Kisalföld logö

2017. 08. 23. szerda - Bence 14°C | 23°C Még több cikk.

Mást akar a város és a Volán

Mosonmagyaróvár - Két körjárat kialakítását javasolja a helyi buszközlekedésben a menetrend kidolgozására létrejött önkormányzati munkacsoport.

A Kisalföld Volán tervezetében azonban egészen más elképzelések szerepelnek. A képviselő-testület csütörtökön dönt a járatokról.

Amint arról már több ízben beszámoltunk, egy önkormányzati eseti bizottság a Kisalföld Volánnal karöltve még az elmúlt évben új menetrend- és tarifajavaslatokat dolgozott ki a mosonmagyaróvári tömegközlekedés átszervezésére.

Erre azért volt szükség, mert az utóbbi években drasztikusan visszaesett az utasok száma.

A menetrendben és a járatok útvonalában tavaly decemberben lépett életbe a változás, az önkormányzat azonban csak azzal a feltétellel fogadta el, hogy néhány hónap tapasztalatai és utasszámlálás után felülvizsgálják a helyi buszközlekedést. A felülvizsgálatra azért is szükség van, mert módosítani kell a menetrendet a halászi híd átadását követően. Mára a Kisalföld Volán és az önkormányzati munkacsoport is elkészítette a saját új menetrendtervezetét.

Csütörtökön dönt a testület

Arról, hogy a mosonmagyaróvári önkormányzati munkacsoport vagy a Kisalföld Volán menetrend-tervezete lép majd életbe, mai ülésén határoz a képviselő-testület.

Lényeges eltérések a két tervezet között

A két javaslat között azonban lényeges eltérések mutatkoznak – tudtuk meg Muráncsik Lászlótól, a munkacsoport vezetőjétől. A képviselő elmondta: a Volán tervezete szinte teljes egészében a jelenlegi útvonalakat tartalmazza, az 1-es vonalat munkanapokon 15, szabadnapokon 21 és munkaszüneti napokon 17 járattal csökkentené.

Az 1/A vonalon a legkésőbbi busz időpontját kitolnák, míg a reggeli járat csak az evangélikus templomig közlekedne. A 4-es útvonala is rövidülne, nem menne el a gimnáziumig, 5/H jelzéssel pedig egy új járatot állítanának be, ami a Gyöngyös-lakótelep és a végállomás között közlekedne és kizárólag a Szigetköz felől érkező helyközi járatokkal működne.

Két körjárat az elképzelés alapja

Ezzel szemben a munkacsoport által kidolgozott javaslat legfőbb eleme két körjárat, amikkel kiszámíthatóan elérhető lenne a város egésze és csatlakozást biztosítana minden vonathoz.

Amíg a Volán javaslata 526 ezer kilométert jelent évente, addig a munkacsoporté 479 ezer lenne. Az üres járatok száma a bizottságnál kevesebb mint fele a társaság által tervezettnél.
A tervezet szerint 2-es jelzéssel működne az egyik körjárat, ami a vasútállomásról indulva a Kühne-gyár érintésével a Szent István király úton, a Mosonyi, Károly utcákon menne a városházáig, majd a Kossuth utcán vissza a vasútállomásra. Ennek a párja lenne a 8-as járat, ami ugyanezen az útvonalon a másik irányba közlekedne.

A javaslat szerint a 2-es minden félórában, míg a 8-as minden egész órakor indulna, menetideje pedig 18 perc. A munkacsoport elképzelései szerint az 5-ös is körjáratként közlekedne, ezzel a külső városrészek is elérhetőek lennének.

Az útvonala a Királyhidai úti végállomásról indulna, a Pozsonyi úton a Feketeerdői úti temetőig, onnan a majoroki városrészen át a Gyöngyös-, majd Halászi úti lakótelepre, a Kiserdő-, Mosonyi-, Aranyos-sziget, József Attila utcákon a vasútállomásra, majd a Fertő soron keresztül vissza a végállomásra.

Ennek párja a 6-os járat lenne, ami kisebb eltérésekkel szinte ugyanezt az útvonalat tenné meg az ellenkező irányban. Mindkét járat kétóránként indulna, a menetideje pedig 30 perc. A bizottság javasol továbbá egy járatot 5/H jelzéssel, ami az autóbusz-végállomás, a Kálnoki utca és a Gyöngyös-lakótelep közt közlekedne.


Fizetőparkolók a vasúton?

Muráncsik László hangsúlyozta: míg a Volán javaslata 526 ezer kilométert jelent évente, addig a munkacsoporté 479 ezer lenne. A társaság menetrendtervezetében az úgynevezett rezsikilométer – ami az üres járatokat jelenti – 5600, a bizottság javaslatában ez mindössze 2500 kilométer. A munkacsoport vezetője szerint az ő menetrendjük nem csupán olcsóbb lenne, hanem az utazók számára is kiszámíthatóbb és hatékonyabb. A képviselő hozzátette: a testületi ülésen javasolni fogja, hogy az önkormányzat alkosson drosztrendeletet a taxik várakozásának szabályozására, illetve parkolórendelet-módosítást is: szerény mértékben fizetővé tennék a vasútállomáson lévő parkolókat.
Az önkormányzat szakbizottsága minap tartott ülésén a két javaslat közül a munkacsoport menetrendtervezetét támogatta, a képviselő-testület pedig várhatóan mai ülésén dönt a kérdésben.

Olvasóink írták

24 hozzászólás
12
  • 24. Muaddib 2010. május 04. 00:00
    „Pancser!
    Napközben fő időben menj végig a Fő utcai buszmegállók mögött és nézd meg a falakat

    Javítva Bocs!”
  • 23. Muaddib 2010. május 03. 23:53
    „Pancser!
    Napközben Fő időben menj végig a fő utcai buszmegállók mögött és nézd meg a falakat /Az épületek falai nem buszmegálló része/a járdán még véletlenül sem állnának, odébb ha mész, pedig nem az a buszmegálló!
    Volt olyan üzlet, akinek a teljesen új bejáratát tették tönkre, hogy karosszéknek használták az ajtót.
    Nem haragszom a vidékiekre de, sokan nem tudnak viselkedni várakozás közben, szarnak más tulajdonára.
    Beállnak az ajtóba, összesározzák a lábukkal támaszkodás közben a falat, unalmukban szétnyomkodják a külső disz stukkókat, stb
    Én nem a bevásárlásról írtam valószínű félre értetted!
    De vagy elfogult, vagy napközben nem jársz arra!
    De ha kíváncsi vagy a témára menj be azoknak az üzletekbe, ahol buszmegálló van előtte és kérdezd, meg hogy a vidékiek mivel járulnak hozzá az épületek amortizálásához.
    Nem beszélve a sok mocsokról, amit otthagynak!
    A helyi Kisalföld volán meg nem foglakozik vele, hogy a buszmegállók el vannak nyújtva és sokallva.”
  • 22. pancser 2010. május 03. 17:33
    „Egészen másként van, még soha nem akadtam el a vidékiekben. Miért haragszol a vidékiekre? Nem te vagy véletlenül helybéli létedre az egyik leamortizáló? A tömegek elpártoltak a belvárostól, de nem azért mert rossz a közlekedés, hanem azért mert nincsen ott egy rendes bevásárlóhely, vagy alig akad. Aqz autós világban nem leht lerombolni a föld színéig a fél belvárost azért, hogy a másik feléhez oda lehessen jutni. egyébiránt a Lajta-parton még mindig találni parkolót, csak egy kicsit gyalogolni kell.”
  • 21. deadcode 2010. május 03. 17:29
    „akkora a verseny a taxitársaságok között,nagyobbnál nagyobb akciók, hogy a buszközlekedés labdába se rúghat a magas jegyáraival,taxival jobban megéri menni.no meg az országban több MEGYESZÉKHELYEN is olcsóbb a helyibuszjegy ára mint óváron.”
  • 20. Muaddib 2010. május 03. 13:46
    „Mosonmagyaróvár Fő utcáját mikor fizetőssé tették, akkor azt mondták, hogy majd lesznek új parkolók!
    Ennek ellenére nem, hogy alig van parkoló de, ilyen út állítom az országban nincs még egy, mint a Fő utca
    Megszámolta valaki hogy azon a kicsi szakaszon mennyi túlzsúfolt vidéki buszmegálló van.
    Napközben gyalog nem tudsz elmenni a vidékiektől, az üzletek panaszkodnak, hogy a buszmegálló mögötti épületeket leamortizálják az ingázók!
    Na itt kellene rendet tenni!
    A Mosonmagyaróvári belvárosi tömegközlekedés meg vicc!
    egyes szakaszokat teljesen elkerül és a járatok ritkasága, meg magáért beszél és csodálkoznak, hogy nincs utas.
    Azért nincs, mert nem számítanak rá az emberek!”
  • 19. balintos66 2010. május 01. 09:30
    „18.!
    Előtte meg az óvári póstánál!”
  • 18. pancser 2010. május 01. 08:24
    „Előtte meg még többet nem.”
  • 17. Óváriferi 2010. április 30. 19:04
    „14.

    "Még annyit, semmi keresnivalója nincs a buszosok központjának az állomáson. Nincsen ott elég hely, miért csinálnánk ott még egy kis zűrt."

    Több, mint 20 évig ott volt a buszvég, városi és vidéki egyaránt. Nem volt káosz és volt hely is...”
  • 16. 01010 2010. április 30. 09:16
    „Miért nem lenne jobb egy helyen minden tömegközlekedés ???
    Aki vonattal jön az plusz egy jegyet vagy bérletet vehet, ha Halászira, rajkára.... akar kijutni(és a plusz idő????)
    Amúgy a vasútállomáson a Terület nagyobb, mint az újban!!”
  • 15. Apa... 2010. április 30. 08:39
    „13. és 14. pancser!
    A korábbi kommenteket figyelve egy csomó hozzászólásoddal nem értettem egyet.
    Ezzel a kettővel most teljesen azonosulni tudok. Nem is vagy te olyan pancser...”
  • 14. pancser 2010. április 30. 00:11
    „Még annyit, semmi keresnivalója nincs a buszosok központjának az állomáson. Nincsen ott elég hely, miért csinálnánk ott még egy kis zűrt. Különben is a Tesco-ba sokkal többen járnak, jönnek mennek mint az állomásra. akik a bizottság ellen írnak tudniuk kéne, hogy a város nem fejőstehén, ahonnét csak elvenni lehet, de még parkolódíj formájában sem akarnak hozzájárulni a közös ügyekhez, önzés, önzés.... és megint csak önzés!”
  • 13. pancser 2010. április 30. 00:03
    „Minden parkoló ami közpénzből van legyen fizetős, mi ebben a piszokság? Káosz attól van ha nem fizetős a parkoló. Tessék csak szombaton a mosoni piac környékére látogatni. Nagyon bögyömben van egy utánfutós állampolgár aki egyszerre 3 azaz három helyt foglal el az ingyen parkolóban. Fizetős parkoló az rend és takarékosság és a város bevétele nő. Ami a buszjáratokat illeti: Mi köze ennek a pornóképekhez butuskák, mondhattam volna szebben is az is b-vel kezdődik. A téma a buszközlekedés. Két oldal, kétféle érdekeltség. egyikek a céget kell veszteségmentesen műlködtetni, a másik az utazók oldaláról közelít. Nem minden érdek esik ám egybe! Ha a bizottság rosszul kalkulált azt vissza lehet csinálni. Nekem, nekünk az utazók érdeke az első nemde. Mindenkinek aki szolgáltatásból él mégiscsak az lenne a feladata, hogy kedvébe járjon a vevőinek. Készüljön kalkuláció, vessék egybe a különféle elképzeléseket és alkossanak valami közöset.”
  • 12. kuráncsik 2010. április 29. 22:37
    „Már régóta követem a móvári kommenteket,és feltűnt mlac folyamatos védőbeszédje Muráncsik László cikkei kapcsán. Csak nem próbál anonim maradni? mlac= Muráncsik László.(érdemes megnézni a korábbi cikkeket) Még ez sem megy neki,nemhogy a közösségi közlekedés szervezése.Ő egy ilyen egyenes ember, akire büszke lehet a város önkormányzata. Csak sajnos,mi lakók isszuk meg a levét az ő okoskodása miatt. Jó parkolást és utazást mindenkinek!!!”
  • 11. mlac 2010. április 29. 21:48
    „10!
    Te érted amit írsz????
    :-)))”
  • 10. Azidegen. 2010. április 29. 21:00
    „Igen Tisztelt "hozzák vissza a pályaudvart a vasútállomásra rajongók"...a vasút állomás elötti terület a MÁv és a vasút társaság tulajdona,akik ha nem akarják akkor nem adják el a területet senkinek.innentől kezdve oda akarhat bárki,bármit építeni.
    Mindenki a maga igazát fújja...mert van akinek jó,hogy a Tesco mellett van a végáll,van akinek nem és vannak olyanok is akiknek mindegy ,hogy hol van mert nekik sehol sem lenne jó,mert nekik a lényeg,hogy bele tudjanak okoskodni a témába.Akárhol is legyen a végállomás valaki mindig a város másik részéről fog oda utazni.
    Majd nézzétek meg az új menetendet amit a "pornokirály "néven elhíresült HOZZÁÉRTŐ emberke és társai találtak ki.Akkor lehet kommentezni és a Volánt szídni amikor ők azt csinálják és annyit amit nekik megszabnak ill.kifizet az önkormányzat.
    Ezzel nem a Volánt védem,csak nem árt ha tisztában vagyunk a dolgokkal.

    Kíváncsian várom a reakciókat.”
  • 9. gyula2570 2010. április 29. 20:40
    „Igazuk van az előttem szólóknak, szerintem is egyetlen normális megoldás lenne, ha a vasúton lenne a buszvég.
    Akkor nem kellene minden busznak üresen megtenni a Városháza és a Tesco közti felesleges kilométereket.”
  • 8. mlac 2010. április 29. 19:31
    „Aki naponta ingázik, az ne foglalja a parkolóhelyet!
    Menjen busszal, a cikk szerint ezután módja is lesz rá!
    Lehet, hogy most még nem aktuális a parkolódíj bevezetése, de előbb utóbb lehet realitása, aki teheti szálljon buszra, főleg, ha a város ezt biztosítja is!
    Ha nem, akkor nincs miről beszélni!
    Egyébiránt Győrben is fizetős a vasútállomás előtti parkoló!”
  • 7. Óváriferi 2010. április 29. 19:28
    „Tisztelt Muráncsik László és a szakértői testület!

    <moderálva> Nem elég, hogy az állomáson így is káosz van, még nagyobbat akarnak a parkolók fizetőssé tételével?
    Hozzák vissza a buszpályaudvart az állomás elé és akkor nem lesz ilyen káosz!
    Ha meg keveslik az utast? Hangolják össze a buszokat a vonattal plussz csökkentsék a jegyárakat, mert egy családnak százszor jobban megéri taxival menni bárhova, mint busszal.”
  • 6. urbaniastapista 2010. április 29. 16:21
    „Vissza kell tenni a vasútállomáshoz a buszpályaudvart,
    buszokat szigorúan a vonatokhoz igazítani (a vidékieket is). Az, hogy körbejárják a buszok az egész várost, az még akár jó ötlet is lehet.”
  • 5. spqr 2010. április 29. 16:14
    „Látszik, hogy a javaslatokat olyanok dolgozták ki, akiknek fogalmuk sincs arról, mire van szükségük az embereknek. A parkolót bővíteni kellene, nem fizetőssé tenni! Ilyen tömegközlekedés mellett kevesen engedhetik meg maguknak azt a "luxust", hogy busszal menjenek az állomásra. Aki ezt megszavazza, próbáljon meg minden reggel kijutni az állomásra, hogy onnan vonattal továbbmenjen dolgozni. Nem tartozik szorosan ide, de mégis. Valószínűleg egy képviselő sem szokott kerékpárral közlekedni a városban. Évek óta semmi nem történik a biciklisek érdekében. (A Kálnoki úton, a Lajta-híd után építettek 150m kerékpárutat, ahol egyébként negyedóránként közlekedik egy autó.) Azt is el kellene érni, hogy életveszély nélkül el lehessen jutni biciklivel, mondjuk a Duna lakóparktól vagy a Tesco környékéről a vasútállomásra.”
24 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ráfáztak: üres széfet találtak a húsüzemben

Ismét betörtek a darnózseli húsüzembe szerda reggelre virradóra. A célpont ezúttal is a… Tovább olvasom