Kisalföld logö

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 3°C

Kevés a droszt, de fizetni kötelező

A hatálybalépése óta eltelt másfél hét alatt egyelőre nem okozott vitákat a taxisok között az új városi drosztrendelet, ám több helyi személyszállító vállalkozó szerint igazságtalan és hosszú távon biztosan súrlódásokhoz vezet az új szabályozás.
A január elsejétől életbe lépett új rendelet lényege, hogy az eddigi bérelt drosztok helyett idéntől már minden helyi taxis várakozhat a város összes kijelölt taxiállomásán, ha befizeti az évi 30 ezer forintos tarifát.

A városháza szerint a rendelet kidolgozása során egyeztettek a helyi taxistársaságokkal is, akik jónak találták az új szabályozást és állításuk szerint nem alakul ki emiatt „háború" közöttük a jobb helyek miatt. Bár a jogszabályban nem szerepel, a helyi társaságok között született egy állítólagos szóbeli megállapodás, miszerint továbbra is mindenki arra a drosztra áll, amit eddig bérelt.

Igazságtalan az új szabályozás – állítja Almási Attila, aki egyéni vállalkozóként szállítja az utasokat. A taxis szerint ezzel olyanért kell évi nettó 30 ezer forintot fizetniük, amiért valójában semmit sem kapnak. A város ugyanis alig húsz helyet jelölt ki a mintegy hetven helyi taxinak. Így akár előfordulhat, hogy egész hónapban nem tud majd beállni egyetlen drosztra sem, noha a pénzt kifizette érte. A vállalkozó szerint az új szabályozás kizárólag a nagyobb társaságoknak kedvez, hiszen már nem nekik, hanem minden taxisnak külön kell fizetnie a helyért. Amellett, hogy igazságtalan, még aránytalanul magas is ez a tarifa – állítja Almási Attila. Hiszen a jóval nagyobb Győrben is ennél alacsonyabb összeget kell fizetniük a taxisoknak, ráadásul ott elegendő várakozóhelyet biztosít a város.

A városháza szerint a rendelet kidolgozása során egyeztettek a helyi taxistársaságokkal is, akik jónak találták az új szabályozást és állításuk szerint nem alakul ki emiatt „háború" közöttük a jobb helyek miatt.
A vállalkozó szerint a korábbi szabályozáshoz hasonlóan azokkal kellene drosztdíjat fizettetni, akiknek szükségük van a kiemelt helyekre. Almási Attila mint mondja: neki – több helyi taxishoz hasonlóan – nincs szüksége drosztra, ám ha kötelezően fizetnie kell érte, akkor szeretné is használni azokat. A kevés hely pedig biztosan súrlódásokhoz vezet rövid időn belül. Éppen ezért több helyi személyszállító egyéni vállalkozóval együtt azt tervezik, hogy közösen fordulnak a városházához megoldásért.

Hasonlóan vélekedik Baranyai Zoltán is, aki szerint elfogadhatatlan, hogy hetven autónak összesen alig húsz helyet jelölt ki a város. A „drosztdíj" pedig tovább növeli a már egyébként is magas terheiket, amiért viszont semmiféle ellenszolgáltatást nem kapnak a taxisok. A vállalkozó, mint mondja: naponta szinte reggeltől estig a kocsiban ül, így is alig tudja kitermelni a költségeket. Mint mondja: az új terhek bevezetésével pedig még nehezebb lesz a jelenlegi fix tarifa tartása.

Olvasóink írták

  • 13. Gonoszkodó 2012. március 09. 22:35
    „Igen a Vogelt le lehet cserélni . De ha megnézed a taxisok 20%-a a "régi " taxis a 80 meg életerős fiatal akiknek "büdös" a fizikai munka mert az nem trendi már . Régen hivatás volt mindez , ma meg boldog boldogtalan taxiszik . Akkor ne csodálkozzunk hogy ennyien vannak és nincs helyük a városban .... és még azért is fizetni kell .....”
  • 12. Japo 2012. március 09. 06:54
    „Az önkormányzat nem itt hibázott először,hanem ott,hogy kiadtak ennyi engedélyt. Persze egyszerűbb belekényszeríteni valakit egy eleve halálraítélt vállalkozásba mint segíteni. Nézzetek csak körül a szomszédba nem tűnt még fel,hogy nem szaporodnak gombaként a kocsmák és a taxik sem? Bruck ba pl több mint 20 éve 2 taxi kaphat engedélyt, és csak akkor adnak ki másikat,ha ezek közül valaki kihal,vagy abbahagyja. Itt meg a sok idióta ha már ennyien vannak ahelyett,hogy összefognának egymást teszik tönkre. 400-500-600-700 forint egy út. Hát normálisak vagytok? Tudjátok ez egy szakma és főleg szolgáltatás volt régen. Ma nem tudom mi,halálugrás önkéntes alapon? 1990 körül ha kifogtunk egy győri kanyart,annak az árából teletankoltuk a Ladát, és dolgoztunk tovább. Ma hogy van ez? Kevesebb autó,rendes tarifával,kevesebb utas,kevesebb kilométer, a végeredmény ? Számoljátok ki,ha nem megy ne dolgozz pénzért mert becsapnak! Az ember akkor ül taxiba mikor szüksége van rá,akkor meg fizesse meg, és valódi szolgáltatást kapjon érte.Ilyen egyszerű.”
  • 11. misi-75 2012. március 08. 12:31
    „:) :) :)”
  • 10. rendorsztori 2012. március 08. 08:00
    „Próbált ez a rengeteg taxis egyszer a k..va életben összefogni? Intsenek be 70-en egyszerre, ne fizessenek! Akkor mi lesz? Semmi. Csak rangon aluli köztük összefogni a másikkal! Ez tény.
    Ez egy újabb bőr volt, amit le lehetett húzni és amit le lehet húzni, azt le is fogják húzni...
    Miért nem inkább a létszámot limitálták, hogy az IGAZI kb 25 taxis rendesen megéljen?
    Cserébe ki kell harcolni, hogy a bérelt helyeket ezután akkor a város vágre tartsa is tisztán! Hó, csikkek, szotyi, egyebek :)
    - 9: nincsenek kevesebben, mert annyit dolgozhatnak, amennyit akarnak... Ha van időd 270 órát autóban ülnöd, tudsz annyit keresni, amennyiért megéri a Vogelt erre lecserélni... ;)
    - 7: halkan mondom, ennek az elindulásához elég nagy közötök van... :D de pszt
    - Almási úrnak meg tényleg nem kell droszt... De ez egy másik, tipikusan óvári-taxis betegség miatt van
    Más: a taxik száma nagyon sok, de ennek kialakulásához rengeteg dolog kellett, főleg az, hogy abszolút nincs kontroll és hogy egy durván sznob környéken lakunk. Gyalog, kerékpárral, busszal "senki" sem jár. Akinek 3 gyereke van, az 3 külön autóval (természetesen H-snál újabb rendszámúval...) hordja oviba-suliba a zsírfóka gyerekeit, nehogy mozognia kelljen és friss levegőt szívjon.

    9: nincsenek kevesebben, mert annyit dolgozhatnak, amennyit akarnak... Ha van időd 270 órát autóban ülnöd, tudsz annyit keresni, amennyiért megéri a Vogelt erre lecserélni... ;)
    1exTaxis”
  • 9. Gonoszkodó 2012. március 07. 21:13
    „Ezt a 30 rongyot , egy erős hétvégén megkeresik ( péntek szombat )Akinek saját autója van . Majd ha ráérünk megsajnáljuk őket . A taxiscégek alakulnak , eltűnnek , de mégsincsenek kevesebben ....”
  • 8. Losba 2012. március 07. 19:58
    „7
    Misi, azért, ettől függetlenül én még nem kaptam nyugtát egy utazás alkalmával sem...ha őszinte akarsz lenni magadhoz, melyik taxis adózza le becsületesen a keresete utáni kötelezőt..?..de nem akarom bántani őket, mert panaszom egyikre se lehet, csak a valós kép miatt írom..”
  • 7. misi-75 2012. március 07. 19:45
    „Nagy tisztelettel kérek minden "okost",hogy kérdezzenek már meg egy hozzáértő embert ! Például olyat aki már évtizedek óta a szakmában dolgozik ! A tisztelt újságíróknak is felhívnám erre a figyelmüket ! Köszönettel : egy taxis”
  • 6. Hori 2012. március 06. 16:00
    „Valóban érdekes, hogy a múltkori cikkben és most is ennek a két úrnak a neve bukkant fel! Szerintem hitelesebb lenne a tájékoztatás, ha a város nagyobb taxitársaságainak vezetőit is megkérdeznék.
    Emellett pedig egyetértek az 5-ös hozzászólással, droszt nélkül, hogy tud működni egy taxis. Még ha sok fuvarja is van, elképzelhetetlennek tartom, hogy soha ne parkoljon le a város területén sehova....”
  • 5. katti 2012. március 06. 12:57
    „4-gyel teljesen egyetértek! Még hozzátenném, hogy akiknek "nincs szüksége drosztra", azok milyen párhuzamos pénzügyi elszámolásokat tudnak felmutatni a működésükkel kapcsolatban. Van-e nekik több ezer Ft parkolójegy havonta elszámolva? Mert ugye várakozni kell valahol, ingyenes hely pedig nincs olyan sok, hogy mindenhol meg lehessen oldani ezt a problémát. Vagy az kinek jó, hogy a "droszttalan" taxisok, benzinkutakon állnak a shopok parkolóit elfoglalva, akiknek ebből profitvesztésük van, ugyanis a kávézni vágyók inkább más lehetőség után néznek, mivel nem tudnak megállni az üres vagy épp sofőrös taxik miatt.
    A " Hiszen a jóval nagyobb Győrben is ennél alacsonyabb összeget kell fizetniük a taxisoknak, ráadásul ott elegendő várakozóhelyet biztosít a város." kijelentésre pedig Gyurcsány Urat tudnám idézni tisztelettel...”
  • 4. Alex64 2012. március 06. 11:11
    „Az hogy a helyek száma kevés vagy sok csak nézőpont kérdése. Jó pár helyen az amúgy sem nagyszámú parkolóhely egy részét foglalták le. Ha innen közelítem meg sok. Nagyon sok. Taxik száma a városban. Ha a buszközlekedést nézem kevés. Ha viszont a magukat a közlekedésben felsőbbrendűnek tartó szabályokat rendszeresen megszegőket látom (pedig szerintem főleg nekik kellene jó példával elöl járni) akkor sok. A számla nélküli fuvarokat nem is említve mert azért a panaszkodás mellett ezt sem kellene elfeledniük.”
  • 3. Rbar 2012. március 05. 20:20
    „Ők kik egyébként? Azt hittem ismerem a taxisokat évtizedek óta, de ezek a nevek újak nekem. Ha ekkora lenne ezzel a probléma, akkor Hogyhogy a "nagy nevek" nem emeltek szót?
    Elgondolkodtató mindenesetre...”
  • 2. Losba 2012. március 05. 18:39
    „..70 taxi.... mivel buszközlekedés egyenlő a nullával a városban...”
  • 1. Contar 2012. március 05. 10:36
    „"A január elsejétől életbe lépett új rendelet lényege, hogy az eddigi bérelt drosztok helyett idéntől már minden helyi taxis várakozhat a város összes kijelölt taxiállomásán, ha befizeti az évi 30 ezer forintos tarifát. "
    T.Almási Attila! A hangsúly azon van, hogy várakozhat, ha befizette! Tehát befizetni nem kötelező, és nem csak a droszton lehet várakozni!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Múzeumi negyed hiteles történelemmel

Az egyedit, a különlegest, a város múltjából gyökerezőt kell megmutatnunk a turistáknak… Tovább olvasom