Kisalföld logö

2017. 10. 24. kedd - Salamon 9°C | 13°C Még több cikk.

Közös fellépés az áramszolgáltatónál

A mosonmagyaróvári irodában a leggyakoribb megkeresési ok a fogyasztóváltozás bejelentése, a számlahiány.
„ A mosonmagyaróvári kistérségben nemrégiben az áramszolgáltató új ügyfélkezelési modellt vezetett be, mely egyszerre biztosítja az eredményes ügyintézést és a személyes kapcsolat lehetőségét a lakosság és önkormányzatok részére. Az E.ON Partner modell célja az elégedettség növelése volt" – mondta Takács Tünde a kistérségi társulás legutóbbi ülésén. A jelen lévő polgármesterek azonban indulatosan beszéltek a szolgáltatóról.

Gyorsabban lehetne intézkedni

A mosonmagyaróvári irodában a leggyakoribb megkeresési ok a fogyasztóváltozás bejelentése, a számlahiány, valamint a ki- és visszakapcsolás. Takács Tünde az önkormányzati igények kezeléséről elmondta: a városi hivatalokat havonta, a községieket negyedévente személyesen is felkeresik. Emellett az igényeket továbbítják s információkat is biztosítanak. Az önkormányzatok részéről főként a közvilágítással kapcsolatban merültek fel kérdések, észrevételek, gondok. Ennek bejelentésére külön ügyfélszolgálati vonalat hoztak létre. Szabó Miklós, a kistérségi társulás elnöke úgy vélekedett: megengedhetetlen, hogy időnként a bejelentést követő három héten belül sem intézkedik az áramszolgáltató. „A Városüzemeltető és Fenntartó Kft. (VÜF) rendelkezik megfelelő szakemberekkel, s gyorsabban tudnának intézkedni. Ez a megoldás mindkét fél számára megnyugtatóbb lehetne" – mondta. Az E.ON képviselője szerint hamarosan tárgyalni fognak a VÜF-fel.

Indulatok nélkül lehetetlen

Juhász József hédervári polgármester azt kérdezte: a bejelentést követően mennyi idő alatt kell a szolgáltatónak kijavítania a közvilágítást. Választ lébényi kollégájától, Kovács Gábortól kapott: „Negyvennyolc órán belül, ami nagy szél – haváriahelyzet – esetén nem érvényes. Ez így nem nevezhető szolgáltatásnak" – tette hozzá. Kurunczi Károly jánossomorjai településvezető úgy fogalmazott: „nem tudok erről indulat nélkül beszélni". Szerinte tarthatatlan lett a helyzet, az áramszolgáltatót „nem lehet elérni". Úgy véli, a korszerűsítéssel csapdába kerültek, a szerződést jól körülbástyázta az áramszolgáltató. Már jogászokkal is keresik a megoldási lehetőségeket. „Rengetegszer tárgyaltunk, mégsem jutottunk semmire." Kurunczi szerint helyi vállalkozókat sem tudnak megbízni a közvilágítás javításával, lehetetlenné teszik az önkormányzatokat, a „közpanasz pedig hozzánk fut be". Kovács Gábor azt kifogásolta: a korábban megkötött megállapodás inkasszót is megenged. Ezzel nemrégiben szembesültek, amikor 2,2 milliós inkasszót kapott az E.ON-tól a lébényi önkormányzat. „Kisebb településen emiatt bért sem lehetett volna fizetni, szerencsére mi átcsoportosítottunk" – mondta. „Ki kell ebből mászni: majdnem minden településen akad minősített szerelő, ő is el tudná végezni a hibajavítást." Juhász József szerint az önkormányzatok a lámpák darabszáma után fizetnek. „Ha ötszáz világítótestből mondjuk száz nem ég, s egy hét alatt sem javítják meg, akkor azt le kell vonni a hivatalok által fizetendő összegből."

Három éve feleslegesen fizetik

Ekker Károly kisbodaki polgármester egy érdekes esetre hívta fel a figyelmet. „Év végén számlaátvizsgálást tartottunk: kiderült, a szolgáltató olyan mérőóra után kért díjat, mely nem is önkormányzati. Olyan házszám van feltüntetve a csekken, mely magántulajdon, ráadásul csak az egyik fél részéről aláírt szerződésre hivatkoznak az ügyben. Több levélváltás után személyes megkeresést ígértek, melyre eddig nem került sor." Ekker Károllyal tegnap a kisbodaki Varga Attila Szabadság utcai házához is ellátogattunk, ahol a szóba került villanyóra található. Kérésünkre a polgármester kiszámolta: 2004 nyarától összesen 53 ezer forintot fizetett ki az önkormányzat ezen fogyasztó után.
A kistérségi ülésen a lipóti településvezető, Tóth Péter is panaszkodott: „Jó ideig nem tudtam bemenni a helyi vendéglőbe, annyian panaszkodtak a közvilágítás megoldatlan helyzete miatt. Végül saját zsebembe nyúltam, s »feketén« kicseréltettem az izzókat" – mondta. A társulási ülés egyhangúlag elfogadta, hogy közösen is jelzi az áramszolgáltatónak a gondokat, s ha nem javítják ki időben a bejelentett hibákat, akkor „élni fognak jogaikkal".
Az ülésen Takács Tünde annyit mondott: „tudom, hogy ez senkit nem vigasztal, de az áramszolgáltató kapacitása is határos".

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az óvári koncepcióra vár a kormány

Sólyom László tavalyi szigetközi látogatásakor egységes dunai koncepció megalkotására biztatta a helyieket. A Mosonmagyaróvár Környezetvédelméért Közalapítvány uniós pénzből – közel százmillió forintból – elkezdte ennek kidolgozását. Helyi szakemberek bevonásával, az ötvenszázalékos vízhozammal nem számolva dolgozzák ki a koncepciót. Tovább olvasom