Kisalföld logö

2017. 03. 23. csütörtök - Emőke 5°C | 19°C Még több cikk.

Kilométerhiány és körjárat: nyilatkozatstop

˝Senki nem nyilatkozik semmit Volán-ügyben.˝ Erre a megállapodásra jutottak a mosonmagyaróvári képviselők és a Kisalföld Volán vezetője az állítólagos hiányzó egymillió kilométerrel és utasok nélküli körjáratokkal kapcsolatban a testület csütörtöki ülésén.

Eredetileg a helyi autóbusz-közlekedés menetrendjének néhány apróbb módosításáról szólt volna az önkormányzat képviselő-testülete csütörtöki ülésének egyik napirendje, ám ez jó alkalmat adott arra több városatyának is, hogy megvitassák a helyi járatokkal, illetve a Kisalföld Volánnal az elmúlt időszakban kialakult anomáliákat. Mint ismeretes –portálunkon jelent meg elsőként –, hogy 1 millió kilométer különbség mutatkozik a társaság, illetve a városház által mért távolságokban a helyi járatok útvonalán az elmúlt négy évben. A felvetésre aztán jöttek a viszontválaszok, emellett pedig a statisztikák azt mutatják, hogy a hónap elején bevezetett körjáratokra alig ülnek fel utasok. A csütörtöki ülés napirendje is a hónap elejétől érvényes új menetrend kisebb korrekcióit tartalmazta. A módosítások jelentősége nem számottevő. Az egyes járatok útvonalában ugyancsak nem történt módosítás.

Dr. Árvay István (Fidesz) szerint célszerű lenne, ha a két fél magasabb szinten egyeztetne egymással a számítások közti különbségről. Éppen ezért az önkormányzat hivatalos megkeresést küldött annak a cégnek, amely a Volán számára is szolgáltatja a kilométeradatokat. Ezek ismeretében ellenőrzik és tisztázzák az eltérések pontos okát. A körjáratok kihasználtságáról a képviselő visszautasította, hogy elhibázott döntés lett volna a bevezetésük, szerinte a társaság vezetőjének sem kellene ilyet nyilatkoznia a sajtóban. Az utasszámlálást pedig nem nyári időszakban és hétvégén kell végezni. Szentkuti Károly (Pro Urbe) szerint kezd nevetségessé válni ez az ügy, hiszen még ma sem tudják, hogy valóban hiányzik-e az 1 millió kilométer. Javasolta: mindkét fél tartózkodjon a sajtónyilatkozatoktól ebben az ügyben, a nyilvánosság kizárásával kell az egyeztetést lefolytatni.

Dr. Nagy Lajos (MSZP) úgy véli, a hagyomány érték, éppen ezért nem szabadna folyton változtatni a menetrenden, hiszen az emberek nem tudják követni a módosításokat. Dr. Nagy István alpolgármester szerint viszont annak érdekében kell mindent elkövetni, hogy ezt az új típusú menetrendet megismertessék az emberekkel, így sokkal sikeresebb lesz a fogadtatása. A kilométerek közti különbségek ügyében Szabó Miklós polgármester sem tartja szerencsésnek a sajtón keresztüli üzengetést, éppen ezért hívott össze egyeztetést a hónap elején.

˝Az elmúlt időszakban többször is elhangzott nyilvánosan, hogy a Kisalföld Volán lop és csal, de a mai napig nem kaptunk információt arról, pontosan hol is történt ez˝ – jelentette ki Pócza Mihály vezérigazgató.

Szerinte ezt a vitát nem a sajtón keresztül kellene megoldani. Mint mondta: egy nap alatt lehetne rendezni ezt a kérdést, ehhez az kell, hogy mindkét fél részéről kellő szakmai ismeretekkel rendelkező munkatársak üljenek le tárgyalni. A társaság vezetője hozzátette: a körjáratokon kilométerenként átlagosan hat forint a bevétel, nincs annyi utas, hogy fedezné a járatok költségeit és nem tudja, hogy a végén ki fogja ezek működtetését finanszírozni. Muráncsik László (Nemzeti Fórum) visszautasította, hogy azt állította volna, a Volán lop és csal. Dr. Tóásó Gyula (MSZP) úgy véli, az elmúlt néhány hónap elég lett volna arra, hogy kiszámolják, hol mutatkozik eltérés a két számításban. A képviselő nem érti, volt-e ennek akadálya. Javasolta, hogy ebben az ügyben az önként munkát vállaló képviselő mellé a városháza adjon egy szakembert és tisztázzák a kérdést.

A tanácskozáson napirenden volt a polgármester jutalmazása. A szabályozás szerint a jutalom évi mértéke nem haladhatja meg a polgármester illetményének, illetve tiszteletdíjának hathavi összegét.

Ennek megfelelően a város idei költségvetésében 6 havi jutalmat terveztek be. Ennek terhére az első féléves munka értékelése alapján 3 havi jutalom adható. Az igazgatási és ügyrendi bizottság egyhangúlag javasolt Szabó Miklósnak a 3 havi illetménynek megfelelő összegű jutalmat, amit végül a testület nagy többséggel – két tartózkodás mellett – meg is szavazott.

Olvasóink írták

  • 20. Abrafax 2010. június 28. 17:27
    „pancser
    A Volán csak az "alapvető költségeit" térítteti meg. Hol van ilyen a versenyszférában? Sehol!
    A város monopolhelyzetben van, de ha a város nem, akkor ki rendelné meg a járatokat? A Volán szabja meg, hol hajlandó buszt járatni, piaci alapon? Akkor marad van a közszolgáltatás?
    Nem kell túlmisztifikálni öt-hat jármű összehangolását sem. Minden közepes képességű sofőrből lehet ekkora vállalkozó, ha már óvodában megbukott matematikából, akkor is.
    És ennek semmi köze ahhoz, hogy ki kinek milyen felmenőjével lépett nem helyeselhető kapcsolatba.”
  • 19. Abrafax 2010. június 28. 17:25
    „pancser
    A Volán csak az "alapvető költségeit" térítteti meg. Hol van ilyen a versenyszférában? Sehol!
    A város monopolhelyzetben van, de ha a város nem, akkor ki rendelné meg a járatokat? A Volán szabja meg, hol hajlandó buszt járatni, piaci alapon? Akkor marad van a közszolgáltatás?
    Nem kell túlmisztifikálni öt-hat jármű összehangolását sem. Minden közepes képességű sofőrből lehet ekkora vállalkozó, ha már óvodában megbukott matematikából, akkor is.
    És ennek semmi köze ahhoz, hogy ki kinek milyen rokonával lép nem helyeselhető kapcsolatba.”
  • 18. Alex64 2010. június 28. 11:47
    „A fenébe ebben az országban csak egy ilyen elhelyezkedésű város van és ez pont a miénk. De nem csak az a legnagyobb gond, hogy nem lehet mindenkit kiszolgálni igényei szerint maradéktalanul. Hanem az, hogy a menetrendek kialakításánál számtalan esetben abszolút figyelmen kívül maradt a csatlakozások elérhetősége az év minden szakában. (Ezt azért írtam így mert ugye külön járatok vannak iskola időben és szünetben is.) Egy példa az elérhetőségre Van egy járat ami reggel 6:25-kor indul Szolnokra a vasútállomásról. Elérhetőségére elvileg két lehetőség adódik. Azért elvileg mert az egyik a városon keresztül végighaladó és utána János irányába továbbhaladó járat. (Ezzel csak az a gond, hogy 6:25-re ér az állomásra és igaz tudomásom szerint kivan adva a Szolnoki járat sofőrjeinek, hogy meg kell várni de azok vagy nem teszik meg vagy megvárják amíg beáll a megállóban és ők már indulnak is. Tehát így az átszállás lehetősége 0. Aki ezzel megy dolgozni annak arra a napra lőttek a melónak.) A másik egy Tesco végállomástól indulva ipartelepen és Kossuth Lajos úton végighaladó járat. Ezzel nyugodtan elérhető. De mit tegyen az aki a város belsejében lakik? Ez csak egy egyedi példa a"körültekintő" menetrendkészítésben. Mert ugye ha a két busz elérné biztonsággal a harmadikat (szerintem az mondjuk indulhatna menetrend szerint és nem a vezető kényére kedvére bízva 6:30-kor) akkor egy nagyterületről összegyűjtött utasokat tudna eljuttatni a csatlakozáshoz”
  • 17. pancser 2010. június 28. 00:39
    „A Volán nem gombol le semmit, hanem várja minimum a költségei megtérítését. A körjáratok kikényszerítése ha jól megnézzük monopolhelyzet tényleg, diktáló a város, a kényszervállakozó a Volán. Jó lenne ha nem tévesztenénk össze a bevételeket valami egészen mással, ez nem profit, hanem még a költségek sem. A Volán helyzete messze áll a vállalkozástól, itt nem vállalkoznak, hanem kényszerítenek, legalábbis próbálnak. Botcsinálta okostojások, aki soha nem űzték, csinálták a tömegkezlekedési szakmát jobb lenne ha meghúzódnának. Remélem, ha ebből a dologból a város anyagi veszteséggel jön ki, anyagilag is felelnek azok akiknek ez köszönhető.
    Még egyszer mondom, városunkban a tömegközlekedést nem lehet megoldani sem körjáratokkal sem mással, ez a város ilyen. Felelőtlen kaladokról az a véleményem máséval, ay közével senki ne verje a csalánt, verje a magáéval amit úgy is kirakott a nyilvánosságnak.”
  • 16. Abrafax 2010. június 27. 23:03
    „pancser
    A Volán nem dob a háta mögé olyan üzletet, ahol rendszeresen százmilliós nagyságrendű összeget gombolhat le az önkormányzattól veszteségkompenzáció címén. Én is szeretnék olyan "kényszerhelyzetben" lenni, ahol a kiadásaimat garantáltan fedezik a megrendelőim.”
  • 15. pancser 2010. június 27. 19:46
    „A Volán vállalat nem monopolhelyzetben van a városi közlekedést illetően hanem kényszerhelyzetben. Úgy a háta mögé dobná ha tehetné, hogy vissza se nézne, csinálja más. A monopolhelyzet egészen más dolog.
    Mi lehet ennél rosszabb? A magánvállakozás ott nincsen kecmec meg kényszer, meg biztos ráfizetés. Egy 18 ezer forintos napi bevétel és többet nem megy az a járat.
    Mosonmagyaróvár egy nagyterületű város, ezt el kell fogadni, vele azt is, hogy tömegközlekedés kielégítően megoldhatatlan. Csak a céljáratok megfelelőek, vonatra, iskolába, Tescóba stb.
    Ha bíróságra kerül az ügy a város veszíteni fog, hiszen a Volán nem fogja lenyelni a ráfizetést, ha a város nem fizeti ki neki.”
  • 14. Abrafax 2010. június 27. 13:58
    „A dolog nem arról szól, hogy maszek vagy nem maszek, hanem hogy számonkérhető vagy sem.
    A Kisalföld Volán 2012-ig monopolhelyzetben van és nem, vagy nehezen számonkérhető. Le kellett volna már régen választani az óvári kistérségi tömegközlekedést a megyei vállalatról, aztán majd helyben eldöntjük, bevonunk-e alvállalkozókat, vagy sem. Kizárt, hogy az optimális üzemméret Ágfalvától Veszprémvarsányig tartson.
    Ahogyan az is kizárt, hogy egy cég, vagy a menedzsmentje ne használja ki maximálisan a monopolhelyzetét: ilyen az emberi természet. Majd az önkormi választások után kb. kiderül, hogy a jogilag és erkölcsileg megengedhető határok között maradtak-e. (Véleményem szerint nem.)”
  • 13. invektus 2010. június 27. 13:47
    „EZ IGY VAN CSAK LOGIKA :)”
  • 12. Legate 2010. június 27. 13:29
    „Ja és a maszektól meg lehet követelni hogy a buszok ne okádják a kormot.”
  • 11. Legate 2010. június 27. 13:25
    „Na ja. A maszekot a profit érdekli. Profitot az utasok biztosítanak. Utas akkor van ha megéri buszozni. Rosszabb hogyan lehetne te pancser? A nyugdíjas vált regijegyet aztán az ő utazási költségeit fizesse az állam a közösből. Ők már megfizettek mindenért. Viszont ez kevés egy közlekedési vállalat üzemeltetéséhez, kell a fizetős utas is. A fizetős utasnak meg kell a minőség, megbízhatóság és persze eléggé olcsón ahhoz hogy ne taxival vagy gyalog menjen.
    Nem kell ide diploma csak logika.”
  • 10. invektus 2010. június 26. 20:54
    „miért kell sirni ha bögni IS lehet ?
    !
    ?”
  • 9. invektus 2010. június 26. 20:45
    „:P”
  • 8. embertelen 2010. június 26. 19:49
    „Nagyon helyes a Volánnal kapcsolatos nyilatkozatstop, mert egyetértek pancser hozzászóásával. Muráncsik, a pornókirály, inkább a pornóról nyilatkozzon, ahhoz biztosan jobban ért.”
  • 7. pancser 2010. június 26. 17:06
    „A Volán vállalatot nem a városunkbeli járatok tartják életben, az púp a hátukon. Tartózkodjunk az előítéletektől, nem 1990-et írunk. Akkor minden vállalat, főleg a vezetői sz.metek voltak, most meg kiderül, hogy nem ilyen lovat akartak a félrezetett emberek. A Volánnál csak rosszabb lehet, ez jól jegyezze meg minden kritikus. Egy igazi vállalkozót egy dolog érdekli a haszon, ez akkor is így van ha egészen mást mond. annak nem lehet dirigálni, nem lehet ráfizetéses járatra kényszeríteni. A maszek majd megnézi, hogy a nyugdíjas váltott-e regisztrációs jegyet, mert annak hiányában nem kap érte egy fityinget sem. Szidjátok csak a Volánt lesz ez még sokkal keserűbb is.
    Mindazonáltal a nemdiplomás akarja megfogni a diplomást, röhej!”
  • 6. Mankapunka 2010. június 26. 11:53
    „:P”
  • 5. Bazsi43 2010. június 26. 11:14
    „Ezt a legegyszerűbb tenni: Nem nyilatkozok senki! Vicces.... vagy inkább siralmas ami itt megy.....”
  • 4. Legate 2010. június 26. 10:11
    „Mi is a lényeg? A Volán életben tartása, vagy Mosonmagyaróvár és környéke lakosságának kiszolgálása?
    Ha az előbbi, akkor további kellemes játszadozást, az emberek szép lassan megoldják utazási problémáikat aztán a tisztelt urak buszozzanak maguk.
    Ha azonban az emberekérdekei fontosak akkor bízzák a dolgot olyanra, akinek anyagi érdeke fűződik a dologhoz.
    Mily érdekes hogy 100Ft/fő-től már személyautóval is (háztól-házig!) utazhatunk, 200-ért pedig megállókban kell toporogni, hátha egyszer jön egy olyan busz ami (megkerülve a várost) egyszer majd odaér a célomhoz néhányszáz méterre levő megállóhoz.”
  • 3. Japo 2010. június 26. 10:09
    „Elég nagy csúsztatás, hogy portálunkon jelent meg elsőként. Én már itt korábban olvastam. http://www.ldrtv.hu/?s=kisalf%C3%B6ld+vol%C3%A1n Tessék végig görgetni az oldalt és megnézni a dátumokat.”
  • 2. invektus 2010. június 25. 20:19
    „:p”
  • 1. invektus 2010. június 25. 20:09
    „:P”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

2000 családnak 16 tonna élelmiszer-adomány

Kétezer rászorulónak mintegy 16 tonna tartós élelmiszert oszt szét a napokban az önkormányzat és az… Tovább olvasom