Kisalföld logö

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -3°C | 8°C

Kivinnék a Gorkij utcát a Királyhidai útig

Az önkormányzat gazdálkodásáról, a költségvetés helyze-
téről és az adóbevételek alakulásáról tájékoztatta a néhány érdeklődőt Nagy István polgármester a minapi általános közmeghallgatáson.
A közmeghallgatáson Nagy István elmondta: a város idei büdzséjének főösszege csaknem négymilliárddal kevesebb a tavalyinál, mivel számos hatáskör elkerült a várostól. A korlátozott bevételi lehetőségek és a nagymértékű önerőszükségletek miatt feszített az önkormányzat idei gazdálkodása. Óvatosságból jóval alacsonyabb fejlesztési kiadásokat terveztek. Az első félévben nagyjából időarányosan teljesült a költségvetés.

A polgármester kitért az elmúlt időszak huszonhárom sikeres pályázatára, amiből tíz már lezárult, illetve még ebben az évben megvalósul. Ezek közül kiemelte a mosoni belváros rehabilitációját, a kistérségi alapellátási centrum felújítását és a Futurát, valamint számos intézmény megújítását.
Nagy István hozzátette: a következő év egyik legnagyobb feladata a változó jogszabályi környezetnek megfelelni. A közigazgatás átalakítása után várható finanszírozási rendszer még nem ismert, a várható körülmények kiszámításán jelenleg már dolgoznak a hivatal munkatársai.
A közmeghallgatáson a Terv utcáról szólva egy felszólaló szerint az utca már túlterhelt, forgalma az elmúlt évek alatt többszörösére emelkedett. Megoldás lehetne a Gorkij utca meghosszabbítása a Királyhidai útig, ami részben tehermentesítené ezt a területet. Cselovszki György, a városfejlesztési osztály vezetője elmondta: a közelmúltban felülvizsgálták e területet. Ennek nyomán javaslatokat tettek a szükséges beavatkozásokra. Így például harminc kilométeres sebességkorlátozást vezetnének be a Terv utca egy szakaszán, valamint szükségesnek tartják a Gorkij utca megnyitását a Királyhidai út felé.

Egy másik felszólaló a városi fakivágásokat tette szóvá, utalva a közelmúltban kezdődött parképítésre a Régi vámház téren. Nagy István elmondta: az elmúlt években összesen alig egy tucat fát vágtak ki városszerte emiatt. Ezzel szemben évente több száz lakossági kérelem érkezik a városházára fakivágásról, amiket a hivatal elutasít. A kivágott fák tízszeresét ültette már vissza a város az elmúlt években. A polgármester hozzátette: a parkok tervezése szakmai alapon történik.

Olvasóink írták

  • 15. pancser 2012. október 01. 22:43
    „A Gorkij utca bekötését az egyik Terv utcai lakó, vagy lakók szorgalmazzák csak nem tudom miért? Szerintem nem tudják mit beszélnek. Könnyebben akarnak a Lidlbe jutni, vagy egyesek nem szeretik a körforgalmat? Egyet biztosan el fognak érni, többen mennek a Lidl miatt a Terv utcába. Hát ez egy nagyon "jó" ötlet a részükről, amolyan öntökönrugós( eme "szép szó" a Parlamentből átvéve). Csak gondoljunk bele: az ember mondjuk vacillál, ha a Lidlbe készül, mert meggondolja a Posta felől a Terv utcát, hiszen a körforgalom előtt kissé macerás a Lidl fele fordulni, ezért inkább az ember megcélozza a lámpás kereszteződést a Gyári út végénél, mert a Főútról könnyű lekanyarodni a Benzinkútnál a Lidl-hez. Ha be lesz kötve Lidl fel sem merül, hogy ne a Terv után keresztül jussak el oda, és nem kisebb lesz a forgalom, hanem nagyobb.”
  • 14. Ambar 2012. október 01. 21:52
    „Hát nem tudom megoldás lesz e egy párhuzamos út kiépítése ?!Valószínű a Lidl megközelítése lesz egyszerűbb .Jelenleg a Királyhidai útról történik , de ez jó is mert nem terheli a Terv utat.De így majd fogja..A Terv és Gorkij út kereszteződésénél valóban jó lenne körforgalom.Szerintem a Tescóból kijövők, a parkcenterből kijövők és odamenők nem fognak a Szekeres utat és nyilván a Terv utat terhelik ,legfeljebb majd befordulva a Hold úton keresztül közelítik meg Lidlit .Szóval azt hiszem alapos forgalom számlálás elemzés kellene és jól átgondolni mi is lenne a célszerű.Tudom a legolcsóbb változat a Gorkij út meghosszabítás volt már tervezve ,nem tudom miért vetették el!Ha csak a pénz dönti el akkor lehet hogy csak egy nesze semmi fogd meg jól, lesz a megoldás.Jobb lenne egy átgondolt jövőbe néző megoldás.Inkább később, de célszerűen és hasznosan valódi megoldás kellene!”
  • 13. Olajos 2012. október 01. 07:42
    „Helló mindenki!
    A Gorkij utca meghosszabbítása egy jó ötlet, viszont csak akkor lenne teljesen hasznos ha a Gorkij-Terv utcák kereszteződésébe körforgalmat építenének. A Lajta lakókertben esetlegesen felépített híd szerintem csak minimálisan csökkentené a forgalmat és sokkal több ember érdekét sértené mint a Gorkij út meghosszabbítása.”
  • 12. Lone_wolf.. 2012. szeptember 29. 08:54
    „A város közlekedése teljes csőd.Bizonyos napszakokban képtelenség megmozdulni.Minimum 2-3 körforgalmat kellene építeni.A malomszer végén a pogány galéria kertjét elvéve kellene egyet csinálni hogy délután meg lehessen mozdulni.A főutcán a szobornál forgalmi rend változással lehetne kialakítani egyet szintén a délutáni 100 méteres soroknak elejét véve.A sallai utcával is kellene kezdeni valamit mert lehetetlen kihajtani a bírósági oldalon.Azzal hogy a zichyt bekötik a sallaira újabb teljes csőd várható:)) Kiváncsi vagyok mi a cél ebben a beteg /már majdnem megvalósított/ ötletben.”
  • 11. pancser 2012. szeptember 29. 08:48
    „Bocsánat, az elírásért, természetesen a Királyhidai útról van szó, helyesen...... "mert ez utóbbi a Királyhidai út innenső oldalán van,".......”
  • 10. HT 2012. szeptember 29. 07:59
    „Egy utca ha valahova elvezetne akkor ki kell nyitni,ha sehova,akkor úgy kell hagyni.Bár csak még egy körforgalommal lehetne megoldani a Pozsonyi útra,anélkül káosz.”
  • 9. pancser 2012. szeptember 28. 21:33
    „8. Alex64 2012.09.28. 20:10
    Az értelmét is megkérdezném a bekötésnek, miért kel,l amikor a Mofém házak másik oldalán van út. Azért kéne talán, hogy arra mennénk a Bevásárlóközpontba? Ne vicceljetek!
    Ha délről a kórházig eljutottam evidens, hogy a főúton megyek. Ha meg a régi postánál vagyok, akarok könnyedén kimehetek a főútra ma is a Gyári út irányába, ha meg úgy gondolom, akkor a Terv utcán hajtok végig. De hogy az emlegetett bekötés mentén menjek ki a főútra, gondoljatok arra a Benzinkúttól ma sem könnyű kihajtani még kis ívben sem, utána meg a körforgalomba dühödjek, ez nagyon valószínűtlen. A Szigetközből jövők ha lemennek a Sóháznál a Gorkij utcát terhelik, függetlenül attól, hogy be van kötve vagy nincsen a Féltoronyi útra. Ha eljutottak Mofém telep sarkáig, borítékolható, hogy ők sem fognak kicsámpázni 30-al a főútig, hogy a Tesóban vagy a Family Centerben bevásároljanak, mert ez utóbbi a Féltoronyi út innenső oldalán van, de a Tesóba is egyszerűbb eljutni egyszeri főút érintéssel, a jól megszerkesztett körforgalom segítségével. Megkérdezem még egyszer, minek két párhuzamos út egy Mofém telepi tömbház mindkét végén? Ráadásul a Lajta lakókertbe vezető út lényegesen megszélesíthető, ha szükséges.
    Úgy vélem a város nem dúskál pénzben, ezért felesleges utak építésére nincsen szükség. Jó lenne, ha az utat akarók megindokolnák miért lenne jó a bekötés, mert sajnos, ez sok, igencsak felújításra váró utcától veszi el a forrásokat.”
  • 8. Alex64 2012. szeptember 28. 20:10
    „3. pancser "A Gorkij utcát illetően nem tudom mit szólnak ehhez a sorházak lakói, ott a Mofém telepnél, mert azoknak ez nem tetszik, talán őket is meg kéne hallgatni." Szerintem eddig is nekik sikerült elérni, hogy ez ne következzen be A befejezetlen utak vonalán ez látszik is. Nem kérdezni kell építeni minél előbb”
  • 7. Lone_wolf.. 2012. szeptember 28. 18:31
    „Nyuugii!Senki sem fog 30 al menni mint ahogy máshol sem.”
  • 6. pancser 2012. szeptember 28. 14:34
    „5. kocsoggorog 2012.09.28. 13:54
    Ne viccelj már, ezért andalogjunk, pufogtassuk a többlet benzingőz, növeljük a zajterhelést? Nem, ha a kereszteződéssel gond van nem a forgalom sebességét kell csökkenteni, hanem érezhetőbbek, láthatóbbak, figyelmet jobban felkeltők legyenek a kereszteződés jelzései.”
  • 5. kocsoggorog 2012. szeptember 28. 13:54
    „Nem a túlterheltségre megoldás a 30-as tábla, hanem a sok balesetre ami a Terv-Gorkíj kereszteződésben történt.
    A Futurában meg nem most kezdődött ez, hanem már régebben (kb.amikor kiröptették a Sólyomot a projektből) és ezzel szerintem csak egyet lehet érteni. A világ minden részén ez úgy működik, hogy szponzorok segítik az ilyen és hasonló intézmények működését. Egyébként nem csak helyben keresnek, hanem mindenhonnan. Pl. pár hét és ott lesz a Wittmann által felajánlott fantasztikus...de nem mondom!
    Inkább vegyél belépőt és nézd meg:)”
  • 4. tökmindegy 2012. szeptember 28. 10:55
    „A Terv utca túlterhelt, ezért 30 km-es korlátozást terveznek. Ettől megszűnik a túlterheltség? Vicc.
    A Futura üzemeltetéséhez meg már most a helyi vállakozóktól kunyerál támogatást az önkormányzat. Azt elfelejtették, hogy nem csak felépíteni, hanem fenntartani is kell?”
  • 3. pancser 2012. szeptember 27. 18:04
    „Mi értelme van a 30-as korlátozásnak? A sok hangoskodó nem fogja föl, hogy az arányosan több környezetszennyezéssel jár, ha kell kiszámolom, mennyivel több büdöset fognak szagolni, mennyivel tovább dübörögnek az autók a házuk előtt, akárcsak az útakadályok esetében.
    A Gorkij utcát illetően nem tudom mit szólnak ehhez a sorházak lakói, ott a Mofém telepnél, mert azoknak ez nem tetszik, talán őket is meg kéne hallgatni. Sok értelmét nem látom amúgy sem, hiszen a Vár felőli forgalom nem fog ettől csökkenni. Fontosabbnak tartanám a Lajta lakókertet kössék be a Pozsonyi útra, igaz akkor egy Híd is kéne, ami valamikor meg is volt. Belátom azt is, hogy ennek nincsen egyelőre realitása anyagi okok miatt. De az teljesen elvinné a forgalmat Rajka, Bezenye, Majorok, Dunakiliti, Feketeerdő felől a Gorkij utcától.De a Halászi felől érkezők is szívesen húznának arra. Ez a megoldás nagy ütés lenne!”
  • 2. kocsoggorog 2012. szeptember 27. 17:54
    „Inkább az LGT-t :)”
  • 1. 01010 2012. szeptember 27. 15:53
    „:) Metró t a városba !!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kutatók Éjszakája Mosonmagyaróváron

A Kutatók Éjszakáját a mosonmagyaróvári egyetemi karon pénteken szervezik meg. Tovább olvasom