Kisalföld logö

2017. 10. 19. csütörtök - Nándor 9°C | 18°C Még több cikk.

MÁV: Győrből Pozsonyba? Csak Pesten vagy Bécsen át!

Decemberig kiderül, hogy a MÁV-START jövőre mely szakaszokon állítja le a személyszállítást. A legfrissebb tervezet szerint a megyében csak a Rajka-Hegyeshalom szakasz maradt a "halállistán".

A VDSZSZ elnöke, Gaskó István vasárnap egy szombaton kezükbe kapott papírt lobogtatott, miközben arról beszélt, hogy sztrájkolni fognak. A papír azokat a mellékvonalakat tartalmazza, amelyek a vasúti közlekedés átformálásán munkálkodó szakemberek szerint megszüntethetőek. Bár a VDSZSZ sztrájkja néhány órás volt csak, a dokumentum mindenesetre érdekes információkat tartalmaz, foglalkozzunk inkább ezzel!

Csak tervezet


Elöljáróban szögezzük le, nem végleges az, ami itt szerepel, ezt a közlekedési minisztérium képviselői többször is elmondták, ez egy munkaanyag, tervezet, ötletelés. Az azonban biztos, hogy a MÁV súlyos veszteségekkel működik, és ezt a veszteséget nem írhatjuk csakis a cég vezetőinek fizetésére. Be kell látnunk, hogy vannak kihasználatlan vonalak, vonatok, így logikus lépés ezeket megvizsgálni, hogy a megszüntetésük megoldás lehet-e a kiadások csökkentésére. Az már más kérdés, hogy helyes megoldás-e és valójában mit is jelent egy-egy vasúti szakaszon a személyszállítás megszüntetése.

Győr-Moson-Sopron megyéből három vasúti szakaszról lehetett olvasni az elmúlt hónapokban, amelyeket vizsgálnak.

Csorna-Hegyeshalom: megússza?

Ezek közül az egyik a Csorna-Hegyeshalom szakasz. Ez a vasúti szakasz korábban nem szerepelt a bezárandó vonalak között, idén nyáron lehetett a bezárásának lehetőségéről olvasni először. A megye két fontos közlekedési csomópontját köti össze a szakasz, ráadásul a vasútvonal által érintett Mosonszolnok, Jánossomorja és Bősárkány lakosságát is képes jól ellátni, legalábbis az állomás, illetve megállóhely nem esik nagyon messze a településektől (Jánossomorján a város közepén található).A legfrissebb dokumentumban az olvasható a 16-os számú vonal (Csorna-Hegyeshalom) mellett, hogy "nem zárható be". Gyakori a teherforgalom is itt, komolyabb vasúti sebességkorlátozás a vonalon nincs, a Piroskáknak sem kell lajhártempóval haladniuk, mint mondjuk Almásfüzitő és Esztergom között.

Veszprém-Győr: megmarad, de csonkítanak?

A másik érintett szakasz már 2007-ben is "halállistán" volt: a Győrszabadhegy-Veszprém vonalról van szó. Ez a 11-es vonal, amelynek főként a bakonyi (Bakonyszentlászló és Zirc közötti) szakasza az, ami miatt több szervezet is szót emelt: a turisztikai vonzereje miatt nem kellene megszüntetni a személyszállítást ezen a szakaszon. A friss tervezetben az olvasható, hogy az érintett vasútvonalon a Veszprém és Zirc közötti szakaszon szüntetnék meg a személyszállítást. nem elhanyagolandó tény, hogy Zirc és Veszprém között a vasútvonal nem 20 tonna vagy annál nagyobb tengelyterhelésű szakasz. A vonalat tehát Zircnél elvágnák, de Győr felől megközelíthető maradna a turisztikai vonzerő miatt már említett szakasz. A káposzta is megmarad, a kecske is jóllakik.

Rajkát szúrják ki?

A harmadik szakasz korábban nem szerepelt a veszélyeztetett szakaszok között, októberben azonban megjelent a Rajka/Hegyeshalom-Mosonmagyaróvár szakasz is egy listában, amelyen azokat a vonalakat vizsgálták, ahol a vasúti személyszállítást buszokkal helyettesítenék. Az ötlet mindenkit meglepett, főként az érintett településeken élőket. A helyzet itt is finomodott: a legfrissebb dokumentumban a Rajka és Hegyeshalom közötti vasúti szakaszról írnak, miszerint ez a szakasz "bezárható". A "bezárandó" kifejezés a nemzetközi áruforgalomban fontos szerepet játszó szakasz személyforgalmára vonatkozik csak, azon belül is a nem nemzetközi járatokat érinti. A MÁV-START szerint - úgy tudjuk - nem érintené a megszüntetés a nemzetközi forgalmat. Ezzel a mondattal csupán az a probléma, hogy a rajkai vonalon jelenleg egyetlen nemzetközi járat sem közlekedik, a nyári időszakban volt egy Amicus nevű nemzetközi gyorsvonat-pár, amely Prágától Budapest Keleti pályaudvarig közlekedett (ez megállt Rajkán is), illetve szintén nyáron közlekedett a Jardan nemzetközi gyorsvonat-pár Split és Prága között (belföldön a Gyékényes, Nagykanizsa, Zalaszentiván, Szombathely, Csorna és Hegyeshalom, illetve vissza irányban) amelynek szintén egyik megállója Rajka volt. Az Amicus helyett most belföldi gyorsvonat-pár közlekedik Budapestre, a Jardan helyett azonban másik vonat nincs. Pozsony felé jelenleg egyáltalán nincs vasúti közlekedés Rajáról. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ha valaki Győrből Pozsonyba akar utazni vonattal, azt csak egy budapesti vagy bécsi átszállással teheti meg. A nemzetközi személyszállítás hiányosságairól Szőke László, Hegyeshalom polgármestere is beszélt hétfőn a Lajta Rádiónak adott interjújában.

Valaha fontos nemzetközi csomópont vclt a rajkai vasútállomás.
Valaha fontos nemzetközi csomópont vclt a rajkai vasútállomás.


Mely vonatok fognak megszűnni a tervezet szerint? Egy személyvonat-pár Hegyeshalomig, egy személyvonat Csornáig (ezek a reggeli órákban közlekednek, tehát a munkába, iskolába eljutást segítik), hajnalban indul egy (illetve nem a nyári időszakban két) gyorsvonat Budapestig, valamint a Győr és Hegyeshalom között közlekedő személyvonatok közül a nem Eurégió vonatok (vagyis minden második) kiindulási, illetve végállomása Rajka (ez azt jelenti, hogy Rajkáról kétóránként indul jelenleg vonat Győrbe). A személyszállítás megszüntetése egyébként nem csak a rajkaiakat érintené hátrányosan, hanem a bezenyeieket is, akik még egy VDSZSZ-sztrájkkal súlyosbított napon is sokan utaztak a vonatokkal, annak ellenére, hogy a vasúti megállóhely Bezenye központjától távol esik.

Biciklik sorakoznak a bezenyei megállóhelynél.
Biciklik sorakoznak a bezenyei megállóhelynél.


A személyszállítás megszüntetésére a párhuzamosságok megszüntetése érdekében kerül sor a közlekedési minisztérium szándéka alapján. Egy korábbi tanulmány szerint Rajka és Bezenye vasúti közlekedése buszokkal pótolható anélkül, hogy újabb buszokat kellene üzembe állítani. Ezzel a megállapítással azért sántít valami, a buszok kapacitása és a járatok sűrűsége miatt is. Jelenleg például délelőtt busszal nem lehet Rajkáról vagy Bezenyéről Mosonmagyaróvárra jutni (8.14 után 12.44 -kor indul a következő busz).

Bzssal sem lenne jobb.
Busszal sem lenne jobb.


Rajkával kiszúrnak?


Ha a tervezett vonalbezárás valósággá válik, biztosan szükség lesz újabb buszjáratokra ahhoz, hogy legalább Mosonmagyaróvárig biztosítani lehessen a rajkaiak és bezenyeiek közlekedését (azokét is, akik most vonattal járnak). A Rajka-Mosonmagyaróvár út busszal is és vonattal is körülbelül 22 percig tart. Ha valakinek Győrben akadna dolga, és Mosonmagyaróvárra a jövőben busszal kell elutaznia, biztosan nem fog vonatra szállni, ehhez ugyanis keresztül kellene utaznia egész Mosonmagyaróváron, a buszállomás és a vasútállomás ugyanis 3,5-4 kilométerre van egymástól, a helyi járat meg nem olcsó. Egyértelműen kényelmetlenségekkel járna ez.

Rajka.
Rajka.

Megéri?

Logikus kérdés, hogy mit takaríthat meg ezzel a MÁV? Nos, a válasz az, hogy valószínűleg nem sokat. A pályaszakaszt a teherforgalom miatt a személyszállítástól függetlenül karban kell tartani, és jegyvizsgálóból, mozdonyvezetőből sem kell kevesebb azért, ha decembertől a vonatok nem Rajkáról, hanem Hegyeshalomból indulnak Győrbe. Jegykiadás Bezenyén nincs, Rajkán a Lokomotív Étteremben kapható vonatjegy. A bezenyei megállóhelyre most sem költhetnek túl sokat. Legfejlebb a rajkai várótermet nem kell majd fűteni, és az állomás személyzete csökkenthető 1-2 fővel. Tényleg megéri?

Olvasóink írták

22 hozzászólás
12
  • 22. Griffin 2009. október 22. 13:11
    „messze nem a vasutasok szabadjegye viszi csődbe a mávot, ezt én is tudom,csak példaként írtam, hogy amikor utasszámlálási adatokkal jönnek a veszteséges vonalak felszámolását ellenzők, akkor az összeszámlált utasok nagy része vasutas,és sántítanak az adatok, hogy "de ezen a vonalan mennyien utaznak naponta, ne zárják be"”
  • 21. lezlidzsi 2009. október 21. 09:16
    „A Veszprém-Zirc szakasz megszüntetése kapcsán nem kicsit durva a "a káposzta is megmarad, a kecske is jóllakik" mondat. Győri szempontból talán. A vonal utasforgalma szempontjából viszont teljesen rossz döntést sikerült így kommentálni. A Veszprém-Bakonyszentlászló szakasz forgalmának jelentős részét a Veszprém és Győr felől érkező kirándulók tették ki, a Veszprémiek egy része pedig a pesti vonatokról szállt át. A Veszprém felől érkezőket tehát ezzel a döntéssel valószínűleg teljesen kizárják a forgalomból. Szintén ugrani fog a nyáron nagyszámú biciklis, akik a Balaton felől szállítják haza a kerékpárokat. Szóval a 40 km-es bakonyi szakasz fele ugyan megszűnik, de az utasforgalom a maradék szakaszon is nagy mértékben csökkenni fog, tehát auz üzemeltetés során keletkező veszteség nem fog a megszűntetett szakasz hosszával arányosan csökkenni. Zircen ráadásul két éve az állomáshoz is építettek egy buszpályaudvart, amit senki sem használ, mivel 4-5 db vonat járt naponta... Így a jövőben sem fogják használni. Hany millióból is épült? Szóval ha megnézzük mennyit spórolnak, összevetjük a feleslegessé váló buszpályaudvar árával és a keletkező kellemetlenségekkel, nem biztos, hogy jóllakik az a kecske...”
  • 20. omarhulm 2009. október 21. 00:10
    „Pár tévedést szeretnék kijavítani:
    1. A Volán járatain is ingyen utaznak a rendőrök.
    2. A kedvezményes menetjegyeknél van a cégeknek vesztesége, már nem úgy van ahogyan régen, MERT mondjuk egy 90%-os kedvezményű jegy esetében 10-et fizet az utas az állam meg kb 60-at. A maradék 30%-ot pedig a Volán vagy a MÁV "fizeti" hogy vihesse az utast...”
  • 19. kisem 2009. október 20. 23:33
    „Ez az egész hasonlít a mesebeli Kisgömböc esetére, amelyet ráadásul még tömnek is.
    Magyarországon a közösségi közlekedés két ága mint vetélytárs működik egymás mellett. Az időközben jelentősen felpumpált Kisgömböc Volán-társaságok a saját pozíciójuk megtartása érdekében ott is jelentkeznek a feladat átvállalására, ahol nem tudnak (ők) sem javítani a szolgáltatás minőségén. Lásd: Csorna-Pápa megszüntetett vonal.
    Vagy itt van a Győr-Szabadhegy - Veszprém vonal tervezett csonkítása. Úgy badarság, ahogy megfogant a szülője fejében. A még megmaradó minimális teherforgalom miatt továbbra is fenn kell tartani a Jutas-Zirc közötti pályát, viszont a Veszprém felől érkező bakonyi turisták elkezdhetik az erőnléti edzéseket, mert minden túrájuk végén el kell valahogy jutniuk Zircig vagy a 82-es út valamelyik buszmegállójába.
    Nem akarok durva jelzőt alkalmazni, de ez az elképzelés a legenyhébb szinten is eszetlenség.
    A Bakonyban éppen a Győr-Zirc, illetve a Veszprém-Bakonyszentlászló viszonylatoknak van a személyforgalom szempontjából érdemi szerepe és ezek éppen a legfrekventáltabb területen biztosítana normálisnak mondható közlekedési lehetőséget.”
  • 18. Bokk 2009. október 20. 21:57
    „Ok, de én csak annyit írtam, hogy a kedvezményes jegyek kedvezmény részét az állam állja - ő adja a kedvezményt nem az adott cég -, azaz a közlekedési társaságoknak ebből nincs veszteségük. (Valójában van, mert az állam csak jó későn fizet, stb.) Szóval az, hogy kinek jár és miért, egy másik kérdés, az államnak kiadás, de szabályozása nem kötődik a vonalbezárások kérdéséhez.
    Egyébként a vasutasoknál a családtagok is kapnak, és nem csak az irodában keresnek az átlagosnál jobban, ez a jó érdekérvényesítő (országmegbénító) képességnek köszönhető.”
  • 17. Bry@n 2009. október 20. 21:40
    „Kedves Bokk akkor elmondanám neked,hogy a volánok csak két kedvezményt ismernek diák és nyugdíjast meg persze 65 év felett ingyenes.Míg a MÁV-nál mindenkinek van valami kedvezménye(kivéve a 26 és 65 év közöttieket de ha katona politikus rendőr vagy csak a legkisebb kínja is van már jár a kedvezmény).Griffinnek meg a vasutasok azért kapnak szabadjegyet mert van aki 40-50 km-ről jár be dolgozni és ha nem menne be akkor nem biztos,hogy te országjáró ember lennél.Na meg a másik fele kb a MÁV-nál dolgozik kb 20000 ember abból 8000 tuti irodista akik nagyon nagy léptékkel többet keresnek mint a melósok.”
  • 16. Bokk 2009. október 20. 18:36
    „Kedves Griffin, ebben teljesen egyetértünk, de sajnos jelen vasúti bezárási tervek nem ilyen koncepció alapján készülnek. Ehhez mondjuk egy hetes utasszámlálás kellene, esetleg két külön szezonban, mert lehet, hogy x időpontban egy járaton nincs utas, de egy másik járat tömve van. Azt pedig buszokkal kiváltani igen nehéz lenne.
    De sajnos itt most nem racionális átszervezés történik, nem azt vizsgálják hol folyik el a pénz. A belinkelt videó elején igen tanulságos példa van. Az újságíró autója tönkremegy, a fogyasztása 37,5l, mire ő leszereli az egyik kerekét mondván, így 1/4-el kevesebbet fogyaszt majd, hiszen a vonalbezárások kapcsán is úgy számoltak, hogy x Ft-ba kerül a MÁV-nál a 7000km-nyi vasúti pálya fenntartása, akkor ha bezárjuk x%-át, akkor spórolunk x%-ot a költségeken. Igazolja ezt, hogy egy hónapja még 40mrd Ft megtakarításról beszéltek, most pedig már csak 4mrd-ról. Azaz a MÁV pontosan ugyanolyan feneketlen kút marad, miközben a szolgáltatás még jobban visszaesik, a vasút forgalmát pedig a túlterhelt közutakra terelik. Sok kicsi sokra megy, ezért körültekintően kellene tervezni, egy vállalkozást sem lehet úgy átszervezni, hogy ha veszteséges, akkor visszafogjuk a termelést, azzal kevesebb veszteség terem. Fel kell deríteni a költségokozókat, át kell szervezni a működési folyamatokat, le kell építeni a vízfejet. A szociális alapú támogatási rendszer pedig nem közlekedési kérdés, a támogatott jegyeket az állam a MÁV (de ugyanúgy a volánok) részére kiegészíti, így ebből nem keletkezik a közlekedési társaságoknál veszteség. Amúgy viszont tényleg veszteséges a vasút, de valamennyit az államnak is be kell nyelni, a veszteség hatékonyabb minimalizálása viszont csak átszervezéssel, és nem bezárásokkal (persze ez is belefér, de csak szigorúan teljes körű átszervezés mellett) érhető el szerintem. Ha a buszközlekedésben is megjelennének a szükséges útfejlesztések valós költségei, az is veszteséges lenne. Ha annyit költött volna az ország az elmúlt években vasúti fejlesztésekre, mint mondjuk autópályákra, akkor ma előrébb tartana a vasút kihasználtság terén is, egyszerűen azért mert versenyképesebb lenne. A fejlesztés is kitörési alternatíva, csak rangsorolni kell a prioritásokat. Mindent nem lehet leaszfaltozni.”
  • 15. TBK 2009. október 20. 17:59
    „A közösségi személyszállítás sehol a világon nem nyereséges!
    Az áru szállítás fedezi a személyszállítás veszteségét.
    Csak hát abszurdisztánban ugye el kellett adni az aranytojást tojó tyúkot.
    Így lehet hivatkozni hogy a személyszállítást meg kell szüntetni a veszteségek miatt.”
  • 14. Griffin 2009. október 20. 17:11
    „Keves Bokk,észleltem, hogy nem arról van szó elsősorban,de az országot gyakran járó emberként sokat tapasztaltam azt, hogy ezeken a szárnyvonalakon 1-2 kocsis vonatok max 2-3 utassal közlekednek,+a kalauz.Namost ezért a 2-3 emberért(egyik álrokkant, például,90%-os kedvezménnyel, másik 65 év feletti,érthetően ingyen uazik, a harmadik vasutas-retyerutya, szabadjeggyel)ugyanúgy fenn kell tartani a vágányokat, a biztosítóberendezésket, a mozdonyvezetőt,forgalmistát, kalauzt fizetni kell,a járműjavítást végezni kell,ha dízel, ugyanannyit üzemanyag kell bele, mintha 100 ember húzna!Hol jön be ennek a költsége?Nyilván sehol.Állami cég, tehát az állam önti bele a pénz(hihetelen milliárdokról van szó),mint lyukas zsákba.A mi pénzünket.Minek?Kérdem én.Még a legnagyobb forgalmú vonalakon, a legzsúfoltabb IC jegybevétele sem fedezi a vonat egy útját,nemhogy ezek a kis vonalak!Nosztalgiából kár fenntartani(vagy vegye át vállalkozó, és utaztasson nosztalgiautasokat),az is lehet, hogy ez nem oldja meg a cég veszteségeit, de szerintem sok kicsi sokra megy alapon minden fillér erre kidobott pénz számít.Politikai kérdést, demagóg beszédet pedig teljesen felesleges ebből kovácsolni, meg nem old semmit.”
  • 13. Bokk 2009. október 20. 16:32
    „Kedves Griffin,
    a cikk címével ellentétben a tartalom főként nem a Győr-Pozsony járatról, hanem a belföldi közlekedésről szól. És az a baj, hogy a "szakemberek" ezt nem tudják pontos adatokkal mérni, azazhogy a kormány nem feltétlenül szakembereket kérdez, a tanácsadó nem egyenlő a szakemberrel. Egyfelől bezárandó vonal az, ami nem Pest irányába megy, másfelől a vonalakon nem minden vonat teljesen kihasznált, ha a kormány számokkal szeretné alátámasztani az igazát, akkor csak a kevésbé kihasznált járaton kell az utasszámot nézni. Az érintett vonalakon nem volt mondjuk egy hetes utasszámlálás, legtöbbször a helyiek nem is tudnak semmilyen hatásvizsgálatról.
    És a MÁV adósságállományához képest aprópénzt spórolnak, miközben a közösségi közlekedést tönkreteszik, a forgalmat az amúgy is rossz közúthálózatra terelik. A buszoknál nem jelenik meg a közút terhelésének költsége, miközben a vasútnál a pályaköltségek egyértelműen rá vannak terhelve a közlekedésre, így a valódi árakról sincs pontos kép.
    Javaslom az alábbi videó megtekintését, nagyon tanulságos:
    http://kotottpalya.blog.hu/2009/09/28/tomott_vonatokat_allitanak_le_1”
  • 12. Skip 2009. október 20. 16:16
    „Mi az hogy Győr-Győrszabadhegy útvonalat megszüntetni?!:O
    ez valahogy így nagyon hülyén hangzik...”
  • 11. Hunicum 2009. október 20. 15:37
    „Győr- Győrszabadhegy, Győr- Győr Ipartelep útvonalakat megszüntetni!”
  • 10. bigtibor1981 2009. október 20. 15:20
    „Sziasztok! A cim szerintem kicsit megtéveszto, mert ha Ausztria felol megyunk Győrből Pozsonyba, akkor elég Parndorfig elmennünk, és ott átszállni a viszonylag gyakran közlekedő vonatokra. Szerintem Móvár és Pozsony között lenne igény vonatokra, mivel elég sok szlovákiai lakos költözött át erre a környékre. Meg ugyebár Pozsonyban is sok munkához elég németül v angolul tudni, igy Magyarországrol is át lehetne járni. Jelenleg ez egy feltáratlan aranybánya...”
  • 9. arrabonem 2009. október 20. 15:16
    „Fura, hogy Győrböl még Budapestre megy vonat. Nem luxus ez...? Megéri...?
    MEGSZÜNTETNI!
    Gyűjtsünk aláírást! Mennyi végkielégítésre, sikerdíjra, mutyira futná belőle...”
  • 8. doreen 2009. október 20. 15:11
    „Pont adódna munkalehetőség Pozsonyban egy osztrák cégnél, és a kiutazás miatt sokan nem tudják megoldani. Kocsival kb fél óra sincs, nem hiszem el, hogy egy vonatot nem lehetne indítani... :S:S:S”
  • 7. kismarti 2009. október 20. 12:52
    „Ahelyett, hogy azon gondolkodnának a menetrend tervezők, hogy elindítsák a Győr-Pozsony járatot inkább megszüntetik a már létezőt is. Szerintem ezek alapján Bécs-Győr között sem kell járat, ha az ő fejükkel gondolkodom. Biztos lenne igény a Győr-Pozsony járatra is, de ha meg sem próbáljuk, hogy van-e rá igény, akkor honnan tudjuk, hogy nincs!”
  • 6. kikelet_ 2009. október 20. 11:58
    „#5: Győr és Pozsony között már kb 3 éve nincs közvetlen vonat!! A kedves cikkíró esetleg utánanézhetett volna, dehát ez Kisalföld...”
  • 5. Griffin 2009. október 20. 11:24
    „jó lenne, ha igaz lenne a hír, eddig milyen vonat járt Győrből Pozsonyba?csak egy-két nemzetközi,az pont elég volt, mutassanak már nekem olyan "tömeget"aki rendszeresen Győrből Pozsonyba jár életvitelszerűen...hisztériakeltés!
    Annak lenne értelme, hogy az EURegio oda is járna,az legalább szép, csenedes, csinos, tiszta,és tényleg hamarosan egy európai nagyváros(Pozsony)előszobája leszünk,illene ott lábat törölnünk..Tudomásom szerint néhány száz évig volt halvány szerepe Pozsonynak a magyar történelemben és ebben a régióban is,kár lenne ezt feledni,de azért jajveszékelni,demagóg módon viselkedni sem illik a napi 2-3 utasért fenntartott vasútvonalak miatt.Gondolom, szakemberek ezt pontos adatokkal tudják mérni, kár, hogy józanság helyett ez is politikai hecckampány lett.”
  • 4. walterpista 2009. október 20. 11:19
    „Környezetszennyezés, kényelem, eljutási sebesség, karbantartás stb...
    Ezeket a tényezőket kellene összehasonlítani az autóbusz és a vonat-közlekedés között.
    És ha megéri..... ?”
  • 3. Skip 2009. október 20. 11:06
    „igen is sokan járnak reggeli órákba ezen a vonalon. sok a bejárós Győrbe. Esti órákban már nem biztos, hogy tömve vannak a vonatok de ezért a pár km. miatt megéri?! Ezen az útvonalon mind csak az új gyártmányú motorvonatok járnak amiknek valószínűleg az üzemeltetése nem kerül annyiba mint egy régebben Giganttal vagy Szilivel húzott szerelvényé.”
22 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Embercsempészek a hegyeshalmi határátkelőnél

Kilenc kurd nemzetiségű török férfit találtak a rendőrök két osztrák személyautóban hétfőn este… Tovább olvasom