Kisalföld logö

2018. 01. 22. hétfő - Vince, Artúr -7°C | 2°C Még több cikk.

Kiemelt övezetekben tervezik a vízen a tiltásokat

Mosonmagyaróvár - Evezősök, motorcsónakosok, horgászok és nyaralótulajdonosok véleményét is kikérik a Mosoni-Dunára tervezett sebességkorlátozások bevezetéséhez. A rendőrség több mobil traffipaxot is hitelesít a vízi sebességmérésre.

A napokban újabb előrelépés történt a Mosoni-Duna egyes szakaszaira tervezett közlekedési korlátozások és szabályozások bevezetésében. Amint arról lapunkban korábban több alkalommal beszámoltunk: a tervek szerint korlátozott sebességgel haladhatnak majd a vízi járművek a folyó egyes szakaszain. A hullámkeltés okozta problémák és sok vita megoldását várják az új szabályozástól. A nyári szezon kezdetével évről évre újra felerősödik az ellentét a motorcsónakosok és az evezősök között. Ez a feszültség pedig egyre erősödik, legalábbis ezt tükrözik a Kisalföld internetes oldalán a témával foglalkozó írásoknál a fórumbejegyzések.

A tervezett korlátozások előkészítése már jóval korábban megkezdődött, a szükséges táblák kihelyezését az önkormányzat kérvényezi a vízügyi igazgatóságnál, majd ezt követően jöhet az engedélyeztetési eljárás. A napokban a rendőrség szakemberei is összeültek, hogy megtárgyalják, miként tudnak még hatékonyabban fellépni a vízen szabálytalankodókkal szemben és milyen korlátozásokra van szükség ahhoz, hogy evezősök és motorcsónakosok békében megférhessenek egymás mellett a folyón.

Vízi közlekedés: A táblák kihelyezéséig is rendszeresen ellenőrzik a vízi rendőrök a Mosoni-Dunán hajózókat.
Vízi közlekedés: A táblák kihelyezéséig is rendszeresen ellenőrzik a vízi rendőrök a Mosoni-Dunán hajózókat.

A megbeszélésen a megyei főkapitányság és a vízi közlekedésben érintett városi kapitányságok vezetői mellett részt vett a budapesti vízi rendészeti kapitányság, illetve a komáromi őrs illetékese is – tudtuk meg Csokán Csaba alezredestől. A Mosonmagyaróvári Rendőrkapitányság vezetője a Kisalföldnek elmondta: a korlátozás bevezetése előtt minden olyan érintett véleményét meg kell hallgatni, akikre ez a szabályozás vonatkozik majd. A táblák kihelyezése előtt a rendőrség több mobil traffipaxot is hitelesíttet a vízi sebességmérésre. Így minden feltétel adott lesz az új szabályozás betartatására is. A budapesti vízi rendészeti kapitányság felajánlotta segítségét az esetleges vízi közlekedéssel kapcsolatos szabálysértési vagy büntetőeljárásoknál.

A szakmai megbeszélést követően a minap ismételt helyszíni bejárást tartottak a rendőrség és a mosonmagyaróvári önkormányzat illetékesei a Mosoni-Duna mentén, hogy kijelöljék azokat a szakaszokat, ahol a korlátozásokat, tiltásokat be kellene vezetni. A strandok, nyaralók és frekventáltabb túrázóhelyek körzetében indokolt kiemelt övezetek kijelölése. Emellett megállapodtak abban, hogy tartanak még egy végső bejárást, ahová meghívják az evezősök, motorcsónakosok, nyaralótulajdonosok, horgászok képviselőit is. Itt minden érintett elmondhatja majd érveit és talán sikerül mindenki számára elfogadható megoldást találni.

Olvasóink írták

  • 12. kak-444 2009. június 25. 19:37
    „moderálva”
  • 11. pancser 2009. június 25. 17:10
    „moderálva”
  • 10. geemaister 2009. június 25. 15:42
    „Egyetértek! Hány motorcsónakon van sebességmérő óra? Azokat is megfogják büntetni? Vagy az, aki verseny- szerűen evez valószínűleg gyorsabban fog evezni, mint 15 km/h. Az is röhej, hogy a SÜN-ök nem tudnak maguktól semmilyen döntést hozni . Miért kell megbeszélést tartani? Mi nekünk kell törvényt hozni, vagy mi? Akkor minek van az a sok ember a hivatalba? Magyarországon először a bürokráciát kellene leépíteni. Lenne egy két vicc diplomás munkanélküli vagy párt által, hivatali szférába bejutott ember. Nah ez mennyi pénz az államnak?”
  • 9. kak-444 2009. június 25. 10:23
    „Ne haragudjatok már, de kik vagytok ti?

    Kitiltani, meg megtiltani?
    Miért is?

    Jah persze azért, hogy a partról nézelődve élvezzük a táj szépségét?

    Szerinted hányan vannak azok akik a partról a csedes vizet szeretnék nézni, és hányan akik a vizisportot választanák...

    Továbbá, szerintem, sokkal jobban járnánk, ha a trafipax és a fölösleges rendőri felügyelet helyett máshová raknánk a trafipaxot ill a rendőröket...
    Érdekes, ha jó ha rossz idő van, miért nem látni gyalogos rendőrt?

    Aki meg Hegyes felől jön, csak azért fékezik mert ott van a körforgalom, ilyen helyekre kellene trafipax nem a vízre, teljesen abszurd... Arra lennék kíváncsi, hogy a város most, milyen gyorsan és a médiát értesítve felkapta a témát, majd arról is így beszámolnak, hogy milyen eredmények születtek, és NEKÜNK ez mennyibe került összesen? Vagy ugyanúgy nem, mia a mosoni rendőrhajszáról sem... hogy mennyibe került az egész felújítás, meg az autó, vagy kb. 3évet ingyen dolgoznak ott a rendőr elkövetők?

    Ilyen és ehhez hasonló témákról kellene olvasni...
    Meg az elért szép eredményekről, nem a felesleges pénzkidobásról, főleg ilyen időben... tudomásom szerint a város adóssága kb. 2MRD forint, szerintem van aki fel sem fogja ez mit jelent...

    Szörnyű...”
  • 8. tökmindegy 2009. június 25. 10:21
    „kak-444
    Tudod mire megy asúlyadó? A Lőpor utcát tavaly 128 milláért tették rendbe. Véletlenül arra lakik az alpolgármester. De kátyúzásra nincs pénz.
    A város közlekedése nem véletlenül kapott citrom díjat.
    Az eredeti témáról meg az a véleményem, hogy nem a normális motorcsónakosok okozzák a galibát. A sárkányosokat is osztrák borította be, aztán vigyorogva távozott. Nem kellene meghúzni magunkaz a szlovákok, meg az osztrákok előtt! Nekik is csak földig ér a lábuk, őket is szigorúan felelősségre kell vonni.”
  • 7. pancser 2009. június 25. 10:06
    „5-höz! Nem vagyunk rosszabb város másnál! Sőt mi az elsők között vagyunk szerncsére!”
  • 6. kak-444 2009. június 25. 06:43
    „Mire költi a város a gépjárműadókat?”
  • 5. kak-444 2009. június 25. 06:42
    „Komolyan mondom, ez a legégetőbb probléma a városban?
    Mert ha igen, akkor sürgősen le kell cserélni a vezetőket...

    Idejárnak a szlovákok lopni, tilosban parkol szinte minden külföldi állampolgár, semmibeveszik a kresszt az úton közlekedők (direkt nem azt mondtam, hogy motorosok, mert nem csak ők)...

    El kellene gondolkozni, hogy kb. 100ember érdekeit védjük szezonálisan, vagy 30000emberét egész ÉVBEN!!!

    A közúthálózat egyszerűen valami förtelem, a közvilágítás is, szerintem elggé nyomasztó a helyzet, és eddig örülhetünk, hogy "csak" ennyi halálos baleset történt a városban. Alaposan felútásra érett a kivilágítás ill. az útburkolati jelek felfestése is, legfőképpen gondolok itt a gyalogosátkelő helyekre...

    Ezen és hasonló dolgokért MIÉRT NEM LOBBIZIK? Jah persze, hiszen ebből nincs pénze senkinek...”
  • 4. pancser 2009. június 24. 22:07
    „A vzisielőkben egyetértünk, minden valószínűség szerint erre sor is kerül!”
  • 3. geemaister 2009. június 24. 21:33
    „pancser! a Balaton állóvíz, tehát nincs akkora vízcserélődése mint egy folyóvíznek. Ami meg a környezet szennyezzést illeti, az is környezet szennyezés ha frissen bekenve napolajjal bemész a Balatonba. Az olaj fenn marad a víz felszínén. Tegyük fel itt Mosonmagyaróváron beszüntetik, hogy lehessen a vízen motoros hajóval közlekedni. Te úgy gondolod, hogy ettől víz tiszta lenne? Az a helyzet hogy Németo.-ból, Ausztriából, Szlovákiából a víz hozza a szennyeződést.Ugyan úgy fürödnél a "mocsokban". De még mindig tisztább a Duna, mint a klóros 1000 emberrel teli medencék. Gondolj csak bele. Nem itt kezdődik a környezet tudatosság. Szerintem is ki kellene tiltani a vízi síelőket és 50 lóerő feletti motorcsónakokat, mert azok nem ide valók. Ha ezt megtennék nem lenne semmi gond. És nem kellene sebesség korlátozáshoz folyamodni.”
  • 2. LovasKároly 2009. június 24. 19:51
    „Kedves pancser úgy hiszem, hogy már lemezt kéne cserélni mert elakadt a tű egy barázdában”
  • 1. pancser 2009. június 24. 18:49
    „Nem lenne olcsóbb, ha azt mondnánk mint a Balatonon? Nem! Nem kell sem traffipax, sem sok más. Mégis hogyan döntik el, többségi alapon, vagy aszerint, hogy kik állnak az egyik vagy a másik oldalon? Bár lehet, hogy köztes megoldás lesz, afféle öszvér, ami inkább szamár a tulajdonságait illetően. A Mosoni Duna legyen kiemelt pihenő terület, ennek van teteje. Óriási előrelépés lenne a vizisportok és a kikapcsolódás minőségét illetően. A Balatonon öröm pihenni, nincsen zaj, békés fürdőzők, szörfözők mindenfelé, vizicowboyok nélkül.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Érkezik a miniszter

Dunasziget - Nemzetközi Duna-napot szerveznek június 25–27. között Dunaszigeten a… Tovább olvasom