Kisalföld logö

2017. 03. 23. csütörtök - Emőke 5°C | 19°C Még több cikk.

Magyar, osztrák, szlovák aszfalt: miért a miénk a legrosszabb?

Valami hiányzik a magyar aszfaltból, amely megvan az osztrákban és szlovákban. Videós útkörkép három országból.


Nagyon gyenge minőségű a magyar utak burkolata. Egy kis körút keretében megpróbáltuk összehasonlítani néhány közel azonos forgalmú útszakaszt Magyarországon, Ausztriában és Szlovákiában. Sajnos az eredmény lehangoló, tényleg nagyon gyenge minőségű a magyar utak burkolata.

Győrből indultunk az 1-es számú főúton Hegyeshalom felé. A főút néhány kivételtől eltekintve jó állapotban van, amelyhez az is hozzájárulhat, hogy az út alapját néhány szakaszon a római korban is használt út képezi.

Alsóbb rendű utakat is szemügyre vettünk, így az Öttevény és Kunsziget közötti utat is. Töredezett útszélek, gödrök, tengelytörő kátyúk vannak ezen a másfél kilométeres szakaszon.

Innen a Bolgányi-hídon át a szigetközi úton haladtunk tovább az osztrák határ felé. Az út hol ilyen, hol olyan: van, ahol felújított, jó minőségű aszfaltot, és van, ahol nyomvályúkkal, kissebb-nagyobb gödrökkel tarkított burkolatot találunk. A Halászihoz tartozó Arakra is bementünk, ahol sajnos a pocsék állapotú falusi utca mintapéldáját láttuk, ahol több a lyuk, mint a normális állapotú útburkolat.

Toldozott-foldozott aszfalttal Mosonmagyaróváron is találkoztunk, ahogy normális minőségű úttal is.

Az 1-es főút határ előtti kilométerei messze nincsenek olyan jó állapotban, mint például Öttevény környékén. A határon átérve aztán a futóművek azonnal tudják, hogy másik országban járunk.

Ausztriában Nickelsdorf (Miklóshalma) volt az első megálló. Sem a város előtt, sem a városban, sem a város után nem láttunk még közepesnek mondható úthibát sem, pedig kerestünk. Gattendorfban (Lajtakáta) is hasonló képpel találkoztunk, pedig itt még a falu határában futó utcáig is elmentünk. Kittsee (Köpcsény) volt az első hely, ahol lyukat találtunk az aszfalton, de az is anyagvizsgálati mintavételi kör volt.

Szlovákiába Jarovcénél (Horvátjárfalu) léptünk be, ahol még nem is volt feltűnő a váltás. A Bratislava (Pozsony) felé vezető 2-es számú úton annál inkább érződött, hogy már nem Ausztriában vagyunk.

A találomra kiválasztott pozsonyi városi úttest nem volt sokkal jobb, mint a mosonmagyaróvári minta. A csúcsforgalomból kikeveredve Bacsfán (szlovák néven Bac) álltunk meg legközelebb, ahol a tipikus szlovákiai falusi utcát próbáltuk bemutatni: egy-két úthibától eltekintve az út jó állapotban volt.

Aztán egy jóval kisebb forgalmat lebonyolító úton Gabcikovo (magyar nevén Bős) felől érkeztünk meg Medvére (Medvedov). Némi hullámvasút-effekt ugyan volt, de a hasonló forgalmú és szélességű szigetközi úthoz képest itt is a szlovák aszfalt bizonyult a jobbnak.

A vámosszabadi híd szlovákiai oldala előtti kilométeren viszont sokkal rosszabb állapotban van az útburkolat, mint a magyar oldalon, Vámosszabadinál.



Ausztriában azt érzi az ember, hogy törődnek az út állapotával, és nem csak akkor, amikor már baj van. És a szlovákiai állapotok is egyre inkább ebbe az irányba mutatnak.

Tény, hogy az utak állapota elsősorban mentalitás és pénz kérdése, és ebben sajnos mindkét szomszéd jobban áll nálunk.

Olvasóink írták

73 hozzászólás
  • 73. Alex64 2011. február 01. 00:16
    „Nem kell elhagyni a várost hogy lehetetlen viszonyokkal találjuk magunkat szemben. Károly utca körforgalomtól kifelé a főút felé majd tovább a Kossuth útig. Javítás módja 30-as tábla. Fő utca Kórháztól a Deáktérig már szinte baleset veszélyes súrolja (lassan ide is ki kellene tenni a 30-as táblát jó magyar szokás szerint) Deáktértől a halászi út irányába lassan járhatatlan. Ráadásként a múlt év végén roham léptekben (feleslegesen jó időben felmart) 86-os út egy szakasza Moson-udvar után már most jelentkeznek a hibák. Szerintem megjön a tavasz fellehet majd tekerni mint a szőnyeget. Hát ez a magyar útépítés”
  • 72. Ing.Böck 2011. január 29. 07:52
    „Hacsak az aszfalt lenne a legrosszabb !!!!!”
  • 71. 01010 2011. január 27. 20:47
    „70 egyszer már írtam
    "34. 01010 2011.01.25. 14:25
    "15 Amíg lábbal tapossák a kátyúba az anyagot, addig ne várjunk minőség javulást!"
    Hidegaszfalt "hagyományos" kb. 4-10 nap alatt éri el a szilárdságát. Azaz addig tömörödik...Természetesen csak kis lapát felületű burkolati hibánál használható"”
  • 70. ladarevolution 2011. január 27. 13:52
    „Városközponti buszmegálló kátyúzás 1 perccel ezelőtt:

    1 lapát aszfalt, kicsit megtapossuk, pár lapátcsapkodás, kész.
    mindez 6 emberes munka.

    ennyit erről :D”
  • 69. mérpontén 2011. január 26. 20:14
    „59. 64. 66-os cikk íróinak teljesen igazuk van!
    A magyar autópálya jobb minőségű mint az osztrák!
    Én, minden nap kinn vagyok Bécsbe, hát katasztrofálisak az utcák is!”
  • 68. zeta62 2011. január 26. 18:24
    „67. kovacsne24 2011.01.26. 18:00

    Nem tudom, tuti bennem van a hiba, de gőzöm sincs, mit akartál evvel hozzátenni az úthálózatok állapotához...?”
  • 67. kovacsne24 2011. január 26. 18:00
    „Himnusz.
    Közel 200 éve az Ország imája, kicsitől, felnöttig, legszegényebb embertől államfőkig, mindenki vigyázzállásban nagy tisztelettel hallgatja, énekli, nsem számít baloldal, jobboldal, ott mindenki
    magyarnak vallja magát. Akinek nsem tetszik a szöveg, vegye le a hangot, ma könnyen megtseheti, s élvezze a zenét, mert az is gyönyörü!
    kné24”
  • 66. Roly 2011. január 26. 08:58
    „dnw599 Igazad van ! Az A4 egy kalap ... , a határ előtti szakaszon jobban ráz, mint egy rázógép. Bécs előtti bevezetőszakasz előtt érdeme elmenni wc-re , mert ott az út kirázza belőled a sza...t is. Bécsben meg sok helyen van még macskakő is, nem beszélve az alsóbbrendű szétgyúrt utakról.”
  • 65. elemér 2011. január 26. 00:36
    „Általában az utak kategoriája, financirozása és szabványai a hovatartozástol függ. Nemlehet egy föutat hasonlitani valami vidéki uthoz.”
  • 64. dnw599 2011. január 25. 21:28
    „Azert szerintem az M1-nek nem kell szegyenkeznie. Mindennap Becsbe autozom, es hazafele megkönnyebbüles aterni az A4-röl az M1-re.
    Mult hetvegen pedig Pozsonyban voltam a repteren, de nem az autopalyan mentem, hanem Oroszvarnak es Ligetfalunak, hat annal katasztrofalisabb katyutengert ritkan latni, es nem kis utak azok sem, ketsavos fö közlekedesi ut a varostablatol.”
  • 63. bálint83 2011. január 25. 20:01
    „A Magyar autópálya szerintem viszonylag jó minőségű! A többi utak azok helyenként katasztrofálisak az tény!
    A Cseh pálya is olyan hogy Prága és Brün közt kerülgetni kell a gödröket, arról nem is beszélve ,hogy lapokból van összerakva és szét rázza az embert! A Német pályán is a mostani tél miatt sok helyen 120-as korlátozás van az úthibák miatt!”
  • 62. Patriot 2011. január 25. 19:50
    „A4-es szerintem ritka ..ar a dilatációktól idegösszeomlást lehet kapni, hazaérve megváltás a M1-es.
    Szerintem ez is hozzátartozik az igazsághoz, amúgy a többivel egyetértek.”
  • 61. zeta62 2011. január 25. 19:21
    „59. hovatovabb 2011.01.25. 19:05

    Az a kivétel, ami erősíti a szabályt!
    Olyan utakon jártam kis falvak közt, ahol még sárga a felező, a minőségét a 85-ös főútéval elcserélném szívesen!”
  • 60. blise 2011. január 25. 19:18
    „Nem kell messze menni, nézzétek meg Győrben a lakóutcaprogramban felújított utakat. Van olyan amit tavaly nyáron több héten keresztül "újítottak fel", és most egy bő fél éve elteltével be van szakadva. (Tarcsay V. utca az óvodánál). Én igenis elővenném azt az embert aki aláírta és átvette, hogy okés volt. Aztán a kivitelezőt kötelezném, hogy elölről az egészet újra. nem 1x1 négyzetméteres foltot, vagy egy csíkot. Az egészet, és ez lenne a törvény, majd utána gondolkoznának, hogy megéri-e elcsalni valamelyik fázisban a pénzt. Ez így egy vicc. Minta egy lyukas tartályba kéne tölteni mindig a vizet, és panaszkodni, hogy sok a vízdíj.”
  • 59. hovatovabb 2011. január 25. 19:05
    „"56 vaszilij -ha tehetném csak ausztriában autókáznék,mert nem cseszné szét a kocsimat a rossz út."
    Akkor biztos nem jártál Nickelsdorfnál az autópályán !!!
    Repedés, kátyukák, és ahol kijavították ott DOMBOK vannak a pályán !”
  • 58. blaze 2011. január 25. 19:05
    „56. vaszilij

    Teljesen egyetértek veled! Szeretem Magyarországot, szeretem a magyar embereket, de utálom a Magyar Államot!!”
  • 57. hovatovabb 2011. január 25. 19:02
    „Szakiktól függ milyen lesz az út!!!!
    Az Óvári piac melletti út és járda (Vízpart utca) Jó minőségű még így több év után is ! :)
    Egy JÓ Csapat készítette :)
    Ha jól tudom KONRÁD-nak hívták a Vezetőjüket.”
  • 56. vaszilij 2011. január 25. 18:33
    „ohh mennyi hozzászóló:)ha tehetném csak ausztriában autókáznék,mert nem cseszné szét a kocsimat a rossz út.Bezzeg tőlem elvárják jó műszaki állapot,téli nyári gumi,megfelelő abroncsmélység,Szóval lehetne sorolni még mimindent kérnek tőlem.tankoljam a legdrágább hazai jövedékiadós benzint a csóró nem bejelentett fizetésemből.kezd .urvára elegem lenni hogy mindenki egy .ülye .asznak néz.Ja a kátyúk??olyan a magyar úthálózat mint maga az ország!”
  • 55. Peti85 2011. január 25. 18:14
    „53. zeta62 2011.01.25. 17:46
    "Én ugyanis azt írtam, amíg "úgy"újítanak fel..."

    Így már érthető, az " jel nélkül kicsit félre értelmeztem...sorry.”
  • 54. pancser 2011. január 25. 18:03
    „37. "fióka"
    "Épp a minap olvastam valahol ,hogy viktorka a rettenthetetlen kitályunk,uralkodónk,cárunk,fáraónk,nérónk ismét épít autpályát 20km-ert most üljetek le 1milliárd forinból.köszönjük emese"
    Tudod én meg sokat rovom az utakat. Nekem meg az utolsó 8 évről az a tapasztalatom, hogy a szovc-lib kormány országlásának hosszával rosszabbodott az utak állapota, a 86-os úté biztosan. Nézd meg városunk szoci vezetés milyen utat építtetett a Kiserdőn át, az építő az Egerút volt. Átvették a selejt munkát.
    Tudod az általad felsorolt címek nem hangzanak rosszul, de Fletó az h.lye. Királynak híni valakit, vagy cézárnak az nem rossz, minden esetre a dilis rosszabbul hangzik a hadonászó túlmozgásos figurára vonatkoztatva.”
73 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A mecséri srácok ötször fürödtek meg a jeges Dunában - videók

Riportunkban megismerhetik annak a két jó barátnak a történetet, akik eddig ötször fürödtek meg a… Tovább olvasom