezéssel. Feltételezzük, hohy téli gumival járunk, egyébként ellenkező esetben értelmetlen a téli autózás. A téli gumi és az összkerékmeghajtás sem véd meg mindentől. Friss hóban, ha nem vagyunk biztosak a saját sávunkban, akkor lassítsunk. Mondják a pumpálós féket. Ezt úgy kell értelmezni, hogy, ha érezzük a csűszást, korrigálunk, s próbálunk lassítani. Főúton nem hősködünk, nem száguldozunk, ha nem vagyunk biztosak lassan megyünk, persze nem éppen öttel, de, megyünk, ha hóátfúvás vagy veszélyhelyzet van,pölö elakadt jármű elakadásjelzünk (”
  • 8. Pistike 2012. február 15. 16:19
    „Na ennyit ér a (divat)terepjáró.
    "A kocsit vezető férfit a mentők súlyos sérülésekkel szállították kórházba."
    Biztos be volt kötve...”
  • 7. Tizot 2012. február 15. 16:08
    „Pikulics!

    Teljesen egyet értek veled.A legnagyobb hóesésben rettegve jöttem le a Széchenyi hídról, mert a mögöttem jövő szlovák kamion kb. 2 méterre jött mögöttem.Szerencsére nem kellett (vész)fékeznem...”
  • 6. ekkenekepen 2012. február 15. 15:48
    „Ezek ketten is nyilván 50-nel mentek a szakadó hóesésben. Már lassan félelmetes mennyi <moderálva> van az úton (országban, világon)”
  • 5. Pikulics 2012. február 15. 14:36
    „A követési távolság száraz! uton, normális körülmények között! 2másodperc. Esöben akár a duplája is kevés lehet, havazásban még ennél is több.
    Ez az elmélet.
    A gyakorlat? Hóvihar, a látástávolság talán 100méter.
    A követési távolság? A mögöttem jövö kocsi követési távolsága? Nagy jóindulattal saccolva talán 8-10 méter.
    Emberek, normálisak vagytok?!”
  • 4. Szitu 2012. február 15. 14:28
    „Csak körül kell nézni kik járnak az utakon. Ufók,Droidok,Hobitok tömkelege. Két hete hajnalban3 autómentőt hívtam Győr és Móvár között az árokban hentergőkhöz. Pedig csak egy kicsit le volt fagyva. Szóval azokat sajnálom csak aki más hibájából keverednek bajba,azokat akik az agyatlanságuk miatt,azokat nem. 25 éve vezetek,de mindíg tudom hogy mit,és milyen körülmények között. És nem nyugdíjasként csigabjanok módra. Ha lehet akkor döngetek én is,meg is van az eredménye,a Police.hu-n törzsvendég a kocsim. Viszont nem emberkedek ha olyanok a körülmények....”
  • 3. Loich 2012. február 15. 14:17
    „És van aki képtelen a világítását is bekapcsolni, és időbe indexelni, követési sebességet tartani. Ész emberek !”
  • 2. pancser 2012. február 15. 14:00
    „Nem látszott? Az út nem látszott annyira esett.”
  • 1. 01010 2012. február 15. 13:52
    „Sajnos úgy esett ,hogy nem látszott hogy Havazik !!!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Dörgés, villámlás és hófúvás Mosonmagyaróváron

A villámokat korábban északnyugati határunk mentén, a szlovák és osztrák oldalon több helyről… Tovább olvasom