Kisalföld logö

2017. 07. 23. vasárnap - Lenke 20°C | 33°C Még több cikk.

Még nem lehet kátyúzni

A közútkezelő meleg aszfaltot ígértek addig viszont nem lehet kátyúzni a szétfagyott utakat.
Tengelytörő: Dunasziget felé nem érdemes gyorsítani.
Idén a tavalyihoz hasonló összeg jut a közútkezelőnek javításra.A februári kemény fagyok után márciusra kiderült: a szigetközi utak többsége ismét szétfagyott, s tengelytörő gödrök éktelenkednek az aszfalt közepén. A közútkezelő azonban csak április közepére ígéri a kezelésében lévő külterületi utak kátyúzását, mivel még éjszakai fagyok vannak, így a meleg aszfalt könnyen károsodhat. A Halászi és Dunasziget közötti 1407-es számú rész katasztrofális állapotban van: javítására még várni kell, ám addig is az erdős szakaszra kitették az „Úthibák" táblát. Tóth István dunaszigeti polgármester szerint ez országos jelenség.

Fél áron önkormányzati közmunkásokkal

– A közútkezelő április közepére ígérte a meleg aszfaltot. A belterületi útjainkat is kátyúzni kell, szinte az egész településen. Húsz éve építették ezeket, azóta a megnövekedett tengelyterhelés és az eltelt idő miatt rossz állapotba kerültek. Öntéstalaj-szerkezetük miatt útjaink elmozdulnak vagy szétcsúsznak, pénz pedig nincs újat építeni. A pályázatokon ötvenszázalékos önrészt kérnek, mely több tízmillió forintot jelent. Így mi is kátyúzunk, ráadásul takarékosan és önerőből: a közútkezelő kivonulna három autóval és hat emberrel, amit nem tudnánk megfizetni, nem beszélve a munkadíjjal járó áfáról.

Ezért saját embereinkkel dolgoztatunk: három közmunkás csákányoz, majd tölti be az előre megrendelt aszfaltot s végzi a hengerezést. Így is 2–3 milliót költünk kátyúzásra, ám 40–50 százalékkal olcsóbb a javítás önerőből. Ráadásul ugyanolyan minőséget produkálunk. Egyébként belterületi útjaink helyrehozása legalább 100 millió forintot emésztene fel.

Most kezdődik az „utak szétesése"

Csigó András, a megyei közútkezelő kht. üzemmérnökség-vezetője annyit mondott: nincs válogatás, szinte kivétel nélkül mindegyik szigetközi út rossz. Információink szerint két napot kapott a közútkezelő a minisztériumtól, hogy a kezelésébe tartozó 1640 kilométeres útszakaszt felmérje: ez tegnap délután készült el. Eszerint a térségben kevés a választás: leegyszerűsítve van „rossz" vagy „még rosszabb" út. A téli burkolathibák, a belvíz okozta alámosások mellett a sebességkorlátozásban érintett utakról is gyors felmérést végeztek. A közútkezelőnél megtudtuk: az időjárás egyelőre nem kegyes a kátyúzáshoz, ám a munka így is folyamatos. Igaz, valószínűleg csak néhány hét múlva tud felgyorsulni.

Sőt, minimálisan még a csúszás ellen is készenlétben állnak, tegnapelőtt éjszaka sózniuk is kellett. Áprilisban beindulnak az aszfaltgyártó telepek, ám nem egyértelmű, hogy véglegesek maradnak a pótlások: még nem biztos, hogy helyén marad a tavaszi aszfalt. A Kisalföld úgy tudja: a Szigetközben megyei viszonylatban is katasztrofálisak az utak. Ráadásul ha a fagy felenged, s egy kis eső is áztatja a burkolatot, akkor még csak most kezdődik az utak „igazi szétesése". A tervek szerint idén a tavalyival nagyjából megegyező összeg jut javításra, karbantartásra, ám a megnövekedett költségek miatt ugyanebből a pénzből kevesebb kátyút lehet betömni.
Óvári közútkezelő! Itt a tavasz, útszéli piknikezés, útjavítás ideje. A Halászi és Dunasziget közötti úton lehet kezdeni. Jó reggelt és munkát, vár a kátyú!

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gyökeres véltozás a medencékben

Uniós forrásból 250 millió forintot nyert tavaly Hédervár a szennyvíztisztító fejlesztésére. Erre azért is volt szükség, mert a telep befogadóképessége véges: a tervezett kapacitásbővítést nem a hidraulikai terhelés növekedése, hanem a tisztítótelepre érkező szennyvizek rendkívül magas szennyezettségi paraméterei
indokolják. Tovább olvasom