Kisalföld logö

2017. 11. 24. péntek - Emma 3°C | 9°C Még több cikk.

Kevesebb baleset történt Mosonmagyaróváron és környékén

Tíz százalékkal csökkent a személyi sérüléssel járó balesetek száma az első félévben a tavalyi, hasonló időszakhoz képest.


Az első hat hónapban összesen ötven személyi sérüléssel járó esetben kellett helyszínelniük a mosonmagyaróvári rendőröknek. Amint azt Makó László őrnagytól, a Mosonmagyaróvári Rendőrkapitányság közlekedésrendészeti osztályának vezetőjétől megtudtuk: a balesetekben sérültek súlyossági foka is változott tavalyhoz képest. Míg az elmúlt év első felében négy, addig idén kettő alkalommal követeltek életet a balesetek. A súlyos sérüléssel járó karambolok száma 16-ról 6-ra csökkent, több mint 20 százalékkal emelkedett viszont a könnyű sérüléses balesetek száma.

A legtöbb baleset gyorshajtás, elsőbbségadás elmulasztása vagy a kanyarodási szabályok megszegése miatt következett be. Fotók: Kisalföld-archívum
A legtöbb baleset gyorshajtás, elsőbbségadás elmulasztása vagy a kanyarodási szabályok megszegése miatt következett be. Fotók: Kisalföld-archívum

Még a javuló baleseti statisztika mellett is több volt idén az ittasan okozott karambol, az első félévben öt ilyen volt. A baleseti okok között továbbra is első helyen áll az elsőbbségadás elmulasztása, ezt követő a gyorshajtás – ami általában relatív gyorshajtás volt –, majd a kanyarodási szabályok megsértése. A karambolok többségét személyautók okozták, de nagy arányban – huszonkilenc százalékban – a biciklisek hibájából is történtek ilyen esetek. Az őrnagy szerint ennek részben oka Mosonmagyaróvár speciális helyzete, ahol az átlagosnál nagyobb a biciklisforgalom. A statisztika szerint a balesetek több mint kétharmada reggel 7 és délután 6 óra között következett be. Az osztályvezető pozitívumként emelte ki, hogy az első félévben egyetlen balesetet sem okoztak motorosok. Ez talán részben köszönhető a néhány éve, a motorosszezon ideje alatt tartó fokozott ellenőrzéseknek.

Makó László hozzátette: többségében a balesetek helyszínei, illetve az útszakasz veszélyessége alapján állapítják meg a sebességmérések helyét, ennek ellenére meglehetősen nagy számban fordulnak elő gyorshajtások. Néhány óra alatt átlagosan ötvenen „futnak bele" a traffipaxba, ám előfordult olyan eset is, amikor nyolcvanegy gyorshajtót fényképeztek le egy helyen. Ráadásul a sebességtúllépések minden esetben olyan mértékűek voltak, ami alapján már közigazgatási eljárást kellett indítania a rendőrségnek. Az ittas vezetők felderítése is nagyobb mértékű volt, mint tavaly. Az első félévben 121 járművezetőnél mutatott pozitív értéket az alkoholszonda.

Az őrnagy elmondta: baleseti gócpont nem alakult ki a környéken. Az 1-es főúton csökkent ugyan a karambolok száma, ám sajnos egy halálos ütközés történt ezen az útszakaszon az első félévben. A másik halálos baleset a mosonszolnoki vasúti átjáróban történt, emiatt is ellenőrzik a rendőrök az átjáróknál a közlekedést. Sajnos több esetben is a tilos jelzés ellenére hajtanak a sínekre.

Olvasóink írták

  • 7. tökmindegy 2013. augusztus 14. 10:23
    „contar!

    Csak az a különbség, hogy amíg az autósokat úton-útfélen büntetik a rendőrök, aggig a kerékpáros kis túlzással azt csinál, amit akar. Közlekedik járdán, egyirányú utcában a forgalommal szemben, átteker a gyalogátkelőn. Ha pedig rászólsz, minősíthetetlen hangnemben válaszol.
    Azt se felejtsd el, hogy a közlekedők mennyi utat tasznek meg különböző közlekedési eszközökkel. Az arány biztosan nem 71-29. Ehhez képest sok a kerékpáros szabálytalanság.”
  • 6. pancser 2013. augusztus 14. 08:17
    „Igen a biciklisek igen nagy gond. Legtöbbször azért akasztanak ki, mert míg a gyalogosról, ha ott áll a gyalogátkelőnél feltételezhető, hogy át akar menni, de egy biciklisről ki fene gondolná, hogy csak úgy az autó elé vág. Velem történt már hasonló, nem is egyszer. Egyik alkalommal rákiabáltam a bácsira, 80 körül lehetett a kora. Visszakiabált, menjen maga a p.......ba! Ha kerékpárost látok a gyalogátkelő felé haladni, élek a gyanúval, ez lehet, hogy elém vág.”
  • 5. Contar 2013. augusztus 13. 11:57
    „4. tökmindegy !
    "hovatovább" helyett most én adom vissza a labdát (csak egy szót változtattam meg a mondatodban, ezt nagy betűkkel szedtem) : Az, hogy valakinek VAN jogosítványa, nem jogosítja fel arra, hogy ne tartsa be a szabályokat. (lásd: a balesetek három leggyakoribb oka!)”
  • 4. tökmindegy 2013. augusztus 13. 10:57
    „hovatovább !

    Az, hogy valakinek nincs jogosítványa, nem jogosítja fel arra, hogy ne tartsa be a szabályokat. Ha nem ismeri a közlekedés feltételeit, akkor ne üljön biciklire.”
  • 3. Contar 2013. augusztus 13. 10:40
    „A cikket olvasva döbbentem rá : idén csak pár gyorsulási-versenyző motorossal találkoztam. "Kihaltak", vagy megkomolyodtak ?”
  • 2. hovatovabb 2013. augusztus 13. 08:30
    „autósok 71 % nak van JOGOSÍTVÁNYA??? és ők okozzák a legtöbb balesetet. tökmindegy

    A nyomtatott újságban látható a Károly út Gulyás Lajos út nál történt baleset.
    A törmeléket a Tűzoltók a padkára seperték és azóta is ott van !!!
    Miért nem tudták azt a kb. 10-20 liternyi OLAJOS PERLITET és üvegszilánkot elvinni?”
  • 1. tökmindegy 2013. augusztus 12. 16:13
    „29 % biciklisbaleset.
    Nem kellene megtanítani nekik a KRESZ-t? Vagy őket tilos büntetni?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kiállítás a városi levéltár 330 évéről

Egy 1683-as jegyzőkönyvben említik először a Moson vármegyei levéltárat. A 330 éves évforduló… Tovább olvasom